Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ochtendhonden en avondhonden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Ochtend honden en avond honden
Ik zou het niet weten. Alleen 6u 's ochtends vinden ze echt wel wat te vroeg. Maar verder zijn ze eigenlijk altijd actief.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier maakt het ze niks uit, of ik nou om 5 uur of om 10 uur beneden kom, ze zijn blij en klaar voor actie
Hetzelfde met het laatste rondje, 23 of 2 uur, niet boeiend, we gaan eropuit en dat is leuk 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
Izzie past zich aan aan mijn ritme. Dat deed mijn vorige hond ook. Twee totaal verschillende types dus ik denk dat ik het afdwing 

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Toen we Bo net hadden, als pup, hoorde ik van mijn buurvrouw dat iemand mijn man beschuldigde van dierenmishandeling.
We hadden namelijk afgesproken dat hij Bo even zou uitlaten vóór hij naar zijn werk ging. Dat was dus 's morgens om 6:00.
Maar Bo had daar niet zo'n zin in dus hij moest haar voorttrekken naar het grasveldje, 5 meter verderop, whaha!
Toen hebben we dus even een serieus gesprek gehad met Bo, óf ze zou om 6:00 haar eerste rondje hebben óf pas tussen 10:00 en 11:00.
Ze koos voor het laatste en volgens mij staat ze nu, 5 jaar later, nog steeds pal achter die keuze.
We hadden namelijk afgesproken dat hij Bo even zou uitlaten vóór hij naar zijn werk ging. Dat was dus 's morgens om 6:00.
Maar Bo had daar niet zo'n zin in dus hij moest haar voorttrekken naar het grasveldje, 5 meter verderop, whaha!
Toen hebben we dus even een serieus gesprek gehad met Bo, óf ze zou om 6:00 haar eerste rondje hebben óf pas tussen 10:00 en 11:00.
Ze koos voor het laatste en volgens mij staat ze nu, 5 jaar later, nog steeds pal achter die keuze.
-
- Zeer actief
Chef is alles behalve een ochtend hond. ik ga om half 7 weg voor werk dus daarvoor lopen wij al buiten. nou nee dank je denkt hij dan.
In het weekend kan hij lekker tot half 10 liggen knorren.
In het weekend kan hij lekker tot half 10 liggen knorren.
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Wij hebben een overdag hond
Meneer komt ons 's ochtends, als mijn vriend op staat, even begroeten om vervolgens of op z'n kussen of naast het bed weer verder te slapen. Zodra ik opsta gaat hij naar buiten voor een poep en plas ronde waarna hij in de woonkamer op z'n kussen ploft en rustig door slaapt. Hij is vanmorgen rond 9 uur buiten geweest en slaapt nu nog steeds... 's avonds laat ligt hij in diepe slaap, vaak bij ons op de bank, en we moeten hem dan het huis uit sleuren voor de laatste ronde. En ik maar denken dat honden van zijn leeftijd super actief zijn
Ach ik vind t ideaal, wandelen vindt hij altijd wel leuk, ook 's ochtends. Maar hij is blij als z'n kussen weer in het zich is

Meneer komt ons 's ochtends, als mijn vriend op staat, even begroeten om vervolgens of op z'n kussen of naast het bed weer verder te slapen. Zodra ik opsta gaat hij naar buiten voor een poep en plas ronde waarna hij in de woonkamer op z'n kussen ploft en rustig door slaapt. Hij is vanmorgen rond 9 uur buiten geweest en slaapt nu nog steeds... 's avonds laat ligt hij in diepe slaap, vaak bij ons op de bank, en we moeten hem dan het huis uit sleuren voor de laatste ronde. En ik maar denken dat honden van zijn leeftijd super actief zijn

Ach ik vind t ideaal, wandelen vindt hij altijd wel leuk, ook 's ochtends. Maar hij is blij als z'n kussen weer in het zich is

Groetjes Ella & Cooper 

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Hippo is geen ochtendhond, die zou het liefst tot 10u in zijn mand meuren. Hij vindt het dan ook vreselijk dat hij om 7u al mee moet met uitlaten en fietsen 
De mechels zijn gelijk paraat als mijn wekker af gaat. Die zijn altijd in voor actie, ongeacht het tijdstip.

