Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duizelig ? filmpje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Duizelig

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Het is dat je schrijft dat zijn nek goed lijkt, maar ik moest meteen aan nekproblemen denken. Die kunnen duizeligheid veroorzaken, zeker bij naar boven en naar beneden kijken. Heb je al eens geprobeerd de voerbak wat hoger te zetten?
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Duizelig

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou bloed laten prikken, vooral laten kijken naar z'n nierwaardes. Mijn westie had ook zoiets, uiteindelijk viel ze dan wel om, duurde allemaal maar kort, ik dacht toen ook aan epilepsie, maar dat bleek acuut nierfalen te zijn :(

Misselijk, stram lopen e.d passen dan prima in het plaatje.......
Succes :flower:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Duizelig filmpje

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Iets tast z'n evenwichtsorgaan aan blijkbaar. Zou daar wat meer specifiek naar laten kijken
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dan ook de nek meenemen en niet alleen een foto in de normale stand, maar juist gebogen, omdat dát problemen oplevert
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Buiten dit, heeft hij dus verder nooit last ervan begrijp?
Dan is het misschien een idee om etensbak en waterbak op een verhoging te zetten en ook zodanig dat ze niet weg kunnen schuiven.
Eens kijken of het dan nog zo is?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Heeft ie geen pijn aan zijn vootpoot? Hij staat wat wankel in begin. Misschien iets verdraaid ?
ik zou gewoon in elk geval bak omhoog en hem op een mat of zo zetten zodat zijn poten niet erg glijden.
Groetjes Heidi
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Na dr gvs kon Xena ook niet meer van de grond eten dan viel ze om.... dus idd evenwichtsorgaan misschien?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik heb er geen verstand van hoor. Maat zijn zaken als TIA en gvs ook niet mogelijk met dit soort klachten? Beterschap voor Jip!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
malinois schreef:Na dr gvs kon Xena ook niet meer van de grond eten dan viel ze om.... dus idd evenwichtsorgaan misschien?
Maar kon ze wel gewoon recht lopen ? En hield ze wel gewoon haar hoofd recht ?
Dat heeft wel heel lang geduurd na die aanvallen maar ja dat deed ze wel. Alleen laag eten ging niet. Dan viel ze gewoon om.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Re: Duizelig ? filmpje

Misschien juist restverschijnselen? Xena kreeg t ook pas er na... ook alleen bij t bukken had ze t
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
malinois schreef:Misschien juist restverschijnselen? Xena kreeg t ook pas er na... ook alleen bij t bukken had ze t
Het zou best kunnen maar dan moet ik dat helemaal gemist hebben en wat ik ervan lees zijn de verschijnselen bij een tia of gvs best heftig ?
Ja en nee... er zitten zeker gradaties in. De 1e was hier veel minder heftig dan de 2e bijv. Maar wel duidelijk herkenbaar overigens en niet te missen. Geen idee of er nog veel lichtere aanvallen bestaan. Maar misschien restverschijnselen van iets anders?
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Is er ook op ziekte van Lyme getest?
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Heavy schreef:
Jetski schreef:Is er ook op ziekte van Lyme getest?
Ja :wink:
Goed dat dat ook gedaan is.
Neurologische - en/of psychische klachten komen vaak ook bij de ziekte van Lyme voor.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Dat trillen van die achterpoten, de bolle rug als hij zijn achterpoten onder zijn lijf brengt, het min of meer gemak waarmee hij zich na het eten omdraait en wegloopt ziet er voor mij niet uit als een duizelige hond.
Zo te zien weet hij ook goed waar zijn poten zich bevinden.
Ik weet niet beter of een hond die een bolle rug maakt voelt zich nogal onbehaaglijk.
Je zou iets met acupunctuur of acupressuur(massage) kunnen proberen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Heb je naar de ogen gekeken?
(heen en weer schietende ogen, niet goed kunnen focussen)
Het lijkt een beetje op het GVS verhaal, maar of het dat is weet ik uiteraard niet.
Zou goed kunnen omdat duizeligheid de eetlust ook beïnvloedt.
Laatst gewijzigd door ranetje op 29 jun 2017 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Misschien moet ik hem eens laten testen op toxoplasmose ?
Geen idee, maar als je daaraan denkt overleg dat dan eens met de DA?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Bijzonder en ook bijzonder prettig :ok:
Hoop voor je dat het zo blijft.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Goh wat apart joh. Kan je daar bijvoorbeeld met massage nog extra verlichting aan geven? Ik zou zelf bijvoorbeeld een fysio vragen om het eens voor te doen als dat kan.
Wel fijn dat hij in ieder geval eet.
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:Ik vond dit op het internet : Als de maag van streek is kunnen bij de hond de twee bovenste nekwervels vast komen te zitten .Dit komt omdat er informatie vanuit de maag doorgegeven wordt aan de hersenen. Dit gebeurd via een zenuw namelijk de nervus vagus .Deze zenuw heeft aftakkingen bij de eerste en tweede nekwervel. Hierdoor komen niet alleen de bovenste twee nekwervels vast te zitten maar ook de spieren hieromheen .

