Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Ongelezen bericht door Paisley »

lieke schreef: En als er dan zo'n agressieveling bij zou zitten, gaat-ie weg.
Ik ook hoor. Ik ben geen doorgangshuis, maar ik laat mijn leven ook niet claimen door een loeder die ik onsympathiek vindt, puur om t feit dat ik ooit zo stom ben geweest om m in huis te halen. Nee, dat ga ik dan wel ff weer recht zetten. Dan doe ik mn best om het voor alle partijen een beetje nestjes aan te pakken, maar weg gaat ie.

Dat gezegd hebbende - mijn eerste hond had angstagressie en dat was heus wel eens lastig, maar het was een gouden dier die zo in de problemen is gekomen door toedoen van een verschrikkelijke eerste eigenaar. Ik kon om dr agressie heen werken, en ze was het waard om daar mn best voor te doen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

lieke schreef:Ik denk dat als je een hond hebt die zo anders is dan je hebt verwacht en je kan niet leven met deze eigenschappen, het voor alle partijen beter is dat de hond wordt herplaatst.
Ik kan bijvoorbeeld wel leven met jaaggedrag (Bonnie Bennie en nu ook Maggie) maar ik kan niet leven met agressie. Sterker nog, dat wil ik ook niet. Ik kies mijn honden daar ook op uit. En als er dan zo'n agressieveling bij zou zitten, gaat-ie weg.
Ik sop fluitend incontinente honden af, dweil zingendplas en poep op, gesp opgewekt braces om of spuit insuline maar ik wordt een compleet zenuwwrak van agressie.
Ik ga na 6 jaar Cody ook never nooit meer zoiets tolereren. Dan ben ik ook maar een doorgangshuis.
Gezien de energie die jij in Cody hebt gestopt vind ik dat niet echt een doorgangshuis te noemen. Wel zou ik het vreemd hebben gevonden als je daarna voor een ras was gegaan waar agressie een eigenschap is die je kunt verwachten. Cody was ras ontypisch in dat opzicht.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

als bij ons een hond komt, dan is dat voor altijd, die gaat niet weer weg,
dat is ook de reden waarom wij altijd voor een pup gaan, deze zelf opvoeden volgens onze waarden en normen.
deze wordt weloverwogen aangeschaft, goed kijkend naar uiterlijk en karakter, [heel goed wetende dat dit nooit een garantie is]
een ras waar we zelf achter staan.
alle latere eventuele min punten worden geaccepteerd en is geen reden om de hond weer weg te doen,
alleen bij niet te herstellen agressie wordt er afscheid van genomen, maar dan wel door een spuit,
ik ga daar niet iemand anders weer mee opzadelen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

O ja en vacht verzorging Zuri is op het randje, muts valt uit elkaar, maar langer en meer haar dan dat is ook een nog go, gelukkig kun je dat soort dingen wel van tevoren in schatten :lol1: een hond moet dus bloot of bijna bloot zijn wat mij betreft
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik wil geen hondagressie. Vind ik niet leuk. En toch was min eerste hond hartstikke hondagressief. Overigens niet heel rasontypisch. Daarom weet ik ook dat ik dat dus niet meer wil. En hij is gewoon oud geworden bij mij. Een een eventuele volgende hond mag dat ook. Alleen haalt het voor mij wel een beetje de lol weg. Ik hou er nog net zoveel van, ik geniet er alleen minder van.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 22 jul 2017 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik wil geen hondagressie. Vind ik niet leuk. En toch was min eerste hond hartstikke hondagressief. Overigens niet heel rasontypisch. Daarom weet ik ook dat ik dat dus niet meer wil. En jij is gewoon oud geworden bij mij. Een een eventuele bommetje hond mag dat ook. Alleen haalt het voor mij wel een beetje de lol weg. Ik hou er nog net zoveel van, ik geniet er alleen minder van.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh gottegot het hele darp klit weer soaam en spreekt en flustert er schande van , zo respectloos .De rooksignalen vliegen deur het PB gebeure alsof er een fikkie uut is gebroke. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh gottegot het hele darp klit weer soaam en spreekt en flustert er schande van , zo respectloos .De rooksignalen vliegen deur het PB gebeure alsof er een fikkie uut is gebroke. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Er zijn denk ik best veel rassen die bij me passen, en wie weet ooit.

