Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack Russell terriër, vacht
Moderator: moderatorteam
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
Re: Jack Russell terriër, vacht
Als je het Jack Russell hoofd eraf haalt en een Westie erop zet dan heb je gewoon een Westie!
Zonde van de leuke jack russell's
Zonde van de leuke jack russell's
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Knappe hondjes alleen jammer van die rok ja.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ik kan er helemaal niks mee, met dat show gebeuren.
Ik vind het maar moeilijk het exterieur te beoordelen, als het allemaal zo gekunsteld is.
Ik vind het maar moeilijk het exterieur te beoordelen, als het allemaal zo gekunsteld is.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
wij hebben jaren een ruwharige jack russell gehad,
leek altijd meer een borstel, maar ratten en muizen vangen als de beste,
doe mij maar een werker, ipv een shower.
leek altijd meer een borstel, maar ratten en muizen vangen als de beste,
doe mij maar een werker, ipv een shower.
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
Sandra&co
Ik vind het leuk uitzien. Niet als een serieus te nemen JRT, maar als boomertje (JRT x WHWT) zou ik hem erg gelukt vinden 
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat ziet er tenminste uit als een JRT, Maryanne. Maar inderdaad, die neiging tot almaar fluffyer, ook bij functionele vachten, vind ik ook niets
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn dit Nederlandse honden? Kan het me niet voorstellen. Italianen doen wel rare dingen met Jack Russellvachten...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, van een Russische dame. Die er ook nog bij vermeldt dat ze de hond nog moet af trimmen. Die tekst is in dit topic vast 'per ongeluk' weg gevallenfes/lou schreef:Zijn dit Nederlandse honden? Kan het me niet voorstellen. Italianen doen wel rare dingen met Jack Russellvachten...
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja die zijn van de rokjesfes/lou schreef:Zijn dit Nederlandse honden? Kan het me niet voorstellen. Italianen doen wel rare dingen met Jack Russellvachten...
- Borisje
- Actief
- Mijn ras(sen): Podenco kruising
Ohneee! Dit is echt geen porum. Ja, voor een leuke kruising, maar een ruwharige Jack Russel ziet er in mijn ogen toch wat anders uit. 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik snap de felle reacties niet zo. Ik vind het hele leuke hondjes om te zien, en kan ook geen wezenlijk verschil bedenken met de hondjes in het onderschrift van Maryanne bijvoorbeeld, kwa vacht.
Ik vind het ook wat overdreven om de Jackrussel nog als werkhond te bestempelen. Op die manier is ieder ras een werkhond.
Ik vind het ook wat overdreven om de Jackrussel nog als werkhond te bestempelen. Op die manier is ieder ras een werkhond.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik vind het geen pan, maar dat vind ik bij de westie al niet, echt niet dat ik mijne zo liet trimmen 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Om er vervolgens een derde weer af te knippen, dat snap ik nog minder.Fotogravinnetje schreef:Maar inderdaad, die neiging tot almaar fluffyer, ook bij functionele vachten, vind ik ook niets
Dan ben je uren bezig die hond te wassen, föhnen, knippen, borstelen, plukken, weetikveelwat terwijl je ook gewoon die vacht wat minder zou kunnen fokken.
Echt al sla je me dood.
Tenzij het niet gaat om het uiterlijk van de hond maar meer om het plezier van iets in model te knippen maar dan kan je evengoed aan de bonsaï's denk ik dan.
- Paisley
- Zeer actief
Geen idee, iets met een arbeidscontract voor onbepaalde tijd ofzo.Cleva schreef:Ik heb een showgefokt ruintje maar het blijft een gedreven sekreet, hoor. Wat moet een hond allemaal kunnen om een werkhond te zijn, volgens jou?Paisley schreef: Ik vind het ook wat overdreven om de Jackrussel nog als werkhond te bestempelen. Op die manier is ieder ras een werkhond.
Ik ken niemand waarvan de broodwinning afhankelijk is van zijn Jack Russel. Alle Russels die ik ken zijn gewoon huishondjes. Dat ze erg gedreven zijn geloof ik graag maar zie ik er los van. Ik zie het ook los van de vacht overigens. Ik denk dat de buikhaar m niet in de weg zit als ie een rat achterna zit. Maar het is aannemelijk dat deze fokker zn hondjes verkoopt als huishond en niet aan de rattenvanger. En dan zat die vacht t wel prima doen.

