Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trillend pootje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Trillend pootje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Al een tijdje zit ik naar Lola's rechter achterpoot te kijken als ze onderweg eens even stilstaat om te snuffelen of op mij te wachten. Ze heeft op zich nergens last van naar mijn idee, maar dat pootje begint steeds harder te trillen. Ze reageert er zelf verder niet op, dus pijnlijk lijkt het me niet. Maar wat zou het kunnen zijn? Slijtage van een heup of iets dergelijks? Het is vooral rechtsachter en je ziet het op de heup en het dijbeen trillen. Ze zet haar voet verder gewoon neer en ze loopt of beweegt er niet anders door.

Lola is een gecastreerde teef van ongeveer acht jaar oud. Ze is goed bespierd, al heeft ze wel een paar maanden wat minder gelopen. Maar het is daardoor niet meer of minder geworden.

Zou ik haar ergens mee kunnen ondersteunen of hoort dit gewoon bij de ouderdom die toch voorzichtig om de hoek komt nu?
-Lilo-
Zeer actief

Re: Trillend pootje

Nanna schreef:Tremor rechtsachter :lol1:
Daar kunnen ze honderd mee worden hoor
Tremor, ik moet gelijk aan Miranda denken :ugh:

Ik was ook niet bang dat het iets ernstigs is of dat ze er dood aan gaat en ik was ook al niet van plan naar de da te rennen, maar ik had ook geen idee wat het zou kunnen zijn, vandaar m'n post ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

-Lilo- schreef:

Ik was ook niet bang dat het iets ernstigs is of dat ze er dood aan gaat en ik was ook al niet van plan naar de da te rennen, maar ik had ook geen idee wat het zou kunnen zijn, vandaar m'n post ;)
Pas maar op kan ook zomaar Parkinson zijn. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

-Lilo- schreef:

-Lilo-
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
-Lilo- schreef:

Nou, de collega's van hondenpage maken er een heel drama van ja http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... e-hond.php
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Abby had het ook zo nu en dan. Vooral als ze had liggen slapen en na het wakker worden van de bank afsprong. Hield ze de poot een paar minuten omhoog, en als ze hem neerzette, dan trilde die poot.
Ik ga Maggie al flexi life platinum vanwege de poot en besloot Abby ook een dagelijkse dosis te geven. Na twee weken flexi life, trilt de poot nooit meer.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Haha, ik heb een Teckel gekend die vibreerde gewoon door de kennel :LOL:
Beestje is 19 geworden :engel:
:engel: Ik tril ook als een vibrator op 380.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Haha, ik heb een Teckel gekend die vibreerde gewoon door de kennel :LOL:
Beestje is 19 geworden :engel:
:engel: Ik tril ook als een vibrator op 380.
bouvierpoedel
Zeer actief

-Lilo- schreef:
bouvierpoedel schreef:
-Lilo- schreef:

Nou, de collega's van hondenpage maken er een heel drama van ja http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... e-hond.php
Laat je niet gek maken.
Enige wat ze kunnen doen is op bètablokkers zetten met de nodige bijwerking of een hersenoperatie.
En aan dementie kunnen ze ook niets doen.
-Lilo-
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Laat je niet gek maken.
Enige wat ze kunnen doen is op bètablokkers zetten met de nodige bijwerking of een hersenoperatie.
En aan dementie kunnen ze ook niets doen.
O, ik laat me zeker niet gek maken. Er is een reden dat ik op Hf kom en niet op hp ;)
-Lilo-
Zeer actief

Heavy schreef:

Jip heeft het ook al jaren maar het wordt steeds erger . Het is na zijn castratie begonnen maar dat kan ook toeval zijn . Er zijn foto's van heupen en rug gemaakt en er was een heel kleine beetje artrose te zien in zijn linkerheup . Maar daar zou hij geen last van moeten en mogen hebben .

Maar het trillen wordt steeds erger links achter rechts achter ook de voorpoten doen soms mee en zijn kop . Ik wil nu ook iets gaan proberen van of pijnstilling of suplementen om te kijken of het minder wordt .
Oei, das wel een heel stuk erger dan Lootje zeg. En als het erger wordt en uitbreidt is het idd wel een strak plan om er iets aan te doen. Beterschap voor Jip.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mister had ook trillende achterpoten. Wat de exacte oorzaak was weet ik niet, maar hij had flinke spondylose en daardoor slecht bespierde achterhand. Zodra hij stil stond gingen zijn achterpoten trillen, maar hij hing dan ook een beetje in zijn banden/spieren en dat zal niet lekker gevoeld hebben. Hij hield in elk geval niet van stilstaan: lopen was prima, maar zodra hij op één plek wilde/moest blijven ging hij er snel bij zitten of liggen.

Maar goed, Lola is flink bespierd en lijkt er helemaal geen last van te hebben dus dat is al totaal anders dan Mister. Zou het wel kunnen dat haar ene pootje minder bespiering heeft dan de andere?
-Lilo-
Zeer actief

Zamunda schreef:Mister had ook trillende achterpoten. Wat de exacte oorzaak was weet ik niet, maar hij had flinke spondylose en daardoor slecht bespierde achterhand. Zodra hij stil stond gingen zijn achterpoten trillen, maar hij hing dan ook een beetje in zijn banden/spieren en dat zal niet lekker gevoeld hebben. Hij hield in elk geval niet van stilstaan: lopen was prima, maar zodra hij op één plek wilde/moest blijven ging hij er snel bij zitten of liggen.

Maar goed, Lola is flink bespierd en lijkt er helemaal geen last van te hebben dus dat is al totaal anders dan Mister. Zou het wel kunnen dat haar ene pootje minder bespiering heeft dan de andere?
Ik kan me niet voorstellen dat er verschil in bespiering zit. Ik voel in elk geval geen verschil en ze beweegt ook niet anders met links of rechts. Ze heeft wel al zolang we haar hebben zo'n soort husselhupje soms, als ze op een bepaalde snelheid rent dan gaat ze soms met twee achterpoten tegelijk omhoog of zo. Het gaat zo snel, ik kan het niet eens goed zien en vervolgens beschrijven, hahaha
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”