Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rassenticks. Welke gekke ticks heeft een ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bishy
Zeer actief

Re: Rassenticks. Welke gekke ticks heeft een ras?

Ongelezen bericht door Bishy »

Mijn Hollandse herder ligt graag op zijn rug, ik zie dat ook veel bij andere HHs.
Laatst gewijzigd door Bishy op 25 jul 2017 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo, sheltie werpt zichzelf voor auto's en fietsers wandelaars.
Als je hem aan de kant roept en laat zitten of afleiding gaat het prima. Hou je de lijn korter, dan gaat hij echt de kant ophangen van bijv de auto. :roll:

En hij gaat 'praten' als hij z'n zin niet krijgt of duidelijk wil maken dat hij iets wil. En dan gaan we even samen babbelen :I:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Elmo (golden retriever) plonst graag in het water maar nog liever rolt hij door de modder.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Trancing. Tyson doed het vrijwel alleen bij de kerstboom. Shiva doet het zowat tijdens iedere wandeling

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=trancing
Afbeelding
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door janeway »

Koda stampt naar muizen en kikkers.. Zet zijn pootje erop (meestal mis) en springt soms net als een vos met alle pootjes omhoog om een muis/kikker of egel te vangen.
Laatst kwam ie met een uitgedroogde dooie rat aanzetten.. Dat vond ik dan wat minder.. Verder heeft ie niet veel rastypisch gedrag maar dat jagen op kleine beestjes dus wel.. Oja bijen happen dat is ook zo suf..
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Maeve schreef:Tollers gillen. Heel hard! Rasspecifieker wordt t niet helaas :schrik:
Haha inderdaad... receptje daarvoor is hier een beetje water en een bal en gillen maar

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zahra de Saluki heeft veel tics, maar mist juist de echte rassentics.
- Ze kan je echt áánkijken. Die verbreekt het oogcontact gewoon niet. Ook al loopt zij ergens anders heen, of jij. Nee, blijft oogcontact houden als ze iets wil.
- Ze springt met haar voorpoten op iets, bijvoorbeeld op miertjes (jaja, jagers he).
- Gaapt met zo'n heel raar hard geluid, weet niet hoe je dat moet uitleggen.
- Kan echt mopperen met geluid. Die maakt je écht duidelijk of ze het ergens wel of niet mee eens is.
- Kijkt écht tv.
- Maakt oogcontact via spiegels.
- Als ze een zacht kleedje heeft klapt ze al haar poten zo klein in dat het net een heel klein opgerold Italiaans Windhondje is. Maar ze ligt nooit meer op de bank, gewoon op haar eigen plaats.
- Gewoon prinses.

Want de echte rassentics zijn:
- Eenkennig, terughoudend. Zahra is ehhh, heftig enthousiast en knuffelig naar iedereen.
- Luisteren totaal niet en valt geen commando aan te leren. Zahra luistert echt super goed, soms wat te heftig. Doet ze het echt binnen een seconde, dat ik er gewoon van schrik hoe snel het gaat. Gewoon overdreven.
- Zahra gaat door weer en wind en modder. Saluki's houden niet van regen en viezigheid.

De wawa's:
- Grootbekken.
- Heeeeeeeeel enthousiast en hyperactief :LOL:
- Eigenwijs!!
- Knuffelig, heel knuffelig.
- In tegenstelling tot het beeld van de wawa's zijn het echte sportieve monstertjes.
- Ze zijn heel enthousiast naar vreemden, vooral Isa. Isa moet en zal aandacht.
- Heel slim, heel slim.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Teckeltic. 35,1° in de serre.

Afbeelding
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Lynnepien schreef:Teckeltic. 35,1° in de serre.

Afbeelding
:LOL:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:LOL: :LOL:
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Rare slaapposities is wel echt een tic van mijn ras. Manden, kleedjes en kussens blijven niet lang op hun plaats, de honden knutselen wat af voor een favoriete slaaphouding. Enkele voorbeelden :
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tomas brengt altijd schoenen ter begroeting. Hij gaat er speciaal naar op zoek. Laat ze niet los maar duwt er zachtjes mee tegen je aan.Dat doet hij ook met bekend en geliefd bezoek, niet bij onbekenden.En hij geeft kopjes :I:
Sancho staat vaak op de achterpootjes.Als hij niet over hoog gras heen kan kijken zie je hem als een stokstaartje staan kijken. Dat doet hij ook als hij ons begroet. Verder knort en kreunt hij veel.
Volgens mij zijn geen alle genoemde tics rastypisch maar ik vind ze wel leuk.
De enige tic die ik niet leuk vind is Sancho's graven tegen deuren en vooral tegen glas. Omdat hij het juist doet als wij aan de andere kant staan lijkt het ook niet af te leren.
Als we het huis ooit willen verkopen moeten we al het glas op Sanchohoogte vervangen :oeps:
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