Een FT Labrador, had ik nog serieus overwogen ook als Segno niet op m'n pad was gekomen.
De korthaar Collie vind ik heerlijke honden, als ik me ooit wil toeleggen op puur agility en/of GG is dat zeker een optie.
Een Sheltie ook wel, al wil ik dan wel één uit Amerikaanse lijnen :mann: Of een Australian Shepherd, maar dan geen showlijn.
De Cardigan Welsh Corgi blijf ik een zwak voor houden. Wie weet ooit. Wat me nu nog tegenhoudt is dat je met die lichaamsbouw niet heel fanatiek kan sporten. De Västgötaspets is eigenlijk hetzelfde verhaal.
Een Kerry Blue Terriër mag hier ook ooit nog z'n intrede doen :wink: Tikkeltje eigenwijs maar niet zo scherp als sommige andere Terriers.
Een Stabij zou misschien ook best geschikt zijn. De gezondheid van het ras vind ik nog wel een twijfelpunt.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik begin steeds meer te denken dat een Toller ook best wel goed bij mij zou kunnen passen. Het lijken me echt heerlijke hondjes en de tollers die ik in het echt ken hier in het park vind ik zo leuk! Lekker ongecompliceerd, maar zeker niet saai en best een eigen mening over zaken, toch baasgericht, groot uithoudingsvermogen, sociaal naar alles wat langs komt maar niet op een lompe ongeremde labradormanier, wat meer bescheiden. En als pup zijn ze echt zooooooooooooooooo vreselijk :I: :I: :I: :I:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Het vriendelijke en sociale karakter van de brak vind ik heel fijn maar zo´n herder type mag er ook direct bij;

Afbeelding

Dit zou een zwarte kortharige belg zijn, er is maar één site die erover rept. Lijkt zoveel op mijn vorige hond.

Ik kom maar weinig herders tegen die ik echt leuk vindt. Misschien ooit een kruising Groenendaeler of Zwitser.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:Ik begin steeds meer te denken dat een Toller ook best wel goed bij mij zou kunnen passen. Het lijken me echt heerlijke hondjes en de tollers die ik in het echt ken hier in het park vind ik zo leuk! Lekker ongecompliceerd, maar zeker niet saai en best een eigen mening over zaken, toch baasgericht, groot uithoudingsvermogen, sociaal naar alles wat langs komt maar niet op een lompe ongeremde labradormanier, wat meer bescheiden. En als pup zijn ze echt zooooooooooooooooo vreselijk :I: :I: :I: :I:
Bizzy's broer woont in Groningen stad, misschien heb je die wel eens gezien :wink:
Maarre, Tollers gillen wel als gekken he. Daar moet je wel tegen kunnen zeg maar :LOL:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie gilt niet. Of nou ja, ze begon daarmee bij het vegen in de tuin, maar ik heb het in de kiem gesmoord ;)
Of ze ongecompliceerd zijn, dat weet ik niet. Ik ken er best veel die lastig gedrag vertonen, al is natuurlijk niet altijd duidelijk of dat meer aan baas of hond ligt.
Oh en Millie is niet sociaal naar drukke kleine jonge hondjes die zich erg onderdanig opstellen. Maar dat is misschien ook een uitzondering.
Verder zijn ze geweldig en Millie is een bijna ideaal hondje :I:
mijke
Zeer actief