De mechels zijn gelijk paraat als mijn wekker af gaat. Die zijn altijd in voor actie, ongeacht het tijdstip.
-
- Zeer actief
Alledrie zijn bij mij trouwens altijd in voor een wandeling al is het laat 's nachts of 's ochtends vroeg. Uit zichzelf wakker wordt Uma in elk geval niet tenzij ze hoort dat ik naar de riemen loop 

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Hier hangt het een beetje van het jaargetijde af, in de lente en zomer staan ze s'morgens vroeg te springen om mee uit te gaan in de herfst en winter draaien ze zich nog graag een keertje om. Alleen hebben ze de pech dat ik een morgen mens ben dus we gaan altijd vroeg op pad.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Benthe heeft zich aan ons werkritme ( onregelmatig ) aangepast.. Slaapt heerlijk uit maar kan ook prima vroeg opstaan...
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Hier precies hetzelfde. Ja ook mijn hyperdepiep Mechelaar.Luna87 schreef:Luna lijkt op mij. Dit dus:![]()

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Middaghonden ook goed?
Rond 6 uur 's ochtends worden ze even buitengezwierd, waarna ze makkelijk tot een uur of 11 doorslapen. Rond 10 uur 's avonds is het dan weer tijd om te slapen, dan springen ze direct naar hun etenskast voor een laatste snack als we opstaan voor iets.
Ze slapen net zoveel als m'n katten, haha

Rond 6 uur 's ochtends worden ze even buitengezwierd, waarna ze makkelijk tot een uur of 11 doorslapen. Rond 10 uur 's avonds is het dan weer tijd om te slapen, dan springen ze direct naar hun etenskast voor een laatste snack als we opstaan voor iets.
Ze slapen net zoveel als m'n katten, haha

- Zamunda
- Zeer actief
Mijn honden zijn eigenlijk geen van beide.
Mister is wel vaak vroeg maar dat is echt omdat hij zijn plas en poep niet zo lang meer op kan houden, anders zou hij wel gewoon blijven liggen.
Willem draait gewoon mee, maakt hem verder niets uit.
Laissah.... die houdt níet van vroeg opstaan
(protesteert dan ook
) en wil ook wel graag vroeg naar bed. Laatste rondje (plassen in de tuin) wil ze ook liever niet, moet je haar echt even streng toespreken dat ze toch echt ook even moet
. Kijk, voor trainen met koekjes kun je haar zelf midden in de nacht wakker maken, maar gewoon simpel plassen/poepen? No way
.
.
De afgelopen weken voelde ik me nogal beroerd en kon ik echt heel weinig hebben, toen heb ik de regel ingesteld dat als ik de kamer inkom ze moeten blijven liggen waar ze liggen
! Dan kan ik tenminste even rustig plassen, anders laat Mister gelijk zijn poep in huis vallen bij het rondlopen (zo fijn als je brak bent
). Dus LIGGEN BLIJVEN! Ordnung! En dan krijgen ze een koekje omdat ze zo braaf zijn en daarna mogen ze lopen en naar buiten
.
@Tycha: Zou je van je titel drie woorden willen maken i.p.v. vijf
?
Mister is wel vaak vroeg maar dat is echt omdat hij zijn plas en poep niet zo lang meer op kan houden, anders zou hij wel gewoon blijven liggen.
Willem draait gewoon mee, maakt hem verder niets uit.
Laissah.... die houdt níet van vroeg opstaan

Ja nou! Als je mij érgens chagrijnig mee kunt krijgen dan is het wel met stuiterdrukte als ik vroeg op ben/moetHylos schreef:Gelukkig maar, zou knettergek worden als je hond elke ochtend voor dag en dauw al staat te stuiteren.

De afgelopen weken voelde ik me nogal beroerd en kon ik echt heel weinig hebben, toen heb ik de regel ingesteld dat als ik de kamer inkom ze moeten blijven liggen waar ze liggen

@Tycha: Zou je van je titel drie woorden willen maken i.p.v. vijf

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
DoneZamunda schreef:@Tycha: Zou je van je titel drie woorden willen maken i.p.v. vijf?

