Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Breakstick aanschaffen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Breakstick aanschaffen?

Ongelezen bericht door Maeve »

In de hoop dat dit niet in een reltopic verandert, maar ik wil het toch vragen..

Ik denk er al langer over na, maar wil toch iets bij me dragen om m'n honden te kunnen bescermen in het geval ze aangevallen worden door en HR hond. Het liefst zoiets als pepperspray, maar dat wordt blijkbaar echt gezien als verboden wapenbezit en levert je een strafblad op nog voor je het gebruikt. Ik woon in een buurt met veel HR honden, veelal aan kleine flexlijntjes of zelfs los. Ik vermijd de drukke tijdstippen al, maar desondanks kom je toch wel honden tegen..nouja, eigenlijk wil ik gewoon iets kunnen op het moment dat het fout gaat.

Een breakstick, is dat iets? Of moet je een bepaalde techniek beheersen om dat te kunnen gebruiken? Is dat uberhaupt te doen voor een nogal tenger persoon als ik ben met niet al te veel spierkracht? Of hoe effectief is zoiets als een busje deo?

Nogmaals, ik hoop dat we het informatief kunnen houden en niet hoeven te bakkeleien over het waarom. Ik acht het voor mezelf en deze buurt noodzakelijk, liever iets te voorzichtig dan maar :wink:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Breakstick aanschaffen?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

een klein busje deodorant heeft dezelfde werking als pepperspray en dan ben je niet in overtreding. Ik kwam laatst iemand tegen die een elektrische vliegenmepper bij zich had en dat werkte zeer effectief ;)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Als jij me met een breakstick op zak veiliger voelt gewoon doen
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Als jij me met een breakstick op zak veiliger voelt gewoon doen
Mja, maar dan moet ik wel weten of zo'n ding in mijn handen ook effectief is als het nodig is :wink:

Zo'n sjambok gaat in dit buurtje heel vreemdw reacties oproepen vrees ik :LOL: en het gaat eigenlijk vooral om de korte rondes, dus iets dat makkelijk in een jaszak past zeg maar. Deo busje is wel een optie dus.

Zo'n vliegenmepper, ik vraag me af of dat een aanvallende HR hond gaat stoppen eigenlijk? En het voorkomt ook niet opnieuw aanvallen denk ik. Daarom keek ik naar pepperspray, maar het is me geen strafblad waard :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb er al jaren ook altijd één mee zowel als ik met de grote loop als met de kleintjes...en sinds kort een bodycam en daar hoef ik alleen al naar te wijzen en het wordt opgelost :mrgreen:

edit;
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Zo'n sjambok gaat in dit buurtje heel vreemdw reacties oproepen vrees ik :LOL:
Waarom? Dat dacht ik trouwens eerst ook hoor maar ik heb daar schijt aan :engel: En het valt honderd procent mee; mensen geven me meestal gelijk. Dat zou ik trouwens ook doen bij iemand met zo'n ding in haar poten :LOL:
Als ik ellende kan voorkomen dan graag. Liever dan achteraf oplossen. Ik vind het een ideaal afschrikmiddel :ok:
Omdat dit een straat is waar de zomerdag iedereen in z'n voortuin zit dronken te zijn. Ik kom er al niet langsheen zonder opmerkingen over m'n uiterlijk zeg maar :Q:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Brigitte schreef:Ik heb er al jaren ook altijd één mee zowel als ik met de grote loop als met de kleintjes...en sinds kort een bodycam en daar hoef ik alleen al naar te wijzen en het wordt opgelost :mrgreen:

edit;
Een cam lijkt me ideaal. Heb je die om je nek hangen of hoe werkt zoeits
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Brigitte schreef:Ik heb er al jaren ook altijd één mee zowel als ik met de grote loop als met de kleintjes...en sinds kort een bodycam en daar hoef ik alleen al naar te wijzen en het wordt opgelost :mrgreen:

edit;
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Adjani & Tyson schreef:

edit;
Ik ben ook benieuwd! Onze go-pro achtige camera is stuk en ben op zoek naar een nieuwe. Goedope heb je al voor 50 euro via Gearbest enzo.... Maar ik ben dus ook nieuwsgierig naar het systeem wat jij hebt voor het vastzetten. :ok:
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Maeve schreef:In de hoop dat dit niet in een reltopic verandert, maar ik wil het toch vragen..

