Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slechte ervaringen?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lanavandevledders schreef:de pups zijn er nu eenmaal, en dus het waarom even terzijde gelaten, maar als je de koper duidelijk zwart op wit meegeeft [getekend] dat er op sommige dingen niet is onderzocht,
kunnen ze nooit op jou terug vallen.
dan is het voor de koper zijn eigen risico toch? of zie ik dat nu verkeerd
De wetgever is daar duidelijk in. Pupkopers moeten zich informeren bij de fokker (en ts IS fokker) en op andere manieren. TS MOET ook zonder dat daar een vraag over komt, uit eiigen beweing laten weten welke gezondheidsproblemen in het ras spelen en dat er dus op die dingen niet is onderzocht.

Of ervoor tekenen dan helpt om aansprakelijkheid af te wenden? Nee, ik denk het niet.

Als het fout gaat kan het TS echt klauwen vol geld gaan kosten...

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen?

Ongelezen bericht door Maeve »

Lanavandevledders schreef:de pups zijn er nu eenmaal, en dus het waarom even terzijde gelaten, maar als je de koper duidelijk zwart op wit meegeeft [getekend] dat er op sommige dingen niet is onderzocht,
kunnen ze nooit op jou terug vallen.
dan is het voor de koper zijn eigen risico toch? of zie ik dat nu verkeerd
Ja, dat zie je verkeerd. De koop van een hond valt onder de consumentenkoop, dat betekent dat het "product" moet voldoen aan de algemene verwachtingen (dat van een huishond). Als dat niet (helemaal) kan vanwege een afwijking is de verkopende partij gewoon verantwoordelijk tot het aankoopbedrag van de hond. En als je het tot een zaak laat komen heb je als verkoper met een beetje pech die kosten er ook bij.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”