Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Open voordeur.. en een klapkaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Open voordeur.. en een klapkaak

Ongelezen bericht door laeken »

Lunatic schreef:Wat wordt er weer veel ingevuld zeg! Wie zegt dat het keffen een trigger was? de doorsnee klapkaak heeft geen trigger nodig om op een hond te klappen, dus heb je zo'n hond dan ben je extra voorzichtig en laat zeker geen voordeur open staan :schrik:

Keffen is vreselijk irritant, dat was het eerste wat ik mijn keeshonden en mijn westies heb afgeleerd en die staan er toch om bekend. Waken mag even, zomaar keffen of andere honden uitvoeteren daar doen we niet aan :neenee:
Mij hoor je niet zeggen dat keffen de trigger was. Kan wel overigens want ik merk dat veel honden erg reageren op keffende kleine hondjes. :wink:
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Zet er maar een dikke situatie-gebonden boete voor neer, je hond door nalatigheid iets laten aanvliegen (Dus geen geknapte riemen e.d.). en maak een site waar je een standaardbrief waar deze informatie instaat kunt kopiëren en naar een eigenaar kunt sturen.

Kost als overheid geen drol, en geheid dat 50% van die deuren niet meer openstaan.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Rozi het heel soms doet. Niet eens echt keffen maar een soort van woewoewoewoe als ze een onbekende hond ziet. Ze gaat er vast niet op af; het is ook angst van haar. Komt de hond dichterbij en blijkt het een volle reu te zijn dan slettebakt ze er op los :80:
Een teef wordt verder genegeerd.
Dat is geen keffen :pffff:
Lily doet het ook, inclusief slettebakken als de hond dichterbij komt, zowel bij reuen als teven. Volgens mij is dit echt geen trigger voor andere honden; ik heb in ieder geval nog nooit een reactie bij de ander gezien. Ik beschouw het meer als een boodschap dat er gevaar is gesignaleerd en dat ze op afstand probeert te houden. Ze staat dan altijd stil; valt niet uit dus.

Anekdote: van de week gaat Lily vóór ons een bochtje om en begint op die manier te blaffen. Ik dacht ''o, die heeft een grote onbekende hond gezien'. En ja hoor, ze stond inderdaad op een afstandje van een hond, een hele rare hond: zwartgrijze vacht, rechtop staande oren, voorpoten vreemd dicht bij elkaar, een hele rare snuit. Na een paar tellen viel het kwartje: dit was geen hond maar een wild zwijn. :schrik: Ik maakte rechtsom keert en riep de honden dat ze mee moesten komen. Alfil deed dat, maar Lily heeft daar staan blaffen totdat het zwijn de bosjes in ging en vertrok. Toen heeft Alfil ook nog even stoer naar de bosjes staan gillen. Lefgozer. Bij wilde zwijnen slettebakt Lily overigens niet.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

laeken schreef:Mijn hondjes keffen niet meer. Ik corrigeer dat als enige gedrag harder en duidelijk.
Wij haten keffers en zowel Bas als Tom vielen uit en samen al helemaal. Bas is gestopt na een aantal correcties en die kan ik waarschuwen. Tom hetzelfde en samen keffen ze ook niet meer als ik ze aan korte riemen doe en waarschuw.

Dus het is vaak prima af te leren. Keffen vind ik zoiets vreselijks van kleine hondjes. Niet zozeer het gedrag als wel hetgeen ze ermee uitlokken. Ze worden domweg doelwit. Mijn hondjes negeren nu andere honden en worden dus ook genegeerd. Als ze gaan keffen hebben ze meteen de aandacht en die is meestal niet positief. Daarnaast beinvloed hun eigen gekef ook hun eigen gemoedstoestand. Als ze keffen happen ze ook. Als ze stil zijn zijn ze kalm en maken ze leuk kennis met honden.