Ik denk er al langer over na, maar wil toch iets bij me dragen om m'n honden te kunnen bescermen in het geval ze aangevallen worden door en HR hond. Het liefst zoiets als pepperspray, maar dat wordt blijkbaar echt gezien als verboden wapenbezit en levert je een strafblad op nog voor je het gebruikt. Ik woon in een buurt met veel HR honden, veelal aan kleine flexlijntjes of zelfs los. Ik vermijd de drukke tijdstippen al, maar desondanks kom je toch wel honden tegen..nouja, eigenlijk wil ik gewoon iets kunnen op het moment dat het fout gaat.

Een breakstick, is dat iets? Of moet je een bepaalde techniek beheersen om dat te kunnen gebruiken? Is dat uberhaupt te doen voor een nogal tenger persoon als ik ben met niet al te veel spierkracht? Of hoe effectief is zoiets als een busje deo?

Nogmaals, ik hoop dat we het informatief kunnen houden en niet hoeven te bakkeleien over het waarom. Ik acht het voor mezelf en deze buurt noodzakelijk, liever iets te voorzichtig dan maar :wink:
Breakstick heeft geen zin als je daar niet goed in getrained bent. Bovendien is er altijd wel iemand die zich om de nek van de klapkaak werpt zodat deze niet kan schudden. Je komt er dus niet bij. Pepperspray is verboden en heeft niet altijd effect. Een electroshocker is ook verboden. Bij gebruik worden de meeste agressieve honden nog agressiever. Een touwtje om de nek proberen te krijgen, vinger in de kont, ballen omdraaien, heeft allemaal geen zin. Niets heeft zin. Het enige wat wel zin heeft is een legaal zakmes. Als je weet hoe te handelen schakel je een hond binnen enkele seconden uit.
Maar wat je ook doet, houd er rekening mee dat de eigenaren van dit soort honden vrijwel altijd uit de onderkant van de samenleving afkomstig zijn. Geen al te frisse jongens dus die overwegend met hun vuisten communiceren. Ze zullen je hun uitgeschakelde pikverlenger dan ook beslist niet in dank afnemen. Dat geldt ook voor mogelijke juridische gevolgen, al til ik zelf niet zo zwaar aan dat laatste.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Oef, als ik dit soort topics lees ben ik zo blij met een buurt waar ik nog nooit een HR-hond heb gezien.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Adjani & Tyson schreef:

edit;
Ik heb deze, aan en uit en verder niets. Makkelijker kan niet, als ik een loslopende hond in het vizier krijg waar dat niet mag en ik denk dat er ellende van kan komen gaat hij aan, voor bescherming van mijn honden gekocht (al blijkt hij ook ideaal om een dief mee te vangen maar dat is een ander verhaal :engel: ) en nog een knopje om evt een foto te maken..

Afbeelding

er zit gewoon zo'n klip aan om ergens vast te zetten maar ik heb hem gewoon aan een touwtje (nou ja eigenlijk is het een sliplijntje voor de hond haha) om mijn nek
Brigitte
Zeer actief

Hilde schreef:Oef, als ik dit soort topics lees ben ik zo blij met een buurt waar ik nog nooit een HR-hond heb gezien.
Ik heb hem ook niet voor die honden :mrgreen: die zitten hier keurig vast, ik heb hem voor de zogenaamd sociale gevallen die lopen hier volop los alleen het woordje sociaal laten die honden altijd thuis aan de kapstok hangen.... :roll: en dus als bescherming voor mijn hond tegen een bv Labrador, zodat er geen verkeerde vingertjes gewezen kunnen worden als het zover komt...
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Brigitte schreef:
Hilde schreef:Oef, als ik dit soort topics lees ben ik zo blij met een buurt waar ik nog nooit een HR-hond heb gezien.
Ik heb hem ook niet voor die honden :mrgreen: die zitten hier keurig vast, ik heb hem voor de zogenaamd sociale gevallen die lopen hier volop los alleen het woordje sociaal laten die honden altijd thuis aan de kapstok hangen.... :roll: en dus als bescherming voor mijn hond tegen een bv Labrador, zodat er geen verkeerde vingertjes gewezen kunnen worden als het zover komt...
Ja, groot gelijk heb je ook hoor! Zeker met het type hond wat je hebt, wordt er ongetwijfeld snel vingers gewezen. Ik vind het zo jammer, want ik vind staffs heel leuke sporthondjes en heb er zelf ook over nagedacht. Besloten het niet te doen vanwege alle vooroordelen en de aanwezige kans op minder sociaal gedrag. Maar ik merk nu ook dat mijn eigen beeld wat begint te verdraaien met alle incidenten die plaats vinden. En ik loop nu met een jonge hond die altijd kwetsbaar zal blijven, een poedel is nou eenmaal geen partij voor een flinke hond, en nu vind ik het toch spannender. Met Beau vond ik het nooit zo spannend, pas toen hij ouder werd. Maar een poedel is toch anders dan een flinke beagle.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Hilde schreef:
Brigitte schreef:
Ja, groot gelijk heb je ook hoor! Zeker met het type hond wat je hebt, wordt er ongetwijfeld snel vingers gewezen. Ik vind het zo jammer, want ik vind staffs heel leuke sporthondjes en heb er zelf ook over nagedacht. Besloten het niet te doen vanwege alle vooroordelen en de aanwezige kans op minder sociaal gedrag. Maar ik merk nu ook dat mijn eigen beeld wat begint te verdraaien met alle incidenten die plaats vinden. En ik loop nu met een jonge hond die altijd kwetsbaar zal blijven, een poedel is nou eenmaal geen partij voor een flinke hond, en nu vind ik het toch spannender. Met Beau vond ik het nooit zo spannend, pas toen hij ouder werd. Maar een poedel is toch anders dan een flinke beagle.
Ja, maar dat heb ik ook als ik met Roos (7kg) of Khaleesi (10kg) loop hoor, ik wil dan ook niet graag een loslopende HR hond tegen komen of sowieso een hond met verkeerde bedoelingen wat voor ras of kruising dan ook, dus ik heb nu beide zijde mee te maken, kan overal over mee praten nu :lol1:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Maeve schreef:In de hoop dat dit niet in een reltopic verandert, maar ik wil het toch vragen..