Groetjes Marja
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Ochtendhonden en avondhonden
Ayleen is een overdaghond.
Zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat gaat ze liever niet naar buiten haha. Mij hoor je niet klagen.
Zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat gaat ze liever niet naar buiten haha. Mij hoor je niet klagen.
-
- Vaste gebruiker
Orion is geen van beide. Als de wekker gaat dan kreunt en steunt hij alsof we hem echt zoveel pijn doen. Overdag is hij wel lekker actief en dan na het eten gaat 'ie liggen in zijn mand tot de laatste ronde (waar we hem bijna smeken mee te lopen), als we dan weer thuis zijn is het linea recta verder snurken in zijn bed. Je zou niet zeggen dat het een pup van 6 maanden is :p
Leuke persoonlijke cadeau's: https://www.etsy.com/shop/SquidIncFigurines
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait en Elco staan 's ochtends al snel klaar als ik in beweging kom, maar kunnen daarna rustig verder slapen. Laatste rondje 's avonds moet ik altijd wel even aandringen op komen. En als ik daarna eerst nog even naar de wc ga, kan ik ze uit de woonkamer gaan halen, want komen op m'n roepen doen ze dan niet meer. Maar als ik naar boven ga, komen ze wel naar boven na een minuut of tien. Alleen slaap ik dan meestal al ongeveer en moet ik dus weer even wakker worden om m'n deur te sluiten. Doe ik dat niet, word ik wel wakker als m'n man naar de wc gaat en de hondjes naar hem toe rennen. En dat vind ik ook niet fijn, dus ze hebben maar mee naar boven te gaan als ik naar boven ga
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Lana is gemakkelijk, als ik s'morgens rond 7 uur beneden kom [mijn man en zoon zijn dan al een uur eerder vertrokken, maar daar reageer ze niet op, is haar te vroeg], doe ik eerst de bench open en de buitendeur,
ga douchen en pak een kop koffie. Lana ligt dan nog steeds te luieren in de bench, nog geen zin om op te staan.
na mijn tweede kop koffie ga ik naar buiten en dan pas komt Lana in de benen, om mee te gaan,
voor de rest van de dag, kan ze binnen in huis en buiten op het erf vrij rond lopen en spelen en gaan liggen slapen, net zo als het haar uit komt.
s avonds ligt ze het liefst aan mijn voeten te luieren
tegen 11 uur doen we nog een rondje erf en kan ze eventueel nog een plas doen, dan gaat de deur op slot,
en gaat ze uit zichzelf in de bench, als ik zeg dat we gaan slapen,
in het weekend zijn we vaak een uurtje later, maar ook dat is geen probleem voor haar.
ga douchen en pak een kop koffie. Lana ligt dan nog steeds te luieren in de bench, nog geen zin om op te staan.
na mijn tweede kop koffie ga ik naar buiten en dan pas komt Lana in de benen, om mee te gaan,
voor de rest van de dag, kan ze binnen in huis en buiten op het erf vrij rond lopen en spelen en gaan liggen slapen, net zo als het haar uit komt.
s avonds ligt ze het liefst aan mijn voeten te luieren
tegen 11 uur doen we nog een rondje erf en kan ze eventueel nog een plas doen, dan gaat de deur op slot,
en gaat ze uit zichzelf in de bench, als ik zeg dat we gaan slapen,
in het weekend zijn we vaak een uurtje later, maar ook dat is geen probleem voor haar.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb godzijdank geen ochtendhond
nooit gehad ook, dus het ligt vast aan de opvoeding
Puchu komt 's ochtends overeind voor zijn eten en gaat dan weer lekker opgekruld liggen maffen totdat ik aangekleed ben en hem echt
moet roepen en dan komt hij weer overeind.
Een avondhond is het ook niet, ja tot ca. 21.00 uur en daarna gaat hij ook weer lekker slapen op het verplichte plasje na.
Dus gewoon overdag levendig, komt het beste uit, want ik ben 's middags ook het meest levend

Puchu komt 's ochtends overeind voor zijn eten en gaat dan weer lekker opgekruld liggen maffen totdat ik aangekleed ben en hem echt
moet roepen en dan komt hij weer overeind.
Een avondhond is het ook niet, ja tot ca. 21.00 uur en daarna gaat hij ook weer lekker slapen op het verplichte plasje na.
Dus gewoon overdag levendig, komt het beste uit, want ik ben 's middags ook het meest levend

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vixen is een 'ik doe wat mum doet' hond.
als ik om zes uur opsta is voor haar de dag begonnen en als ik blijf liggen tot negen uur vindt ze het ook best en slaapt ze gezellig mee uit.
's avonds precies hetzelfde, ga ik vroeg naar bed gaat ze net zo enthousiast mee naar boven, als wanneer ik laat opblijf.
overdag is ze actief als ik dat ben en tussen die periodes door net zo inactief als ik.
makkelijk wel, zo'n hondje
als ik om zes uur opsta is voor haar de dag begonnen en als ik blijf liggen tot negen uur vindt ze het ook best en slaapt ze gezellig mee uit.
's avonds precies hetzelfde, ga ik vroeg naar bed gaat ze net zo enthousiast mee naar boven, als wanneer ik laat opblijf.
overdag is ze actief als ik dat ben en tussen die periodes door net zo inactief als ik.
makkelijk wel, zo'n hondje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Buiten de wens dat ze sociaal zijn, los kunnen lopen en lief zijn, is er 1 echte, ondiscussieerbare basisregel in huis: Stoor vrouwtje niét in haar slaap. Echt. Ik heb pas door dat ik ze keihard tegen de kaak heb geschopt als ik het al gedaan héb (ze willen nog wel eens met elkaar spelen 's ochtends). Dat is echt eigen risico.
Dus ik heb geen ochtendhonden. Ze weten wel beter - of gaan op gepaste afstand keten
Dus ik heb geen ochtendhonden. Ze weten wel beter - of gaan op gepaste afstand keten