Maeve schreef:
mijke schreef:Ik begin steeds meer te denken dat een Toller ook best wel goed bij mij zou kunnen passen. Het lijken me echt heerlijke hondjes en de tollers die ik in het echt ken hier in het park vind ik zo leuk! Lekker ongecompliceerd, maar zeker niet saai en best een eigen mening over zaken, toch baasgericht, groot uithoudingsvermogen, sociaal naar alles wat langs komt maar niet op een lompe ongeremde labradormanier, wat meer bescheiden. En als pup zijn ze echt zooooooooooooooooo vreselijk :I: :I: :I: :I:
Bizzy's broer woont in Groningen stad, misschien heb je die wel eens gezien :wink:
Maarre, Tollers gillen wel als gekken he. Daar moet je wel tegen kunnen zeg maar :LOL:
Heet die broer toevallig Duke/Djoek?
Gillende tollers ben ik nog helemaal niet tegengekomen trouwens, ze zijn hier allemaal muisstil. Keffende honden kan ik inderdaad absoluut niet tegen dus dat is dan een minpuntje :P Maar ach, de kans dat ik ooit geld over heb voor een rashond is minimaal dus het blijft waarschijnlijk gewoon bij dromen ;)
mijke
Zeer actief

Leonie. schreef:Millie gilt niet. Of nou ja, ze begon daarmee bij het vegen in de tuin, maar ik heb het in de kiem gesmoord ;)
Of ze ongecompliceerd zijn, dat weet ik niet. Ik ken er best veel die lastig gedrag vertonen, al is natuurlijk niet altijd duidelijk of dat meer aan baas of hond ligt.
Oh en Millie is niet sociaal naar drukke kleine jonge hondjes die zich erg onderdanig opstellen. Maar dat is misschien ook een uitzondering.
Verder zijn ze geweldig en Millie is een bijna ideaal hondje :I:
Nouja, met ongecompliceerd bedoel ik dat ze - voor zover ik kan beoordelen van wat ik zie in het park - geen speciale heftige issues hebben ofzo. Er zit soms wel een kop op in de zin van een eigen mening en ze vinden ook heus niet iedereen leuk, maar ik zie ze nooit serieus bonje hebben zoals sommige andere honden. En ze luisteren redelijk en ze rennen lekker vrolijk rond en hebben lol in zwemmen en apporteren en dingetjes doen met en voor de baas. Hoe ze thuis zijn weet ik natuurlijk niet, misschien zetten ze allemaal stiekum hun beste beentje voor als ze mij tegenkomen :LOL: Een volwassen reu hier in het park had wel vrij veel last van zijn hormoontjes de eerste jaren als hij Oor zag, Oor was zijn grote (onbeantwoorde :blauwoog: ) liefde, dan had ie wel een dikke tros bananen in de oren :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
Maeve schreef:
Heet die broer toevallig Duke/Djoek?
Gillende tollers ben ik nog helemaal niet tegengekomen trouwens, ze zijn hier allemaal muisstil. Keffende honden kan ik inderdaad absoluut niet tegen dus dat is dan een minpuntje :P Maar ach, de kans dat ik ooit geld over heb voor een rashond is minimaal dus het blijft waarschijnlijk gewoon bij dromen ;)
Bush heet ie :wink:
Mja, keffen kunnen ze wel ja :mrgreen: De een meer dan de ander. Maar als je allergisch bent voor vocale honden zou ik je geen Toller aanraden haha. Of een Segno, haar fokker selecteert op stilte :LOL:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

mijke schreef: Er zit soms wel een kop op in de zin van een eigen mening en ze vinden ook heus niet iedereen leuk, maar ik zie ze nooit serieus bonje hebben zoals sommige andere honden. En ze luisteren redelijk en ze rennen lekker vrolijk rond en hebben lol in zwemmen en apporteren en dingetjes doen met en voor de baas. Hoe ze thuis zijn weet ik natuurlijk niet, misschien zetten ze allemaal stiekum hun beste beentje voor als ze mij tegenkomen :LOL: :
Dat klopt allemaal ;) Vrolijk rondrennen is de main business. Thuis is ze ook een engeltje en nu ik met buikgriep op de bank lig wijkt ze niet van mijn zijde. Om preciezer te zijn, ze wil alsmaar op mijn buik liggen en me aanstaren :mrgreen:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