-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Ruwharige Jack Russells zijn juist zo leuk. Van die woeste haren alle kanten op en dan die pittige koppies erbij. Dat is de charme van het ras. DIt ziet er niet uit met die rare rok.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Maar dan kun je niet afgeven op alles wat ras hond is en waar je denkt het woordje showgefokt of rasverbetering in kan noemen.Rosita Compagner schreef:Nee, van een Russische dame. Die er ook nog bij vermeldt dat ze de hond nog moet af trimmen. Die tekst is in dit topic vast 'per ongeluk' weg gevallenfes/lou schreef:Zijn dit Nederlandse honden? Kan het me niet voorstellen. Italianen doen wel rare dingen met Jack Russellvachten...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige mensen wel hoor.... die pakken een extreme uitwas en doen of iedere fokker zn honden er zo bij laat lopen......
Het is blijkbaar leuk om fokkers in een negatief hoekje te drukken...
Het is blijkbaar leuk om fokkers in een negatief hoekje te drukken...
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik vind ze prachtig. Het uiterlijk is een kwestie van smaak en met trimmen kun je alle kanten uit. Circa 25 jaar geleden was er een vereniging van Jack Russels, mogelijk is die er nog. In Valkenburg kwamen ze regelmatig bij elkaar voor de "vossenjacht". Geweldig als je ze aan het werk zag. Er zat pit genoeg in en deden zeker niet onder voor mijn Foxterriër. Je zag ook hoogpotige Jack Russels, hoger dan die driekwart pootjes op de foto. Ik kan me herinneren dat er naast Jack Russel een andere naam bij stond. Dat ben ik echter vergeten. Het ras was ook nog niet erkend. Dat zal nu wel anders zijn.
Een collega rattenbestrijder van de Provincie had zo'n hoogpotige. Als we bij elkaar in de buurt werkten troffen we elkaar regelmatig. Ik ben ook een dag met hem mee geweest. Geweldig wat die hond deed. Hij liep altijd een tiental meters voor zijn baasje uit en wist feilloos de nestingangen van de muskusratten aan te wijzen. Ook als deze onder de waterspiegel lagen.
Mijn hond en zijn hond waren echter water en vuur. Heel logisch want beide honden waren werkhonden en volledig op hun baas ingesteld en dulden onder geen enkele voorwaarde een concurrent als zij aan het werk waren.
Een collega rattenbestrijder van de Provincie had zo'n hoogpotige. Als we bij elkaar in de buurt werkten troffen we elkaar regelmatig. Ik ben ook een dag met hem mee geweest. Geweldig wat die hond deed. Hij liep altijd een tiental meters voor zijn baasje uit en wist feilloos de nestingangen van de muskusratten aan te wijzen. Ook als deze onder de waterspiegel lagen.
Mijn hond en zijn hond waren echter water en vuur. Heel logisch want beide honden waren werkhonden en volledig op hun baas ingesteld en dulden onder geen enkele voorwaarde een concurrent als zij aan het werk waren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Parson J.R.Wolfsblut schreef:Ik kan me herinneren dat er naast Jack Russel een andere naam bij stond.
Persoonlijk vind ik die mooier.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die hondjes in de OP hebben een schitterend mooie harde vacht en nog mooie typetjes ook.Het is maar een rokje die je zo weg kunt plukken .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ja MJ, dat is de naam. Ik vind ze ook erg mooi.Marie-Josée schreef:Parson J.R.Wolfsblut schreef:Ik kan me herinneren dat er naast Jack Russel een andere naam bij stond.
Persoonlijk vind ik die mooier.
Die vallen bij mij dan ook in de categorie voorkeursrassen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Paisley
- Zeer actief
Eens. Maar het tegenstrijdige is dat als op het HF een nieuw persoon vraagt waar hij een pup vandaan moet halen, dat iedereen naar de rasverenigingen verwijst. En als er een ras is met een rasvereniging die niet erkend wordt door het FCI, wordt er ook lacherig over gedaan.Nanna schreef: Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de mensen die met deze terriertjes werken zich met hand en tand verzetten tegen opname in welke KC dan ook. Het is nog nooit een ras ten goede gekomen.