Ik vind keffen echt iets wat ik niet kan en wil accepteren en dus is dat echt het enige waar ik ze op corrigeer. Best flink ook. En ze doen het dus niet meer. :engel:
Hoe heb je dat dan gedaan? Daar ben ik oprecht benieuwd naar, want ik krijg het bij Pebbles niet af geleerd en zou dat wel graag willen.
AfbeeldingAfbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Maar er meteen veters van willen maken vind ik net zo goed onopgevoed.
Is het nou opeens wél een kwestie van opvoeding?! :80:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Alfilillo schreef:Anekdote: van de week gaat Lily vóór ons een bochtje om en begint op die manier te blaffen. Ik dacht ''o, die heeft een grote onbekende hond gezien'. En ja hoor, ze stond inderdaad op een afstandje van een hond, een hele rare hond: zwartgrijze vacht, rechtop staande oren, voorpoten vreemd dicht bij elkaar, een hele rare snuit. Na een paar tellen viel het kwartje: dit was geen hond maar een wild zwijn. :schrik: Ik maakte rechtsom keert en riep de honden dat ze mee moesten komen. Alfil deed dat, maar Lily heeft daar staan blaffen totdat het zwijn de bosjes in ging en vertrok. Toen heeft Alfil ook nog even stoer naar de bosjes staan gillen. Lefgozer. Bij wilde zwijnen slettebakt Lily overigens niet.
Hahaha :LOL:
Gelukkig maar dat ze het bij blaffen hield! Amy wil er echt achteraan, doodeng! :schrik:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Er loopt hier een patserige Rottweiler. Ooit liep ik langs het huis waar die hond woont en toen vloog ze grommend en grauwend bovenop ouwe Zorro, die de hond niet eens gezien had. Het liep gelukkig met een sisser (en wat jammerlijk gegil van Zorro) af. Daarna is het niet meer gebeurd. Het is echt niet in me opgekomen om naar een wijkagent te gaan.

Dalí kan de Rottweiler sindsdien echt niet meer uitstaan. Vorige week floepte hij uit zijn halsband toen hij haar zag. (Ik weet het. Vierendeel me.) Hij rende er blaffend heen en rende toen even hard weer terug. De eigenaresse van de Rottweiler leek vooral opgelucht dat er op dat moment geen auto's waren. Ik heb 'sorry' geroepen. Ik ben blij dat ook zij geen reden zag om een wijkagent in te schakelen.

Moraal van het verhaal, ik zou toch proberen om er eerst samen uit te komen.
Overigens zou ik me ook rotschrikken hoor, zeker met kleine hondjes. En ik weet hoe lastig het kan zijn om 'keffen' af te leren. Dat heeft me bij Dalí 4 jaar gekost en nu zitten we op 95% geen reactie meer.
Afbeelding
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Zo dan.. wat een reacties :80:

Ja Jop blafte tegen de jack russel. 1 keer om precies te zijn want toen kwam Tyson al slippend naar buiten gedenderd. Hij viel niet uit en hing niet schuimbekkend in de riem maar blafte gewoon een keer.
En ja dat is irritant en ik zou het hem graag afleren maar hij is er erg volhardend in en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dat af te leren.
Maar hoe irritant het ook is, ik vind niet dat daar de doodstraf op hoeft te staan.

Maar als ik het goed begrijp had ik volgens de stafford eigenaren gewoon moeten blijven staan en niets moeten doen want misschien wilde hij wel spelen :19: En zeker niet wegslingeren want dan denken ze dat het een spelletje is.
En het bewijs daarvoor is dus dat ze nog leven.. want als hij echt kwaad gewild had had hij er ondanks mijn pogingen zijn kaken te ontwijken er echt wel een afgeslacht :piew:
Jullie hebben allemaal ongetwijfeld gelijk hoor.. ik zal heel verkeerd gereageerd hebben maar deze hysterische eigenaresse wil haar irritante chihuahua's graag levend mee naar huis nemen dus als er een klapkaak op ons af gedenderd komt reageer ik daar op. Op de eerste de beste manier die me binnenschiet en dat was ze voor die lelijke rotkop wegtrekken. Shoot me!

Van mij hoeft er trouwens geen enkele hond dood hoor. Ook deze hond niet.. ik roep wel eens meer wat als ik nijdig ben.
Maar ik wil wel dat ze de voordeur nooit en dan ook nooit meer zomaar open laten staan. En ik denk dat de wijkagent meer indruk maak dan ik.
Als er nog eens wat gebeurd met deze hond wil ik dat er al een incident bekend is. Daarom heb ik melding gedaan.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Anja schreef:Zo dan.. wat een reacties :80:

Ja Jop blafte tegen de jack russel. 1 keer om precies te zijn want toen kwam Tyson al slippend naar buiten gedenderd. Hij viel niet uit en hing niet schuimbekkend in de riem maar blafte gewoon een keer.
En ja dat is irritant en ik zou het hem graag afleren maar hij is er erg volhardend in en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om dat af te leren.
Maar hoe irritant het ook is, ik vind niet dat daar de doodstraf op hoeft te staan.

