Nu hebben veel rashonden ticks. Bedoel niet zozeer dat dat negatief is maar ook vaak grappig, heftig of wat dan ook.
Ik zal beginnen. Een tick van Eva de laekense herder was rondjes lopen. Om de tafel, om de honden, om ons en om alles. Zodra je haar wild maakte ging ze in cirkels lopen. Nooit eerder een hond gehad die dat deed. Zal iets met hoeden te maken hebben gehad denk ik.
Mijn partner had vroeger een fox terriër. Die hond verzamelde stenen. Dus overal in huis lagen stenen. Paar stenen onder de verwarming, stenen in de hoek van de keuken en stenen in je schoenen. Hond liep de hele dag stenen te zoeken en nam die dan mee naar huis.

Laatste om nog voldoende ruimte te laten. De witte Staffords van een vriend van mij hadden de tick om zichzelf als katten te wassen. Met hun tong. Iets dat mijn hondjes bv nooit doen. Tom en Bas wassen zichzelf dus gewoon echt nooit. Maar als die bullen eenmaal begonnen konden ze niet meer stoppen en likten ze door en door en door aan hun poten tot ze rood en kaal waren. Die vriend van mij werd er gek van en zei dat het een tick was van zijn ras. Bullen likken heel vaak hun voorpoten kapot.
Nu jullie? Welke ticks hebben jullie rassen?