Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enting ziekte van Weil

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pienda
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Enting ziekte van Weil

Ongelezen bericht door Pienda »

Domor schreef:Opstapeling gaat om de hulpstoffen, niet om de vaccinatie. Mij is door meerdere dierenartsen aangegeven dat de weil enting zo'n 15 maanden werkt maar na 9 maanden dalen de antilichamen al wel.

Voor wie denkt dat de L2 handiger is om te enten is het belangrijk om te beseffen dat de L2 vernieuwd is en nu dezelfde hulpstoffen bevat als deL4. De belasting is in mijn ogen dus vergelijkbaar tegenwoordig. Deze vernieuwing is in 2015 of 2016 gebeurd dus nog heel recent.
Heb je het dan over Thiomersal? Of over een andere?
In deze link is te lezen dat thiomersal volledig veilig is bevonden.
http://www.rivm.nl/dsresource?objectid= ... ion=inline
In deze link is te lezen dat er geen sprake is van opstapeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ethylkwik

Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat honden bijwerkingen kunnen hebben van de vaccinatie! Dat kan natuurlijk en het is heel kut als dat gebeurt.
Maar sommige argumenten die tegen vaccins worden gebruikt kloppen gewoon simpelweg niet.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Net als Suzanne laat ik mijn honden niet meer enten tegen de ziekte van Weil.
Ik heb er een paar jaar over gedaan om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen en ben tot de conclusie gekomen dat er meer tegens dan voors zijn :19: .
Als er niet gevaccineerd hoeft te worden dan liever niet.

Doordat ik ze niet meer laat enten hebben ze ook geen antistoffen tegen Lepto opgebouwd door de enting. Worden ze ziek én hebben ze wel antistoffen tegen Lepto dan is het duidelijk dat ze tegen die ziekte behandelt moeten worden.

Zou ik ze laten enten en worden ze ziek dan kan dat van de ziekte van Weil zijn, maar is dat niet goed na te gaan omdat ze antistoffen van de enting hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Liesbeth schreef:Net als Suzanne laat ik mijn honden niet meer enten tegen de ziekte van Weil.
Ik heb er een paar jaar over gedaan om alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen en ben tot de conclusie gekomen dat er meer tegens dan voors zijn :19: .
Als er niet gevaccineerd hoeft te worden dan liever niet.

Doordat ik ze niet meer laat enten hebben ze ook geen antistoffen tegen Lepto opgebouwd door de enting. Worden ze ziek én hebben ze wel antistoffen tegen Lepto dan is het duidelijk dat ze tegen die ziekte behandelt moeten worden.

Zou ik ze laten enten en worden ze ziek dan kan dat van de ziekte van Weil zijn, maar is dat niet goed na te gaan omdat ze antistoffen van de enting hebben.
En bij welke symptomen zou je dan naar de dierenarts gaan? Hoe zorg je dat je op tijd bent?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb in het verleden twee hondjes jaarlijks laten enten omdat ze beroepsmatig enkele dagen per week met ratten in aanraking kwamen. Zelf kon ik niet geënt worden omdat er geen toelating voor mensen is. Alle overige honden inclusief de huidige worden niet geënt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden zwommen dan niet, hooguit even afkoelen in het water na grote inspanning, maar dronken wel veel water uit sloten, stilstaand water uit greppeltjes, maar voor weil heb ik ze nooit laten enten.

En ze zijn er nooit ziek van geworden. Ze hebben ook weleens een rat gevangen.

Ik hoor vaker van honden die ziek zijn geworden na een enting, dan van honden die ziek werden na zwemmen of drinken uit vies water.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb er ook lang over gedaan
Wel enten of niet enten

Kijk als de ratten letterlijk over je terrein lopen dan snap ik wel dat je hem wil geven

Ik woon middenin de stad , zwemmen doen ze maar heel zelden want er is hier niks fatsoenlijks in de buurt waar ook geen andere honden komen

Alleen 1 vd verenigingen waar ik train zitten er

En toch ga ik dit jaar voor het eerst niet enten
De doorslag waren de vele verhalen die ik las over de bijwerkingen vd enting
En ineens dacht ik , Kenji is toch ook al jaren niet meer geënt ( die reageert er slecht op ) , en is niet ziek
Waarom zou ik bij de rest dan wel die enting zetten ?

