Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke rashond zou heel goed bij je passen?
Moderator: moderatorteam
- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Welke rashond zou heel goed bij je passen?
In navolging van dit topic; http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=319665
Soms verandert je kijk op een bepaald type hond. Welke rashond, waarvan je het eerder misschien nooit had gedacht, zou er in de toekomst nog wel bij mogen?
Soms verandert je kijk op een bepaald type hond. Welke rashond, waarvan je het eerder misschien nooit had gedacht, zou er in de toekomst nog wel bij mogen?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Re: Welke rashond zou heel goed bij je passen?
Koningspoedel en een corgi.
Edit. Of ze heel goed zouden passen weet ik niet trouwens
maar het zijn rassen die ik wel erg ben gaan waarderen in ieder geval en waar ik best naar aan het kijken ben.
Edit. Of ze heel goed zouden passen weet ik niet trouwens

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben dolgelukkig precies met de honden die ik heb, al zie ik hier ooit ook nog wel een tweedehands jachthondje komen uit het buitenland. Je ziet wel eens setter-achtigen of Bretonse spaniëls van stichtingen, zoiets.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Paisley schreef:Ik ben dolgelukkig precies met de honden die ik heb, al zie ik hier ooit ook nog wel een tweedehands jachthondje komen uit het buitenland. Je ziet wel eens setter-achtigen of Bretonse spaniëls van stichtingen, zoiets.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
ooit eens verliefd geworden op een foxje en dat zou ik best willen hebben 

- Crescent
- Zeer actief
Hier een Bracco Italiano of een Zwitserse loophond. Eigenlijk alles korthaar/draadhaar dat zeult met oren tot de neus of langer. Had ik toch niet helemaal zien aankomen. Van de waaksheid, en trouwheid van de herder ligt mijn voorkeur nu bij die zachtgekookte, clowneske lopers.
Koningspoedel - is me jaren geleden eentje aangeboden, met gebruiksaanwijzing, waar ik toen niet voldoende tijd voor vrij had kunnen maken om het in goede banen te leiden.
Oh en een teckel. Wat vond ik dat bloeddorstige krengen maar als ik de stalteckel rondjes zie springen als ze worden uitgelaten betrap ik me erop dat ik denk 'hm leuk'.
Koningspoedel - is me jaren geleden eentje aangeboden, met gebruiksaanwijzing, waar ik toen niet voldoende tijd voor vrij had kunnen maken om het in goede banen te leiden.
Oh en een teckel. Wat vond ik dat bloeddorstige krengen maar als ik de stalteckel rondjes zie springen als ze worden uitgelaten betrap ik me erop dat ik denk 'hm leuk'.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Crescent
- Zeer actief
Ik vergeet de puli. Alleen dan een exemplaar dat nóóit door de stront rolt. Zijn die er?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Als ik er in de toekomst de ruimte voor heb, zou ik graag eens een hele grote hond willen. Een mastiff of een Ierse wolfshond bijvoorbeeld, maar dat mag net zo lief een mastinmix uit Spanje zijn. Verder wil ik ook ooit graag een klein hondje voor erbij. Misschien een corgi, die ben ik steeds leuker gaan vinden.
Maar uiteindelijk zal dat wel weer een leuk herplaatsertje of buitenlandertje worden.
Een ras dat al een tijd op mijn verlanglijstje staat is de Bracco Italiano.
En als de gezondheid van het ras op wonderbaarlijke wijze aanzienlijk verbetert, wil ik heel graag nog eens een flatcoat.

