Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

IPO met een wel heel verrassend ras

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: IPO met een wel heel verrassend ras

Ongelezen bericht door malinois »

maart schreef:
malinois schreef:De keurmeester (is een een examen) grijpt in als hij denkt dat een hond pijn heeft. Dat doet hij niet dus hij vindt iig niet dat hij dat laat zien.

paar jaar geleden lieten ze anders gewoon iemand op het podium staan waarvan de hond half dicht genaaid was en een hoop draadjes losgesprongen waren waardoor de hond er bloedend bij liep.

Dus nee, ik geloof helemaal niet dat ze gaan ingrijpen.
Op een selectie wedstrijd vorig jaar moest ik ook zelf zien dat mijn hond mankte en heb ik de wedstrijd zelf stilgelegd. Ze grijpen helemaal niet in.

Wat zouden ze dat hier dan gaan doen... het is toch zooooooooooo leuk om te zien he, zoveel respect voor de mensen die het met zo'n hond doen zeg :cheer: :ugh:
Clubgenoot is t examen voor afgefloten omdat de hond mankte (teennagel ingescheurd) mocht niet verder.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

Wat een gezeur allemaal weer tjonge jonge jonge ik vind het een een knappe prestatie om zo,n hond voor te brengen speuren toch even 96 puntjes doen heel veel mechelaars of duitsers niet na....

Heb op de KNPV keuring ook wel eens honden met blessures aan nekwervels, kruisbanden etc rustig zien voor brengen met alle gevolgen...........duhhh
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Rocco schreef:Wat een gezeur allemaal weer tjonge jonge jonge ik vind het een een knappe prestatie om zo,n hond voor te brengen speuren toch even 96 puntjes doen heel veel mechelaars of duitsers niet na....

Heb op de KNPV keuring ook wel eens honden met blessures aan nekwervels, kruisbanden etc rustig zien voor brengen met alle gevolgen...........duhhh
En dat die 'knappe prestatie' ten koste gaat van het fysieke welbevinden van de hond, maakt dan dus niets uit?
Beroerd lopen is één ding, maar als de hond echt gaat manken, wordt mijn aandacht daardoor nogal afgeleid van die knappe prestatie en vind ik het vooral zielig voor de hond.
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

DeDiana schreef:
Rocco schreef:Wat een gezeur allemaal weer tjonge jonge jonge ik vind het een een knappe prestatie om zo,n hond voor te brengen speuren toch even 96 puntjes doen heel veel mechelaars of duitsers niet na....

En dat die 'knappe prestatie' ten koste gaat van het fysieke welbevinden van de hond, maakt dan dus niets uit?
Beroerd lopen is één ding, maar als de hond echt gaat manken, wordt mijn aandacht daardoor nogal afgeleid van die knappe prestatie en vind ik het vooral zielig voor de hond.
Als het erg zo erg was dat het een kreupele hond was die gehandicapt niet vooruit te branden was
had de keurmeester al lang in gegrepen nergens zie ik ik dat :oohja: ......
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk altijd alleen in het belang van de betreffende hond. Ik vind het een uitermate knappe prestatie van dat baasje en de hond. Daar voer ik geen discussie over en ik ben het wat dat betreft roerend met je eens. Maar die hond raakt me. Hij vindt het duidelijk hartstikke leuk. Ik zou die hond als baas echter ontzien en er niet mee gaan lopen pronken. Het is knap. Maar de hond is de dupe hiervan en dat vind ik niet leuk om te zien.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

laeken schreef:Ik denk altijd alleen in het belang van de betreffende hond. Ik vind het een uitermate knappe prestatie van dat baasje en de hond. Daar voer ik geen discussie over en ik ben het wat dat betreft roerend met je eens. Maar die hond raakt me. Hij vindt het duidelijk hartstikke leuk. Ik zou die hond als baas echter ontzien en er niet mee gaan lopen pronken. Het is knap. Maar de hond is de dupe hiervan en dat vind ik niet leuk om te zien.
Dit, had het niet beter kunnen zeggen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”