Ik ben van de Cattles afgestapt en heb nu naast mijn Groenendaeler een Lapinporokoira.
Ben helemaal fan van het ras en denk dat de volgende hond ooit, ook zeker weer een Poro wordt.
Ze zijn zo heerlijk inventief, vasthoudend en vrolijk. Kunnen zichzelf ook prima vermaken.
Een geluiden dat ze kunnen produceren!
Dit vind ik dus écht geweldig... :I: :LOL:
https://www.facebook.com/ester.overman/ ... =2&theater
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Boutje schreef:de chi's "luchtlikken" dus naar je toe komen onderdanig doen en in de lucht likken met kronkelende lijfjes tot je ze oppakt en aait. Of naast je op de sofa srpingen en dan luchtlikken.

de shelties blaffen uiteraard

Poppy en de borders drijven, Jinn daarbij ook (buiten, binnen is ze rustig) zij-achterwaarts voor je voeten lopen dansen tot je haar iets te doen geeft.

Poppy heeft een hele rare, nog nooit een andere hond zien doen, als ik even weg was en ze moet ergens wachten, als dan niet vast gehouden/gemaakt/los dan "stapt" ze met haar voorpoten ter plaatse, hoe dichterbij ik kom hoe sneller. Soort ongeduldig trappelen. Achterpoten (en dus ook zijzelf) blijven ter plekke.
Laatste doet Bas als ze eten krijgt ook. Die staat te trappelen en te lachen dan. Dus tandjes ontbloot hard trappelend met de voorpoten en daarbij het geluid maken van een varken die geslacht wordt. :LOL: Nogal bizar. Tom omgrijpt je benen als je opstaat en als hij eten krijgt en je loopt van hem weg. Hij omhelst dan je benen met zijn voorpootjes en laat zich dan meesleuren. Dan duwt hij zijn snuit tegen je been. Je zou als je niet beter wist denken dat hij eigenlijk net niet bijt. Zo ziet het er nl uit. Als bijten in je benen. Verder danst hij op zijn achterpootjes voor eten en zwaait dan met zijn voorpootjes. :piew: Ik vind het zo vreemd wat die straathondjes aan gekke dingen doen en aangeleerd hebben in hun vorige levens. Hier draait alles om eten en de gekste dingen doen ze altijd rondom etenstijd. Zodra ik de bakken pak begint het circus...
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ziggy is geen ras maar heeft wel een rare grappige tic, een schoenentic welteverstaan en het is niet eens een vrouw :LOL:
Hij is gek op mijn schoenen, hij pakt ze vaak en legt ze bij zich neer of gewoon op de bank verder doet hij er niks mee.
Als we uit gaan pakt hij uit blijdschap één van mijn schoenen en dan vaak schudt hij er mee..
Hij laat hem dan op commando wel los, scheurt een rondje en pakt de schoen dan weer.
Als ik het genoeg vind laat ik hem zitten en dan gaan we gewoon uit en als we terug zijn negeert hij de schoen gewoon.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ze zijn vocaal. Altijd. Niet eens zozeer blaffen, hoewel ze zichzelf erg graag horen blaffen, maar kreunen, steunen, piepen, joelen, fluiten... :LOL:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Geen rassentic maar ook iets wat ik nog maar weinig honden heb zien doen: Nanuq (intacte kruising reu) graaft vaak eerst een putje voor hij markeert.
Waarschijnlijk om de geur beter te kunnen onderzoeken voor hij plast maar het ziet er wat raar uit haha.
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Pippa de whippet is ook erg van het comfort. Op bank bed of stoel. Het liefst met een dekentje erbij. Nog beter waneer vriend of ik er ook zitten/liggen. Ze vouwt zich dan helemaal tegen ons aan.

De corgi blaft. En drijft. En is een regelteef. Als ze dan eindelijk slaapt ligt ze wel graag met haar achterpoten gestrekt naar achteren.

Ons kruising vlinderhondje blaft nog meer dan de corgi. Ook sopt ze alles wat maar kan. Handen, benen, armen, dekbed.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy heeft haar hyperfocus :) Ideaal.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Duitse Herders staan denk vooral bekend om hun ongeduld te uiten door te piepen/blaffen. Ik moet nog de eerste herder met geduld tegen komen :LOL:
En ze hebben graag het laatste woord, kunnen nogal vocaal zijn.

