Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvanger Vig/ Nikki, update: losloopfilmpjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Re: Opvanger Vig/ Nikki

Ongelezen bericht door Gollum »

Nikki vond me gisteren heel stom :lol1:
Ze had een prutoog waar wat groene prut uitkwam, Gol heeft dat ook wel eens dus ik had al zalf liggen. Ik heb drie keer Nikki's oog gezalfd en vandaag ziet het er al een stuk beter uit, geen groene prut meer. Ik merkte wel gelijk een terugslag, ze vond me weer een beetje eng en wilde niet meer plassen op de korte rondjes. Dan is een tuin toch wel handig, daar heeft ze wel geplast en gepoept. Misschien dat een balkon ook wel zou voldoen, ze poept net zo makkelijk op steen als op aarde en gras.

Gelukkig vond ze me wel weer leuk toen we de lange ronde gingen lopen en ik met de bal ging gooien, toen was alles weer vergeten en vergeven. Ik wacht nog maar even met nageltjes knippen :F:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Gelukkig vergeven en vergeten honden snel.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief

gonnie schreef:Gelukkig vergeven en vergeten honden snel.
Nou! De magie van de bal :D :cheer:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Gollum schreef:
gonnie schreef:Gelukkig vergeven en vergeten honden snel.
Nou! De magie van de bal :D :cheer:
Hahaha. Voor een bal vergeten ze alles, behalve mijn honden dan, die hielden niet van ballen.
Ze hielden wel van apporteren, maar dat moest dan wel iets levends zijn. Een konijn of zo, maar die gaven ze niet af. Hahaha.

Weet nog dat mijn eerste Pinscher Kelly met haar eerste konijn aan kwam lopen, ze was zo trots. Maar toen pakte ik hem af, ja vanaf toen kwam ze geen konijn meer brengen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Ingrid48 schreef: ik denk ook dat het klopt wat je zegt! Doordat haar vorige baasjes haar niet begrepen hebben ze (met alle goede bedoelingen!!) een gt ingeschakeld, zijn cursussen gaan doen en wat al niet meer, maar dit gaf juist steeds meer onrust en nog meer prikkels...

Ik ben net begonnen in een boekje waarin juist heel duidelijk wordt gezegd om zo min mogelijk met je hond te doen, zo min mogelijk prikkels opzoeken en laat ze zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben... best interessant :wink:
Welk boekje is dit?
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

dewiii schreef:
Ingrid48 schreef: ik denk ook dat het klopt wat je zegt! Doordat haar vorige baasjes haar niet begrepen hebben ze (met alle goede bedoelingen!!) een gt ingeschakeld, zijn cursussen gaan doen en wat al niet meer, maar dit gaf juist steeds meer onrust en nog meer prikkels...

Ik ben net begonnen in een boekje waarin juist heel duidelijk wordt gezegd om zo min mogelijk met je hond te doen, zo min mogelijk prikkels opzoeken en laat ze zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben... best interessant :wink:
Welk boekje is dit?
http://www.dierenoppasamersfoort.nl/ :D
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Dankje :ok:
Ingrid48
Zeer actief

Hoe gaat het nu met de dames?
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:Hoe gaat het nu met de dames?
Ik merk wel spanningen, en Rani is wat terug gevallen in onzeker gedrag, dat vind ik wel jammer. Maar er zijn tot nu toe geen 'woorden' meer gevallen tussen die twee en ze mogen niet meer spelen binnen dus dat scheelt.
Gollum
Zeer actief

Nikkie loopt ondertussen alweer een week los op het veldje, dat kan ze prima! Ze houdt je in de gaten en komt als je haar roept. En ze houdt van rondjes rennen :lol1:
Filmpjes:

Netjes komen

Rennen!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Opvanger Vig/ Nikki, update: losloopfilmpjes

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat goed dat ze al los kan lopen! Ook leuk om je andere honden op bewegend beeld te zien.
Gollum
Zeer actief

Johnny Jones schreef:Wat goed dat ze al los kan lopen! Ook leuk om je andere honden op bewegend beeld te zien.
Ja de lange lijn zat haar zo in de weg met het rennen dat ik haar op een gegeven moment heb losgeklikt op een rustig moment. Ze houdt ons goed in de gaten en komt als je haar roept dus ik vond dat ze er wel aan toe was :D
Ingrid48
Zeer actief

wow, wat luistert ze goed en wat ziet ze er happy uit :D :D
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Gaat al zo goed zeg dat loslopen, ze is wel een stuk hoger dan ik dacht hihi.
Leuk die koppies van je eigen honden: "Wij willen ook een koekje" haha.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:wow, wat luistert ze goed en wat ziet ze er happy uit :D :D
Ja ze doet het zo goed! Ook met haar angsten gaat het steeds beter, af en toe heeft ze een duwtje over de drempel nodig en soms moet ze even uit een situatie gehaald worden maar dan herstelt ze zich razendsnel :cheer:
Ody schreef:Gaat al zo goed zeg dat loslopen, ze is wel een stuk hoger dan ik dacht hihi.
Leuk die koppies van je eigen honden: "Wij willen ook een koekje" haha.
Haha ja ze heeft hele lange poten :lol1:
En koekjes geven lukt nooit stiekum, soms heb ik een hele rits honden achter me aan :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Vandaag zijn we voor het eerst met het hele hondencircus (volgens schoonpa :mrgreen: ) op visite geweest bij mijn schoonouders. Nikkie deed het echt ontzettend goed! Ze liep zo de trap naar boven op (hier in huis is ze nog niet de trap opgeweest) en begroette de hond des huizes vriendelijk en open. Aangezien al onze honden daar altijd gewoon naar binnen stormen lieten we Nikki gewoon meedoen en dat ging prima, Tjoup vond het best. Een teef meer of minder maakt niet uit :lol1:

De poes kreeg een nieuwschierige maar rustige snuffel van Nikki en verder werd poes genegeerd. Opa was direct favoriet met zijn bacon en kaas hondenvreetsels, en alle vijf honden stonden netjes in een rijtje om de vreetsels in ontvangst te nemen :lol1:
Nikki durfde op uitnodiging nog niet op de bank te liggen maar ze had wel snel een ander kussen gevonden om op te liggen. En er konden zelfs een paar kriebels bij oma vanaf!

Ik vond het super gaan, dat gekke hondje blijft me verbazen. Mijn schoonouders had ze al eens bij ons thuis ontmoet maar hun huis en de bijbehorende dieren waren nieuw. Eenmaal weer thuis viel ze na het eten zo een paar uur in slaap dus het heeft wel indruk gemaakt allemaal.
Ingrid48
Zeer actief

agossie, wat doet ze het goed :E: Steeds een stapje verder en nu zomaar een vreemd huis in, lief hoor! Het scheelt natuurlijk wel ze een voorbeeld kan nemen aan de andere honden, dat zal haar zeker letterlijk en figuurlijk over een drempel helpen :D :D

Wordt ze nu buiten, met de andere honden om haar heen, ook wat minder angstig?
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief

Ingrid48 schreef:agossie, wat doet ze het goed :E: Steeds een stapje verder en nu zomaar een vreemd huis in, lief hoor! Het scheelt natuurlijk wel ze een voorbeeld kan nemen aan de andere honden, dat zal haar zeker letterlijk en figuurlijk over een drempel helpen :D :D

Wordt ze nu buiten, met de andere honden om haar heen, ook wat minder angstig?
Ik vond Nikki al vrij snel minder angstig buiten. Ik loop ook steeds dezelfde rondes en doe dezelfde dingen voor we weggaan. De routine doet haar heel goed merk ik, twee of drie keer hetzelfde doen en je ziet een heel ander hondje. Het blijft wel opletten want de basis blijft wel angst, als zich er een nieuwe situatie voordoet vind Nikki dat spannend en wil ze het liefst zo snel mogelijk terug naar veiligheid (de auto, de voordeur). Daarom ben ik ook erg blij met het nieuwe tuigje, dat geeft mij rust als er zich iets onverwachts voordoet. Gister kwam er bijvoorbeeld een hele stoet nordic walkers voorbij het veld, nou zijn dat ook enge mensen hoor dus dat snap ik wel :mrgreen:
Ik heb Nikki aangelijnd en we hebben gewacht totdat ze voorbij waren. Op zo'n moment trekt Nikki heel erg en zou ze het liefste zo door de stoet naar de auto rennen. Toen ze het andere tuigje nog omhad werd ik daar zelf zenuwachtig van, een gek beweginkje en ze zou zo uit het tuigje zijn, dat kan nu niet meer.

Gek genoeg vond ze de paarden helemaal niet eng, ook niet met koets. Ik heb mijn honden aangeleerd dat we aan de kant gaan staan wanneer de paarden voorbij komen en dat ze dan koekjes krijgen, Nikki deed gewoon mee en nam ook de koekjes aan. Als ze echt bang is neemt ze niks aan. Ze ziet alleen het nut niet zo om te gaan zitten, ze gaat liever af of blijft staan.

Ogen schoonmaken gaat ook steeds beter, ze vind het echt niet leuk maar worstelt nu niet meer als ik het doe. Wel doe ik het steeds buiten omdat ze snel plast als ze iets eng vind. Als ze ooit naar de dierenarts moet is het handig om een handdoek mee te nemen denk ik. Nikki heeft wel heel goed in de gaten dat ze heel veel koekjes krijgt na het enge gebeuren dus ze staat direct daarna weer vrolijk te kwispelen om de snaai in ontvangst te nemen :D
Gollum
Zeer actief

Nikki was gisteravond laat voor het eerst stout :80:

Ze plast makkelijker wanneer ze losloopt, ik had haar voor de deur dus even losgeklikt. En ja hoor, daar ging ze. Keihard rondjes rennen, alle tuinen in, een heleboel kattendrollen eten en niet meer luisteren. De andere honden volgden haar voorbeeld dus het feest was compleet :LOL:

Op een gegeven moment was ik het zat en heb de flex tegen Nikki's billen gegooid, ook de eerste keer dat ik raakgooide geloof ik. Ze ging direct af, goedzo Nikki! Ik heb haar aangelijnd en de rest van de honden bij elkaar gescharreld zodat we eindelijk huiswaarts konden.

Wat een stinkerd, hopelijk heeft ze ervan geleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”