Nee nee. Het gevolg van haar keffende hondje was dat het hondje gezien werd. Dat keffen heeft verder niks te maken met een lakse eigenaar die de deur open laat. Net zo min als dat te maken heeft met het feit dat daar een pitbull uit kwam stuiven die haar hondje wilde pakken. Dat alles is geheel en alleen de verantwoordelijkheid van de eigenaar van die pitbull. Niemand anders.Jonas26 schreef:Nou ik vind het wel degelijk een fout van jezelf dat je het normaal vind dat je hondje alles maar denkt te kunnen uitkafferen, dat is een gebrek aan opvoeding.Anja schreef:
Ik ben eigenlijk wel uitgepraat in dit topic.
Ik vind dat ik ten aller tijden gewoon rustig naar huis moet kunnen lopen zonder last te hebben van andere honden die mijn hondjes willen verscheuren. En dat Jop wel eens blaft tegen een andere hond boeit me minder dan niks. Hij zit aan de lijn en ik laat hem nooit in de buurt van andere honden komen. Als deze truthola haar voordeur dicht gedaan had was er geen enkel probleem geweest.
Niet mijn fout en niet Jop zijn schuld. Haar fout en haar schuld.
Het vervolg is een naar incident wat voorkomen had kunnen worden.
Een hondje kan blaffen en is geen robot. Mijn honden mogen inderdaad niet blaffen tegen andere honden. Maar dat weg krijgen lukt niet iedereen. Als blaffen aan de riem naast de baas ineens maakt dat het terecht en je eigen schuld is dat je hondje gepakt wordt draai je echt alles om.