Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Welke rashond zou heel goed bij je passen?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

de rassen die ik nu heb, tollers en een grote poedel, vind ik geweldig en daar zou het wel bij blijven. misschien ooit een curly coated retriever, maar nooit een labrador, flatcoated of een golden retriever.

ellen
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nanna schreef:
Manuma schreef: En de Malamute. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Manu is vooral Husky maar hij heeft het karakter van de Malamute meegekregen en ik ben natuurlijk dolverliefd op hem. Dat chille, ik kan alles, knuffelige met die dromerige ogen :I:
Weet wat je wenst. Ik ken ze niet anders dan dominante klootzakken, zeker de reuen. Kwam er van de week doodtoevallig nog eentje tegen in het bos. Eigenaar moest de riem om een boom draaien want die hond spóóg vuur. Nou, prettig wandelen :roll:
Ik heb er heel wat ontmoet inmiddels en dat zijn allemaal grote, zelfverzekerde knuffels. Wel wat patserig bij eigen sexe. Wellicht omdat ik ook eigenaren zie die veel met hun honden ondernemen. Het is erg afhankelijk van de eigenaar ook, denk ik. En waar je ze haalt.
Ik ken dan weer Labradors, terriërs en staande honden als chagrijnige klootzakken :lol1:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Ik weet niet of ik hierna nog een rashond zal aanschaffen maar mijn absolute droomhond is de Ier en ook de Deerhound. Ik krijg weke knietjes als ik er één tegenkom :I: Vroeger getwijfeld tussen Leonberger en Berner Sennen. De laatste is het toen geworden maar de eerste vind ik ook geweldig.
Tegenwoordig val ik vaak ook op kleinere hondjes, de Corgi, de Puli. Ik zou zo een Rozi willen, maar omdat ik in herfst en winter altijd modderhonden heb lijkt me een pulivacht niet zo fijn :schrik:
Ik wil nu nog zo graag dat een hond gewoon los kan lopen, maar mocht ik daar later minder moeite mee hebben zie ik hier wel een ( of twee ) herplaats Greyhound of Galgo rondlopen. Denk dat hun karakter heel goed zou passen.
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:
Manuma schreef: En de Malamute. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Manu is vooral Husky maar hij heeft het karakter van de Malamute meegekregen en ik ben natuurlijk dolverliefd op hem. Dat chille, ik kan alles, knuffelige met die dromerige ogen :I:
Weet wat je wenst. Ik ken ze niet anders dan dominante klootzakken, zeker de reuen. Kwam er van de week doodtoevallig nog eentje tegen in het bos. Eigenaar moest de riem om een boom draaien want die hond spóóg vuur. Nou, prettig wandelen :roll:
Nou klopt, ik ben van mn leven nog geen husky tegengekomen die is zoals Manuma beschrijft. Behalve Oor dr vader, maar die is maar een kwart husky. Ik vind ze, vooral de reuen, vooral enorm INTENS en alles behalve kalm, heel reactief juist.
Manuma
Zeer actief

mijke schreef:
Nanna schreef:
Nou klopt, ik ben van mn leven nog geen husky tegengekomen die is zoals Manuma beschrijft. Behalve Oor dr vader, maar die is maar een kwart husky. Ik vind ze, vooral de reuen, vooral enorm INTENS en alles behalve kalm, heel reactief juist.
Ik heb het niet over Husky's maar over Alaskan Malamutes. Staat zelfs in de post die je quote ;)
En de Husky is héél anders dan de Malamute.
Laatst gewijzigd door Manuma op 12 jul 2017 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Manuma schreef:Ik heb het niet over Husky's maar over Alaskan Malamutes.
Duh! Excuus, ik zal nog niet wakker zijn geweest :P Malamutes ken ik er weinig van maar die die ik gezien heb waren inderdaad enorm kalm en knuffelig en mijmaakjedepisnietlauwerig. Net als Oor dr vader die ook een kwart malamute is :P
Manuma
Zeer actief

mijke schreef:
Manuma schreef:Ik heb het niet over Husky's maar over Alaskan Malamutes.
Duh! Excuus, ik zal nog niet wakker zijn geweest :P Malamutes ken ik er weinig van maar die die ik gezien heb waren inderdaad enorm kalm en knuffelig en mijmaakjedepisnietlauwerig. Net als Oor dr vader die ook een kwart malamute is :P
Zo is mijn Manu ook :I:
Ik ben ervan overtuigd dat vele Husky's te weinig beweging of uitdaging krijgen. Mensen moeten ze aangelijnd houden, hond krijgt te weinig beweging waardoor ze ook drukker en stouter zijn en zo gaat dat cirkeltje rond. Als huishond zijn ze overigens prima geschikt als je er maar wat mee doet.

