Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden op luchtbedden, in zwembadjes enz

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Honden op luchtbedden, in zwembadjes enz

Ongelezen bericht door Ody »

Worden jullie ook gebombardeerd?? Ik wel....
Met filmpjes en foto's wel te verstaan van hondjes die bij kinderen in badjes gepropt worden, op luchtbedden worden gezet enz.
Dit moet dan leuk zijn zogenaamd.......

Net ook weer op facebook foto's van een chi-mix die samen met een klein kind buiten in een opblaasbadje zat. Het badje was te hoog voor de hond om uit te klimmen, water was gelukkig niet diep. En dan zie je een foto van een hondje met zijn oren compleet plat, staart tussen de billen geplakt, wegdraaiende oogjes, tongelend die uit het zwembad probeert te klimmen.
Schattig he? Zo samen in bad? :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Honden op luchtbedden, in zwembadjes enz

Ongelezen bericht door mijke »

Ik krijg die fotos niet.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

nou mijn hond zou je er absoluut geen plezier mee doen,
die vindt het alleen leuk om met de tuinslang te spelen,
en dan lekker happen op de waterstraal, dat vindt ze nat genoeg,
ik ga haar niet dwingen om in een zwembadje te gaan,
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Krijg die foto's niet, maar zelf gisteren ook heerlijk gezwommen met de honden bij ons thuis. Geen foto's want heb liever dat m'n iPhone nog wat langer meegaat ;)
Ody
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Mah liever dat dan de zoveelste dode hond door overhitting...
Dat is zeker waar, maar ik snap niet waarom dat leuk zijn met je hond zo afgedwongen moet worden.
Wij hebben 1 hond die dat soort spelletjes prachtig vind, samen rommelen in het badje, watergevechten, mee op de surfplank enz.
Onze andere hond moet er echt niets van hebben, als er per ongeluk een spetter op haar terecht komt is ze direct weg. Ook prima, niets moet.....
mijke
Zeer actief

Oor moest van mij vorig jaar ook verplicht in een badje op het balkon toen het 39 graden was. Voor wandelen door de wijk was het te warm en ons huis wordt ook een oven. Verplicht afkoelen vind ik dan niet zo gek. En Oor vond het badje eerst ook niet leuk. Ik heb behoorlijk wat moeite moeten doen om haar over te halen. Want stel je voor dat je uitglijdt :P Maar ze vindt de badkamer ook eng dus natdouchen was ook sneu.

"Moet dit echt vrouwtje?" *tongel tongel*

Afbeelding

Een kwartier later:

"YEAHHH DIT IS DE SHITBOM EN IK BEN DOL OP GEDROOGE RUNDERLONG SNORKELEN!!!!" :cheer:

Afbeelding

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, sommige honden zijn écht bang voor water en ik vind het ontzettend erg om dit soort honden dan te dwingen. Het enige wat ik doe is met een kommetje water de pootjes voorzichtig koelen. Maar ik ben niet van plan om mijn meiden een trauma te bezorgen en/of de vertrouwensband die ik met Maggie heb opgebouwd te verstjeren.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik denk dat de stress van gedwongen worden, misschien nog wel schadelijker is voor het lichaam dan de warmte.
Als een hond zijn eigen gang gaat en in de schaduw gaat liggen is het toch ok?
Desnoods even de pootjes wat afkoelen met water, maar ik zou een hond niet gaan opfokken met dit weer, krijgt ie het alleen maar warmer van.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nee dat soort troep krijg ik niet. Niet speciaal aan mijn gericht in elk geval zie het wel op facebook voorbij komen maar het gros daarbij zie ik gewoon relaxte honden.

Zelf heb ik gister ook vrijwel de hele middag met Droef en Izzy in het water gezeten. De eerste paar keer heb ik Izzy gewoon meegenomen en vast gehouden, dus wel laten zwemmen maar ondersteunend. Had ik veel eerder moeten doen, want na 3 x had ze door dat ze heus wel kan zwemmen en dat ze niet perse diep het water in hoeft om af te koelen en als dat per ongeluk wel gebeurt dat ze dus ook kan zwemmen. Uiteindelijk liep ze dus zelf het water in, beetje steentje opduiken/graven aan de waterkant. Ze vond het dus echt niet leuk de eerste paar keer, maar ze is stabiel genoeg om er geen trauma aan overhouden en in het ergste geval had ze alsnog het water niet in gegaan maar nu dus een succes.