Ik had wel het gevoel dat hij een stijve nek had . Dit zou een verklaring kunnen zijn want ondanks dat hij wel at was hij wel misselijk ( smekken , kwijlen , gras eten ) dit blijft maar terug komen dus ik heb nu een grote doos Zitac besteld bij de DA kijken of het beter gaat .

Hij eet wel maar nog steeds heel voorzichtig met zijn nek naar beneden . Als ik brokjes strooi heeft hij nergens last van dus als de brokjes verspreid liggen is het makkelijker voor hem dan op 1 kleine plaats in de bak .
Waarom komen die nekwervels dan vast te zitten?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Heavy schreef:
ranetje schreef:
Heavy schreef:Ik vond dit op het internet : Als de maag van streek is kunnen bij de hond de twee bovenste nekwervels vast komen te zitten .Dit komt omdat er informatie vanuit de maag doorgegeven wordt aan de hersenen. Dit gebeurd via een zenuw namelijk de nervus vagus .Deze zenuw heeft aftakkingen bij de eerste en tweede nekwervel. Hierdoor komen niet alleen de bovenste twee nekwervels vast te zitten maar ook de spieren hieromheen .

Ik had wel het gevoel dat hij een stijve nek had . Dit zou een verklaring kunnen zijn want ondanks dat hij wel at was hij wel misselijk ( smekken , kwijlen , gras eten ) dit blijft maar terug komen dus ik heb nu een grote doos Zitac besteld bij de DA kijken of het beter gaat .

Hij eet wel maar nog steeds heel voorzichtig met zijn nek naar beneden . Als ik brokjes strooi heeft hij nergens last van dus als de brokjes verspreid liggen is het makkelijker voor hem dan op 1 kleine plaats in de bak .
Waarom komen die nekwervels dan vast te zitten?
Geen idee ? Misschien overdreven veel doorgeven van informatie ? Ofwel overbelasting ?
Gevoelsmatig zeg ik kletskoek, maar dat kan ik niet bewijzen :wink:
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

klinkt eigenlijk heel logisch.
Als de hond maagpijn heeft gaat hij krampachtig bewegen en van krampachtig bewegen kunnen spieren gaan krampen en dus pijn doen.
Spieren die in kramp schieten kunnen dan aan nekwervels trekken.

Je zou dan naar een oplossing kunnen zoeken in massage en/of acupunctuur.
runninggirl
Zeer actief

Heavy schreef:Krijg nou wat :80: Deze verschijnselen zijn uiteindelijk vanzelf verdwenen. Ik ben met de Zitac gestopt . Toen Jip toch weer last kreeg van zijn maag ben ik een andere maagzuurremmer gaan gebruiken .

En dat ging goed tot een paar weken terug . Hij kreeg weer maagklachten en het duurde me te lang . Ik dacht dat de nieuwe maagzuurremmers toch niet voldoende waren dus begon weer met Zitac .
En gisteren stond Jip dus weer zo te eten :80:

Ik lees als bijwerking van de Zitac koorts, spierpijn en sloom zijn en dat is precies weer hij last van heeft . Dus ik ben maar snel weer gestopt
Joh dat zou wat zijn, als dat het is! Hopelijk blijft het nu ook weg!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”