Ik weet niet van wat voor soort hr honden je last hebt maar een breakstick is enkel maar effectief bij de honden die vasthouden en niet loslaten.
Ik denk dat je moet weten hoe zoiets werkt maar volgens mij zijn er fimpjes over te vinden op you tube, misschien dat je daar wat aan hebt.
Zelf zou ik denk ik voor een wandelstok of zo kiezen en een busje deo op zak. Wellicht dat je je daardoor zekerder voelt in ieder geval.
Als mijn honden echt gevaar liepen dan nam ik overigens wel die pepperspray wat de gevolgen daar ook van waren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou wij boffen ook zo ontzettend met de wijk hier , er komt hier echt nooit een hond op af, HR of niet.
In het weekend is het hier in het hondenbos wel ontzettend druk maar dan mijden wij het altijd. Gelukkig nog zat mogelijkheden om uit te wijken waar je ook dan nog rustig kunt lopen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Een extra riem/jachtlijn in je zak stoppen, die kan je als strop gebruiken en zo de hond wurgen tot hij/zij loslaat. Zo heb ik de stafreu van Luna af gekregen, gelukkig had ik deze tip hier ooit eens gelezen :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Een breakstick moet je wel echt handigheid in krijgen.
Je moet de bijtende hond ook op een bepaalde manier vast pakken anders heb je kans dat hij in het heetst van de strijd zich omdraait en jou pakt.
Mensen die er handig in zijn doen dat "zo even" maar als je het nog nooit gedaan hebt dan kun je dag niet zomaar toepassen met adrenaline in je lijf als je hond gepakt wordt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

http://www.oldenkotte-jagd.de/selbstsch ... 14_50.html
Ik weet het is verboden maar ik zou dit kopen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ben zo blij dat ik op de ruimte woon, en een heel groot erf heb zodat ik niet perse hoef te wandelen, en als ik hier ga wandelen kom ik bijna nooit een hond tegen.
want als ik dagelijks zo mijn hond moest uitlaten, ogen voor en achter moet hebben, altijd op je hoede moeten zijn,
is het voor mij geen genieten meer, dan koos ik voor een ander huisdier.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Gimmick schreef:Een breakstick moet je wel echt handigheid in krijgen.
Je moet de bijtende hond ook op een bepaalde manier vast pakken anders heb je kans dat hij in het heetst van de strijd zich omdraait en jou pakt.Mensen die er handig in zijn doen dat "zo even" maar als je het nog nooit gedaan hebt dan kun je dag niet zomaar toepassen met adrenaline in je lijf als je hond gepakt wordt.
Ik denk dat dát inderdaad het belangrijkste is.
Heel gek, maar ik word in dat soort heftige situaties heel rustig.