Ik vind dat zoiets irritants :D Er zijn wel vaker mensen die dat tegen me zeggen: niet geschikt als huishond. Waarom niet? Ze zijn heel graag bij je maar je moet er wel wat mee gaan doen. Een uurtje wandelen per dag is niet voldoende. Mijn Manu is bijvoorbeeld echt een vloerkleed. Hij komt bij je op bed knuffelen 's ochtends, je krijgt kusjes en het is net een grote schoothond. Hij loopt los, maar loopt dan ook wel een paar uur los per dag en als dat niet kan gaan we fietsen, hardlopen of wat anders. Je hebt een andere aanpak nodig maar dan kom je er wel. En denk maar niet dat je elke dag moet hoor ;)
Ik vind zo'n uitspraak net zoiets als zeggen dat je geen jachthond kan nemen als je er niet mee gaat jagen, of een windhond waarmee je niet gaat rennen. Onzin. Je kunt als je zorgvuldig naar lijnen kijkt en vooral naar het individueel heel gemakkelijk invulling geven aan behoeften zonder je hond naar buiten te schoppen omdat het zo gevonden wordt door een aantal.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Cane Corso, Deense Dog, Bullmastiff en nog wel wat groot geschut. Helaas ben ik niet alleen en vriend wenst geen hele grote honden om mee over straat te moeten. Ook gezien gezondheid en HR zouden ze al afvallen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Manuma schreef: Ik ben ervan overtuigd dat vele Husky's te weinig beweging of uitdaging krijgen. Mensen moeten ze aangelijnd houden, hond krijgt te weinig beweging waardoor ze ook drukker en stouter zijn en zo gaat dat cirkeltje rond. Als huishond zijn ze overigens prima geschikt als je er maar wat mee doet.

Ik vind dat zoiets irritants :D Er zijn wel vaker mensen die dat tegen me zeggen: niet geschikt als huishond. Waarom niet? Ze zijn heel graag bij je maar je moet er wel wat mee gaan doen. Een uurtje wandelen per dag is niet voldoende. Mijn Manu is bijvoorbeeld echt een vloerkleed. Hij komt bij je op bed knuffelen 's ochtends, je krijgt kusjes en het is net een grote schoothond. Hij loopt los, maar loopt dan ook wel een paar uur los per dag en als dat niet kan gaan we fietsen, hardlopen of wat anders. Je hebt een andere aanpak nodig maar dan kom je er wel. En denk maar niet dat je elke dag moet hoor ;)
Ik vind zo'n uitspraak net zoiets als zeggen dat je geen jachthond kan nemen als je er niet mee gaat jagen, of een windhond waarmee je niet gaat rennen. Onzin. Je kunt als je zorgvuldig naar lijnen kijkt en vooral naar het individueel heel gemakkelijk invulling geven aan behoeften zonder je hond naar buiten te schoppen omdat het zo gevonden wordt door een aantal.
:ok:
Net als de vraag "je hebt zeker een knoert van een tuin"? Hoezo? Kunnen Husky's alleen in een tuin dan om hun energie kwijt te raken :19: Akira is veel en veel makkelijk dan de twee kleine hondjes die hiervoor had, blaft nooit en is in huis inderdaad een vloerkleedje, maar wel een hele mooie :I:

En de sledehonden van Angelique zijn ook allemaal huishonden :pffff:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Een Boxer zou wel passen, ik ben dol op die gekke fratsen en het uiterlijk :I:
Als er eentje komt wordt het een oudje, wil sowieso alleen maar oudjes hierna, nu nog even manlief overtuigen :ugh:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Moeilijke vraag. Ik probeer altijd rassen te bedenken of te leren kennen die ik ooit zou willen. Maar ik kom er niet uit. Een tweede Toller of Markiesje gaat ook niet snel gebeuren (Markiesjes teveel nadelen en een Toller passender dan Millie vind ik vast nooit meer ;)) Maar wat wel?

