Waar laten jullie de honden na kijken? Heeft er iemand nog tips voor een behandelaar in Zuid-Holland?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies voor controle, fysio, osteo of iets anders?
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Advies voor controle, fysio, osteo of iets anders?
Ik ben op zoek naar een fysio, osteopaat oid waar ik mijn honden kan laten nakijken ter controle. Nu heb ik alleen geen idee waar ik moet beginnen? Wat voor soort behandelaar is het handigst? Daarnaast iemand die niet snel onder de indruk is, aangezien ik niet denk dat Tay erg makkelijk is. Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.
Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Waar laten jullie de honden na kijken? Heeft er iemand nog tips voor een behandelaar in Zuid-Holland?
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Advies voor controle, fysio, osteo of iets anders?
Ik zou een osteopaat doen , zeker met sporthonden
Als ik daar met Kyto noet was geweest weet ik niet hoe hij er nu bij had gelopen
Wrs had hij helemaal niet meer gelopen
Ik weet er 1 in Eindhoven en in België waar ik binnenkort zelf heen ga
Mss eens googlen ?
Als ik daar met Kyto noet was geweest weet ik niet hoe hij er nu bij had gelopen
Wrs had hij helemaal niet meer gelopen
Ik weet er 1 in Eindhoven en in België waar ik binnenkort zelf heen ga
Mss eens googlen ?
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- dre
- Zeer actief
Ik loop zelf bij Nanda van Velzen in Gouda en ben daar erg tevreden over (ze heeft met Shelly ook heel erg de tijd genomen die Shelly echt nodig had).
Er lopen meer mensen uit de (agility)sport tot tevredenheid bij haar.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Wat / waar denk je dat de klacht zit? Dat lijkt me wel belangrijk te weten voor iemand met een echt goed advies kan komenTessaThomas schreef:Ik ben op zoek naar een fysio, osteopaat oid waar ik mijn honden kan laten nakijken ter controle. Nu heb ik alleen geen idee waar ik moet beginnen? Wat voor soort behandelaar is het handigst? Daarnaast iemand die niet snel onder de indruk is, aangezien ik niet denk dat Tay erg makkelijk is. Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Als je zegt "Zuid-Holland" zou ik 's denken aan fysio / chiropractie Dogfysion.
Suzanne
- TessaThomas
- Zeer actief
Geen echte klachten, maar gewoon een controle voor de zekerheid. Als ik iets zou moeten zeggen, dan zou er bij Tay in zijn nek/rug iets kunnen zitten. Maar dat baseer ik op de rare koprollen die hij wel eens gemaakt heeft. Verder zie je aan beide honden niks, maar ik laat het liever nakijken voordat er wel iets duidelijks te zien is. Je wilt het niet, maar ze komen wel eens raar terecht tijdens het trainen met het gooien van een bal bijvoorbeeld.~Suzanne~ schreef: Wat / waar denk je dat de klacht zit? Dat lijkt me wel belangrijk te weten voor iemand met een echt goed advies kan komen
Suzanne
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Of met pakwerk
Zo was onze Moya met hitsen op haar rug terrecht gekomen
Niks gemerkt tot ze met de kynologietraining ineens omviel
Ik was echt in alle staten , volgende dag meteen naar Budel gereden en foto's laten trekken
Dat was gelukkig allemaal goed , achteraf bleek er door die val een wervel verschoven
Die is door een osteopaat weer goed gezet
Nja en t verhaal van Kyto ken je , 2x goed geblokt met pakwerk is ook niet zo goed voor de wervels en nek
Ik ben er iig goed van verschrokken en nu ik een goeie osteopaat op 1 uur rijden heb gevonden gaan ze voortaan minimaal 1x pj even onder behandeling
Zij doet heel veel sporthonden , dus heb er wel vertrouwen in
Beter een paar x voor niks dan zo'n geintje als met Kyto
Ik was echt in alle staten , volgende dag meteen naar Budel gereden en foto's laten trekken
Dat was gelukkig allemaal goed , achteraf bleek er door die val een wervel verschoven
Nja en t verhaal van Kyto ken je , 2x goed geblokt met pakwerk is ook niet zo goed voor de wervels en nek
Ik ben er iig goed van verschrokken en nu ik een goeie osteopaat op 1 uur rijden heb gevonden gaan ze voortaan minimaal 1x pj even onder behandeling
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb goede ervaringen met zowel een fysio-/manueel therapeut als een osteopaat met een hond die geen klachten heeft, maar gewoon als check in verband met het sporten en ter voorkoming van blessures.
Het fijne van de fysio-/manueel therapeut vond ik dat er uitgebreid gekeken werd wat zwakkere plekken waren, hoe het bewegingspatroon was, waar ik in dat verband op moest letten in combinatie met de sporten die we doen en welke versterkende oefeningen en soorten beweging daarvoor goed zijn. Er werd dus ook heel goed preventief gekeken en meegedacht.