Dus geen L4 meer en voor de cocktail gaan we binnenkort gaan voor het eerst titeren
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb recent gelezen dat het ook mogelijk is om de honden homeopatisch tegen Weil te behandelen.
Dat zou ik nog een overweging vinden maar tot nu blijft het "ik doe er niets tegen".

Suzanne
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

~Suzanne~ schreef:Ik heb recent gelezen dat het ook mogelijk is om de honden homeopatisch tegen Weil te behandelen.
Dat zou ik nog een overweging vinden maar tot nu blijft het "ik doe er niets tegen".

Suzanne
Als het echt homeopatisch is, kun je beter niets doen; het effect is hetzelfde, maar niets doen is veel goedkoper.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Mijn pup is in het nest met 9 weken geënt met de L4, die zou dan op 13 weken geboosterd moeten worden. Ik heb getwijfeld, want ik vind het veel te spannend of hij ziek wordt. Eigenlijk stom dat ik überhaupt getwijfeld heb, want ik ben altijd tegen geweest en heb Beau ook nooit L2 of L4 laten enten. En dat ga ik nu weer niet doen met Elmo.
Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Ik ben uitgepiekerd. Indy laat ik niet enten tegen ziekte van Weil.
Afbeelding
Neeltje
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

nelleke schreef:Ik ben uitgepiekerd. Indy laat ik niet enten tegen ziekte van Weil.
Ik ben nog steeds niet uitgepiekerd, gelukkig heb ik nog bedenktijd tot volgend voorjaar........
Ik heb in de praktijk toch meerdere keren Weil meegemaakt, dit waren allemaal ongevaccineerde honden en het was niet truttig hoe ontzettend ziek deze honden waren.
Aan de ene kant denk ik "Nee ik doe het niet", aan de andere kant weet ik dat ik het mezelf nooit vergeef als ze dood gaan of ernstig ziek worden omdat ik niet gevaccineerd heb. Zucht.....ik pieker weer verder.......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
gonnie
Zeer actief

Tanja van ons is afgelopen dinsdag geënt, de cocktail en de L4.

Tanja heeft er een allergische reactie van gekregen een bult en een zak met vocht onder haar buik.
De zak met vocht is nu weg, maar de bult zit er nog.

Gerard was woensdag naar de dierenarts geweest om het na te laten kijken, en toen zei de dierenarts dat het een allergische reactie kon zijn van de L4, maar misschien had de dierenarts misgeprikt.
Vrijdagavond heeft Gerard weer een andere dierenarts gebeld, en die zei dat het een allergische reactie was op de L4.

Dus bij de volgende enting laat ik de L4 niet meer geven.

Ik ga Tanja eerst laten Titeren. En dan zien we wel of het nodig is dat ze over twee en een halve week geënt wordt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Ody
Zeer actief

Sowieso worden ze volgend jaar getiterd, maar dat kan niet met Weil.
Tegelijk met andere inentingen gaat in ieder geval niet gebeuren.
gonnie
Zeer actief

Ik wilde heel die L4 niet laten geven, maar ik kreeg een beetje het idee dat hij tegenwoordig bij de cocktail hoorde.
Ik vroeg aan de dierenarts zit hij tegenwoordig bij de cocktail. En toen zei ze ja, maar pups merken weinig van die enting.
Het was allemaal een hype zei ze.

