Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hersenwerk spelletjes
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Hersenwerk spelletjes
Is het een idee om hier in dit topic ideetjes voor hersenwerk spelletjes te verzamelen? internet staat er vol mee, maar over het algemeen moet je spelden zoeken in hooibergen van mensen die dat al 15 jaar doen met hun hond en er staat weinig over hoe aan te leren etc.
aanleiding is dat ik 2 spelletjes voor willem heb gekocht. 1 snapt hij nog niet goed maar dat komt wel. de ander snapte hij na 2x en is dus niet echt hersengym meer en ik zou graag meer van dat soort dingetjes weten zonder dat ik die dure spellen hoef te kopen.
aanleiding is dat ik 2 spelletjes voor willem heb gekocht. 1 snapt hij nog niet goed maar dat komt wel. de ander snapte hij na 2x en is dus niet echt hersengym meer en ik zou graag meer van dat soort dingetjes weten zonder dat ik die dure spellen hoef te kopen.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Hersenwerk spelletjes
Er zijn volgens mij wel wat topics over zelf te maken hersenwerkjes. Die spellen vind ik ook veel en veel te duur. Ik heb er nu 2 (met dank aan een lieve forummer
).
Op facebook is er ook wel het een en ander over te vinden
Hersenwerk voor honden
Hondendenksport
Degene van de laatste pagina verhuurd de spellen ook, mocht je eens iets anders willen proberen
Op facebook is er ook wel het een en ander over te vinden
Hersenwerk voor honden
Hondendenksport
Degene van de laatste pagina verhuurd de spellen ook, mocht je eens iets anders willen proberen
- M@scha
- Zeer actief
ik ben volgens mij lid van die bovenste maar vind daar vooral "kijk eens hoe gevorderd ik ben" filmpjes

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik kan morgen wel wat foto's en beschrijvingen posten van wat ik hier (deels) heb liggen.
Ik heb vaste spellen in allerlei prijscategorieën (9 van de 10 zijn tweedehands) en een hoop kringloop/rommelmarkt creatief hersenwerkspul.
Wat betreft vaste spellen; ik heb een hondenspeelotheek in de buurt waar ik de vaste spellen kan huren voor een paar weken. Misschien heb jij ook wel zoiets in de buurt?
Ik heb vaste spellen in allerlei prijscategorieën (9 van de 10 zijn tweedehands) en een hoop kringloop/rommelmarkt creatief hersenwerkspul.
Wat betreft vaste spellen; ik heb een hondenspeelotheek in de buurt waar ik de vaste spellen kan huren voor een paar weken. Misschien heb jij ook wel zoiets in de buurt?

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=297003
Er stond me ineens bij dat er ook al een vergelijkbaar topic was...

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Wat voor puzzel heb je?
Eigenlijk moet je alles eerst heel makkelijk maken, zodat ze geen frustratie ontwikkelen. Puzzelen uit frustratie werkt niet.
Dit is een filmpje voor hondendenksport. Hier zie je een beetje hoe ze Finn het aanleert.
Dit is Mika haar eerste volle puzzel. Ben begonnen met 1 blokje scheef. Dan vallen ze met de minste aanraking wel om.
Eigenlijk moet je alles eerst heel makkelijk maken, zodat ze geen frustratie ontwikkelen. Puzzelen uit frustratie werkt niet.
Dit is een filmpje voor hondendenksport. Hier zie je een beetje hoe ze Finn het aanleert.
Dit is Mika haar eerste volle puzzel. Ben begonnen met 1 blokje scheef. Dan vallen ze met de minste aanraking wel om.
- M@scha
- Zeer actief
ik heb deze en die had hij door in 2 minuten. is nu echt routine. ondanks dat het moeilijkheidsgraad 2 van 3 was. ik gebruik de palletjes die hij eraf moet halen niet want dan gaat hij daarmee lopen. ik gebruik dus alleen de schuifjes en klepjes

en ik heb deze. hij snapt nu dat het iets met de bal te maken heeft. komt als ik hem aanspoor de bal naar het apparaat brengen, tuft hem uit en dan hou ik de bal boven het gat en als hij hem aantikt laat ik de bal los. verder zijn we nog niet. als ik het apparaat gewoon in de kamer zet gaat hij hem helemaal aflikken want hij snapt dat er voertjes inzitten

en ik heb deze. hij snapt nu dat het iets met de bal te maken heeft. komt als ik hem aanspoor de bal naar het apparaat brengen, tuft hem uit en dan hou ik de bal boven het gat en als hij hem aantikt laat ik de bal los. verder zijn we nog niet. als ik het apparaat gewoon in de kamer zet gaat hij hem helemaal aflikken want hij snapt dat er voertjes inzitten

- M@scha
- Zeer actief
ah cool! al wat dingen gevonden daarShibby schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=297003