sinds kort doe ik aan behendigheid met Katniss, na een aantal gehoorzaamheidscursussen ga ik maar eens kijken wat ze leuk vindt om te doen kwa sporten

Moderator: moderatorteam
Ik weet het nietIngrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken...vindt ze het leuk?
Wat leuk dat je het probeert!Brigitte schreef:Ik houd haar zelf liever nog even aangelijnd, ze is doldriest en onwijs hyper dus als ik haar gelijk al los zou doen terwijl we net 2 lessen hebben gehad kan ik haar gedag zwaaien en ik ben liever even iets voorzichtiger totdat ze een beetje gewend is op het terrein. Daarbij ben ik al erg blij dat ik welkom met haar ben hier.
Het is de bedoeling dat ze volgende week of die week erna wel los gaat of iig met een aantal dingen. Het is voor ons allebei nieuw. Ik mocht haar gelijk al los doen maar ik ben liever iets voorzichtiger het blijft toch een Bulldog en die luisteren toch iets minder goedPets_Passion schreef:Wat leuk dat je het probeert!Brigitte schreef:Ik houd haar zelf liever nog even aangelijnd, ze is doldriest en onwijs hyper dus als ik haar gelijk al los zou doen terwijl we net 2 lessen hebben gehad kan ik haar gedag zwaaien en ik ben liever even iets voorzichtiger totdat ze een beetje gewend is op het terrein. Daarbij ben ik al erg blij dat ik welkom met haar ben hier.
Ik snap je idee wel waarom je haar liever aangelijnd wilt houden nu eerst.
Zou persoonlijk dan wel kiezen voor een harnas, zodat de nek in elk geval vrij is en ze zich niet op kan hangen o.i.d. Dat maakt het al veiliger.
Karen
Ja weet ik veel ik doe het ook maar voor het eerst..heb er een jaar voor op de wachtlijst gestaan dus zo slecht zullen ze wel niet zijn~Suzanne~ schreef:Waarom al zoveel toestellen na 2 lessen?
Jammer, vind dat een gemiste kans, juist ook in combinatie met het anagelind houden.
Suzanne
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen. Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maarBrigitte schreef:Ja weet ik veel ik doe het ook maar voor het eerst..heb er een jaar voor op de wachtlijst gestaan dus zo slecht zullen ze wel niet zijn~Suzanne~ schreef:Waarom al zoveel toestellen na 2 lessen?
Jammer, vind dat een gemiste kans, juist ook in combinatie met het anagelind houden.
Suzanne
En hun blijkbaar wel~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maarDe opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen jaMisschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.
Suzanne
Ik wilde net zeggen dat ze het goed doet en niet gewoon overal doorheen ging, maar dat deed ze dus welBrigitte schreef:Ik weet het nietIngrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken...vindt ze het leuk?
de 1ste keer had ik zoiets van die vind het echt nutteloos wat ze nu aan het doen is
de keer erna besloot ze dat het ook heel makkelijk op zijn Bulldogs kon dus gewoon overal doorheen
maar volgens mij vindt ze het wel leuker worden alleen op een gegeven moment heeft ze zoiets van ja dag nou doe ik mijn best niet meer haha, dus we zien het wel mocht ze er echt geen bal aan gaan vinden hebben we het iig geprobeerd haha.
Nou, zeg dat welBrigitte schreef:Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed![]()
Jaren geleden met scooby behendigheid gaan doen en daar werd het ook zo aangeleerd; kan een oude manier zijn maar hij deed het top en vond het super leuk en daar ging het mij om.Brigitte schreef:En hun blijkbaar wel~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.![]()
Nou, de overige groepsgenoten hebben van haar geen last hoor geloof mij maar.Als ze los niet luistert zou ik daar eerst aan werken; voor de rust van de overige groepsgenoten zet maarDe opbouw van behendigheid moet je echt zo snel niet willen doen. Het "leren springen" (ja, echt, leren) gaat al lessen overheen; van verschillende kanten, met hoeken, met bochtjes... dit lijkt op een zeer ouderwetse manier van aanleren en daar kan ik echt niet achter staan. Wachtlijst of niet.
Uhm de hondenscholen die dit soort type honden toelaten liggen ook voor het oprapen jaMisschien handig je er in te verdiepen voor je kiest voor een hondenschool? En dat je dus zelf een idee hebt wat een goede manier is?
Juist door het aangelijnd zijn lijkt dit voor mij erg op de pleur en sleur-methode en die is echt achterhaald.
Suzannenogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen
Gooi je je Amerikaanse Bulldog niet gelijk los is het weer niet goed![]()
edit
Mij gaat het niet om de overige groepsgenotenBrigitte schreef:En hun blijkbaar wel~Suzanne~ schreef:
Op basis van de foto's vind ik het eerlijk gezegd niet de manier waarop ik het zou doen.![]()
Suzannenogmaals IK kies ervoor om haar nog even aan de lijn te houden jeetje mina zeg laat maar weer zitten. Zal nog eens wat leuks plaatsen
edit
Omdat ze t nu eenmaal zo doet en deze begeleiding krijgt...punt. ik train ipo op mijn manier maar ook die totaal anders trainen...ook niet mijn ding maar he wie ben ik om daar over te oordelen zolang t geen mishandeling is? Weet je ... soms leer ik er ook nog genoeg van.~Suzanne~ schreef:Mij gaat het niet om de overige groepsgenotenBrigitte schreef:En hun blijkbaar wel~Suzanne~ schreef:
editwant het loslaten is alleen als de hond aan de beurt is. Op andere momenten, als je aan het wachten bent is aangelijnd houden natuurlijk wel de bedoeling.
Het gaat om vooral om de manier van aanleren.... die kan ik niet onderschrijven.
En dat je met "een dergelijke hond" niet overal welkom zou zijn kan ik misschien volgen maar aangezien als de hond aantoonbaar gehoorzaam is en niet wil uitbreken als hij aan de beurt ben zou ik ook niet meteen het probleem zien.
Wel opletten met gezondheid e.d.... het springen is belastend, dus ook al zou je evt large "moeten".. hou het op medium is mijn advies.. elke keer bij het neerkomen geeft dat klappen op de voorpoten vooral.
En ja, het is gaaf om een dergelijke hond zo bezig te zien.. maar waarom dan niet net wat verantwoorder qua opbouw van training... ?
Suzanne
Ze gaat het steeds leuker vinden, alhoewel de aandacht van de instructeurs het allermooist is, dan is ze in staat om zich gelijk van het onderdeel voor hun voeten te werpennoekie schreef:Ik wilde net zeggen dat ze het goed doet en niet gewoon overal doorheen ging, maar dat deed ze dus welBrigitte schreef:Ik weet het nietIngrid48 schreef:ze trekt wel ingewikkelde bekken...vindt ze het leuk?
de 1ste keer had ik zoiets van die vind het echt nutteloos wat ze nu aan het doen is
de keer erna besloot ze dat het ook heel makkelijk op zijn Bulldogs kon dus gewoon overal doorheen
maar volgens mij vindt ze het wel leuker worden alleen op een gegeven moment heeft ze zoiets van ja dag nou doe ik mijn best niet meer haha, dus we zien het wel mocht ze er echt geen bal aan gaan vinden hebben we het iig geprobeerd haha.
![]()
Wel gaaf hoor om een bulldog dit te zien doen.
Nu afwachten hoe de pet staat; doet ze het of doet ze het niet
Katniss is geen zware groffe Bulldog iig, er lopen honden die zwaarder zijn dan zij bij waaronder een witte Herder....voorlopig is ze voor nu rondom op de foto gezet en prima in orde gevonden en over een tijdje laten we het gewoon weer doen.gyanty schreef:Kom op zeg. Ja het is een ouderwetse manier van aanleren. Voor gewoon recreanten prima, voor de eerste keer ook en hee ik zie er ook nog mensen de c mee halen. Het is een bulldog, die zou ik niet gaan inzetten op running contacts of 2o2o, dat maakt de sport veel te belastend.
De sportmanier van trainen moet je niet voor iedereen willen en zeker niet voor ieder ras. Verantwoord behendigheid zit hem echt niet in die manier van trainen. Sterker nog ik denk dat die honden meer blessures maken, door de snelheid, dat wil en moet met een bulldog helemaal niet.
Ik zou zeker geen tuig in de behendigheid nemen, maar liever zorgen dat de hals vrij blijft als hij beweegt. Ee tuig bij zo'n hond gaat langs de tunnel schuren, bij de band schuren.
Lekker bezig gaan, zou zoals eerder gezegd deze hond niet op volle hoogte gaan trainen voor de wedstrijden, al kan je prima in de debutanten nog wedstrijden lopen want dat is lager. Maar de belasting is groot. Ben ook benieuw wat de palen bijvoorbeeld voor impact gaan hebben op deze hond, wat dat kan nog wel eens een moeilijke worden (en die zal ik van behoud van deze hond dus ook op de ouderwetse schaatsmanier aanleren, want met dit gespierde lichaam sloopt de hond zichzelf als hij zijn lichaam in 3 buigingen moet hebben zoals borders zich door de palen scharen.
ze is supermooi in conditie! en wat fijn dat ze rontgenologisch helemaal goed is