Hij blijkt een blaasontsteking en struvieten in de urine te hebben.
Antibiotica, blaasontspanner en dieetvoer (Sanimed anti struvite) mee gekregen.
Vandaag lijkt het iets beter te gaan. Hij is weer wat meer urine kwijt geraakt en slaapt erg veel. Gisteren moesten we ieder half uur naar buiten met hem.
Het dieetvoer wil hij absoluut niet eten, zelfs niet met iets lekkers als kippenbouillon en/of kip erdoor.
Hij wilde zelfs niet gewoon een stukje kip.

Mijn moeder had nog KVV in huis, vanmorgen een klein beetje geprobeerd en dat at hij wel.
Dus gauw naar de winkel gegaan en een aantal pakjes Smuldier gehaald. Voor nu even de enkelvoudige.
Tussen de middag een soort van slobber gemaakt met Smuldier kip en de zelf getrokken bouillon. Dat heeft hij opgegeten/gedronken gelukkig.
Nou zit ik sowieso niet te wachten op dat dierenartsvoer aangezien het geëxpandeerd en gruwelijk duur is.
Ik zou het probleem graag op willen lossen met KVV, omdat ik vaak gelezen heb dat veel honden met blaasproblemen het daar goed op doen (uitzonderingen daargelaten).
Welke varianten kan ik dan het beste gebruiken?
Er is nog een probleem. Ik heb al eerder geprobeerd om hem op KVV te zetten. Maar daar deed hij het erg slecht op.
Hij vindt het heerlijk, maar wordt er zo lusteloos en lui van. Totaal geen energie meer.
Wat kan ik toevoegen om dat te voorkomen en wat ook geen probleem is voor honden met blaasproblemen?
P.s: hij moet natuurlijk veel drinken. Hij drinkt normaal al bizar weinig en nu helemaal. Karnemelk of bouillon door het water helpt niet.
Iemand suggesties van vloeistoffen waar honden dol op zijn?
Ik hoop dat hij snel weer de oude is. Vooral gisteren had ik het niet breed. Hij was er slecht aan toe.