Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eeltkussens ellebogen
Moderator: moderatorteam
-
Kimmie
eeltkussens ellebogen
dakkas onze 12,5 jarige rottweiler ligt graag op de vloer ,hij heeft het heel snel warm en de vloer is lekker koel,maar langzaam en zeker krijgt hij enorme eeltplekken aan zijn ellebogen .
nu is dat niet zo heel erg,maar het gaat op plekken wat open,waardoor die eraan gaat likken,en hij het eigenlijk open houdt.
ik heb er al eens honingzalf opgesmeerd om die plekken wat te verzachten,maar dat was helemaal lekker,en er zo afgelikt , heeft iemand een idee wat ik erop kan doen wat die plekken wat verzacht?
nu is dat niet zo heel erg,maar het gaat op plekken wat open,waardoor die eraan gaat likken,en hij het eigenlijk open houdt.
ik heb er al eens honingzalf opgesmeerd om die plekken wat te verzachten,maar dat was helemaal lekker,en er zo afgelikt , heeft iemand een idee wat ik erop kan doen wat die plekken wat verzacht?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: eeltkussens ellebogen
ja lastig. Karel heeft het ook wel een beetje, ligt ook altijd op de vloer. hij ligt het liefst buiten op de tegels of binnen op de kale vloer. Dat het opengaat is wel lastig. Kap om en dik verbandje tot het dicht is? Ik ben geen verpleegster dus ik zeg maar wat haha
-
Kimmie
daar gaat ie echt niet op liggen,hij heeft een verhoogd bed,dik kussen ervoor waar hij op kan liggen, een ventilator erbij aan staan,maar noppes, hij ligt eigenlijk alleen maar op de vloer ,en dan ligt ie nog te hijgen...koelmat heb ik wel,maar vrees dat ik hem echt niet op een kussen krijg en dat die koelmat koel genoeg gaat zijn dat ie blijft liggen erop..
in de slaapkamer heb ik de airco op 16 graden staan,daar waar alle honden warm gaan liggen,ligt hij languit op de vloer te hijgen omdat ie het warm heeft......pas rond 3 a 4 uur snachts zoekt ie eens zijn mand op,maar ja dan ligt ie wel de hele tijd op de grond...
in de slaapkamer heb ik de airco op 16 graden staan,daar waar alle honden warm gaan liggen,ligt hij languit op de vloer te hijgen omdat ie het warm heeft......pas rond 3 a 4 uur snachts zoekt ie eens zijn mand op,maar ja dan ligt ie wel de hele tijd op de grond...
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toen Maylo heel erg ziek was en doordoor alleen nog maar kon liggen en veel was afgevallen kreeg hij ook flinke doorligplekken op zijn ellebogen.
En inderdaad doordat het open ging begon hij er aan te likken en irriteerde het hem. Toen heb ik bij de DA hydrocortiderm meegekregen. Dat haalt gelijk de jeuk en irritatie weg en is ook nog ontsmettend. Dat hielp wel goed bij hem. Ik zou het alleen niet te lang gebruiken ivm de bestandsdelen die erin zitten.
En inderdaad doordat het open ging begon hij er aan te likken en irriteerde het hem. Toen heb ik bij de DA hydrocortiderm meegekregen. Dat haalt gelijk de jeuk en irritatie weg en is ook nog ontsmettend. Dat hielp wel goed bij hem. Ik zou het alleen niet te lang gebruiken ivm de bestandsdelen die erin zitten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran heeft ook flinke plekken, die ligt ook altijd op de grond, manden e.d zijn te warm
gelukkig zijn ze bij hem nog nooit open gegaan, geen idee wat je eraan zou kunnen doen, ik lees mee voor het geval dat.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Kimmie
dit is een kant,de grootste eeltplek:

de andere kant is nog niet zo groot,maar wel al open plekjes:

hij krabbelt er ook aan met zijn achterpoot,het zal wel jeuken denk ik:

hydrocortisonzalf is nog niet eens zo'n slecht idee....moet morgen toch met lootje langs de DA, kan er eens naar vragen,wellicht gaat de jeuk er in ieder geval af..

de andere kant is nog niet zo groot,maar wel al open plekjes:

hij krabbelt er ook aan met zijn achterpoot,het zal wel jeuken denk ik:

hydrocortisonzalf is nog niet eens zo'n slecht idee....moet morgen toch met lootje langs de DA, kan er eens naar vragen,wellicht gaat de jeuk er in ieder geval af..
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Yara heeft dit ook, wel in iets mindere mate. Die ligt ook altijd heel demonstratief naast haar kussens en manden. In de kennel liggen ook overal kussens en wollen kleedjes maar ook daar ligt ze altijd op de harde grond. Geen idee wat ik daar aan moet doen. Ik kan haar 100 keer in de mand of op het kussen sturen maar na 5 minuten ligt ze er weer naast. Ik doe er zelf meestal uiercreme of zalf op en soms zinkzalf dat helpt ook wel goed. Maar voorkomen is lastig.