De osteopaat heeft een keer een ontwrichte rib geconstateerd bij Mila, waarschijnlijk opgelopen met spelen of ergens hard tegenaan gebotst. Ik merkte zelf al dat ze op die plek wat gevoelig reageerde bij aanraking en dat ze iets minder flexibel leek als ze die kant op draaide. Dat was na het consult inderdaad opgelost. Verder staan we bij de osteopaat altijd zo weer buiten, blijkbaar is Mila niet gevoelig voor blokkades etc.
Het fijne van de fysio-/manueel therapeut vond ik dat er uitgebreid gekeken werd wat zwakkere plekken waren, hoe het bewegingspatroon was, waar ik in dat verband op moest letten in combinatie met de sporten die we doen en welke versterkende oefeningen en soorten beweging daarvoor goed zijn. Er werd dus ook heel goed preventief gekeken en meegedacht.
De osteopaat heeft een keer een ontwrichte rib geconstateerd bij Mila, waarschijnlijk opgelopen met spelen of ergens hard tegenaan gebotst. Ik merkte zelf al dat ze op die plek wat gevoelig reageerde bij aanraking en dat ze iets minder flexibel leek als ze die kant op draaide. Dat was na het consult inderdaad opgelost. Verder staan we bij de osteopaat altijd zo weer buiten, blijkbaar is Mila niet gevoelig voor blokkades etc.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ja, idd. Jij was ook wel één van de mensen waardoor ik ben gaan twijfelen. Vooral omdat Tay ook echt rare dingen gedaan heeft zoals inbijten en de hele omtrek die los laat waardoor hij dus raar terecht kwam. Achter bal aan en dan over de kop slaan. Elke keer daarna niks aan de hand, maar ik wil vanaf nu gewoon laten controleren. En ik moet zeggen dat ik Piet Paniek kan zijn, als ik maar iets aan het lopen zie.** Angela ** schreef:Of met pakwerk
DeDiana, dat klinkt allebei wel goed, hoewel ik dan ook neig naar fysio/manueel therapeut.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Met Finn ga ik naar een fysiotherapeut, maar voor jou wat uit de buurt denk ik zo (St. Anthonis bij Boxmeer). Ze loopt hem van kop tot staart helemaal na en maakt blokkades los. Daarbij legt ze goed uit wat we hadden kunnen merken door die blokkades en proberen we te achterhalen wat de oorzaak geweest kan zijn. Soms krijgen we nog wat oefeningen mee.
Ik ga 2x per jaar sowieso en extra als ik iets merk dat niet snel over is.
Ik ga 2x per jaar sowieso en extra als ik iets merk dat niet snel over is.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Geen echte klachten, maar gewoon een controle voor de zekerheid. Als ik iets zou moeten zeggen, dan zou er bij Tay in zijn nek/rug iets kunnen zitten. Maar dat baseer ik op de rare koprollen die hij wel eens gemaakt heeft. Verder zie je aan beide honden niks, maar ik laat het liever nakijken voordat er wel iets duidelijks te zien is. Je wilt het niet, maar ze komen wel eens raar terecht tijdens het trainen met het gooien van een bal bijvoorbeeld.~Suzanne~ schreef: Wat / waar denk je dat de klacht zit? Dat lijkt me wel belangrijk te weten voor iemand met een echt goed advies kan komen
Suzanne
Dan blijf ik toch bij Dogfysion; zij doet ook sportkeuringen. Ik ben erg over haar te spreken wat niet wil zeggen dat een ander niet goed zou zijn!
Suzanne
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
http://www.fysiotherapie-voor-dieren.nl/
Marije zit in Ter Aar. Zelf erg goede ervaringen mee met Noah. Noah laat zich namelijk niet onderzoeken bij een dierenarts. Van de week moest er infuus in poot bij dierenarts, 4 man sterk moest haar vasthouden. En bij Marije laat ze alles toe, een ontspannen sfeer. Binnenkort ga ik er weer heen.
Marije zit in Ter Aar. Zelf erg goede ervaringen mee met Noah. Noah laat zich namelijk niet onderzoeken bij een dierenarts. Van de week moest er infuus in poot bij dierenarts, 4 man sterk moest haar vasthouden. En bij Marije laat ze alles toe, een ontspannen sfeer. Binnenkort ga ik er weer heen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik zit in Zegveld (Gemeente Woerden) dat is in jouw regio.
-
blondie
- Zeer actief
Mijn dierenarts is chiropractor en heeft Finn toen behandeld. Volledig bevoeld en daarna heeft ze 3 behandelingen gegeven waarbij ze met name zijn nekwervels heeft aangepakt en zijn gehele rug.