Overigens heb ik gisteren nog wel 4 meisjes met hun hond de sloot in gestuurd. Ze waren bang voor Droef en raakte nogal in paniek, dus ben er niet bij gebleven(hondje zelf ken ik al en dat gaat prima met Droef). Maar beestje stond een partij te hyperventileren(was geen reverse sneezing dat zou ik herkend hebben) en tong verkleure al flink. Ze zijn meteen met hondje naar de slot gegaan en vanaf afstand zag ik het beestje er uit eindelijk weer uitkomen zonder de hyperventileren en zag ik ze nog richting huis lopen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief

lieke schreef:Tja, sommige honden zijn écht bang voor water en ik vind het ontzettend erg om dit soort honden dan te dwingen. Het enige wat ik doe is met een kommetje water de pootjes voorzichtig koelen. Maar ik ben niet van plan om mijn meiden een trauma te bezorgen en/of de vertrouwensband die ik met Maggie heb opgebouwd te verstjeren.
Ja je hebt dwingen en je hebt oefenen natuurlijk. Maar ik geloof er niks van dat de stress van wennen meer warmte oplevert dan niet badderen, als het écht heel heet is. Tenminste, in mijn situatie, als je echt een hittegolf hebt dan is het in mijn huis nergens meer koel. Echt een oven. Want ja, flat, vol op het zuiden, veel raam, slecht geisoleerd etc. Oor lag heftig hijgend op het "koelste" plekje in huis. Tsja, dan was het eerste kwartier wennen aan het badje misschien even spannend, maar daarna heeft ze met veel plezier en een aanzienlijk stuk koeler, zonder hijgen zich de rest van de dag met mij in het badje opgehouden. En de keren erna ook geen stress meer. Dan vind ik dat het kwartiertje wennen wel waard.
Laatst gewijzigd door mijke op 20 jun 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Oh ik dwing ze ook wel eens in een badje. Op wedstrijd staan vaak van die schelpen klaar op warme dagen, dan til ik ze er wel eens in om even hun poten te koelen. Ben dan ook zo'n gemene baas die er een blijf bij vraagt en een foto maakt :tongue:
mijke
Zeer actief

Vreselijk veertje, hoe durf je!!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn honden doen zoekspelletjes in het water.
Maar, dat doe ik om logische redenen niet binnen.
Ik doe ze echter OOK, om even zo logische redenen niet buiten met dit weer...!!!
Toch te bizar; kinderen "verbranden levend" en ook honden krijgen het loeiheet in zo'n badje.. En ik heb langharige honden dus als ik ze helemaal nat zou hebben is er risico op vachtbroei. Dus naar zee of in een meer? Nope, Niet met dit weer!

Ijsjes voor de hond met deze bloedhitte? Klinkt leuk maar het risico van maagkanteling is (in verband met het temperatuursverschil tussen "hond" en "ijs") te groot.

Het is in mijn achtertuin nu ruim 35 graden.

Binnen is het goed te hebben.. dus zitten we binnen ;-)

Morgenochtend staan we rond 06.00 in het bos voor een langere wandeling maar daar heb je onze aktiviteit voor vandaag mee gehad.

Suzanne
mijke
Zeer actief

Sjonge suzanne, wat een boel risico's zie jij altijd overal.