Jaren geleden heb ik mijn vorige hond uit de kaken van een hond, die echt niet los wilde laten, weten te bevrijden door over die hond te gaan staan. Ik heb hem met mijn benen zo goed mogelijk gefixeerd, zijn kop bij de bakken vastgepakt en mijn duimen tussen zijn kiezen gezet (met zijn eigen wangen ertussen).
Ondertussen de omstanders verteld dat ze op moesten houden met op de hond in te slaan en te schreeuwen. Het dier werd alleen maar fanatieker door de slagen op zijn lijf en de herrie om hem heen, waardoor hij zich juist vaster in mijn hond beet.
Ik voelde dat omdat ik probeerde om mijn duimen tussen die kaken te krijgen :19: .
Uiteindelijk kreeg ik mijn hond los en heb hem weggestuurd, zodat ik de andere hond over kon dragen aan degene die hem (voor iemand anders) uit aan het laten was.

Wellicht had een breakstick kunnen werken, maar ik denk toch echt dat rust en overzicht belangrijker zijn dan zo'n stick.
Al geef ik dan wel weer de voorkeur aan zo'n stick boven pepper- of andere sprays, of middelen om een hond mee te slaan.
Naar mijn idee maakt dat de agressor fanatieker dan gewenst.
Ik ben van mening dat je meer bereikt met rust en fixeren zodat er zo min mogelijk schade aangericht wordt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef: Als je weet hoe te handelen schakel je een hond binnen enkele seconden uit.
Iets met medulla oblongata zeker.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wolfsblut schreef:

Breakstick heeft geen zin als je daar niet goed in getrained bent. Bovendien is er altijd wel iemand die zich om de nek van de klapkaak werpt zodat deze niet kan schudden. Je komt er dus niet bij. Pepperspray is verboden en heeft niet altijd effect. Een electroshocker is ook verboden. Bij gebruik worden de meeste agressieve honden nog agressiever. Een touwtje om de nek proberen te krijgen, vinger in de kont, ballen omdraaien, heeft allemaal geen zin. Niets heeft zin. Het enige wat wel zin heeft is een legaal zakmes. Als je weet hoe te handelen schakel je een hond binnen enkele seconden uit.
Maar wat je ook doet, houd er rekening mee dat de eigenaren van dit soort honden vrijwel altijd uit de onderkant van de samenleving afkomstig zijn. Geen al te frisse jongens dus die overwegend met hun vuisten communiceren. Ze zullen je hun uitgeschakelde pikverlenger dan ook beslist niet in dank afnemen. Dat geldt ook voor mogelijke juridische gevolgen, al til ik zelf niet zo zwaar aan dat laatste.

Ik heb er totaal geen behoefte aan om een hond te doden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Een breakstick zou ik zelf niet aanraden als je niet precies weet hoe je het moet toepassen. Ik heb altijd een jachtlijntje bij me, zo hoog mogelijk in de nek plaatsen en wurgen, dan krijg je elke hond los.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het lastige is dat het idee beter werkt dan de praktijk en dat je door jezelf te bewapenen juist meer angst krijgt. Ik heb een dikke wandelstok met een knots aan het einde. Een heel mooi ding uit Spanje. Neem ik in de weekenden mee naar het bos om evt honden mee weg te sturen wat prima helpt.

Als je honden eenmaal aangevallen worden kan je weinig meer bij de verkeerde honden. Ik heb honden gevechten gezien waar niemand wat kon doen. Een rottweiler waar de baas op lag die vervolgens midden in zijn gezicht werd gebeten. Daarna twee vuilnismannen aan de poten trekken, de keel dicht draaien met touwen etc maar de hond die hij greep was al dood geschud en gebeten voor de hond eraf kwam. Niet te doen! Een airdale terriër die doodgebeten werd door twee pitbulls en ook daar waren 6 omstanders bezig de hond te redden. Niet te doen dus. Hond werd gewoon verscheurd waar de hele mensenmassa bij was en die pitbulls waren niet te stoppen. Ze hadden een stoeptegel op hun kop moeten slaan om de airdale te redden maar dat is niet gebeurd.