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Voor Izzy geldt nog steeds het zelfde. Zodra er iemand wakker is, dan is Izzy ook wakker. En voor mij is het ook nog het zelfde, rustig wakker worden en dan pas actie.Dees en Maylo schreef:Maylo slaapt het liefst altijd uit. Die kan rustig tot 14.00 blijven slapen![]()
En het maakt hem niet uit of we de avond daarvoor om 22.00 buiten geweest zijn of om 02.00 pas.
En als ik dan wakker wordt, dan blijft hij vaak nog even liggen(kan rustig nog een uur duren) tenzij ik hem echt ga roepen of meeneem naar beneden. En als ik moet werken dan kijkt hij me bijna de deur uit want hij wenst weer te slapen.
Enige wanneer hij niet uitslaapt is als ik uit mijn nachtdienst kom, maar dat komt omdat hij weet dat hoe sneller hij buiten geweest is hoe sneller hij weer naar bed mag.
Izzy is gewoon wakker als ik eruit ga en gaat ook gelijk mee, het maakt haar niet uit hoe laat het is, enige is wel eenmaal beneden heb ik echt eerst 2 peuken nodig voor ik in staat ben om wat te doen en soms is ze het er dan niet mee eens, want ze wilt naar buiten om dan eerst rustig 10 minuten te lopen voor ze gaat plassen. Dus plassen moet ze niet ze wil gewoon actie.
Droef heeft het stokje aardig overgenomen van Maylo, echter is Droef ook niet zo heel blij als ik 2.00 snachts nog eens naar buiten wil. Hij gaat dan wel mee zonder morren, maar hij is duidelijk moe en loopt daarna ook het liefst rechtstreeks door naar bed. Moet wel zeggen dat Droef overdag een stuk actiever is dan Maylo was. Vriend zijn wekker gaat elke dag om 6.45 en op dinsdag loopt Droef gelijk naar beneden om op mij te wachten tot ik thuis ben na m'n nachtdienst. Droef komt alleen het bed uit als ik ook uit bed kom, zelfs een koekje van de baas hoeft hij 's ochtends niet tenzij het gebracht wordt(op bed dus). Een hele enkele keer maakt Droef mijn wakker 's ochtends dan heeft hij last van zijn buik en moet dan gewoon nodig. En als we kunnen uitslapen met z'n alle komt Droef als mislukte walrus tussen ons ingeschoven op, dat probeert hij heel voorzichtig te doen maar dat lompe lichaam werkt niet echt mee

-
- Zeer actief
Hier openen ze beide 1 oog wanneer er iemand opstaat, of dat nu om 6 uur is of om 10 uur.. en s'avonds bij het rondje deden ze niks meer dus liep elke keer voor Piet snot.. toen heb ik die afgeschaft.. als ze echt iets moeten dan laten ze zich wel horen en dan gaan we maar tot nu toe gaan ze na half 7 s'avonds liggen en gebeurd er niks meer :s
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib was wakker zodra het licht was. Al zou hij me nooit uit zichzelf wakker maken, zodra ik 1 oog opendeed keek ik recht in die blije bek 
Half 10 was voor hem bedtijd. Dan vertrok hij ook uit zichzelf richting de slaapkamer en kwam dan regelmatig terug naar de Woonkamer om te kijken waar ik bleef. Het laatste rondje was hij altijd voor te porren wel, ongeacht tijdstip. Maargoed, hij was altijd te porren voor een wandeling.
Malou slaapt bij voorkeur uit tot in de middag, maar langzaamaan begint ze enthousiaster te worden om te wandelen. Als ik na 8 uur opsta, komt ze mee van bed af en gaat in de woonkamer op de bank liggen. Zodra ik dan klaar ben, hobbelt ze gelijk mee naar de gang.

