mijke schreef:Gimmick schreef:De meeste honden overleven zo'n oncomfortabel moment gewoon hoor. Net zoals dat wij wel eens wat moeten wat we niet leuk vinden.
Het lijkt hier bij sommige mensen net alsof de honden zwaar mishandeld worden als ze "voor de foto" op een mat geplaatst worden.
Laten we vooral normaal blijven doen.
Nouja dit dus
En ja Oor loopt ook wel eens zeikenat weer naar binnen. Met bijna 40 graden is dat niet echt een enorm onoverkomelijk probleem. Droog in drie minuten.
Nou ja, mijn Kyra en Lyndie vonden het heerlijk om pootje-te-baaien. Lekker tot aan de borst in het water staan. Verder durfden ze niet. Móchten ze ook niet van mij. Want met die énorme vacht van hen was ik als de dood dat ze zouden verzuipen als die eenmaal nat werd. Die wollige vachtstructuur zoog als een spons zoveel water op dat het gewoon kilo's zwaar werd.
Maar mijn Bonnie vond water doodeng. Ze werd serieus ook heel boos als honden het water ingingen. Eendjes horen in het water. Honden niet. Vond zij dan.

Maggie en Abby hebben dezelfde panische reactie. Ondanks het feit dat ik heus mijn best heb gedaan om ze te leren dat water a) niet eng is en b) heerlijk is om af te koelen. Ben zelfs zo ver gegaan om Abby aan de riem proberen het (enkeldiepe) water in te leiden (nou ja: te sleuren

)
Het enige resultaat was dat ik een hond had die alleen maar wilde vluchten. Ik vind het dan dierebeularij om dan te blijven doorgaan. Dan maar niet.
(En in het water mieteren vind ik sowieso geen manier om met een hond om te gaan.)