Een wat minder leuke eigenschap is toch wel het jagen op andere honden.
Perry en Noah

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Saskia- schreef:Geen rassentic maar ook iets wat ik nog maar weinig honden heb zien doen: Nanuq (intacte kruising reu) graaft vaak eerst een putje voor hij markeert.
Waarschijnlijk om de geur beter te kunnen onderzoeken voor hij plast maar het ziet er wat raar uit haha.
Inhaker op rare gewoontes, Karel markeert en dan hupt ie weg op de poot die niet omhoog is gegaan zeg maar. Het komt niet in hem op om gewoon die poot weer omlaag te doen en door te lopen, nee hij moet altijd eerst een raar sprongetje maken en dan kan ie weer lopen. Meer reuen die dat doen?
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Heavy schreef:Schapendoezen rollen in zand , sneeuw, gras Jip dus ook en Heavy kan heel mooi neusfluiten en rondjes lopen uiteraard :wink:
Paneren noem ik het vaak bij Yara :LOL: Maar inderdaad, overal moet gerold worden.
Veel schapendoezen zijn erg kieskeurig wat eten betreft, Yara niet. Als die een dag niet (goed) zou eten weet ik dat ik direct naar de DA moet.
Yara houdt er ook van om benen en voeten te likken, voornamelijk de onderkant van voeten. En wondjes weet ze ook feilloos te vinden, en die verzorgd ze dan :I:
Oh en iets grappigs... Ze schurkt graag langs en tussendoor m'n benen. Droog, maar ook graag om af te drogen :schrik:
Het geinige is dat van haar fokster geen van de doezen dit doet, behalve Yara en haar nestgenoten. Blijkt dat paps het ook doet :LOL:
Oh, en blaffen. Veel blaffen.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Sandra&co schreef:Izzy heeft haar hyperfocus :) Ideaal.
Dat hebben mijn mechels ook.

En mechels doen iets niet zomaar, maar alles met volle overtuiging :gjump:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

sbientje schreef:
-Saskia- schreef:Geen rassentic maar ook iets wat ik nog maar weinig honden heb zien doen: Nanuq (intacte kruising reu) graaft vaak eerst een putje voor hij markeert.
Inhaker op rare gewoontes, Karel markeert en dan hupt ie weg op de poot die niet omhoog is gegaan zeg maar. Het komt niet in hem op om gewoon die poot weer omlaag te doen en door te lopen, nee hij moet altijd eerst een raar sprongetje maken en dan kan ie weer lopen. Meer reuen die dat doen?
Volgens mij hebben al onze honden dat altijd gedaan, ze voorkomen daarmee dat ze in hun eigen plas trappen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Marie-Josée schreef:
sbientje schreef:
Volgens mij hebben al onze honden dat altijd gedaan, ze voorkomen daarmee dat ze in hun eigen plas trappen.
serieus? okee :D Ik heb het echt nog nooit gezien maar misschien is het wel normaal dan
lucie
Zeer actief

duitse herder schreef:Duitse Herders staan denk vooral bekend om hun ongeduld te uiten door te piepen/blaffen. Ik moet nog de eerste herder met geduld tegen komen :LOL:
En ze hebben graag het laatste woord, kunnen nogal vocaal zijn.

Een wat minder leuke eigenschap is toch wel het jagen op andere honden.
mijn duitser is dan a-typisch :tongue: : hij heeft een engelengeduld en geen spoortje nervositeit, heerlijk is dat. Blaffen doet hij alleen als er 'onraad' is, maar hij blaft (nog) minder dan mijn windhond :engel:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Hippo schreef:
Sandra&co schreef:Izzy heeft haar hyperfocus :) Ideaal.
Dat hebben mijn mechels ook.

En mechels doen iets niet zomaar, maar alles met volle overtuiging :gjump:
:lol1: 't is alles of niets! prachtig vind ik dat :ok:
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik weet niet of het ras eigen is maar alle broers Spinone willen graag dat hun kauwbotje vastgehouden word. Vaak stuur ik via Messenger een grappige foto door van Fred die zijn botje komt brengen en dan krijg ik driemaal precies dezelfde foto terug :P
lucie
Zeer actief

Barkley schreef:ik weet niet of het ras eigen is maar alle broers Spinone willen graag dat hun kauwbotje vastgehouden word. Vaak stuur ik via Messenger een grappige foto door van Fred die zijn botje komt brengen en dan krijg ik driemaal precies dezelfde foto terug :P
hé wat grappig! maar ik had hier een golden retriever dit ook wilde :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

sbientje schreef:
Marie-Josée schreef:
sbientje schreef:
serieus? okee :D Ik heb het echt nog nooit gezien maar misschien is het wel normaal dan
Jamie doet het vaak ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”