Poedels ben ik erg gaan waarderen, maar dat is het toch net niet. Borders en Aussies vind ik geweldig, maar misschien te moeilijk... Er zijn veel kruisingen en buitenlandse hondjes die ik leuk vind, daar wist ik voorheen niks vanaf.

Verwacht van mij over een jaar of 10 alvast een 'welk ras past bij mij?' topic.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Een poedel zal er altijd wel blijven. Misschien dat ik en beetje ga variëren met de maten. Maar welke hond ik ooit nog graag wil is een barbet. Die vind ik wel zo leuk. En een kangal. Door al die enthousiaste verhalen van die liefhebber.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Een poedel zal er altijd wel blijven. Misschien dat ik en beetje ga variëren met de maten. Maar welke hond ik ooit nog graag wil is een barbet. Die vind ik wel zo leuk. En een kangal. Door al die enthousiaste verhalen van die liefhebber.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Miezemuis schreef:Een poedel zal er altijd wel blijven. Misschien dat ik en beetje ga variëren met de maten. Maar welke hond ik ooit nog graag wil is een barbet. Die vind ik wel zo leuk. En een kangal. Door al die enthousiaste verhalen van die liefhebber.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tiny schreef:
Manuma schreef: Ik ben ervan overtuigd dat vele Husky's te weinig beweging of uitdaging krijgen. Mensen moeten ze aangelijnd houden, hond krijgt te weinig beweging waardoor ze ook drukker en stouter zijn en zo gaat dat cirkeltje rond. Als huishond zijn ze overigens prima geschikt als je er maar wat mee doet.

:ok:
Net als de vraag "je hebt zeker een knoert van een tuin"? Hoezo? Kunnen Husky's alleen in een tuin dan om hun energie kwijt te raken :19: Akira is veel en veel makkelijk dan de twee kleine hondjes die hiervoor had, blaft nooit en is in huis inderdaad een vloerkleedje, maar wel een hele mooie :I:

En de sledehonden van Angelique zijn ook allemaal huishonden :pffff:
Niet.

Zijn allemaal jagende, weglopende, dominante, teckel verscheurende chagrijnige kuthonden.
Laat dat beeld aub zo blijven :ok: niks aan, vreselijke honden :ok:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:
Niet.

Zijn allemaal jagende, weglopende, dominante, teckel verscheurende chagrijnige kuthonden.
Afbeelding
:schrik: Had je mij wel eens eerder mogen vertellen :boos:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Tiny schreef:
Angelique. schreef:
Niet.

Afbeelding
Te laat :engel:
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:
Tiny schreef:
Angelique. schreef:
Niet.

Afbeelding
Te laat :engel:
Lekker dan :roll: :J:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

jee lastig...

eerst deze aap maar eens groot krijgen. ik gok dat hij dan héél dichtbij perfectie komt als ik zie wat nu al soms tevoorschijn piept als "volwassen gedrag"

als ze nou ook nog niet verharende ruwhaarWillems gaan verkopen neem ik denk ik een levenslang abonnement
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik denk toch de lab, gewoon waterrijke omgeving he tis hier lab heaven,.......en verder houd ik van groot OEM en zo , maar met de huidige problematiek zel het wel kruizing hier en kruizing daar vandaan worden ..... maakt ook niet zoveel uit, Ben eigenlijk ook heel gelukkig nog met Van Gils ....... jammer dat die pret ook niet eeuwig duurt
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Een (afgedankte) galgo/greyhound of podenco uit Spanje. Die gaat er vast nog eens komen.
Afbeelding
Angelique.