Een ras dat al een tijd op mijn verlanglijstje staat is de Bracco Italiano.
En als de gezondheid van het ras op wonderbaarlijke wijze aanzienlijk verbetert, wil ik heel graag nog eens een flatcoat.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Er zijn zo veel leuke honden. Mijn voorkeur gaat uit naar hondjes tot circa 7 kilo. Een Dwergteckel, rode langhaar werken mij ondanks hun eigen willetje elke dag weer op de lachspieren. Ik heb nog altijd een zwak voor de ruwharige Foxterriër. Dwergschnauzers heb ik ook heel leuke ervaringen mee. Een Pumie lijkt me ook leuk. Maar er zijn zoveel honden leuk. Ik ben tevreden met mijn huidige honden, al heb ik ooit overwogen om een Ierse Terriër aan te schaffen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Crescent
- Zeer actief
Er lopen twee exemplaren rond die me doen twijfelen of ik geen aandelen in beau beau moet kopen. Als ze zo fris doen, op Bakkie na dan, heb ik het vachtverzorgen er maar al te graag voor over. Een blije mop, wat wil een vrouw nog meerNanna schreef:De mijne. Ik heb vijf Puli's gehad en nooit eentje die door de stront rolde.Crescent schreef:Ik vergeet de puli. Alleen dan een exemplaar dat nóóit door de stront rolt. Zijn die er?
Edit: Bakkie heeft ooit door de mensenstront gerold maar dat was gelukkig een eenmalige actie.

-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
een windhond, liefst zo'n beetje ruwharige uit spanje haha, maar een mooie greyhound sla ik ook niet af. De kans is groot dat zoiets er nog weleens inzit ook. En ik denk dat een leuk gezelschapshondje (zoals bijv. de Havanezer, waar ik sinds ik hier op het forum zit wel een beetje verliefd op ben geworden
) ook eigenlijk best bij me zou passen.
Voorlopig houd ik het nog ff 10 jaar bij die 2 idioten die ik nu heb

Voorlopig houd ik het nog ff 10 jaar bij die 2 idioten die ik nu heb

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Havanezer of poedel zou volgens mij uitstekend passen, maar ik wil die vachten niet
Papillon of phalene zie ik nog wel een keer hier komen. Ooit. Maar het Markiesje is wel een heel erg goede match met ons gebleken, dus voorlopig houden we het daar maar bij

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Twee types die ik vroeger bij voorbaat afserveerde en die nu een serieuze optie zouden zijn (in het fictieve geval dat ik geld zou willen uitgeven aan een rashond) zijn:
- naakthonden. Zowel de peruaanse als een Taxi. Ik vond ze gewoon lelijk en ze leken me stom. Maar in het echt zijn ze geweldig leuk!
- whippets of podenco's. Vanwege het jagen leek me dat niks, en whippets vind ik ook nog eens vaak heel trillerig en sneuiig. Maar dat blijkt niet voor alle whippets te gelden. Kijk naar Mira <3 En podenco's, daar ben ik serieus een beetje verliefd op geworden, al heb ik ze nog nooit in het echt meegemaakt. Een Uma, Amy, Taartje of Nomi, daar mag je me snachts voor wakker maken, die hebben me via het forum helemaal ingepakt
- naakthonden. Zowel de peruaanse als een Taxi. Ik vond ze gewoon lelijk en ze leken me stom. Maar in het echt zijn ze geweldig leuk!
- whippets of podenco's. Vanwege het jagen leek me dat niks, en whippets vind ik ook nog eens vaak heel trillerig en sneuiig. Maar dat blijkt niet voor alle whippets te gelden. Kijk naar Mira <3 En podenco's, daar ben ik serieus een beetje verliefd op geworden, al heb ik ze nog nooit in het echt meegemaakt. Een Uma, Amy, Taartje of Nomi, daar mag je me snachts voor wakker maken, die hebben me via het forum helemaal ingepakt

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik wil ooit nog eens een Ierse wolfshond. En een bloedhond, een Chinese powderpuff, een Engelse setter en een corgi.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
tot dus verre, wat we nu hebben, een Rottweiler, [mits hetzelfde type en karakter]
vanaf het moment dat ik Lana als pup zag, was ik verkocht,
vanaf toen was ik verliefd,
ze is nu 7,5 maand, maar wil haar voor geen goud van de wereld weer missen.
en omdat we maar 1 hond willen, voor erf en huis, zal het nog wel een poosje duren voor dat er een volgende komt.
en hoe of ik er dan over denk, we zullen zien.
vanaf het moment dat ik Lana als pup zag, was ik verkocht,
vanaf toen was ik verliefd,
ze is nu 7,5 maand, maar wil haar voor geen goud van de wereld weer missen.
en omdat we maar 1 hond willen, voor erf en huis, zal het nog wel een poosje duren voor dat er een volgende komt.
en hoe of ik er dan over denk, we zullen zien.
Windhonden. Vroeger vond ik ze vrij duf, maar ik vind ze steeds leuker worden 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou echt heel erg graag ooit een Schipperke willen 

