Nou, hier idem ditoHeavy schreef:Als je zo'n gladde vloer hebt dan is het niet zo vreemd dat ze moeilijk omhoog komtelskeadrianne schreef:Bedankt voor jullie reacties. Omdat het een ODH is, maak ik mij idd een beetje zorgen. Vandaag geprobeerd rustig aan te doen, wel hadden we hier de verjaardag van mijn vriend. Af en toe even in de bench gedaan voor rust. Ook heeft ze even gespeeld met een kruisinkje van gelijke hoogte. Ik heb het idee dat het al wat minder wordt, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Het lijkt alsof ze met opstaan al minder moeite heeft, als ze loopt merk ik weinig. Als ze in een soort "drafje" loopt lijkt het prima te gaan en mankt of wiebelt ze niet.
@moira7765: vanaf begin af aan heeft ze als ze langzaam loopt een beetje gewiebeld met haar achterwerk. Ook daar heb ik even over zitten twijfelen, maar dit zou een typisch puppyloopje moeten zijn... zeggen ze. Het is pas sinds een paar dagen dat ze naar mijn idee echt moeite heeft met opstaan e.d..
Thuis heb ik een prachtige natuurstenen vloer, die voor pup natuurlijk veel te glad is. Met spelen probeer ik haar zoveel mogelijk op het kleed te houden, ballenspelletjes doen we alleen buiten, als we die al doen.![]()
Ik heb bij de eerste herder echt heel erg moeten wennen aan dat wiebelige achterkantje en die lange slungelpoten . Het was net Bambi op het ijsmaar het is goed gekomen . Prima heupen op de foto
![]()
We hadden een stuk vloerbedekking op de gladde vloer misschien is dat een idee ?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup heeft moeite met opstaan, update p. 3
Moderator: moderatorteam
- elskeadrianne
- Actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
Re: Pup heeft moeite met opstaan

-
moira7765
- Actief
Weet je, het kan ook net zo goed door heleboel andere factoren komen, zoals haar groei of wat lichte overbelasting etc, wat voor rede dan ook. Zolang ze niet echt kreupelt zoals mijn HD Labrador al wel duidelijk deed met 5 maanden, zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken maar gewoon in de gaten houden..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zegr niks... ik ken een hond die met 2 jaar is ingeslapen en pas met anderhalf jaar pijn ging vertonen en dan nog alleen bij t stellen vanuit de af positie. Thuis en op andere manieren niets te zien... en dat was heel slecht.moira7765 schreef:Weet je, het kan ook net zo goed door heleboel andere factoren komen, zoals haar groei of wat lichte overbelasting etc, wat voor rede dan ook. Zolang ze niet echt kreupelt zoals mijn HD Labrador al wel duidelijk deed met 5 maanden, zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken maar gewoon in de gaten houden..

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- elskeadrianne
- Actief
moira7765 schreef:Weet je, het kan ook net zo goed door heleboel andere factoren komen, zoals haar groei of wat lichte overbelasting etc, wat voor rede dan ook. Zolang ze niet echt kreupelt zoals mijn HD Labrador al wel duidelijk deed met 5 maanden, zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken maar gewoon in de gaten houden..
Dat zegr niks... ik ken een hond die met 2 jaar is ingeslapen en pas met anderhalf jaar pijn ging vertonen en dan nog alleen bij t stellen vanuit de af positie. Thuis en op andere manieren niets te zien... en dat was heel slecht.
Ze loopt absoluut niet kreupel. Heb het idee dat nu ik wat rustiger aan doe het ook al veel beter gaat
Afgelopen zaterdag ben ik met haar op bezoek geweest bij haar moeder, waar ook nog wat andere honden aanwezig waren. Daar heeft ze even in de wei kunnen rennen/spelen; ik heb haar na 15/20 minuten aangelijnd en verplicht rust gegeven, hoe graag ze ook nog wou ravotten