Nanna schreef:
Angelique. schreef: Zijn allemaal jagende, weglopende, dominante, teckel verscheurende chagrijnige kuthonden.
[
Vraag: zou jij ze aanraden als huishond bij mensen die hun oude Golden retriever is doodgegaan en nu iets zoeken met een meer exotisch uiterlijk?
Ik denk dat het uitdraait op een vreselijke teleurstelling...
En ja, er zijn natuurlijk mensen die er prima mee om kunnen gaan en die het in de vingers hebben maar door de bank genomen denk ik dat het wegloperige, jagerige en zich weinig aan de baas gelegen laten liggende karakter veel mensen tegenvalt. Hoe lief ze verder ook zijn hoor.
Ik heb het hier in de buurt met verschillende poolhondsoorten mis zien lopen. Mensen hebben zich er écht op verkeken.
Dat ligt er helemaal aan wat ze ermee van plan zijn, bij een husky valt of staat alles met de energie die eruit moet....als je daar aan voldoet, naast opvoeding uiteraard, is er echt niets aan de hand en zijn het reuze geschikte huishonden, ik ken er zat die gewoon echt als huishond gehouden worden die prima tevreden en in de hand te houden zijn (uitzonderingen heb je altijd en overal)

En ook die energie word behoorlijk overdreven af en toe, nee het is geen ras wat genoegen neemt met 3 x een half uur wandelen aan een lijntje maar het is nou ook weer niet zo dat je 6 keer per dag 2 uur moet wandelen, zie me al gaan :LOL: en een dag ? of 2 ? minder trekken ze ook echt prima.
Daarnaast kan je prima hard lopen, fietsen of steppen bv....maar ook denk spelletjes vinden ze heel leuk.

Het gaat altijd en eeuwig fout op de energie en de gevolgen van energie niet kwijt kunnen (en op het alleen thuis blijven, alleen als in echt alleen zonder andere hond) met 1x in de week een uurtje los in het bos kom je er niet want dan krijg je dus idd jagende, moordende ik bepaal het zelf wel honden.
Maar dat betekent niet dat ze niet prima bij een actief iemand/gezin passen, juist wel zou ik willen zeggen.....eerlijk gezegd zie ik ze daar liever als in de sledehondensport (grotere wedstrijdteams) waar ze in een kennel geflikkerd worden en er alleen uit mogen om te trainen of een wedstrijd te lopen (dat is dus alleen in de winter, in de zomer gebeurt er helemaal niks nada noppes) :ugh:

En met los lopen kunnen ze veel en veel beter hun energie kwijt ...het is niet voor niks mijn stokpaardje....
De jagende weglopers zijn 9 van de 10 keer honden die als ze geluk hebben 1x in de week een half uurtje op zondag los mogen lopen omdat er dan tijd is voor de hond, dat werkt niet, gewoon niet....los lopen met een husky moet je elke dag doen, het kwartje moet vallen dat ze steeds weer keer op keer lekker mogen hollen.
En ja dan mag je heus is een dag of 2, 3 overslaan maar niet maar 1x in de week of nog minder vaak dat zal never gaan werken.

In principe zijn mijn honden ook dood simpele huishonden, in de zomer word er immers niet getraind maar wandel ik met ze en doe een denk spelletje of gooi 40x een bal voor ze weg.
In de winter zijn het nog steeds huishonden maar dan wel huishonden die flink aan de bak moeten....maar dat is dan ook hoe ze opgevoed zijn.

Mijn herder heeft vele malen meer energie kan ik je vertellen, die is echt amper tevreden te houden, lukt wel maar kost me veel meer moeite als 10 hussen bij elkaar.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik zou willen dat ik het wist. Hopelijk duurt het nog heel lang voordat het zover is, maar ik heb geen idee wat ik na Bronco zou willen.

We zouden eindelijk wel eens een hond willen die goed luistert (natuurlijk na training), maar niet slaafs.
Groot of midden groot.
Geen langhaar (met mijn reumatische klachten is vachtverzorging niet te doen).
Geen jachtinsticht.
Gemiddeld energie niveau. Lange wandeling moet hij aankunnen/leuk vinden, maar niet het energielevel van een Staff. Ook wij worden ouder :engel:

De Rottweiler komt wel af en toe bovendrijven. Terwijl ik altijd geroepen heb dat ik die mopperkonten erg leuk vind, maar niet bij mezelf. Ook de gezondheid is een flink punt.