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Grote poedel, teckel ruwhaar, Engelse cocker spaniël lijken me erg leuk om te hebben.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik heb wat me past. Misschien ooit nog een kruising border collie erbij. X Kroaat ofzo. Lijkt me geweldig. En verder hou ik het bij de Hongaren en Kroaten. Die passen me geweldig 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hahah en dan tegelijk! heerlijke bonte verzamelinglieke schreef:Ik wil ooit nog eens een Ierse wolfshond. En een bloedhond, een Chinese powderpuff, een Engelse setter en een corgi.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik denk niet dat ik ooit nog een rashond ga nemen, maar er zijn wel veel rassen die ik leuk vind en die hier best zouden passen... Bijvoorbeeld een border collie, kelpie, sheltie, maar ook de whippet, galgo, saluki, toller, verschillende terriërs als de jack russell en boerenfox en de lobo herreño (Spaanse wolfshond) en Tamaskan spreken mij aan.
-
- Zeer actief
Ik denk dat berghonden goed bij mij passen, van die grote honden die het leven mak aan doorkomen en als het moet staan ze er. Goed op je mensen passen, lekker lanterfanten en stapvoets wandelen.
De poedel zou me goed passen, samen actieve dingen ondernemen en veel communiceren. Lekker pulken aan die vacht en die zachte oren masseren terwijl we languit op de bank liggen
Ik had noooit gedacht dat ik ooit een Podenco of windhond zou willen maar nu we Uma hebben, hebben vriend en ik afgesproken altijd een in huis te willen. Van een Uma kun je er wel 10 hebben en tot nu toe zijn alle Podenco's die we hebben gezien leuk. Zo gemakkelijk, kalm en toch heel grappig. Galgo's en whippets trekken ons ook. Vriend wil ooit een Barzoi.
En de Malamute. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Manu is vooral Husky maar hij heeft het karakter van de Malamute meegekregen en ik ben natuurlijk dolverliefd op hem. Dat chille, ik kan alles, knuffelige met die dromerige ogen
Er zijn hondenrassen die ik wil waarvan ik niet zeker weet of ze perfect passen maar dat is ook omdat ik er nog geen ervaring mee heb. Ik wil bijvoorbeeld ooit een Mechelaar maar die zijn wel even heel anders dan wat ik gewend ben. Toch lijkt me dat scherpe juist heel leuk maar ik weet het niet zeker natuurlijk.
De poedel zou me goed passen, samen actieve dingen ondernemen en veel communiceren. Lekker pulken aan die vacht en die zachte oren masseren terwijl we languit op de bank liggen

Ik had noooit gedacht dat ik ooit een Podenco of windhond zou willen maar nu we Uma hebben, hebben vriend en ik afgesproken altijd een in huis te willen. Van een Uma kun je er wel 10 hebben en tot nu toe zijn alle Podenco's die we hebben gezien leuk. Zo gemakkelijk, kalm en toch heel grappig. Galgo's en whippets trekken ons ook. Vriend wil ooit een Barzoi.
En de Malamute. Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Manu is vooral Husky maar hij heeft het karakter van de Malamute meegekregen en ik ben natuurlijk dolverliefd op hem. Dat chille, ik kan alles, knuffelige met die dromerige ogen

