Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben ik nou zo'n onmens? Update, eindelijk ingeslapen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ben ik nou zo'n onmens?

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Zeker geen onmens, ik ben ook voor inslapen als een hond geen waardig bestaan meer heeft (of nooit gehad) :ok:

Hoeveel gezonde honden worden er niet ingeslapen in diverse asielen? :U: :ugh:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik vind dit soort dingen echt heel moeilijk :ugh:
Mijn gevoel zegt ook: wat doe je die hond aan, wat voor kwaliteit van leven heeft hij, is dit nog wel hondwaardig, wie doe je hier een plezier mee? Als deze hond zo'n kort lontje heeft, vraag ik me ook af of hij misschien toch niet voortdurend pijn heeft. :-(

Maar sommige mensen zeiden dat destijds ook over Amy, dat ik haar beter in kon laten slapen. En soms ook met het argument: waarom zou je al die moeite in zo'n doodziek hondje gaan steken, terwijl er met dat geld ook heel veel andere (gezonde) honden geholpen kunnen worden?
Maar ja, het was toevallig geen gezond hondje dat ik daar vond, maar een doodziek hondje. En bovendien: de gezonde honden redden zich daar in de Spaanse campo ook best. Juist omdat Amy ziek was, kon ze zich helemaal niet redden, kon ze niet op zoek naar eten. En inslapen heb ik ook wel overwogen, en dat was ook gebeurd als de prognose op verbetering en een leuk leven klein was geweest, maar ik heb me hierin toch laten leiden door het advies van de dierenarts die ervan overtuigd was dat ze een goede kans op volledig herstel had en een leuk leven als iedere normale, gezonde hond. En door de levenslust die ze ondanks alles nog had.

Ik denk dat het gewoon heel moeilijk is om die afweging te maken als je de hond zelf niet van dichtbij meemaakt en niet alle ins and outs kent van de medische achtergrond en prognose. Ik hoop maar dat de mensen die hem nu verzorgen zijn belang en kwaliteit van leven altijd op de eerste plaats hebben staan.
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

DeDiana schreef:Maar sommige mensen zeiden dat destijds ook over Amy, dat ik haar beter in kon laten slapen. En soms ook met het argument: waarom zou je al die moeite in zo'n doodziek hondje gaan steken, terwijl er met dat geld ook heel veel andere (gezonde) honden geholpen kunnen worden?
Maar ja, het was toevallig geen gezond hondje dat ik daar vond, maar een doodziek hondje. En bovendien: de gezonde honden redden zich daar in de Spaanse campo ook best. Juist omdat Amy ziek was, kon ze zich helemaal niet redden, kon ze niet op zoek naar eten. En inslapen heb ik ook wel overwogen, en dat was ook gebeurd als de prognose op verbetering en een leuk leven klein was geweest, maar ik heb me hierin toch laten leiden door het advies van de dierenarts die ervan overtuigd was dat ze een goede kans op volledig herstel had en een leuk leven als iedere normale, gezonde hond. En door de levenslust die ze ondanks alles nog had.
Had je Amy toen al geadopteerd of niet?
Dan heb je toch goed gehandeld? Ik lees hieruit dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd, goed naar Amy hebt gekeken en je door de professional (de dierenarts) hebt laten voorlichten en hieruit hebt geconcludeerd dat het "zin" heeft om Amy te laten behandelen.
Hierin zeg je ook zelf dat als de prognose niet goed was geweest, je er ook niet aan was begonnen :wink: .

Sam mankeert van alles. Het geld wat we in 3 jaar aan Sam hebben uitgegeven aan de dierenarts, hebben we nooit uitgegeven aan onze vorige 2 rottweilers.
Zolang Sam het goed doet op zijn speciale voer, zo nu en dan eens een pijnstiller erin, als hij weer veel last heeft van hotspots ook prednison erin, heb ik er vrede mee. Hij is vrolijk, vind het heerlijk om erop uit te trekken, hij eet, drinkt, plast en speelt graag.
Voor zover ik kan beoordelen heeft hij geen pijn.
Zodra we gaan merken dat hij wel pijn begint te krijgen, heb ik er ook geen problemen mee om hem dagelijks op pijnstillers te zetten, maar als dit niet helpt, ja dan is het klaar :(:

Gelukkig weet onze DA hoe wij hierover denken. Hij geeft wel alle opties aan, maar weet dat we het toch niet doen.
Onze reu had acute nierfalen, en toen we tijdens de scan zagen dat hij amper nog nieren had hebben we hem meteen laten inslapen. We hadden hem nog aan de dialyse kunnen leggen, we hadden nog naar Utrecht kunnen gaan, en zijn leven misschien nog tot een half jaar - jaar kunnen rekken, maar voor wie doen we het dan??
Hier heb ik ook aardig wat commentaar op gehad. Je doet toch alles voor je dier? Nee dat doe ik niet, omdat ik gelukkig er voor kan kiezen om ze het lijden te besparen.