Ik weet dat als Bas of Tom gepakt wordt door een ambull rottweiler pitbull of wat dan ook ze zeer waarschijnlijk dood zijn. :19: :cry:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt jezelf wel van alles aanschaffen maar als je niet de kracht en vaardigheid hebt dan kun je het beter laten . Je angst word alleen maar groter naarmate je meer aanschaft waar je niet op gemaakt bent en waar je van weet dat je het niet goed kan gebruiken.
Bomen van kerels met de kracht van een trekpaard krijgt zo'n kutjoekel in zijn drift er nog niet van af , gaat jou dus ook niet lukken.
Beter is een ketting met 2 ogen of een stukje soepel draadstaal met 2 lussen op het eind bij je hebben met een stalen pijpje.
Ketting om de nek achter de oren ,stalen pijpje door de ringen en draaien maar net zolang dat hij van zijn graatje gaat .
Maar je hebt er ook altijd nog een baas bij staan die meestal wel zijn hond anderen wil laten slopen maar je niet aan zijn hondje mag komen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

bouvierpoedel schreef:Je kunt jezelf wel van alles aanschaffen maar als je niet de kracht en vaardigheid hebt dan kun je het beter laten . Je angst word alleen maar groter naarmate je meer aanschaft waar je niet op gemaakt bent en waar je van weet dat je het niet goed kan gebruiken.
Bomen van kerels met de kracht van een trekpaard krijgt zo'n kutjoekel in zijn drift er nog niet van af , gaat jou dus ook niet lukken.
Beter is een ketting met 2 ogen of een stukje soepel draadstaal met 2 lussen op het eind bij je hebben met een stalen pijpje.
Ketting om de nek achter de oren ,stalen pijpje door de ringen en draaien maar net zolang dat hij van zijn graatje gaat .
Maar je hebt er ook altijd nog een baas bij staan die meestal wel zijn hond anderen wil laten slopen maar je niet aan zijn hondje mag komen.
Precies. Er staan tientallen filmpjes op YouTube waarin te zien is hoe machteloos je staat tegen een doorgedraaide hond van een sterk ras. Een husky die verscheurd wordt tussen honderd mensen die die honden uit elkaar willen trekken. Politie die pepperspray spuit wat geen zier helpt. 5 mannen die twee pitbulls willen losmaken die in een krijsende labrador hangen. Niet te doen.

Dus het is schijnveiligheid en ik ben het met je eens. Bewapend ben je alleen maar banger. Je kan beter kalm blijven en inderdaad de hond wurgen en hopen dat je hond er heel af komt tot de agressor flauw valt. Meer kan je echt niet doen. Je handen in een gevecht steken kan je je handen kosten. Als zo'n hond blind van gekte in je handen hangt gaan ze eraan. Pezen kapot en allemaal vreselijke toestanden.

Mijn partner vertrouw ik nog wel op zijn reactie en fysiek. Die tilt letterlijk honden aan hun nekvel op die het op onze honden gemunt hebben. Hij gaat net zo ver als nodig. Heeft hij al bewezen ook. Ik denk dat ik dat niet zo makkelijk kan en meer wanhopig ga lopen doen.
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Lanavandevledders schreef:ben zo blij dat ik op de ruimte woon, en een heel groot erf heb zodat ik niet perse hoef te wandelen, en als ik hier ga wandelen kom ik bijna nooit een hond tegen.
want als ik dagelijks zo mijn hond moest uitlaten, ogen voor en achter moet hebben, altijd op je hoede moeten zijn,
is het voor mij geen genieten meer, dan koos ik voor een ander huisdier.
Idem. Ik moet er niet aan denken om 'bewapend' op pad te moeten, dan was voor mij de lol er snel af.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Misschien moet je jezelf de vraag stellen in hoeverre jij denkt "bij de tijd" te kunnen blijven op het moment dat zich onverhoopt iets voordoet met jouw honden waar een HR hond bij betrokken is? Denk je dat jij de helderheid van geest hebt een eventuele breakstick uit je tas/zak te pakken? Je moet er wel een "klein" beetje mee overweg kunnen(in de praktijk) wil het daadwerkelijk nut hebben.

Ik denk dat de meest veilige (niet voor de bijter) en effectieve manier simpelweg is door de bijter te "stikken". Oftewel handen (vanaf de achterkant vd hond uiteraard) door en om de halsband, hond omhoog en draaien maar. Zelfs de meest volhardende hond zal toch echt moeten gaan slikken(en dus loslaten) zonder dat er tussentijds (verder) "gescheurd" wordt. Maar goed, meeste raken op het moment dat er écht iets gebeurt dusdanig in paniek dat het overgrote deel (vermoed ik) uit paniek zal gaan gillen,schoppen slaan waardoor de betreffende hond alleen maar "gevoed" wordt :schrik:

In theorie is veel mogelijk, maar de praktijk is vaak toch nét even anders dan "voorgenomen".

Ik zal als het eventjes mogelijk is tóch de honden elders uitlaten als je zo "bang" bent voor hetgeen er bij jullie in de buurt loopt. Zoals gezegd als je zó je hond uit moet laten is de fun er ook wel een beetje vanaf :blauwoog:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”