Ik dacht dus eigenlijk dat hij erbij hoorde en ik hem niet kon weigeren. Gewoon verkeerd begrepen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Ody schreef:Sowieso worden ze volgend jaar getiterd, maar dat kan niet met Weil.
Tegelijk met andere inentingen gaat in ieder geval niet gebeuren.
Nee, weet ik dat de ziekte van weil niet getiterd kan worden, maar ik bedoelde ook eigenlijk de cocktail. Wil zeker weten of het wel nodig is. Al die chemische zooi in een hond is ook niet goed.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Nee, deze zit niet standaard in de enting maar wat over ijverige dierenartsen geven hem gewoon.
Hier zwemmen alle honden en vangen ook ratten, geen van alle een wiel enting
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee, sommige dierenartsen gebruiken hem als oplosmiddel, nog steeds blijkbaar... :roll:

@Gonnie: waarschijnlijk reageerde ze op de cocktail icm de L4. Die zou niet samen gezet moeten worden. Eerst cocktail, dan een aantal weken later pas de L4. Zo'n klein lijfje heeft al veel te verwerken, laat staan vier ziektes uit enting tegelijk.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ody schreef:
nelleke schreef:Ik ben uitgepiekerd. Indy laat ik niet enten tegen ziekte van Weil.
Ik ben nog steeds niet uitgepiekerd, gelukkig heb ik nog bedenktijd tot volgend voorjaar........
Ik heb in de praktijk toch meerdere keren Weil meegemaakt, dit waren allemaal ongevaccineerde honden en het was niet truttig hoe ontzettend ziek deze honden waren.
Aan de ene kant denk ik "Nee ik doe het niet", aan de andere kant weet ik dat ik het mezelf nooit vergeef als ze dood gaan of ernstig ziek worden omdat ik niet gevaccineerd heb. Zucht.....ik pieker weer verder.......
Weet je dat ik het mezelf nog steeds niet vergeef dat ik mijn honden heb beschadigd door ze destijds wél te laten enten? Dat daar waarschijnlijk zelfs een prachtige gezonde jonge hond door overleden is?
Toen was er nog weinig bekend over die bijwerking maar ik heb net zo lang op internet gezocht en gevraagd tot ik in contact kwam met een Nederlandse dierenarts die in de VS woonde en daar een heel onderzoek naar gedaan had en dat ook had gepubliceerd.Maar hoe erg het werkelijk kon zijn besefte ik nog niet eens na de dood van onze Falco maar doordat de andere, oude, hond veel gezonder bleek toen ik hem puur vanwege zijn hoge leeftijd niet meer liet enten.
Toen ik Tomas na een enting ook weg zag glijden (op een vrijdagavond in een vakantiehuisje,die paniek kan ik nu nog voelen) was de maat vol en nu ent ik alleen nog tot een jaar en daarna niet meer.
Tomas heeft daarna af en toe nog een soort aanval gehad met met steeds grotere intervallen en in steeds lichtere mate en inmiddels is hij al jaren vrij ervan.
Wat heb ik mijn honden goed bedoelend en onwetend aangedaan.Nee, nooit meer een Weilenting en ook de cocktail alleen nog als ze jong zijn.
Gelukkig is de heidewachtel 14 geworden, Tomas is nu 13 en Sancho 6.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ody schreef:

Hoe lang heb je bij die praktijk gewerkt?

De 4 honden die vorige jaar in de media kwamen die besmet waren (waarvan een aantal zijn overleden) waren alle 4 geënt. De hond die dit jaar in het nieuws kwam ook.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik begin vandaag met het ontstoren van de Rabies en de Lepto, omdat dit m.i. de boosdoeners zijn van de epilepsie, die Sam heeft gekregen 2 dagen na de vaccinatie.

Hij krijgt van mij dus geen vaccinaties meer.
Afbeelding
Ody
Zeer actief

sirene schreef: De 4 honden die vorige jaar in de media kwamen die besmet waren (waarvan een aantal zijn overleden) waren alle 4 geënt. De hond die dit jaar in het nieuws kwam ook.
Het is al een aantal jaren geleden dat ik daar weg ging, maar heb ruim 10 jaar als assistente gewerkt. :wink:
Hilly45
Zeer actief

Huh, ik had geantwoord op iemand, die vroeg hoe het ontstoren werkt en dan bestaat dat bericht niet meer?