Onze teef hebben we ook laten inslapen, terwijl veel mensen het hier ook niet mee eens waren. We hadden nog niet alle opties geprobeerd.............

Als ik bij deze hond lees wat voor problemen hij allemaal heeft zowel lichamelijk als gedrag, vraag ik me werkelijk af wat de kwaliteit van het leven is. Heb heel veel reacties gelezen dat mensen heb zo zouden willen, maar...............
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Eens met alle bovengenoemde reacties; dit is geen dierwaardig hondenleven vind ik sorry :(
Ze hadden dat beestje toen al rust moeten gunnen want het was toen al duidelijk dat er veel meer aan de hand was dan slechte voeding.
Maar inderdaad is homer natuurlijk wel een prettige melkkoe :roll:

De reacties van mensen ook; ach dat korte of hele korte lontje dat mag toch na wat hij heeft meegemaakt.. :ugh:
Totdat er een incident gebeurd en dan komen ze in het nieuws dat ze deze hond nooit hadden mogen uitplaatsen.
Er zitten behoorlijk wat staffords in de asielen die veel makkelijker zijn en die lang moeten wachten omdat het aanbod zoveel groter is dan de vraag.

Maar ja, de mensen die homer willen gaan echt niet een andere hond adopteren want dan kan je niet tegen iedereen vertellen hoe goed je wel niet bent dat je hem in huis hebt genomen.
Tijd geleden een heel gedoe om een mechelaar die ingeslapen zou worden omdat het asiel vond dat hij te lang zat ( was niks mis mee maar er kwam weinig reactie op hem en uitwisselen wil dat asiel niet :(: ) maar hij vond toch een nieuwe baas en is geplaatst. Wij hadden een Xmechelaar uitgewisseld naar een ander asiel omdat hij bij ons al bijna 2 jaar zat en die hebben we toen overal in het zonnetje gezet op fb bij al die reacties van mensen die gereageerd hadden op de andere hond.
0,0 reacties want dan kan je niet zeggen dat je die hond uit de media gered hebt en is het niet interessant genoeg :evil:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sam2012 schreef:
DeDiana schreef:Maar sommige mensen zeiden dat destijds ook over Amy, dat ik haar beter in kon laten slapen. En soms ook met het argument: waarom zou je al die moeite in zo'n doodziek hondje gaan steken, terwijl er met dat geld ook heel veel andere (gezonde) honden geholpen kunnen worden?
Had je Amy toen al geadopteerd of niet?
Dan heb je toch goed gehandeld? Ik lees hieruit dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd, goed naar Amy hebt gekeken en je door de professional (de dierenarts) hebt laten voorlichten en hieruit hebt geconcludeerd dat het "zin" heeft om Amy te laten behandelen.
Hierin zeg je ook zelf dat als de prognose niet goed was geweest, je er ook niet aan was begonnen :wink:
Nee, ik had Amy toen nog niet geadopteerd, ze was toen gewoon nog een willekeurig zwerfhondje waar ik tijdens mijn verblijf in Spanje per toeval op stuitte.

En ja, ik vond toen wel dat ik in het belang van Amy handelde, maar ik was ook emotioneel betrokken, dus ik begrijp (begreep) het ook als iemand anders dat anders zou zien.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dees en Maylo schreef:En hij is dood.
https://www.facebook.com/dierenasielams ... =3&theater
Als ik reageer met 'eindelijk heeft hij zijn verdiende rust' krijg ik vast boze reacties he :D
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Machie schreef:
Als ik reageer met 'eindelijk heeft hij zijn verdiende rust' krijg ik vast boze reacties he :D
Vast, maar het was wel wat ik ook direct dacht.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Anderhalf jaar nadat hij gevonden was en anderhalf jaar te laat wat mij betreft. Eindelijk rust voor Homer
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Je kreeg het benauwd en je vrolijke geknor hoorden we steeds minder vaak...
:gvd: Vrolijke geknor?!
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tamara/Bayko schreef:
Machie schreef:
Ik heb het er maar gewoon neergezet :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Shibby schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Machie schreef:
Ik heb het er maar gewoon neergezet :mrgreen:
Ik denk dat ze het niet lezen.. Nog geen reacties.
Maar het is ook het eerste wat ik dacht.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Arme kerel... moest blijven leven als uithangbord en geldinzamelaar voor andere honden terwijl hij al veel eerder zijn rust had moeten hebben...