Ik snap er niets van.

- Paisley
- Zeer actief
Inderdaad, zo zwart-wit is het niet. Ik ken ook verhalen waarbij er met honden werd gefokt door een fokker aangesloten bij de rasvereniging, en dat tussen de geregistreerde nesten door ook nesten zonder stamboom werden gefokt...
En de broodfok wil je je centen natuurlijk niet aan uitgeven, maar er kunnen heel gezonde honden uit komen (Glenn toch ook? Kiwi ook), terwijl de rashonden om me heen bij bosjes dood neer lijken te vallen.
En de broodfok wil je je centen natuurlijk niet aan uitgeven, maar er kunnen heel gezonde honden uit komen (Glenn toch ook? Kiwi ook), terwijl de rashonden om me heen bij bosjes dood neer lijken te vallen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb niks tegen stamboom maar ook niks tegen boomloos. Bij ons op de club trainen ook terriers. Echte werkhondjes en boomloos. Daadwerkelijk voor t werk gefokt. Wat niet goed is redt t dus ook niet. Geweldig fanatieke hondjes... zou er daar rustig 1 van nemen maar zeker niet als huishond alleen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen zorgen, het gaat prima met de Jack RusselL en zeker met die van ons.Met een heel aantal rassen gaat het (nog) best goed en kun je je gerust vervoegen bij een prima fokker.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je een flink ruwe hond hebt die je te lang hebt laten lopen kan er best een flinke rok op zitten hoor... Babet van mij had best zo getrimd kunnen worden. Ze heeft een prima vacht, en is absoluut geen salonjonker type...
Nogmaals, Nanna pakt graag iets extreems en doet of dat de standaard is.... best jammer.
Ik kan haar verstand van honden absoluut waarderen maar haar neiging om rashonden belachelijk te maken en fokkers in een kwaad daglicht te stellen vind ik knap vervelend....
Nogmaals, Nanna pakt graag iets extreems en doet of dat de standaard is.... best jammer.
Ik kan haar verstand van honden absoluut waarderen maar haar neiging om rashonden belachelijk te maken en fokkers in een kwaad daglicht te stellen vind ik knap vervelend....
- Paisley
- Zeer actief
Tuurlijk niet. Het stelt een showhond voor. Als je een werkhond wilt, heb je bij de schotse collie niets te zoeken. Welke zichzelf respecterende schapenboer gaat met showgefokte schotse collies aan de slag? Of uberhaupt met een schotse collie?Nanna schreef:Moet dát een werkhond voorstellen?
Het hele systeem is naar de knoppen. Rashonden zijn een karikatuur van zichzelf geworden, maar als je iets zonder papier koopt dan wordt je bang gemaakt met medische ellende op forums zoals deze, terwijl vaak juist het tegenovergestelde het geval is.
Toen ik nog op de KC kwam en vertelde dat ik een tweedehands kelpie had opgesnord, werd Kiwi uitgelachen. Zogenaamd was me een nep-kelpie in de maag gesplitst. Dat alleen omdat iedereen de showkelpie in gedachte heeft. Showhonden zijn de standaard geworden. Dat ze is geregistreerd bij het Working kelpie council was niet van belang... En ze hebben gelijk want veel meer dan een inschrijving is het niet, en haar (brood)fokker is inmiddels korte metten mee gemaakt doordat hij verwaarloosd vee had rondlopen. MAAR het zijn wel gezonden honden
Ik ken zoveel verhalen van het volgende: De eerste hond kwam van marktplaats of uit de krant en bleek broodfok, maar werd wel gezond oud. De tweede hond moest (door voortschrijdend inzicht) ineens een rashond worden en flikkert in elkaar van genetische ellende.
De enige manier om er wat aan te doen is om het hele systeem op de schop te gooien. Maar dat gaat niet gebeuren want de mensen die de macht hebben om dat te doen, hebben veel te veel baat bij hoe het nu gaat.