We zijn erg gecharmeerd van honden zoals de Bracco, Griffon bleu de gascogne en de bergzweethond. Maar dat zijn honden waarvan ik niet het gevoel heb dat ik ze kan geven wat ze nodig hebben. Dus die blijven op het wensenlijstje en gaan er waarschijnlijk niet vanaf.
Maar dat karakter vind ik echt fantastisch.

Ik heb geluk met Fred. Recreatieve jachttraining is goed. Maar een dagje luieren ook.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou nog wel een leuk kleiner hondje willen dat baasgericht is, maar ook clownsstreken kan uithalen. Wie weet wel een Puli. Nooit gedacht dat ooit te zeggen :80: :tongue:
Voorlopig niet, Finn heeft al genoeg streken :tongue:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

veertje schreef:Ik zou nog wel een leuk kleiner hondje willen dat baasgericht is, maar ook clownsstreken kan uithalen.
Vlinderhondje of Havanezer, zeg ik dan :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
veertje
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
veertje schreef:Ik zou nog wel een leuk kleiner hondje willen dat baasgericht is, maar ook clownsstreken kan uithalen.
Vlinderhondje of Havanezer, zeg ik dan :wink:
Vlinderhondje vind ik ook erg leuk, maar misschien net een slag te klein. Ach het duurt nog heel lang, voorlopig zit ik vol. En Finn wordt met zijn straatschoffiegenen vast 20 jaar, dus tegen die tijd zie ik dan wel wat ik graag wil :wink:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
cleva schreef: Er komt hier nog een keer een barzoi.
Ik kwam er gisteren een tegen. Wat een dooie!

Ik stak mijn hand uit en dat hele beest droei d'r kop om. Ik werd stráál genegeerd. Hahaha. Heerlijk
Daar houd ik dan juist weer zo van. Dat negeren van buitenlui.
Ik heb nu vier honden en allevier hebben ze niks met 'ik mot geaaid worden'. O, ze zullen het zeker toelaten hoor, behalve Peer, maar echt leuk vinden ze het niet.
Windhonden hebben het zo'n beetje tot kunst verheven. Met als topper de Azawakh die al helemaal niks moet hebben van dat onbeschofte en ongevraagde geaai en ook niks te beroerd is om je even fijn in je poten te bijten. Daar. Met je uitgestoken tengels.
:LOL: Ja heerlijk. De moeder van Zahra deed dat ook zo heerlijk. Andere kant op kijken en je volledig negeren. Je kon haar dan overigens wel aaien, maar ze gunde je nog geen blik waardig.

Zahra is het tegenovergestelde :schrik: Die denkt dat iedereen gediend is van haar puntneus in zich om te knuffelen. Iets te enthousiast.
Bij ons doet ze het overigens wel regelmatig, die negeerstand. Ze heeft echt buien dat ze gewoon niks van ons moet hebben, dan negeert ze ons en kunnen we haar wel aaien maar het boeit haar niks :LOL: Want bezoek is natuurlijk veel leuker dan je eigen personeel.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
cleva schreef: Er komt hier nog een keer een barzoi.
Ik kwam er gisteren een tegen. Wat een dooie!