Ik weet het echt niet....
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Kells schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom jachtinstinct niet wenselijk is. Ik heb nu zelf 4 setters en af en toe ook een paar logees. Mijn honden en de logees zijn bijzonder gehoorzaam. Ik hoef slechts 1x te fluiten en ze staan naast mij.
Maar wel met een luisterbandje.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Kells schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom jachtinstinct niet wenselijk is. Ik heb nu zelf 4 setters en af en toe ook een paar logees. Mijn honden en de logees zijn bijzonder gehoorzaam. Ik hoef slechts 1x te fluiten en ze staan naast mij.
Millie heeft vast ergens jachtinstinct, maar dat is een erg braaf hondje.
Lou heeft ook jachtinstinct. Die is als jong hondje eens 3,5 uur achter konijnen aan gaan rennen. Tot aan dat moment was hij retebraaf, maar ineens kon hij op allerlei plekken niet meer los. Ik snap wel dat mensen dat niet willen, ik wil dat ook niet weer.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Een Whippet of een Podenco. :I:

En over jachtinstinct.. bij een hond zonder will to please of weinig baasgerichtheid is het toch wel een stuk lastiger, lijkt me. Dus ik begrijp best dat mensen zeggen het niet te willen.
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hylos schreef:Een Whippet of een Podenco. :I:

En over jachtinstinct.. bij een hond zonder will to please of weinig baasgerichtheid is het toch wel een stuk lastiger, lijkt me. Dus ik begrijp best dat mensen zeggen het niet te willen.
Ik begrijp het ook. Ik wilde het zelf ook heel lang niet. Het is ook wel het andere uiterste van baasgerichte collies en herders en dat was mijn referentiekader. Die gingen gewoon los als pup en waren alleen maar blij als ze werden geroepen, het baasje is per definitie interessanter dan andere honden, mensen, de omgeving en het leven om iets samen met de baas te doen maakt ze voor mij heel makkelijk in de omgang. En dan heb je ineens een podenco, een podencokruising en een huskykruising - ja, dat is wel heel andere koek. :F:
Het betekent voor mij vooral dat ze niet overal los kunnen en vooral in het geval van Amy dat ik meer energie moet steken in het trainen van het hierkomen. Ik heb best een knop om moeten zetten, maar nu weet ik eigenlijk niet meer waarom het me voorheen zo tegenstond als je hond niet altijd overal los kan. Zeker omdat podenco's zich aan een lange lijn ook uitstekend vermaken; zolang ze kunnen snuffelen, hier en daar wat graven, kunnen zoeken naar beestjes, lekker kunnen rondlopen en rondkijken en de omgeving ontdekken, vermaken ze zich prima aan een lange lijn. Het zijn geen honden die zich dan vervelen of die entertainment van de baas nodig hebben om zichzelf te vermaken. Daarnaast zijn er genoeg omheinde plekken waar ze wel veilig los kunnen.
En daar komt nog bij dat de wandelingen een onderdeel zijn van het samenleven met je hond, maar daarnaast zijn er nog 21-22 uren op een dag. Het niet (altijd) los kunnen lopen of daar meer op moeten trainen is maar zo'n klein deeltje van wat de hele hond maakt tot wat hij is. Verder vind ik het zulke leuke, fijne, mooie en ideale honden die zo goed bij me passen, dat ik het er met alle liefde voor over heb om me wat betreft de wandelingen wat meer aan te moeten passen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

we zitten hier midden tussen de schapen, katten en kippen die op straat lopen, ik mot geen hond die daar zelf Barf van gaat maken, dan maar raar :wink:
Manuma
Zeer actief

Ik vind jachtinstinct ook veel verschillende gradaties hebben. Heb je een hond als Manu, dan is jachtinstinct al een stuk heftiger dan dat van Uma.
Die uit dat in snuffelen, hard kwispelen bij het ontdekken van iets en heel zelden een korte sprint achter een konijn aan. Manu rent achter alle kleine prooidieren aan tot hij het kan pakken en doden, ik vrees hetzelfde met klein vee en zelfs groot vee durft hij op te jagen.
Ik gooi Uma overal los, ik heb geen last van haar jachtinstinct. Manu kan op heel veel plaatsen los omdat hij goed luistert maar die gaat vast zodra we dieren tegenkomen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Een (x) mechelaar zal hier altijd wel zijn. Miscschirn ooit eens een hollander erbij. Een husky vind ik geweldig maar ik kan niet tegen aangelijnd lopen dus dat is een dingetje. Een cattle vind ik ook erg leuk overigens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”