Het meest bijzondere om te zien vind ik de band die zich ontwikkeld tussen mijn oudste dochter van 8 jaar en Lana. Zo mooi hoe zo'n kind-hond vriendschap ontstaat en steeds groter wordt, daar kan ik uren naar kijken.

Moderator: moderatorteam

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Wat zijn horizonvervuilers?Arline schreef:Flinke horizonvervuilers en een ruw bekkie, prachtig.
Heerlijk dat het zo goed klikt
Hahahaha, jij spoort echt niet hoor.Cleva schreef:Ik vind dat ze voortaan Ghananulana heet.
Ghananulana dooorrrrr!
Dat is ook een podencomix denk ik of niet? Ik vermoed dat dat er bij Lana ook in zit.DeDiana schreef:Wat een leuk hondje en wat mooi dat ze zo'n vriendschap heeft gesloten met je dochter!
Lana heeft een beetje dezelfde oogopslag als Amy
Ja, volgens de dna-test podenco/whippet/Mechelaar/pinscher/terriër.Ody schreef:Dat is ook een podencomix denk ik of niet? Ik vermoed dat dat er bij Lana ook in zit.DeDiana schreef:Wat een leuk hondje en wat mooi dat ze zo'n vriendschap heeft gesloten met je dochter!
Lana heeft een beetje dezelfde oogopslag als Amy
. HahahahahaOdy schreef:Wat zijn horizonvervuilers?Arline schreef:Flinke horizonvervuilers en een ruw bekkie, prachtig.
Heerlijk dat het zo goed klikt![]()
Wat gaaf zeg!Ody schreef:Even een leuke update over Lana:
Afgelopen zondag hebben we meegetraind met Stichting Internationale Reddingshonden Groep om te kijken of Lana geschikt is voor reddingswerk. Ze was nogal een opvallende (kleine) verschijning tussen de herders, borders collies en twee amerikaanse staffies (ook niet echt een ras wat ik daar verwachtte), maar wat deed die kleine bliksem het supergoed.
Het was even zoeken waar ze voor wilde werken, want een speeltje hield haar aandacht onvoldoende vast, maar voor vreten doet ze alles haha, dus dat werkte wel. Toen ze eenmaal door had hoe het "spelletje" werkte, was ze bijna niet te houden. Piepend, jankend en spartelend hing ze in haar tuig, zo graag wilde ze beginnen. Er zijn filmpjes van gemaakt, ik hoop dat ik die nog krijg.
De zomerstop is nu ingegaan, maar in september gaan we van start met de opleiding van 2 jaar tot inzetbaar team bij reddingsacties op de vlakte, puin en water. In oktober gaan we gelijk op cursus van 4 dagen, overdag trainen met de hond en 's avonds theorie voor de baasjes. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen van dit pittige dametje