Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grote hond aan flexlijn?

Moderator: moderatorteam

Cyntha
Actief

Ongelezen bericht door Cyntha »

Nou zeg, ik heb dr geen last van, al die ongemakken van de flexi...

De hondenliefhebbers wat ik ken zijn er erg tevreden over, juist eerder andersom: 9 snappen het en 1 op 10 kan er niet mee uit de voeten..

En over dat lijn knappen: als je een lijn koopt op gewicht mag dat niet gebeuren hoor! Helaas wordt er vaak eerder naar prijs gekeken dan naar gewicht van hond ( de zwaardere zijn duurder) en ja dan heb je een probleem!

Maar vind ze echt ideaal, hond kan toch lekker vrij lopen, waar die niet los mag! En wil je een korte lijn, dan zet je hem 'vast'!!!
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Daan schreef: En zou je hem dan wel houden aan een gewone riem?

Die kast is inderdaad een nadeel.
Je kunt er iemand mee buiten westen slaan.
Aan een gewone korte riem hou je je dog wel, hij kan dan namelijk geen kracht zetten tenminste niet goed genoeg.

Hihih dat bedoel ik dus, rondvliegende handvaten die 4 meter achter de hond als een projectiel aanvliegt :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cyntha
Actief

chrico schreef:
Daan schreef: En zou je hem dan wel houden aan een gewone riem?

Die kast is inderdaad een nadeel.
Je kunt er iemand mee buiten westen slaan.
Aan een gewone korte riem hou je je dog wel, hij kan dan namelijk geen kracht zetten tenminste niet goed genoeg.

Hihih dat bedoel ik dus, rondvliegende handvaten die 4 meter achter de hond als een projectiel aanvliegt :mrgreen:
hihi, daar heb je wel gelijk in, als je niet goed oplet en er komt wat, dan schiet ie achter de hond aan! Maar heb ik nog nooit gehad, is een kwestie van alles in de gaten houden en bij een bocht ofzo, houd ik hem kort!!!! I.v.m onverwachte situaties :mrgreen:
Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!Afbeelding
wilco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wilco »

ik heb sinds gisteren een flexilijn compact voor honden tot 50 kilo,niet met een koord/touw maar met zo'n band ,ik was er eerst echt op tegen maar zo'n band is prima.
Cyntha
Actief

wilco schreef:ik heb sinds gisteren een flexilijn compact voor honden tot 50 kilo,niet met een koord/touw maar met zo'n band ,ik was er eerst echt op tegen maar zo'n band is prima.
Hihi, inderdaad een band is meer zoals een gewone riem he!!!!!!!!!!!!!!!
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik vind ze maar niet
als je zo een ding gebruikt gaat je hond altijd aan het verste deel van de riem lopen en bij mij was dat later nadelig omdat de hond altijd aan de riem trekt na gebruik van zo een dingetje
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

scooby doo schreef:ik vind ze maar niet
als je zo een ding gebruikt gaat je hond altijd aan het verste deel van de riem lopen en bij mij was dat later nadelig omdat de hond altijd aan de riem trekt na gebruik van zo een dingetje
maar ook dat gaat niet voor iedere hond op ;)
qyan loopt bijna altijd aan ene flexi, maar trekt echt niet aan ene korte lijn hoor!!!
scooby doo

qyan schreef:
qyan loopt bijna altijd aan ene flexi, maar trekt echt niet aan ene korte lijn hoor!!!
maybe een uitzondering :-D tja het doberman ras is altijd al uniek geweest he in vergelijking met andere rassen :mrgreen:
qyan

scooby doo schreef:
qyan schreef:
maybe een uitzondering :-D tja het doberman ras is altijd al uniek geweest he in vergelijking met andere rassen :mrgreen:
zal dat het zijn :mrgreen:
heb je nog iets aan die site gehad trouwens die ik je door had gestuurd, was het de goed site?
scooby doo

ja het was een goede site veel kostbare info :ok:

maar spijtig dat het geen belgische site was (in belgie staan we namelijk na achter als het op site's maken aankomt :roll:

nu ga ik mn nest in want ik ben al 24uur wakker
:zwaai:
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Nieve (38 kilo) loopt altijd aan de 8 meter flex en dat gaat geweldig! Zij kan genieten van haar vrijheid en ik kan haar terug halen en kort houden als er een andere hondd (teef) aankomt. Ja, als ze even een gekke bui heeft dan heb ik wel eens het idee dat mijn ene arm langer wordt als de andere :p: . Maar dat heb ik er wel voor over om haar een beetje te laten genieten van haar vrijheid.

