Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Milie heeft sinds een tijdje echt heel weinig vacht. Is dit gewoon de 'zomervacht' (de laatste maanden is er heel veel uitgevallen)? Of kan het ook ergens anders door komen en waar moet ik dan aan denken? Aan de zijkant kijk je bijna op de huid. De trimmer schrok er echt van, zij heeft Millie in april getrimd. Het is niet zo dat ze loops moet worden, dat verwacht ik rond november pas. Ze had wel een rare lange loopsheid waarbij ze extreem lekker bleef ruiken van maart tot juni. De andere Tollers die ik ken hebben echt een veel dikkere vacht, ook in de zomer.
Van Lou ken ik dit helemaal niet, maar die heeft ook een heel ander soort vacht natuurlijk. Ik zal ook eens vragen of Millies zusje het nu ook heeft.
Ik zit een goede foto te zoeken, maar ze is zeiknat op al mijn foto's
pom heeft wel een bepaald moment in haar cyclus dat al haar ondervacht eruit valt, ze haart altijd enorm uit. voordat ze loops is is haar vacht dan weer prima in orde. Maar dat is neit iets dat heel lang duurt, hoogstens een week of 3 dat ze er echt niet uit ziet. Kale plekke heeft ze niet, maar wel plekken die erg dun worden.
Heb niet echt een voorbeeldfoto, denk dat het meer opvalt als je haar kent..
hier is het iig wel duidelijk voor mij, maar kan me voorsteleln dat een ander denkt: nou die is absoluut niet kaal
Pleun trekt altijd 4 maanden na de loopsheid haar jas uit. Kan ik de klok op gelijk zetten. Ze is nu ook een kale neet met een miezerige rattenstaart. Langzaam maar zeker begint er weer wat haar en dus ook wat glans op haar rug tevoorschijn te komen. Tegen de tijd dat ze weer prachtig in haar vacht zit zal ze wel weer loops worden, pfff.
Miriam, Pleun en Pelle Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
miriam schreef:Pleun verliest haar hele jas altijd 4 maanden na de loopsheid. Kan ik de klok op gelijk zetten. Ze is nu ook een kale neet met een miezerige rattenstaart. Langzaam maar zeker begint er weer wat haar en dus ook wat glans op haar rug tevoorschijn te komen. Tegen de tijd dat ze weer prachtig in haar vacht zit zal ze wel weer loops worden, pfff.
dit is toch gewoon normaal? doen alle teven dat niet?
miriam schreef:Pleun verliest haar hele jas altijd 4 maanden na de loopsheid. Kan ik de klok op gelijk zetten. Ze is nu ook een kale neet met een miezerige rattenstaart. Langzaam maar zeker begint er weer wat haar en dus ook wat glans op haar rug tevoorschijn te komen. Tegen de tijd dat ze weer prachtig in haar vacht zit zal ze wel weer loops worden, pfff.
dit is toch gewoon normaal? doen alle teven dat niet?
Geen idee eigenlijk. Heb alleen een kortharige teef gehad hiervoor, en verder alleen reuen. In mijn omgeving hoor of merk ik het ook niet dat ze zo enorm kaal worden.
Miriam, Pleun en Pelle Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Oh top, dan ben ik wat gerustgesteld. Hopelijk zit er over een ruime maand weer wat haar aan, dan lopen we een show. En hopelijk komt de glans dan ook weer terug
Nou ja, niet schrikken als in jeetje straks gaat ze nog dood, maar meer verbazing. Haar vacht is overal veel dunner, haar broek was niet doorheen te kammen en is nu mini.
Ze krijgt Darf Eko over het algemeen (soms eens wat brokken of een blikje als we op de nieuwe bestelling wachten).
Nou ja, niet schrikken als in jeetje straks gaat ze nog dood, maar meer verbazing. Haar vacht is overal veel dunner, haar broek was niet doorheen te kammen en is nu mini.
Ze krijgt Darf Eko over het algemeen (soms eens wat brokken of een blikje als we op de nieuwe bestelling wachten).
Elke hond hier gooit zo'n twee keer per jaar de hele vacht eruit. Bij Cayra was dit altijd voor de loopsheid en tegen de tijd dat ze loops werd was, was die weer terug. De reuen gooien hem ook uit, maar daar zit minder een duidelijk ritme in.