Ons badje lag trouwens in de schaduw.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:
lieke schreef:Tja, sommige honden zijn écht bang voor water en ik vind het ontzettend erg om dit soort honden dan te dwingen. Het enige wat ik doe is met een kommetje water de pootjes voorzichtig koelen. Maar ik ben niet van plan om mijn meiden een trauma te bezorgen en/of de vertrouwensband die ik met Maggie heb opgebouwd te verstjeren.
Ja je hebt dwingen en je hebt oefenen natuurlijk. Maar ik geloof er niks van dat de stress van wennen meer warmte oplevert dan niet badderen, als het écht heel heet is. Tenminste, in mijn situatie, als je echt een hittegolf hebt dan is het in mijn huis nergens meer koel. Echt een oven. Want ja, flat, vol op het zuiden, veel raam etc. Oor lag heftig hijgend op het "koelste" plekje in huis. Tsja, dan was het eerste kwartier wennen aan het badje misschien even spannend, maar daarna heeft ze met veel plezier en een aanzienlijk stuk koeler, zonder hijgen zich de rest van de dag met mij in het badje opgehouden. En de keren erna ook geen stress meer. Dan vind ik dat het kwartiertje wennen wel waard.
Oefenen impliceert dingen aanleren waar de hond in principe neutraal tegenover staat. Tenminste in mijn beleving.
Confrontatie met iets waar ze panisch voor zijn is iets heel anders.
En als zelfs gehoorzame Abby liever in paniek wegrent dan door enkeldiep water te waden, dan is het mij wel goed.
Het is overigens niet zo vreemd dat ze bang voor water zijn. De meeste collies moeten niks van water weten.
Ik heb er een paar gehad die hoogstens gingen pootje baden, meer niet.
En een aantal zoals Abby en Maggie die in blinde paniek raken.
Nou goed, dan niet. Dan ga ik op heel warme dagen met kommetjes water in de weer. Wat ze al vreselijk vinden. :engel:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Hm ja pure paniek is wel heel intens. Oor vond het gewoon spannend, das ook niet neutraal, maar wel echt iets anders inderdaad.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb zulke foto's nog helemaal niet gezien :denken:
mijke schreef:
Ja je hebt dwingen en je hebt oefenen natuurlijk. Maar ik geloof er niks van dat de stress van wennen meer warmte oplevert dan niet badderen, als het écht heel heet is. Tenminste, in mijn situatie, als je echt een hittegolf hebt dan is het in mijn huis nergens meer koel. Echt een oven. Want ja, flat, vol op het zuiden, veel raam, slecht geisoleerd etc. Oor lag heftig hijgend op het "koelste" plekje in huis. Tsja, dan was het eerste kwartier wennen aan het badje misschien even spannend, maar daarna heeft ze met veel plezier en een aanzienlijk stuk koeler, zonder hijgen zich de rest van de dag met mij in het badje opgehouden. En de keren erna ook geen stress meer. Dan vind ik dat het kwartiertje wennen wel waard.
Ik ben ook zo'n rotbaas. Amoz op zwemles bij Mila (de zwemmende collie): https://www.youtube.com/watch?v=7OvLNlye-AA
Overigens houdt Amoz wel van water, maar durft gewoon nog niet echt te zwemmen. Taartje heeft echt een hekel aan water en met haar ga ik dit niet doen hoor ;-)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn honden moeten ook verplicht in een badje met dit weer, maar dat vinden ze nt erg hoor. Ze moeten ook verplicht zwemmen in het kanaal. Maar goed, je kan ze geen groter plezier doen dus ach
lieke
Zeer actief
Contacteer:

mijke schreef:Hm ja pure paniek is wel heel intens. Oor vond het gewoon spannend, das ook niet neutraal, maar wel echt iets anders inderdaad.
Laatst bij een wandeling bij de Rijkerswoerdse plassen, was er ineens een nieuwe geul in het pas gegraven van anderhalve meter breed en 20cm diep water. Abby durfde echt écht niet er o door heen en vluchtte weg. Een andere forummer heeft haar er toen over heen moeten dragen. Iets wat ze overigens weer niet eng vond. Terwijl Abby haar voor het eerst zag. :mrgreen:
Afbeelding
mijke
Zeer actief

lieke schreef:
mijke schreef:Hm ja pure paniek is wel heel intens. Oor vond het gewoon spannend, das ook niet neutraal, maar wel echt iets anders inderdaad.
Laatst bij een wandeling bij de Rijkerswoerdse plassen, was er ineens een nieuwe geul in het pas gegraven van anderhalve meter breed en 20cm diep water. Abby durfde echt écht niet er o door heen en vluchtte weg. Een andere forummer heeft haar er toen over heen moeten dragen. Iets wat ze overigens weer niet eng vond. Terwijl Abby haar voor het eerst zag. :mrgreen:
:LOL: Heldin hahaha!
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

lieke schreef:
Maar goed dat ze niet wist dat we er gewoon omheen hadden kunnen lopen :wink:

Ik heb die foto's ook nog niet langs zien komen.
Wel ben ik een vreselijke hondenmoeder die haar hond tijdens een hondenplons op zo'n drijvende mat zet, of op een hete dag in een zwembadje of gewoon de vijver instuurt.
Het ergste is wel de glijbaan geweest in het zwembad waar hij met vriend samen vanaf ging en niet wist hoe snel hij weer bij de trap moest staan voor nog een keer :piew:
Of ik heb een rare hond...

