Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teek'explosie'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Teek'explosie'

Ongelezen bericht door veertje »

Ik kwam dit bericht net tegen op facebook. Ik vond het al smerige beesten, maar dit maakt ze toch nog net wat smeriger :schrik:

Je zal maar een volgezogen teek missen in je huis :80:

Remember my tick from May??? Well after a few months after she had eaten her blood meal (we removed her from a Dog) -- she exploded with thousands upon thousands of eggs which turned into 6 legged larva!!! (Eggs become 6 legged larva--nymphs and adults have 8 legs) Keep in mind she never left this cup for two months.. think of what they do when they drop off in your house..use flea and tick preventative on your pets! **Many have asked -"Why?!" I was very curious how long they could live after a blood meal. Being a certified veterinary technician, I've seen many in clinic. "Tickles" was the biggest one I've seen to this day! Curiosity then blossomed into client education (and pet owners that I'll never meet around the world) ! There is more than just Lyme disease that ticks can carry! Talk with your veterinarian and if your pets are not on a preventative--I strongly encourage it- this experiment is why!

Afbeelding
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 1

Re: Teek'explosie'

Ongelezen bericht door heimwee »

Oh bah!
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

:eek: :schrik: Ik vind die krengen zó smerig.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik zag 'm net voorbij komen ja :80:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

En het "leuke" is dat als je thuis komt en je benen helemaal vol zitten met die kleine engerds omdat je natuurlijk net door zo'n nest heb gelopen :tong: en nog "leuker" is als Vusi door zo'n nest gelopen heeft dan zit je de rest van de avond mini teekjes van haar te plukken :boos:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

mosquito1980 schreef:En het "leuke" is dat als je thuis komt en je benen helemaal vol zitten met die kleine engerds omdat je natuurlijk net door zo'n nest heb gelopen :tong: en nog "leuker" is als Vusi door zo'n nest gelopen heeft dan zit je de rest van de avond mini teekjes van haar te plukken :boos:
Heb je in Angola ook meer krengen van parasieten die nare ziektes overbrengen?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Paisley schreef:
mosquito1980 schreef:En het "leuke" is dat als je thuis komt en je benen helemaal vol zitten met die kleine engerds omdat je natuurlijk net door zo'n nest heb gelopen :tong: en nog "leuker" is als Vusi door zo'n nest gelopen heeft dan zit je de rest van de avond mini teekjes van haar te plukken :boos:
Heb je in Angola ook meer krengen van parasieten die nare ziektes overbrengen?
Voor mensen, Muggen: malaria, Dengue, gele koorts :ugh:
Bacterie war je buiktyfus van krijgt :(

Honden niet dat ik weet, teken zijn het ergst. Vusi had 2 jaar geleden babesiose.... verder in de 12 jaar dat ik hier ben geen problemen :ok:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Hier ook een keer gehad, ik haalde een volle teek van een hond af maar die was al aan het loslaten en ik verloor hem dus in het gras. Maanden later (denk wel 2 of 3) lag ik gewoon een beetje in het gras te lezen tot het ineens wel heel erg begon te kriebelen. Hele invasie zwarte puntjes op mijn arm :80:
Beetje beter gekeken en ze hadden 6 pootjes en inderdaad mini-teekjes. Ik werd helemaal gek. Ben een half uur onder de hete douche gegaan en heb een paar weken de tuin vermeden. Gatverdegatver!
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb ook een keer door zo'n wolk gelopen. Heel mijn benen onder de kleine zwarte puntjes. Heb ze er met tape afgehaald.

Ik ben een tekenmagneet (net zoals muggen. Blijkbaar heb ik lekker bloed) en vind ze nooit zo spannend. Maar nu heegt mams Borreliose en ben ik me er opeens bewust van hoeveel schade ze aan kunnen richten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”