-
moira7765
- Actief
Blijf je volgen..Ik hoop echt dat het niets te maken heeft met HD.. Ik leef wel met je mee
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Gaat denk ik minder om het geurtje dan om het feit dat ze nu gemakkelijker kan hurken.gonnie schreef: Wii hebben sinds gisteren ook stroken goedkope vloerbedekking over het zeil gelegd. Had eerst losse kleden, maar sommige kleden schoven nog weg.
Alleen vond Tanja het ineens nodig om overal te gaan zitten piesen. Wilde zeker haar geurtje eraan geven. Ze heeft gisteren meer binnen gepiest als al die 14 dagen daarvoor.
Ze glijdt niet meer weg
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik vind dat laatste toch wel zorgelijk moet ik zeggen.. Mijn honden gingen ook als gekken, zeker toen ze jonger waren en zijn echt nog nooit stram geweest daarna.. Echt gewoon vind ik het iig niet, goed dat je verder gaat kijken.elskeadrianne schreef:moira7765 schreef:Weet je, het kan ook net zo goed door heleboel andere factoren komen, zoals haar groei of wat lichte overbelasting etc, wat voor rede dan ook. Zolang ze niet echt kreupelt zoals mijn HD Labrador al wel duidelijk deed met 5 maanden, zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken maar gewoon in de gaten houden..Dat zegr niks... ik ken een hond die met 2 jaar is ingeslapen en pas met anderhalf jaar pijn ging vertonen en dan nog alleen bij t stellen vanuit de af positie. Thuis en op andere manieren niets te zien... en dat was heel slecht.
Ze loopt absoluut niet kreupel. Heb het idee dat nu ik wat rustiger aan doe het ook al veel beter gaat![]()
Afgelopen zaterdag ben ik met haar op bezoek geweest bij haar moeder, waar ook nog wat andere honden aanwezig waren. Daar heeft ze even in de wei kunnen rennen/spelen; ik heb haar na 15/20 minuten aangelijnd en verplicht rust gegeven, hoe graag ze ook nog wou ravottenWat mij dan zorgen baart is dat ze die avond dan weer aardig stram is. Na goed rusten gaat het wel weer. Heb inmiddels ook het opstaan en haar loopje op film gezet voor de orthopedisch DA. We shall see!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik dus ook...sbientje schreef:ik vind dat laatste toch wel zorgelijk moet ik zeggen.. Mijn honden gingen ook als gekken, zeker toen ze jonger waren en zijn echt nog nooit stram geweest daarna.. Echt gewoon vind ik het iig niet, goed dat je verder gaat kijken.elskeadrianne schreef:moira7765 schreef:Weet je, het kan ook net zo goed door heleboel andere factoren komen, zoals haar groei of wat lichte overbelasting etc, wat voor rede dan ook. Zolang ze niet echt kreupelt zoals mijn HD Labrador al wel duidelijk deed met 5 maanden, zou ik mij niet zo heel veel zorgen maken maar gewoon in de gaten houden..Dat zegr niks... ik ken een hond die met 2 jaar is ingeslapen en pas met anderhalf jaar pijn ging vertonen en dan nog alleen bij t stellen vanuit de af positie. Thuis en op andere manieren niets te zien... en dat was heel slecht.
Ze loopt absoluut niet kreupel. Heb het idee dat nu ik wat rustiger aan doe het ook al veel beter gaat![]()
Afgelopen zaterdag ben ik met haar op bezoek geweest bij haar moeder, waar ook nog wat andere honden aanwezig waren. Daar heeft ze even in de wei kunnen rennen/spelen; ik heb haar na 15/20 minuten aangelijnd en verplicht rust gegeven, hoe graag ze ook nog wou ravottenWat mij dan zorgen baart is dat ze die avond dan weer aardig stram is. Na goed rusten gaat het wel weer. Heb inmiddels ook het opstaan en haar loopje op film gezet voor de orthopedisch DA. We shall see!
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
ranetje schreef:Gaat denk ik minder om het geurtje dan om het feit dat ze nu gemakkelijker kan hurken.gonnie schreef: Wii hebben sinds gisteren ook stroken goedkope vloerbedekking over het zeil gelegd. Had eerst losse kleden, maar sommige kleden schoven nog weg.
Alleen vond Tanja het ineens nodig om overal te gaan zitten piesen. Wilde zeker haar geurtje eraan geven. Ze heeft gisteren meer binnen gepiest als al die 14 dagen daarvoor.
Ze glijdt niet meer weg
O, dat zal het dan zijn. Hahaha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
bah, nu al zoveel zorgen
ik heb geen ervaring met pups, maar ik zou me er ook niet gerust op voelen als ik het zo lees. sterkte!
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Fijn dat je morgen met Mace naar een orthopeed kan voor de second opinion. Hou goede moed hoor. 