Dit heb ik geschreven... zijn ze vast ook niet blij mee
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ze hebben al een nieuw krepeergevalletje: risky met een hersentumor...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

fes/lou schreef:Ze hebben al een nieuw krepeergevalletje: risky met een hersentumor...
:ugh:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Op Facebook is ook een verhaal over een hond van 1 jaar die al verschillende operaties heeft ondergaan en nabehandelingen, mensen hebben al over de 16.000 euro uitgegeven op paar maanden tijd aan die hond en zijn nu bezig geld in te zamelen om verder te kunnen doen want alles is op

Vind prachtig dat die mensen al hun geld in deze hond willen steken, zelf zou ik het niet doen hoe graag ik mijn honden ook heb

Vraag me alleen af als zo'n jong dier al zoveel operaties nodig gaat, het dan ooit in orde zou komen of zal deze hond elke keer opnieuw weer iets mankeren, straatje zonder einde vrees ik
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

schelsey schreef:Op Facebook is ook een verhaal over een hond van 1 jaar die al verschillende operaties heeft ondergaan en nabehandelingen, mensen hebben al over de 16.000 euro uitgegeven op paar maanden tijd aan die hond en zijn nu bezig geld in te zamelen om verder te kunnen doen want alles is op

Vind prachtig dat die mensen al hun geld in deze hond willen steken, zelf zou ik het niet doen hoe graag ik mijn honden ook heb

Vraag me alleen af als zo'n jong dier al zoveel operaties nodig gaat, het dan ooit in orde zou komen of zal deze hond elke keer opnieuw weer iets mankeren, straatje zonder einde vrees ik
Pfff, verschrikkelijk, daar ben ik te nuchter voor.
Dier uit zijn lijden verlossen, ogen uit m'n kop janken en na een paar weken op zoek naar een ander.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Ze denken in hun eigen belang. Niet in dat van de hond. Nu vind iedereen hen F A N T A S T I S C H.
(nou ja, bijna iedereen) Het beestje is beter af wanneer ze hem direct in hadden laten slapen.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Re: Ben ik nou zo'n onmens? Update, eindelijk ingeslapen

Ongelezen bericht door Maryanne »

Niet vergeten het condoleance register voor Homer te tekenen.
Kiara2013
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kiara2013 »

Het is heel zielig, maar niet meer humaan om Door te laten leven. Ookal is er een kansje op herstel, is dat herstel dan volledig?

Als ze dat ingezamelde geld voor andere dingen gebruiken, die echt zin hebben. Dan zijn daar veel meer hondjes mee gered. Lijdende dieren kunnen beter naar de honden hemel.

Zelf hebben wij voor kiara ook wel een flink bedrag klaar staan, mocht er iets gebeuren. Maar als ze verschrikkelijk ziek wordt gaan we toch ook wel even goed nadenken. Dat zijn wij verplicht aan onze hond vind ik.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Maryanne schreef:Niet vergeten het condoleance register voor Homer te tekenen.
:80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

fijn voor het dier dat het uit zijn lijden is verlost....
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

De reacties '' Eindelijk heeft hij zijn verdiende rust '', staat er nog :-)

Eindelijk geen gesleutel meer. Het is gewoon absurd hoeveel mensen doen om gefinancierd te worden.
AfbeeldingAfbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

" Ben ik nou zo'n onmens? Update, eindelijk ingeslapen"

gelijk hebben ze ,die onmensen ook :LOL: :LOL:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

ZivaNomi schreef:Heeft ie al die tijd in de asiel doorgebracht?
Net wat ik dacht.... Hij heeft nog 6 maanden vrolijk mogen knorren :ugh:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

mosquito1980 schreef:
ZivaNomi schreef:Heeft ie al die tijd in de asiel doorgebracht?
Net wat ik dacht.... Hij heeft nog 6 maanden vrolijk mogen knorren :ugh:
Anderhalf jaar sinds hij gevonden was...
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gelukkig dat die stakker eindelijk uit zijn lijden is verlost. Arm dier.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Kimmie schreef:" Ben ik nou zo'n onmens? Update, eindelijk ingeslapen"

gelijk hebben ze ,die onmensen ook :LOL: :LOL:
Nah ja, als ik een hond was had ik mezelf ook in laten slapen hoor :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Op de foto's en filmpjes lijkt hij wel een waterhoofd te hebben :80:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Maryanne schreef:Niet vergeten het condoleance register voor Homer te tekenen.
En we moeten ook collectief een tattoeaasj in ons nek van dat lelijke beest 'als eerbetóón' :LOL: Alles om je exquise meelevendheid maar te demonstreren :lol1:
Wat is daar mis mee :hmmm: , heb gisteren 2 traantjes laten zetten in mijn ooghoek en het chipnummer op mijn onderarm.. :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”