-
Doke
- Actief
Gewoon d groene leem erop doen en laten zitten?Pendrag schreef:Als de hydrocortiderm niet genoeg werkt, zou je ook nog groene leem kunnen proberen. En toch een oplossing vinden om hem van de vloer af te krijgen. Anders kun je smeren wat je wilt maar blijft het open.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Lana heeft hetzelfde probleem, niet zo extreem maar toch wel een plekje op de ellenboog,
ik gebruik altijd acederm wondspray en als het dicht is gewoon uierzalf, ook voor wondjes ed.
ik gebruik altijd acederm wondspray en als het dicht is gewoon uierzalf, ook voor wondjes ed.
-
Kimmie
als dakkas op een matras/bed ligt dan hijgt hij echt vreselijk,hij moet echt 'koelen' op de grond ,zelfs daar hijgt hij echt nog lang na als hij te warm is,soms denk ik eraan om hem te scheren,maar volgens mij is dat geen gezicht,hahah
hij ligt heel graag in de tuin,dan wel op het gras,maar volgens mij is dat alsnog 'hard' als ondergrond...
uierzalf heb ik wel,maar volgens mij is dat net zo lekker als honingzalf...
groene leem is als 'klei' voor paarden?zit dan niet de hele hond uiteindelijk onder de klei??moet daar nog wel ergens een tube van hebben...
en ik had voor hem een hoger bed gekocht,zo'n strechbed,dacht dan ligt ie hoger en koeler,maar daar had hij blijkbaar half naast gelegen met 1 poot,waardoor hij de ochtend erna niet meer kon opstaan,is een hele toer geweest om hem weer in de benen te krijgen,dacht écht dat zijn laatste dag geslagen had,zo slecht was hij,dus nu heeft ie weer gewoon zijn bontmand met dik kussen voor zijn ouwe botjes toch een beetje van de grond te houden erin,maar ja,dat is weer warm,en dan ligt hij op de grond...
ik ga morgen vragen naar hydrocortisol zalf , als het maar dicht gaat en niet open blijft....lastig iets dit...
hij ligt heel graag in de tuin,dan wel op het gras,maar volgens mij is dat alsnog 'hard' als ondergrond...
uierzalf heb ik wel,maar volgens mij is dat net zo lekker als honingzalf...
groene leem is als 'klei' voor paarden?zit dan niet de hele hond uiteindelijk onder de klei??moet daar nog wel ergens een tube van hebben...
en ik had voor hem een hoger bed gekocht,zo'n strechbed,dacht dan ligt ie hoger en koeler,maar daar had hij blijkbaar half naast gelegen met 1 poot,waardoor hij de ochtend erna niet meer kon opstaan,is een hele toer geweest om hem weer in de benen te krijgen,dacht écht dat zijn laatste dag geslagen had,zo slecht was hij,dus nu heeft ie weer gewoon zijn bontmand met dik kussen voor zijn ouwe botjes toch een beetje van de grond te houden erin,maar ja,dat is weer warm,en dan ligt hij op de grond...
ik ga morgen vragen naar hydrocortisol zalf , als het maar dicht gaat en niet open blijft....lastig iets dit...
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heeft hij dit altijd al gehad? Zoniet, dan denk ik dat er fysiek toch iets niet goed zit (mogelijk pijn zoals Boutje zegt).Kimmie schreef:daar gaat ie echt niet op liggen,hij heeft een verhoogd bed,dik kussen ervoor waar hij op kan liggen, een ventilator erbij aan staan,maar noppes, hij ligt eigenlijk alleen maar op de vloer ,en dan ligt ie nog te hijgen...koelmat heb ik wel,maar vrees dat ik hem echt niet op een kussen krijg en dat die koelmat koel genoeg gaat zijn dat ie blijft liggen erop..
Je hebt een stoffen mand voor hem toch? Heb je ook een gladde? Zo'n (soort) biabed? Dat is een stuk koeler. Mister had het ook snel warm en lag altijd graag in zo'n koele mand (en vertikte het om op de koelmatten te gaan liggen
-
Kimmie
hij heeft artrose,daar krijgt hij cimalgex voor elke dag...
hij heeft het altijd wel warm gehad en graag op de vloer geslapen,maar zoals nu hijgt hij niet maar ligt hij wel op de vloer te slapen...
hij is gewoon een vloer ligger denk ik..
s'winters dan ligt hij wel op zijn dekens/mand of op bed,dan worden die ellebogen ook minder heftig,het is echt iets wat in de zomer duidelijk verergerd..
in de slaapkamer heeft hij een stoffen mand( pluche) ,ervaring is dat hij daar het beste in ligt,in de woonkamer heeft hij bedden,banken,bakken en kussens om op te liggen,maar dan ligt hij dus liefst op de vloer...
ik ga straks met lotus langs de DA en zal het eens vragen of zij er iets voor hebben
hij heeft het altijd wel warm gehad en graag op de vloer geslapen,maar zoals nu hijgt hij niet maar ligt hij wel op de vloer te slapen...
hij is gewoon een vloer ligger denk ik..
s'winters dan ligt hij wel op zijn dekens/mand of op bed,dan worden die ellebogen ook minder heftig,het is echt iets wat in de zomer duidelijk verergerd..
in de slaapkamer heeft hij een stoffen mand( pluche) ,ervaring is dat hij daar het beste in ligt,in de woonkamer heeft hij bedden,banken,bakken en kussens om op te liggen,maar dan ligt hij dus liefst op de vloer...
ik ga straks met lotus langs de DA en zal het eens vragen of zij er iets voor hebben
-
Kimmie
kijk nou eens,ze hebben er wat voor!!
http://www.pfaff-hundebedarf.com/Liegeschwielenbandage
en olie:

http://www.pfaff-hundebedarf.com/Liegeschwielenbandage
en olie:

Laatst gewijzigd door Kimmie op 05 jul 2017 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Wat je zou kunnen proberen is insmeren met Dermo cent bio balm te koop bij de dierenapotheek en zo...... ik gebruik het voor de oude mannen neus van Gillebil, dat is ook een soort van verhoorning van de neus, en de scheuren zaten er in, en nu met die balsem knapt het al een heel eind op het dis een soort van eelt zalf en verweekt het ook
-
Kimmie
die verkopen ze hier ook zie ik,is dat niet een "lekker" zalfje??
https://www.shop-apotheke.com/tiergesun ... m-hund.htm
dat likken wordt het ook niet beter van,die honing zalf bv was er sneller af als het erop zat,en hij bleef maar likken eraan...
https://www.shop-apotheke.com/tiergesun ... m-hund.htm
dat likken wordt het ook niet beter van,die honing zalf bv was er sneller af als het erop zat,en hij bleef maar likken eraan...
-
S@ndr@
- Zeer actief
nou het is zeker geen honing zalf, maar kan verder geen last .. maar je zult het uit moeten proberen denk ik of ze het lekker vinden zal per hond verschillen.... vind het voor de neus van Van Gils wel een geweldig iets
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Alex heeft dat ook wel eens, ik smeer er vaseline op voor het wandelen, voor het eten en als hij wat te knagen krijgt 
-
Kimmie
ik heb het er met de DA over gehad, die zegt liever geen hydrocortisol zalf erop te doen,omdat dat echt voor lange tijd moet,en het maakt de huid nog slechter eigenlijk,beste was een zachte slaapplaats te maken,maar ja zacht en koel gaat meestal slecht samen..
ik ga maar eens beginnen met uierzalf voor we uit gaan erop te smeren,dan kan dat in ieder geval even intrekken voordat hij eraan gaat of kan likken...
helpt het wel bij alex als je het vet houdt?
ik ga maar eens beginnen met uierzalf voor we uit gaan erop te smeren,dan kan dat in ieder geval even intrekken voordat hij eraan gaat of kan likken...
-
Kimmie
nou naar buiten is ook even geen optie meer,hij lag net lekker in het gras ,dus ik liep naar hem toe,zaten er wel 200 vliegen op zijn elleboog
meteen alles weg geveegd ( zitten nog vast ook die vieze beesten) en hem naar binnen gehaald,alleen is nu dus zijn "goede" kant helemaal open....

ik heb het maar dik in de honing zalf gezet, en zit er even bovenop dat ie er niet aan likt,maar zit er toch hard aan te denken van die elleboog beschermers te kopen....
meteen alles weg geveegd ( zitten nog vast ook die vieze beesten) en hem naar binnen gehaald,alleen is nu dus zijn "goede" kant helemaal open....