Zonder gekheid, als je hond niet wil wil hij niet. Dat schijnt voor sommige mensen op deze aardbol toch moeilijk te begrijpen want het filmpje is zo leuk...
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ik vind je hond afkoelen omdat dat nodig is, wat anders dan je hond op een luchtbed flikkeren omdat dat leuk is voor de foto.
Ik zet Sira ook wel eens onder de tuinslang, sproeier op de zachte stand en dan voorzichtig haar poten, buik en borst afspuiten. Ze staat erbij alsof ik haar kop eraf ga hakken, maar dat is inderdaad bij erge hitte zoals de afgelopen dagen soms gewoon noodzakelijk.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik heb Shib ooit de Waal in gegooid. Hij moest even ervaren dat hij ook kon zwemmen. De rest van de dag was hij bloedchagrijnig, maar vanaf de dag erna heeft hij tot aan z'n dood genoten van het feit dat hij kon zwemmen :mrgreen:
Oké, dit was 12 jaar geleden, ik zou het nu wel anders aanpakken. :engel:

Loutje had ik vorige zomer mee naar de hondenplons genomen in het dorp. Binnen 10 minuten zat ik weer in de auto op weg naar huis. Ze vond het VRESELIJK. Ze heeft me ook nog nooit zo beschuldigend aan gekeken als toen :schrik:
Voor haar is pootje baden en snoepjes snorkelen meer dan voldoende. Prima, doen we dat. Ga ik haar verder ook niet dwingen om te zwemmen :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

De meeste honden overleven zo'n oncomfortabel moment gewoon hoor. Net zoals dat wij wel eens wat moeten wat we niet leuk vinden.
Het lijkt hier bij sommige mensen net alsof de honden zwaar mishandeld worden als ze "voor de foto" op een mat geplaatst worden.
Laten we vooral normaal blijven doen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma heeft het heel snel warm met dit weer. Die pak ik op en lopen we de zee in. Ze begint dan al met haar pootjes te zwemmen. Dan laat ik ons zakken en komt ze in het water en moet ze zwemmen. Ik zwem mee. Zodra ze eruit is rende ze in het begin nog heel hard rondjes: whaaaa dat was spannend!
Nu schudt ze zich uit en doet ze eindelijk weer eens een drrafje. Ze lijkt hoogbejaard als we gaan wandelen. Oh ik doe dat altijd 's avonds of 's ochtends. Ik dwing haar dus. Als je haar geen figuurlijk duwtje geeft ontdekt ze nooit wat. Gelukkig heeft ze daar mij en Manu voor :mrgreen:

Manu heeft veel vacht en zwemt graag. Doet ie ook in de hitte maar broeien doet ie niet hoor. Die vacht is mooi los.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Gimmick schreef:De meeste honden overleven zo'n oncomfortabel moment gewoon hoor. Net zoals dat wij wel eens wat moeten wat we niet leuk vinden.
Het lijkt hier bij sommige mensen net alsof de honden zwaar mishandeld worden als ze "voor de foto" op een mat geplaatst worden.
Laten we vooral normaal blijven doen.
precies, dat vind ik ook. Doe maar even leuk mee :P Ja soms doen we iets wat je nit zo leuk vindt, deal with it :D Ik doe 5 dagen in de week iets wat ik liever niet doe ;)
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik plaats ook wel eens een foto van een balende hond. Life sucks. :mrgreen:

Met water doe ik ze hier een groot plezier. Wat mij dan weer verbaasd is dat die mensen met een badje op balkon/kleine tuin geen last hebben van natte honden die de hele tijd van binnen naar buiten hobbelen. Want dat doen ze hier. Dus dat badje heb ik niet.
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Anne&Taar schreef:Ik plaats ook wel eens een foto van een balende hond. Life sucks. :mrgreen:

Met water doe ik ze hier een groot plezier. Wat mij dan weer verbaasd is dat die mensen met een badje op balkon/kleine tuin geen last hebben van natte honden die de hele tijd van binnen naar buiten hobbelen. Want dat doen ze hier. Dus dat badje heb ik niet.
dat doen ze bij mij ook ja, rennen ze nat weer naar binnen :P nouja, dat droogt dan weer op
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

sbientje schreef:
Anne&Taar schreef:Ik plaats ook wel eens een foto van een balende hond. Life sucks. :mrgreen:

dat doen ze bij mij ook ja, rennen ze nat weer naar binnen :P nouja, dat droogt dan weer op
En dan hier lekker op de bank. :mrgreen:
Jammer dan voor ze, zwemmen ze maar in een sloot ofzo.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Met een Uma kun je alleen maar foto's plaatsen van een hond met een ongelukkige kop :LOL: Ik kan je verzekeren dat ze best wel blij is maar met een camera ziet ze mijn gezicht niet meer en raakt ze wat bezorgd. Heeft zij even pech.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”