Nou, maakt niet uit.
Afbeelding
63673J

Triest dat mensen nog steeds belazerd worden met die ontstoringskletskoek.
Hilly45
Zeer actief

jvanringen schreef:Triest dat mensen nog steeds belazerd worden met die ontstoringskletskoek.
Tja, dat mag je vinden.

Ik vind het triest dat dierenartsen de ogen sluiten voor de effecten van de vaccinaties.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jvanringen schreef:Triest dat mensen nog steeds belazerd worden met die ontstoringskletskoek.
Ik vind t triester dat t gros van de da'en de spuit er maar wat graag in zet terwijl titeren geaccepteerd wordt. Overigens heb ik bij Xavi ook de rabies enting laten ontstoren ondanks dat hij nooit last heeft gehad van eerdere entingen. Kreeg t zelfs gratis bij de emting.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
63673J

Hilly45 schreef:
Tja, dat mag je vinden.

Ik vind het triest dat dierenartsen de ogen sluiten voor de effecten van de vaccinaties.
Ik vind het triest dat zoveel mensen hun hersens niet gebruiken en zich allerlei onzin laten aanpraten.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik wil toch wel weten hoe dat ontstoren werkt, Hilly.

By the way heb ik toch besloten mijn oudjes niet meer te laten enten :pffff:
Hilly45
Zeer actief

jvanringen schreef:
Hilly45 schreef:
Tja, dat mag je vinden.

Ik vind het triest dat zoveel mensen hun hersens niet gebruiken en zich allerlei onzin laten aanpraten.
Ik vind het triest dat jij zomaar veronderstelt dat ik mijn hersens niet gebruik.

Vul niet zo snel dingen in en oordeel niet zo snel.
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

Maryanne schreef:Ik wil toch wel weten hoe dat ontstoren werkt, Hilly.

By the way heb ik toch besloten mijn oudjes niet meer te laten enten :pffff:
Hier staat ook meer over het principe van ontstoren
(op mensen gericht, maar werkt voor mens en dier gelijk):

https://www.arjenpasma.nl/.../ontstoren ... aties.html
Afbeelding
63673J

Pienda schreef:
Domor schreef:Opstapeling gaat om de hulpstoffen, niet om de vaccinatie. Mij is door meerdere dierenartsen aangegeven dat de weil enting zo'n 15 maanden werkt maar na 9 maanden dalen de antilichamen al wel.

Voor wie denkt dat de L2 handiger is om te enten is het belangrijk om te beseffen dat de L2 vernieuwd is en nu dezelfde hulpstoffen bevat als deL4. De belasting is in mijn ogen dus vergelijkbaar tegenwoordig. Deze vernieuwing is in 2015 of 2016 gebeurd dus nog heel recent.
Heb je het dan over Thiomersal? Of over een andere?
In deze link is te lezen dat thiomersal volledig veilig is bevonden.
http://www.rivm.nl/dsresource?objectid= ... ion=inline
In deze link is te lezen dat er geen sprake is van opstapeling.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ethylkwik

Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat honden bijwerkingen kunnen hebben van de vaccinatie! Dat kan natuurlijk en het is heel kut als dat gebeurt.
Maar sommige argumenten die tegen vaccins worden gebruikt kloppen gewoon simpelweg niet.
Ethylkwik stapelt ook niet, het heeft een halfwaardetijd van amper 7 uur. Mensen slaan meteen op tilt als ze het woord "kwik" horen, maar ethylkwik, dat in vaccins gebruikt wordt, gedraagt zich totaal anders in het lichaam dan methylkwik. Maar ik vrees dat je praat tegen dovemanonsoren, de meeste mensen hebben nou eenmaal niet het flauwste benul van scheikunde en ook niet de minste zin om zich er in te verdiepen, zelfs niet een klein beetje.
Laatst gewijzigd door 63673J op 24 jul 2017 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”