Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lenen / huren waterblazer friesland?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

lenen / huren waterblazer friesland?

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik vroeg me af of er misschien iemand is die een waterblazer heeft welke ik zou mogen lenen?
Of weet iemand een adres waar ik zoiets zou kunnen huren?

Aismee gaat nu compleet uit vacht na haar schijndracht.
Meestal volstaat gewoon goed wassen en met handdoek drogen wel maar nu wordt ik weken na het wassen nog steeds gek van alle losse haren in huis dus ik hoop dat wassen en dan droogblazen haar van de losse haren af gaat helpen.

Omdat ik niet goed weet of we er echt blij van gaan worden (moet wel buiten en Aismee is geen fan van herrie dingen) hoop ik er eerst 1 te kunnen lenen/huren om te zien hoe het bevalt.
Ik vindt ze eigenlijk te duur om het gewoon te proberen en dan na 1x gebruik weer weg te doen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
~Suzanne~
Zeer actief

Re: lenen / huren waterblazer friesland?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou heel simpel vragen aan een trimsalon of ze haar willen wassen en droogblazen; vragen of je het zelf mag doen / erbij mag zijn om meteen zo'n ding uit te proberen?

Suzanne
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Evt haar nu door een trimmer laten doen en dan op basis daarvan kijken of het werkt. Alleen een trimmer werkt wel binnen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Heb je geen dogwash/honden'wasstraat' oid bij je in de buurt?
~Suzanne~
Zeer actief

Een dogwash heeft meestal geen waterblazer maar een al dan niet wat krachtiger fohn ;-(

Suzanne
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik ken geen dogwash of zo in de buurt inderdaad, maar heb daar ook nog niet goed naar gezocht dus daar kan ik me nog wel eens in verdiepen.
Bij een trimmer zou het prima binnen mogen hoor, ik moet het buiten doen omdat ik zelf binnenshuis geen ruimte heb waar haren alle kanten op mogen vliegen.
Heb niet zoveel zin om na het droogblazen uren bezig te zijn met schoonmaken, dus vandaar dat het dan wel gewoon buiten moet.

Haar wegbrengen vindt ik geen optie, ik ken sowieso geen goede trimmers hier in de buurt waar ik haar aan zou willen toevertrouwen en ze is dusdanig eenkennig en op mij gefixeerd dat haar bij een onbekende achterlaten erg stressvol voor haar is. Denk dat ze dan helemaal kaal gaat worden door het stress-loslaten van de vacht.
Dan zit ik liever nog een paar weken in de haren.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
~Suzanne~
Zeer actief

DAar kun je je nog in vergissen; een goede trimmer pakt dat goed aan ;-) weet ik inmiddels uit ervaring.

Vraag anders of je erbij mag blijven maar dat kan juist het gedrag bij de hond in de hand werken.

Suzanne
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

~Suzanne~ schreef:DAar kun je je nog in vergissen; een goede trimmer pakt dat goed aan ;-) weet ik inmiddels uit ervaring.

Vraag anders of je erbij mag blijven maar dat kan juist het gedrag bij de hond in de hand werken.

Suzanne
Dat hoeft helemaal niet. Ik blijf er altijd bij als ik met mijn hond bij de trimmer ben.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”