Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijtincidenten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Bijtincidenten
Nou ook even de andere kant van de medaille is er al een definitieve datum wanneer die maatregelen met de HR honden worden gerealiseerd of moet het nog door de politieke molen ?? Want ik ben er nu wel eens klaar mee met al die eindeloze discussies.......aanpakken die hap.....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Super gedaan, ik kan dat niet hoor zou alleen mar stotteren. En het verhaal is ook heel duidelijk hoed uitgelegd en van all kanten. Respect dat je zulk zwaar werk doet ikzelf zou dat mee blijven dragen en niet kunnen loslaten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Super gedaan, ik kan dat niet hoor zou alleen mar stotteren. En het verhaal is ook heel duidelijk hoed uitgelegd en van all kanten. Respect dat je zulk zwaar werk doet ikzelf zou dat mee blijven dragen en niet kunnen loslaten.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Een duidelijk filmpje en zeker goed gedaan. Ik heb zelf een bijtincident meegemaakt waarna het baasje zijn aanvallende hond uiteindelijk heeft laten inslapen. Ik heb alleen gedacht aan het gevaar dat de hond met zich mee bracht en dat het baasje een goed besluit had genomen geen moment heb ik stil gestaan bij zijn verlies. Idd, een bijtincident kent alleen maar verliezers.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik heb het net gekeken. Ik vind het net als de anderen ook onwijs goed verteld met respect voor zowel de grote als kleine honden eigenaar. En met een duidelijk beeld van de realiteit wat betreft jullie werk en het gevoel wat daarbij komt kijken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Dit had ik ookElmo/maureen schreef:Goed gedaan zegduidelijk stuk
Ik keek het filmpje via fb, en je kwam mij zo bekend voor. Ik maar denken waar dat dan van was, dacht misschien via mijn buren (agenten). En toen 'oh hf en de hondenhaag'.
Goed verhaal... 

Goed en duidelijk verhaal.
Super gedaan
Super gedaan

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Was ff een tijdje redelijk afwezig, maar iedereen heel erg bedankt voor de complimentjes weer.
Echt heel leuk om te lezen.
Echt heel leuk om te lezen.

Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Als ik het gewassen heb dan doe ik er ,voor ik het droog föhn, mousse in van Syoss,Célie schreef:![]()
Goed verhaal en mooi verteld.
Off topic wat gebruik jij voor je krullen?
Volume mousse, extra strong hold , dat is de blauwe.
En dan gebruik ik de haarlak van John Frieda Frizz Ease, shape en shine. En tussendoor borstel ik mijn haar nooit. Wassen, kammen, mousse, föhnen, haarlak en voor dagen weer klaar.

Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
"Men" wil een gedeelte van de regels in januari 2018 in laten gaan. Maar of dat gehaald gaat worden, geen idee.Rocco schreef:Nou ook even de andere kant van de medaille is er al een definitieve datum wanneer die maatregelen met de HR honden worden gerealiseerd of moet het nog door de politieke molen ?? Want ik ben er nu wel eens klaar mee met al die eindeloze discussies.......aanpakken die hap.....
Uiteraard zullen er wetten/ AMvB's veranderd moeten worden, maar dat is aan de wetgevende macht, en daar hoor ik niet bij. Dus kan daar ook niet zoveel over zeggen. Zodra de boel in gang wordt gezet komen wij weer in beeld.
Gr. Aniek

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Sorry ik heb niet alles gelezen en kan het zo snel niet vinden ergens anders op het forum. Ik voel me echt heel dom dat ik dit waarschijnlijk verkeerd interpreteer. Maar is het nou zo dat die hele lijst niet over stamboomhonden gaat?
https://www.rijksoverheid.nl/binaries/r ... honden.pdf
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nee hoor dat is niet dom, het hele internet was daarover in de war, het staat er ook niet heel duidelijk. Maar het klopt inderdaad dat de meeste maatregelen alleen gaan gelden voor honden zonder stamboom.Leonie. schreef:Sorry ik heb niet alles gelezen en kan het zo snel niet vinden ergens anders op het forum. Ik voel me echt heel dom dat ik dit waarschijnlijk verkeerd interpreteer. Maar is het nou zo dat die hele lijst niet over stamboomhonden gaat?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ohhh jemig. Wat een gedoe om niks dan.
- Ody
- Zeer actief
Goed stuk, heb hem ook gedeeld
Ik verwacht dat alle plannen die op tafel liggen pas een definitieve vorm krijgen als we ooit nog een kabinet krijgen.......

Ik verwacht dat alle plannen die op tafel liggen pas een definitieve vorm krijgen als we ooit nog een kabinet krijgen.......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik had al een vermoeden dat jij dat was Budkes.
Zag het filmpje ergens op fb .
Heel erg goed gedaan
Zag het filmpje ergens op fb .
Heel erg goed gedaan

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Mwah, er zijn 2.2 miljoen honden in Nederland, er worden ieder jaar zo'n 50.000 honden bij RvB ingeschreven. Als ze gemiddeld 8 tot 9 jaar oud worden, dan betekent dit dat 80% van de honden stamboomloos is. Samen met de swiffers zijn juist de HR-honden daar waarschijnlijk in oververtegenwoordigd. En de eigenaren die heel bewust kiezen voor een ras met dit soort eigenschappen/risico's, nemen vaak weer een hond met stamboom. Je gaat dan dus juist de groep raken die het grootste risico is in mijn ogen.Leonie. schreef:Ohhh jemig. Wat een gedoe om niks dan.