Neeltje
- elskeadrianne
- Actief
Nou, ik kom net weer van de orthopeed. Goed nieuws!
Mace geeft totaal geen pijn aan en is goed bespierd. Heeft geen last van groeipijn. Dat ze lastig opstaat af en toe, schijnt te maken te hebben met onze gladde vloer.. De jonge honden van de orthopeed zelf staan ook zo op op dergelijke vloeren, gaf hij aan.
Hij heeft geadviseerd om bij de Kruidvat een pot met Vitamine C pillen te kopen en die tweemaal daags aan Mace te geven.
Ik hoef mij vooralsnog nergens zorgen over te maken. Uiteraard wel in de gaten houden, want groeipijn e.d. kan zich natuurlijk nog gaan ontwikkelen. Dat Mace af en toe stram is na een wild potje stoeien vond hij ook niet zo vreemd.. Uiteraard dat stoeien binnen de perken houden.
Mace krijgt al een tijdje kvv, iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, en dat mag zo blijven.
Happy!!
Mace geeft totaal geen pijn aan en is goed bespierd. Heeft geen last van groeipijn. Dat ze lastig opstaat af en toe, schijnt te maken te hebben met onze gladde vloer.. De jonge honden van de orthopeed zelf staan ook zo op op dergelijke vloeren, gaf hij aan.
Hij heeft geadviseerd om bij de Kruidvat een pot met Vitamine C pillen te kopen en die tweemaal daags aan Mace te geven.
Ik hoef mij vooralsnog nergens zorgen over te maken. Uiteraard wel in de gaten houden, want groeipijn e.d. kan zich natuurlijk nog gaan ontwikkelen. Dat Mace af en toe stram is na een wild potje stoeien vond hij ook niet zo vreemd.. Uiteraard dat stoeien binnen de perken houden.
Mace krijgt al een tijdje kvv, iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid, en dat mag zo blijven.
Happy!!

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Pup heeft moeite met opstaan, update p. 3
Gelukkig.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- runninggirl
- Zeer actief
Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
- nelleke
- Zeer actief
Wat fijn om te horen. Dat is een pak van je hart.elskeadrianne schreef:Nou, ik kom net weer van de orthopeed. Goed nieuws!![]()
![]()
Happy!!
Mag ik vragen hoeveel KVV je per dag geeft? Indy heeft vanaf 8weken KVV en schranst behoorlijk wat weg vind ik. 40 gr per kg lichaamsgewicht. In 2x per dag. Hij is net 6 maanden.
Als ik op het oog zou voeren at hij meer denk ik zo.
Laatst gewijzigd door nelleke op 28 jul 2017 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Neeltje
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
- nelleke
- Zeer actief
Hoeveel moet je dan geven.?sbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?

Neeltje
- elskeadrianne
- Actief
Mace mag ook 40 gr per kg lichaamsgewicht, dat zou ongeveer 760 gram per dag zijn. Krijgt 3 keer per dag te eten, dus ongeveer 250 gr per keer. Ik schommel vaak tussen de 230/240 gr. Zij schrokt het ook naar binnen hoor, met 2 seconden is de bak leegnelleke schreef:Wat fijn om te horen. Dat is een pak van je hart.elskeadrianne schreef:Nou, ik kom net weer van de orthopeed. Goed nieuws!![]()
![]()
Happy!!![]()
Mag ik vragen hoeveel KVV je per dag geeft? Indy heeft vanaf 8weken KVV en schranst behoorlijk wat weg vind ik. 40 gr per kg lichaamsgewicht. In 2x per dag. Hij is net 6 maanden.
Als ik op het oog zou voeren at hij meer denk ik zo.