Ik stak mijn hand uit en dat hele beest droei d'r kop om. Ik werd stráál genegeerd. Hahaha. Heerlijk
Daar houd ik dan juist weer zo van. Dat negeren van buitenlui.
Ik heb nu vier honden en allevier hebben ze niks met 'ik mot geaaid worden'. O, ze zullen het zeker toelaten hoor, behalve Peer, maar echt leuk vinden ze het niet.
Windhonden hebben het zo'n beetje tot kunst verheven. Met als topper de Azawakh die al helemaal niks moet hebben van dat onbeschofte en ongevraagde geaai en ook niks te beroerd is om je even fijn in je poten te bijten. Daar. Met je uitgestoken tengels.
Lizzy wil altijd geknuffeld worden, tenzij je een luidruchtig type bent. Je moet wel een erge hondenhater zijn om niet te bezwijken voor haar subtiele maar volhardende maniertje om jou aan het aaien te krijgen. Lizzy wenst NIET genegeerd te worden :pffff:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

De border collie past mij heel goed en in het verlengde daarvan is ook een working kelpie wat mij betreft welkom :ok:

Qua andere rassen staat de pumi ook nog wel hoog op het lijstje :I:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Schotse Collie korthaar :I:
Afbeelding
Wolfdette
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Ik ben helemaal fan van de Berner sennen. Helaas is dat ras niet erg gezond en zie ik mij niet snel eentje nemen.

Verder vind ik de labrador en de golden leuk.

En buitenlandertjes winnen ook vaak mijn hart wel :)
Ik heb nu een 'klein' hondje (corgi achtig, gekruisd met herder uit het buitenland dus groot met kleine pootjes) en ik had nooit gedacht dat ik dat zo leuk zou vinden. Was altijd van hoe groter hoe beter. Maar klein vind ik tegenwoordig ook okey, al moet ik niets hebben van ras-klein uit Nederland (hoewel voor uitlaten voor mijn werk vind ik bijna alles wel leuk)
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
adamzo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labradoodle

Ongelezen bericht door adamzo »

ik heb een labradoodle waar denk ik wel 75% poedel in zit en ik vind hem geweldig. Hij is superlief en vrolijk, hij huppelt buiten gewoon en springt als een hert. We hebben hiervoor gekozen omdat het een makkelijke hond zou zijn, die het zijn baas graag naar de zin wil maken. Dat klopt, en dat vinden wij leuk.
Nu zou ik er nog graag een klein poedeltje bij willen. Ik zou niet snel weer een doodle nemen omdat de vacht erg bewerkelijk is, dat heb ik echt onderschat. het slimme en het speelse is ook poedeleigen volgens mij. En iets eigenwijzer dan onze doodle mag ook wel.

Ik vind American Staffords en Pitbulls ook geweldig. Ik zie ze veel hier in de buurt en de meesten zijn lief. Mijn hond speelt er ook mee. Ze lachen, prachtig vind ik dat. En het moment waarop ze mijn hond herkennen en de pootjes de lucht ingaan om er naartoe te rennen en te spelen, dat ziet er zo koddig uit. Ik zou ze niet nemen omdat mijn man en ik niet hetzelfde zijn qua opvoeding, dus een hond die een stevige hand nodig heeft moeten we niet hebben. Ook wil ik zelf het risico niet dat zo'n hond een keer gaat bijten. Ik weet dat het aantal bijtincidenten met golden retrievers veel hoger ligt bv, maar met een pitbull is het gelijk zo heftig. Toch jammer want ik vind het geweldige honden.
I <3 my dogs :I:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik wil ooit nog eens een galgo hebben,die zijn zó mooi,ze lopen ook zo mooi,en volgens mij zijn ze ook heel erg lief....
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Als er ooit nog eens een tijd komt dat ik alle dagen met hem op avontuur kan, komt er als de wiedeweer een Aus cattle dog of kruising daarvan. Wat een heerlijke no bullshit hond is dat.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
veertje
Zeer actief

Crescent schreef:Als er ooit nog eens een tijd komt dat ik alle dagen met hem op avontuur kan, komt er als de wiedeweer een Aus cattle dog of kruising daarvan. Wat een heerlijke no bullshit hond is dat.
Ik heb nu een paar mantraillessen gedaan met Aussie cattle kruisingen (3 uit zelfde nest), wat zijn ze prachtig! Denk dat het karakter me net een maatje te veel is, maar anders... :I:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”