Ze zit in Noordwijkerhout en in Lisse en dit is haar website met ook uitleg over chiropractie. http://www.dierenartsabc.nl/
Met de honden is ze heel goed, nuchter en totaal niet bang.
Ze zit in Noordwijkerhout en in Lisse en dit is haar website met ook uitleg over chiropractie. http://www.dierenartsabc.nl/
Met de honden is ze heel goed, nuchter en totaal niet bang.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
We hadden het er een tijdje geleden over met de fysio van mijn honden en ook zij gaf aan dat een hond die erg tegenstribbelt weinig baat heeft bij behandeling.TessaThomas schreef:Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Een muilkorf was dan weer geen probleem, zolang de hond zich min of meer liet betasten.
Zou Tay na een tijdje niet wennen aan de handelingen?
- runninggirl
- Zeer actief
Is iemand die aan huis komt behandelen misschien een optie? Bij Jura maakt dat heel veel verschil. Je kan dan misschien ook eerst een sessie doen zonder meteen een volledige behandeling maar gewoon rustig laten wennen aan de aanrakingen?
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Degene waar ik ga zei laatst nog dat heel veel honden die bij de DA problemen geven bij haar vaak geen problemen geven. Ze behandeld ze ook op de grond en als het erg gevoelig is en de honden even moeten ontspannen kunnen ze gewoon weg lopen. Finn vindt het heerlijk die behandeling, maar als het gevoelig wordt gaat hij meer tegenstribbelen en dan krijgt hij even de ruimte zodat hij weer kan ontspannen. Het zal best verschil maken met een behandeling op een tafel.-Saskia- schreef:We hadden het er een tijdje geleden over met de fysio van mijn honden en ook zij gaf aan dat een hond die erg tegenstribbelt weinig baat heeft bij behandeling.TessaThomas schreef:Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Een muilkorf was dan weer geen probleem, zolang de hond zich min of meer liet betasten.
- TessaThomas
- Zeer actief
Hij zal er best aan wennen, mijn reden om niet door te gaan met degene uit mijn quote was dat zij absoluut geen honden wilde die een muilkorf om moesten. Tay is geen monster, maar heeft gewoon niks met vreemden. Zolang ze niet aan hem zitten kan hij tussen tig mensen lopen zonder moeite, maar zodra ze wat van hem moeten waarschuwt hij wel. En helemaal als er per ongeluk iets zeer doet, ik kan alles doen, ook als het zeer doet, maar een vreemde niet. Nu weet ik niet hoe het na verloop van tijd wordt, want aan de andere kant is hij weer heel makkelijk als ik erbij ben. Bij de DA bijvoorbeeld muilkorf om, maar ik zeg dat het goed is en hij laat het redelijk over zich heen komen.-Saskia- schreef:We hadden het er een tijdje geleden over met de fysio van mijn honden en ook zij gaf aan dat een hond die erg tegenstribbelt weinig baat heeft bij behandeling.TessaThomas schreef:Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Thuis is voor hem denk ik alleen maar erger. Wij hebben een tijd een DA gehad die ook aan huis kwam voor Tessa, maar dan is hij vele malen feller, omdat hij al oppompt op het moment dat er iemand aan de deur komt.runninggirl schreef:Is iemand die aan huis komt behandelen misschien een optie? Bij Jura maakt dat heel veel verschil. Je kan dan misschien ook eerst een sessie doen zonder meteen een volledige behandeling maar gewoon rustig laten wennen aan de aanrakingen?
Tay staat nooit op de tafel bij de DAveertje schreef:Degene waar ik ga zei laatst nog dat heel veel honden die bij de DA problemen geven bij haar vaak geen problemen geven. Ze behandeld ze ook op de grond en als het erg gevoelig is en de honden even moeten ontspannen kunnen ze gewoon weg lopen. Finn vindt het heerlijk die behandeling, maar als het gevoelig wordt gaat hij meer tegenstribbelen en dan krijgt hij even de ruimte zodat hij weer kan ontspannen. Het zal best verschil maken met een behandeling op een tafel.-Saskia- schreef:We hadden het er een tijdje geleden over met de fysio van mijn honden en ook zij gaf aan dat een hond die erg tegenstribbelt weinig baat heeft bij behandeling.TessaThomas schreef:Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat hij het laatste jaar ineens veel makkelijker wordt met mensen, alleen wil ik niet beginnen aan iemand die van te voren al 'bang' is of terughoudend. Iemand met een beetje gevoel dus, die weet wanneer een hond even ruimte nodig heeft en wanneer je door moet pakken.