Er zijn hondenrassen die ik wil waarvan ik niet zeker weet of ze perfect passen maar dat is ook omdat ik er nog geen ervaring mee heb. Ik wil bijvoorbeeld ooit een Mechelaar maar die zijn wel even heel anders dan wat ik gewend ben. Toch lijkt me dat scherpe juist heel leuk maar ik weet het niet zeker natuurlijk.
Er komt hier sowieso geen hond 'bij', één is meer dan genoeg. Er is geen een ras dat ik zeg, die 'moet' ik hebben, behalve de Franse Bulldog, maar goed, die zal in mijn leven geen gezonde hond worden, dus valt af. Iets uit groep 9.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben tegenwoordig helemaal in de kleine Terriër miksen. Moet zeggen dat die niks dan leuk zijn en toch heel veel hond. Van jagen tot waken gaat alles vol overgave en enorme wandelingen schuwen ze ook al niet.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Een puli komt hier echt nog een keer!
Een rasgroep 1 hond... wie had dat ooit gedacht
En ik ben door Fred en het teefje hier (ben haar naam even kwijt...) helemaal in luv met de Spinone! Dat is geen heel onverwachte, maar meer 1 die mij eerder niet zo was opgevallen.
Minder schokkend wil ik nog wel een Lakeland terriër ooit en een Ierse terriër.
Edit: Lotje!
Een rasgroep 1 hond... wie had dat ooit gedacht

En ik ben door Fred en het teefje hier (ben haar naam even kwijt...) helemaal in luv met de Spinone! Dat is geen heel onverwachte, maar meer 1 die mij eerder niet zo was opgevallen.
Minder schokkend wil ik nog wel een Lakeland terriër ooit en een Ierse terriër.
Edit: Lotje!
Laatst gewijzigd door wolvster op 12 jul 2017 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
sbientje schreef:hahah en dan tegelijk! heerlijke bonte verzamelinglieke schreef:Ik wil ooit nog eens een Ierse wolfshond. En een bloedhond, een Chinese powderpuff, een Engelse setter en een corgi.

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik blijf sowieso bij de kelpie, ik vind het echt een geweldig ras
Ooit wil ik nog een border terriër en een manchester staat ook wel hoog op het verlanglijstje.
Mocht die laatste niet komen, dan komt er gewoon weer een leuke jack russell mix, want een klein hondje erbij vind ik gewoon super

Ooit wil ik nog een border terriër en een manchester staat ook wel hoog op het verlanglijstje.
Mocht die laatste niet komen, dan komt er gewoon weer een leuke jack russell mix, want een klein hondje erbij vind ik gewoon super

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Met stip op 1 de koningspoedel, door Rasta ben ik er helemaal verslingerd geraakt aan het ras maar misschien vind ik nooit meer zo'n fijne hond.
Naja dat dacht ik na Doerak mijn cairn ook haha.
Op een haarbreedte gevolgd door een wetter waar ik stiekem helemaal weg van ben.
Daarna misschien voor erbij een teckel, kleine hond met het ego van een olifant, geweldig
Ik weet niet of het er ooit nog van komt want Rasta en Ziggy moeten natuurlijk stokoud bij me worden maar dit is wel mijn verlanglijstje.
Naja dat dacht ik na Doerak mijn cairn ook haha.
Op een haarbreedte gevolgd door een wetter waar ik stiekem helemaal weg van ben.
Daarna misschien voor erbij een teckel, kleine hond met het ego van een olifant, geweldig

Ik weet niet of het er ooit nog van komt want Rasta en Ziggy moeten natuurlijk stokoud bij me worden maar dit is wel mijn verlanglijstje.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Een berghond zoals de Tatra of Pyreneeër. Maar ook een windhond zoals de Saluki of Barzoi.
Een whippet staat al jaren hoog op mijn lijstje.Die laatste komt er misschien nog wel ooit, de eerste beslist niet.
Nou ja en de Ierse setter blijft favoriet maar ik zie hier alleen exemplaren met foeilelijke vachten.
Terriërs vind ik leuk maar die passen niet bij me.
Een whippet staat al jaren hoog op mijn lijstje.Die laatste komt er misschien nog wel ooit, de eerste beslist niet.
Nou ja en de Ierse setter blijft favoriet maar ik zie hier alleen exemplaren met foeilelijke vachten.
Terriërs vind ik leuk maar die passen niet bij me.