Oh...en als je hond steeds op het uiterste van de riem blijft lopen en dus trekt...kun je dat afleren door steeds af te wisselen met de lengte die je de hond geeft. Dus bijvoorbeeld een tijdje to 3 meter laten uitlopen, dan weer een tijdje op 1,5 meter en dan weer een stuk op 5 meter. Door dat af te wisselen kan de hond het einde van de riem niet zo voorspellen en zal hij minder gaan trekken aan de flex.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
qyan

scooby doo schreef:ja het was een goede site veel kostbare info :ok:

maar spijtig dat het geen belgische site was (in belgie staan we namelijk na achter als het op site's maken aankomt :roll:

hoezo, informatie is informatie toch :ok:

heb wel ene belgische site voor je btw:
www.dobermannvereniging.com, de site van johan pieters, trainer bij dobermann kringgoep hazeldonk in belgie :mrgreen:
als het goed is is bovenstaande de link.
zo niet, moet je het ff zeggen, zoek ik het ff voor je op
scooby doo

qyan schreef:
scooby doo schreef:ja het was een goede site veel kostbare info :ok:

hoezo, informatie is informatie toch :ok:

heb wel ene belgische site voor je btw:
www.dobermannvereniging.com, de site van johan pieters, trainer bij dobermann kringgoep hazeldonk in belgie :mrgreen:
als het goed is is bovenstaande de link.
zo niet, moet je het ff zeggen, zoek ik het ff voor je op
de link doet het niet :cry:
qyan

ik ga ff zoeken. de link moet iets in die richting zijn, maar misschien dat er nog iets achter moet.
ff geduld :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

scooby doo schreef:
qyan schreef:
Hier lopen ze ook niet aan het einde van de lijn hoor! Nu trekken ze ook geen van allen, ook niet aan de flex. Zal denk ik ook komen doordat ze meestal los lopen en dat ze waarschijnlijk, als ze een een keertje vast moeten ze geen behoefte hebben om te trekken.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Bas (kleine hond) liep als eerste aan de flex. Deze flex is nog met ouderwetse sluiting(aan de zijkant) en brede rode band,, 5 m. Nooit geen problemen en lekker makkelijk. Bas geniet van zijn vrijheid aan de flex. aan een korte riem zal hij niet poepen, dus als hij niet los kan is de flex ideaal. Voor Winnie ging ik ook vrij snel op zoek naar een flex. Maar kon hier geen 1 vinden met brede band en ouderwetse sluiting. Nu dus 1 met gedeeltelijk koord en begin is wel blauwe band. De sluiting (tegen de gewone drukknop aan) vind ik wat minder dan de oude sluiting.
Mano heeft een flex van 8 meter met brede band (mano plusminus 40 kilo?) Voor hem echt ideaal. Een hond die veel beweging nodig heeft en ontzettend druk is en niet iedereen gedient is van zo'n grote Duitse Herder die niet zo goed luisterd :mrgreen: Als Mano hier is kan ik natuurlijk niet met 3 flexilijnen lopen, maar Bas en Winnie geven geen problemen aan de korte lijn hoor, daar trekken ze niet aan. Nu Winnie loops is, vind ik het helemaal ideal, zo heeft ze toch wat bewegingsvrijheid!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

scooby doo schreef:
qyan schreef:
je hebt alleen kans dat een hond gaat trekken aan de rollijn omdat die altijd een bepaalde druk houdt op de halsband. Simpel op te lossen door hem op de stop te zetten...
Heb er nog nooit geen last van gehad dat mijn honden gaan trekken aan een normale lijn als ze aan de rollijn gelopen hebben...
Maar ja, hier lopen ze dan ook 99% van de tijd los, alleen als de dame loops is dan loopt ze aan de rollijn... aan een korte lijn wordt er niet gepoept en geplast dus het is of los, of rollijn met uitlaten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”