Dank jullie wel allemaal!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
veertje schreef:Degene waar ik ga zei laatst nog dat heel veel honden die bij de DA problemen geven bij haar vaak geen problemen geven. Ze behandeld ze ook op de grond en als het erg gevoelig is en de honden even moeten ontspannen kunnen ze gewoon weg lopen. Finn vindt het heerlijk die behandeling, maar als het gevoelig wordt gaat hij meer tegenstribbelen en dan krijgt hij even de ruimte zodat hij weer kan ontspannen. Het zal best verschil maken met een behandeling op een tafel.-Saskia- schreef:We hadden het er een tijdje geleden over met de fysio van mijn honden en ook zij gaf aan dat een hond die erg tegenstribbelt weinig baat heeft bij behandeling.TessaThomas schreef:Hij houdt niet van vreemden en reageert heftig op pijn.Ik heb al eerder contact met iemand gezocht en die gaf aan dat een hond zich wel ontspannen moet laten behandelen en zij liever geen honden had die een muilkorf om moeten.
Een van m'n vaste klanten had ook een hond die erg moest wennen. Uiteindelijk omdat zij dat wilde opgebouwd naar behandelen op tafel. Nu moest ze pas voor iets naar de dierenarts en had ze er echt profijt van want de hond was daar nu ook relaxter dan voorheen en daardoor beter te onderzoeken.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beau moest ook niets van vreemden hebben, heel wantrouwig als ze iets van hem wilden. Wel een ander type hond, maar durfde ook fel te zijn. Een geduldige osteopaat (Martine Burgers) heeft hem behandeld en hoewel hij concentreren moeilijk vond, liet hij zich altijd keurig behandelen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ita gaat twee keer per jaar naar een osteopaat (Ook Martine Burgers
).
In het begin vond ze dat bepaald geen goed idee.
Tegenwoordig gaat ze meteen liggen op de behandeltafel.
Wel alert, maar ze kan gewoon behandeld worden.
Volgens mij is een voorbehoud als "de hond moet wel behandeld willen worden" een reden om een ander te zoeken die daar beter mee om kan gaan.
Niet elke mens is het zelfde. Een Osteopaat is ook een mens
In het begin vond ze dat bepaald geen goed idee.
Tegenwoordig gaat ze meteen liggen op de behandeltafel.
Wel alert, maar ze kan gewoon behandeld worden.
Volgens mij is een voorbehoud als "de hond moet wel behandeld willen worden" een reden om een ander te zoeken die daar beter mee om kan gaan.
Niet elke mens is het zelfde. Een Osteopaat is ook een mens
- Ody
- Zeer actief
Ik zit ook bij Nanda, echt een topmeid!!dre schreef:Ik loop zelf bij Nanda van Velzen in Gouda en ben daar erg tevreden over (ze heeft met Shelly ook heel erg de tijd genomen die Shelly echt nodig had).
Doet fysiotherapie, chiropractie, hydrotherapie en dry needling.
http://www.nanda-dierfysiotherapie.nl/
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
blondie
- Zeer actief
Ben benieuwd waar je uiteindelijk naar toe gaat Tessa en wat je ervaringen zijn.
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik moet nog een afspraak maken, maar ze zijn nu samen met mijn man mee op jeugkamp. Als ik geweest ben laat ik het weten, bedankt voor de tips allemaal!
- TessaThomas
- Zeer actief
Wij zijn vandaag met de honden bij Crutz geweest. En Tay heeft me voor schut gezet
Hij was eigenlijk wel heel braaf en zocht zelf ook contact. Balletje in zijn bek en netjes op de tafel gestaan en alles toegelaten. Winni was minder makkelijk, die kan niet stilstaan en vond het niet zo leuk. Geen extreme dingen, Winni had wel paar dingentjes, maar Tay liet ook minder merken wat hij er van vond.
Was dus een goede ervaring en wij waren er erg blij mee!
Was dus een goede ervaring en wij waren er erg blij mee!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt en het waren gewoon 2 schatten. Ja niet rustig, maar zijn ook geen vloerkleedjes he
- TessaThomas
- Zeer actief
Je kon mij al wegbrengen toen hij met rondkijken naar je toe kwam met zijn bal.crutz schreef:Bedankt en het waren gewoon 2 schatten. Ja niet rustig, maar zijn ook geen vloerkleedjes he
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Joh, welkom in de clubTessaThomas schreef:Je kon mij al wegbrengen toen hij met rondkijken naar je toe kwam met zijn bal.crutz schreef:Bedankt en het waren gewoon 2 schatten. Ja niet rustig, maar zijn ook geen vloerkleedjes heDat was voor mij wel een teken dat het wel goed zou komen en ik ben heel blij dat ik het dus in mijn hoofd te extreem gemaakt heb. Nu komt dat wel door jouw houding, maar mijn zorgen waren dus voor niks.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
blondie
- Zeer actief