Het is vast al eens gevraagd, maar wat voeren jullie bij je KVV? Ik geef af en toe een zalmkop, kippennekjes en wat lamsbot wat ik na een minuut of 10 weer weghaal ivm se hardheid. Dinobotten durf ik eigenlijk niet meer aan ivm verstopping, en ook liever niet te veel buffelhuid.
Ik blijf dus rond de runderkophuid, oortjes en pensstaafjes steken maar wil ze graag wat eetplezier en tandreiniging aanbieden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk rauw bot bijvoeren?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Welk rauw bot bijvoeren?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Welk rauw bot bijvoeren?
1x per week krijgen ze barf ipv kvv. Een hele kip bijv met een haring erbij. Of een drumstick met een konijnenkarkas en een sardientje. Of eendenkarkas met een makreel. Ook een penslap eens in de zoveel weken. S avonds krijgen ze iets gedroogd: een kauwplaat, gedroogd runderoor (met vacht) of konijnenoor (met vacht) of reeoor. Soms een bullepees of iets anders.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Re: Welk rauw bot bijvoeren?
Als je kvv voert zit daar alles in wat de hond nodig heeft. Een kauw-iets voor de leuk is prima. Bullepees, gedroogd oor of zo wat.
In geen geval zou ik een dino-bot geven; het is te hard en te zout. Het zijn tandenbrekers.
Ook lamsbout is te hard.
Kipnekje is prima, maar gewoon 1 of 2... een zalmkop kan prima een keer een maaltijd vervangen maar ik zou dat niet vaker dan 1 x per week geven; 1 x per 2 weken kan ook.
Rauwe botten van dragende delen van grote dieren zijn te hard. Daar breken honden met een beetje pech tanden op en/of die zorgen voor verstopping. Qua rauw bot kun je de snoeischaartest erop loslaten: als je er met een goede snoeischaar niet door komt is het te hard om te geven.
Geef zeker niet teveel (geschikt) bot als maaltijd, dan ga je namelijk uit balans en heb je een gerede kans dat je problemen met ontlasting krijgt; die kan (veel) te hard worden met alle nare gevolgen van dien.
Suzanne
In geen geval zou ik een dino-bot geven; het is te hard en te zout. Het zijn tandenbrekers.
Ook lamsbout is te hard.
Kipnekje is prima, maar gewoon 1 of 2... een zalmkop kan prima een keer een maaltijd vervangen maar ik zou dat niet vaker dan 1 x per week geven; 1 x per 2 weken kan ook.
Rauwe botten van dragende delen van grote dieren zijn te hard. Daar breken honden met een beetje pech tanden op en/of die zorgen voor verstopping. Qua rauw bot kun je de snoeischaartest erop loslaten: als je er met een goede snoeischaar niet door komt is het te hard om te geven.
Geef zeker niet teveel (geschikt) bot als maaltijd, dan ga je namelijk uit balans en heb je een gerede kans dat je problemen met ontlasting krijgt; die kan (veel) te hard worden met alle nare gevolgen van dien.
Suzanne