Half 10 was voor hem bedtijd. Dan vertrok hij ook uit zichzelf richting de slaapkamer en kwam dan regelmatig terug naar de Woonkamer om te kijken waar ik bleef. Het laatste rondje was hij altijd voor te porren wel, ongeacht tijdstip. Maargoed, hij was altijd te porren voor een wandeling.
Malou slaapt bij voorkeur uit tot in de middag, maar langzaamaan begint ze enthousiaster te worden om te wandelen. Als ik na 8 uur opsta, komt ze mee van bed af en gaat in de woonkamer op de bank liggen. Zodra ik dan klaar ben, hobbelt ze gelijk mee naar de gang.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- _Leonie
- Zeer actief
Ayleen is echt geen ochtendhond. Ik ben vandaag vrij en heb haar nog niet naar beneden zien komen.
Kan wel tot half 12 duren

-
- Zeer actief
Ik vind zoiets echt zo bijzonder_Leonie schreef:Ayleen is echt geen ochtendhond. Ik ben vandaag vrij en heb haar nog niet naar beneden zien komen.

Morris is actief wanneer ik actief ben. Wil ik 's ochtends vroeg wandelen dan gaat hij mee, wil ik uitslapen dan slaapt hij ook uit. Gaan we midden in de nacht nog een rondje doen, prima! Als hij maar mee mag, dan maakt het tijdstip hem niet uit.
Als ik vrij ben weet hij wel dat we zodra ik opsta een lange ronde gaan doen. Dan staat hij al blij te wooeeehoooeeee-en als ik mijn schoenen pak. Als ik dan eerst andere dingen ga doen is hij wel ongeduldig. Maar dat heeft weinig met het tijdstip te maken, meer met het ritueel.
- _Leonie
- Zeer actief
Ik voel me in de weekenden dan ook erg gezegend.
Al zou het voor mij wel beter zijn om een hond te hebben die me aanspoort 's ochtends direct een lange wandeling te maken.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat is hier idd ook echt ondenkbaar, ze blijven echt niet liggen als ik opsta. Zolang ik lig, zijn ze rustig, maar als ik opsta weten ze dat we gaan wandelen dus dan zijn ze ook in de benen. Ik doe in de ochtend geen lange wandeling (want Pom heeft dan honger en vreet allemaal poepnomo schreef:Ik vind zoiets echt zo bijzonder_Leonie schreef:Ayleen is echt geen ochtendhond. Ik ben vandaag vrij en heb haar nog niet naar beneden zien komen.
Kan wel tot half 12 durenkan me er echt niks bij voorstellen! Als Morris niet op zou staan als ik dat doe zou ik echt dezelfde dag nog bij de dierenarts zitten
![]()
Morris is actief wanneer ik actief ben. Wil ik 's ochtends vroeg wandelen dan gaat hij mee, wil ik uitslapen dan slaapt hij ook uit. Gaan we midden in de nacht nog een rondje doen, prima! Als hij maar mee mag, dan maakt het tijdstip hem niet uit.
Als ik vrij ben weet hij wel dat we zodra ik opsta een lange ronde gaan doen. Dan staat hij al blij te wooeeehoooeeee-en als ik mijn schoenen pak. Als ik dan eerst andere dingen ga doen is hij wel ongeduldig. Maar dat heeft weinig met het tijdstip te maken, meer met het ritueel.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Tobi vindt het allemaal prima. Als ik 's ochtends beneden kom is hij al wakker en word ik begroet. We hebben dan een ritueel dat ik de tuindeur even open zet en ga ontbijten. Tobi scharrelt dan wat in de tuin rond (plast of poept daar niet) en zodra hij hoort dat ik mijn bord opruim, komt hij naar binnen denderen en gaat bij de voordeur zitten. Dan gaan we wandelen. Dit kan om 6 uur 's ochtends of om 10 uur 's ochtends. Hij wacht gewoon braaf tot ik naar beneden kom. Piepen of claimen rond een bepaalde tijd moet hij echt niet proberen.
'S avonds gaat hij rond 10 uur wel op zijn nacht kussen liggen. En als hij daarna nog mee moet voor een plasrondje gaat dat niet echt zo uitbundig als in de ochtend. Maar goed, waar vrouwtje gaat gaat Tobi ook.
'S avonds gaat hij rond 10 uur wel op zijn nacht kussen liggen. En als hij daarna nog mee moet voor een plasrondje gaat dat niet echt zo uitbundig als in de ochtend. Maar goed, waar vrouwtje gaat gaat Tobi ook.
_Esmee