ik heb het maar dik in de honing zalf gezet, en zit er even bovenop dat ie er niet aan likt,maar zit er toch hard aan te denken van die elleboog beschermers te kopen....
- mosquito1980
- Zeer actief
Ja, hij heeft het niet zo erg als jouw Dakas.Kimmie schreef:ik heb het er met de DA over gehad, die zegt liever geen hydrocortisol zalf erop te doen,omdat dat echt voor lange tijd moet,en het maakt de huid nog slechter eigenlijk,beste was een zachte slaapplaats te maken,maar ja zacht en koel gaat meestal slecht samen..![]()
Ik gebruik ook veel uierzalf van Kruidvat (van die vette).... maar 'tis op
-
yvonne1961
- Actief
Mijn koningspoedel ontwikkelde dit ook toen hij altijd graag op harde grond lag. Wij hebben hem echt aangeleerd om te kiezen of hij op een van de kleden, of de bank, of in zijn mand te gaan liggen.
Indien hij wel op de harde grond wilde liggen moest hij perse plat liggen van ons, dan ligt hij niet op zijn ellebogen.
Plat is dus volledig op de zij liggen waarbij ook de kop op de grond ligt.
Alleen dus even het commando plat aanleren.
Hij weet het ondertussen al heel goed dat hij dus niet op zijn ellebogen mag liggen.
Dit hebben we heel consequent altijd gedaan en toen herstelden de ellebogen en zijn nog steeds gaaf.
Zelfs als hij mee gaat terrasje pakken moet hij plat.
Als ze nog zo rauw zijn als op de foto's smeerde ik er nestosyl op. ( mijn DA vond dit prima) dat verlicht de jeuk en pijn.
Indien hij wel op de harde grond wilde liggen moest hij perse plat liggen van ons, dan ligt hij niet op zijn ellebogen.
Hij weet het ondertussen al heel goed dat hij dus niet op zijn ellebogen mag liggen.
Dit hebben we heel consequent altijd gedaan en toen herstelden de ellebogen en zijn nog steeds gaaf.
Als ze nog zo rauw zijn als op de foto's smeerde ik er nestosyl op. ( mijn DA vond dit prima) dat verlicht de jeuk en pijn.
- mosquito1980
- Zeer actief
yvonne1961 schreef:Mijn koningspoedel ontwikkelde dit ook toen hij altijd graag op harde grond lag. Wij hebben hem echt aangeleerd om te kiezen of hij op een van de kleden, of de bank, of in zijn mand te gaan liggen.
Hoe leer je zoiets aan? Ga je de hele dag naast de hond zitten?
Hier ligt Alex op de vloer in de kamer (cement), buiten op de veranda (cement), in de tuin nu in de droge tijd keiharde grond. Er liggen 2 dikke opgevouwen dekens in de kamer en hij kan op de bank gaan liggen. Wij werken en zijn dus niet de hele dag thuis
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Kan je niet zo'n koelmatje onder de buitenhoes doen van een mand?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik denk toch ook dat hij wat kilo's kwijt kan.
Daar hebben ze het ook sneller warm van.
Als hij wat schraler is dat scheelt ook.
Verder eerst maar zorgen dat het weer dicht gaat en dan idd maar verplichten dat hij zacht gaat liggen.
Daar hebben ze het ook sneller warm van.
Als hij wat schraler is dat scheelt ook.
Verder eerst maar zorgen dat het weer dicht gaat en dan idd maar verplichten dat hij zacht gaat liggen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Kimmie
ik vrees dat je ,als je dit aan wil leren,een hond moet hebben met enig sinds iets IQyvonne1961 schreef:Mijn koningspoedel ontwikkelde dit ook toen hij altijd graag op harde grond lag. Wij hebben hem echt aangeleerd om te kiezen of hij op een van de kleden, of de bank, of in zijn mand te gaan liggen.
dakkas is de minst intelligente hond ( lees : domme hond
voorlopig mag hij niet meer in de tuin overdag ivm de vliegen,en ik ga zijn ellebogen dik insmeren met vet,en eens lezen over die elleboog beschermers,of daar recenties over zijn..
afvallen gaat heel langzaam bij hem,hij krijgt 400 gram smuldier op een dag,heel veel minder wil ik hem echt niet gaan geven,dus een heel korte termijn oplossing gaat dat niet worden,in de winter gaat hij wel zacht liggen dan worden die ellebogen ook veel minder heftig,het is echt door het liggen op de vloer nu...