- elskeadrianne
- Actief
Wat sbientje zegt. Orthopeed zei dat ook, eerste jaar geven. Gaf ook al aan dat de meningen erover verschillen. Maar het kan mijns inziens geen kwaad, ben al bij de Trekpleister langs geweestsbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
Laatst gewijzigd door elskeadrianne op 28 jul 2017 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- elskeadrianne
- Actief
Mace 2 keer per dag 1000 mgnelleke schreef:Hoeveel moet je dan geven.?sbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ik gaf gewoon een halve mensenportie geloof ik, ik had van die kleine tabletjes. 2x per dag 2 pilletjes ofzo. weet het al niet meer, met Karel heb ik het geloof ik ook niet gedaan.nelleke schreef:Hoeveel moet je dan geven.?sbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
fijn dat het meevalt met Mace trouwesn! goed nieuws!
- nelleke
- Zeer actief
Ik heb het aantal voedingen naar 2x gedaan om hem een voller gevoel te geven. Met het gewicht van 26 kg krijgt hij nu ruim een kilo.
Hoeveel vit C moet je geven?
Laatst gewijzigd door nelleke op 28 jul 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Neeltje
- elskeadrianne
- Actief
Thanks! Echt een pak van mijn hart!sbientje schreef:fijn dat het meevalt met Mace trouwesn! goed nieuws!

- nelleke
- Zeer actief
Bedankt sbientje. Ik zie dat er vaker over dit thema gesproken hier.

Neeltje
- elskeadrianne
- Actief
Haha wow. Vanaf 7 mnd ofzo mag het van 40 gr ook naar 30 gr per kg per lichaamsgewicht dacht ik. Tweemaal daags 1 pil van 1000 mg.nelleke schreef:Ik heb het naar 2x gedaan om hem een voller gevoel te geven. Met het gewicht van 26 kg krijgt hij nu ruim een kilo.![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Is hij gerontgend?

- elskeadrianne
- Actief
Nee, vond hij beslist niet nodig. Wel in de gaten houden, naar mate ze ouder wordt zou het beter moeten gaan. Hij vond dat ze slordig loopt, that's all. Als ze ouder is en er is geen verbetering, dan nog eens kijken en zeker röntgenfoto's maken. Ze is ook nog maar 4,5 maand he, ik denk dat vanaf 6 maand pas echt goede röntgenfoto's gemaakt kunnen worden die uitsluitsel kunnen geven.malinois schreef:Is hij gerontgend?

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
sbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
De enige die dat hier kreeg heeft zwaar HD
Daarna nooit meer gegeven en nooit meer n hond met HD gehad ( klopt af )
Maar fijn dat het allemaal goed is , kan best dat je pupje spierpijn heeft van al die activiteiten
Al zou ik met 6-7 mnd toch voor de zekerheid wel foto's laten trekken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- elskeadrianne
- Actief
Ga ik zeker doen!** Angela ** schreef:De enige die dat hier kreeg heeft zwaar HDsbientje schreef:binnen de labradors is dat al een tijdje een soort gemeengoed, het eerste jaar vitamine C. Volgens mij is er een onderzoek van (wat ik natuutlijk nooit kan vinden), het is iig voor de ontwikkeling van de heupen. Honden die vitamine C krijgen, ontwikkelden minder vaak HD in die studie.runninggirl schreef:Waar geef je de vitamine C dan precies voor die de orthopeed voorschrijft?
Daarna nooit meer gegeven en nooit meer n hond met HD gehad ( klopt af )
Maar fijn dat het allemaal goed is , kan best dat je pupje spierpijn heeft van al die activiteiten
Al zou ik met 6-7 mnd toch voor de zekerheid wel foto's laten trekken