Maar als ik het goed begrijp had ik volgens de stafford eigenaren gewoon moeten blijven staan en niets moeten doen want misschien wilde hij wel spelen :19: En zeker niet wegslingeren want dan denken ze dat het een spelletje is.
En het bewijs daarvoor is dus dat ze nog leven.. want als hij echt kwaad gewild had had hij er ondanks mijn pogingen zijn kaken te ontwijken er echt wel een afgeslacht :piew:
Jullie hebben allemaal ongetwijfeld gelijk hoor.. ik zal heel verkeerd gereageerd hebben maar deze hysterische eigenaresse wil haar irritante chihuahua's graag levend mee naar huis nemen dus als er een klapkaak op ons af gedenderd komt reageer ik daar op. Op de eerste de beste manier die me binnenschiet en dat was ze voor die lelijke rotkop wegtrekken. Shoot me!

Van mij hoeft er trouwens geen enkele hond dood hoor. Ook deze hond niet.. ik roep wel eens meer wat als ik nijdig ben.
Maar ik wil wel dat ze de voordeur nooit en dan ook nooit meer zomaar open laten staan. En ik denk dat de wijkagent meer indruk maak dan ik.
Als er nog eens wat gebeurd met deze hond wil ik dat er al een incident bekend is. Daarom heb ik melding gedaan.
:ok:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Tja ik ben in dubio over het wel of niet overdreven vinden om naar de wijkagent te snellen.

Ik ken een jongen wiens Yorkshire terriër voor zijn ogen is verscheurd in precies zo'n zelfde situatie. Hij was 8 en is daar echt door getraumatiseerd.

Aan de andere kant is het niet gezegd dat de SPA moordneigingen had én is de manier van reageren door TS begrijpelijk, maar niet handig.
Wegbrullen had wellicht beter gewerkt.

Maar dat is achteraf.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of er maatregelen getroffen worden.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Anja schreef: Van mij hoeft er trouwens geen enkele hond dood hoor. Ook deze hond niet.. ik roep wel eens meer wat als ik nijdig ben.
:ok: :ok: :ok:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tineke schreef:
toots schreef:Maar het keffen opzich kan geen kwaad ;)
Nee keffen op zich kan zeker geen kwaad maar je hond de deur uit laten vliegen kan dat wel , wat voor soort je ook hebt.
Een fietser kan daar een behoorlijke smak door maken , ik ken iemand die dat ook daadwerkelijk gedaan heeft en ik zou ook niet vrolijk worden als ik zo'n beestje onder mijn wielen zou krijgen. Dat is iets wat ik ook niet snel van mijn netvlies zou krijgen den ik :ugh:
Het kan je overkomen dat geloof ik maar zo maar het is hoe dan ook iets wat je moet zien te voorkomen ook als je een klein hondje hebt.

Precies dat gaf ik al eerder aan dat de Jack Russel ook los liep en die ook voor een gevaarlijke situatie kon zorgen. Alles bij elkaar genomen vind ik het nogal wat.
En hoe er direct aangenomen wordt dat Anja een hysterische dame is en haar hondjes alles afblaffen snap ik ook niet. Wel snap ik haar rede om toch melding te doen. Als deze honden vaker de kans krijgen dan kan er dus wel echt iets gebeuren. Als automobilist kun je flink in de shit terecht komen als je moet uitwijken voor een Jack Russel. En je zal er maar net lopen met je leuke pluizenbolletje en de klapkaak niet in de gaten hebben, dan is het natuurlijk gewoon hap slik weg. En dan is het natuurlijk ineens een verschrikkelijke hond. Nee het is een verschrikkelijke onverantwoordelijke eigenaar met een slap excuus. Nu wordt Anja verweten dat ze wel snel naar de wijkagent gaat. Maar plaats je eens in haar schoenen hoe machteloos ze op dat moment is geweest en hoe makkelijk dit wel verkeerd had kunnen aflopen terwijl het baasje gewoon binnen zat ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

ranetje schreef:
Lunatic schreef:Wat wordt er weer veel ingevuld zeg! Wie zegt dat het keffen een trigger was? de doorsnee klapkaak heeft geen trigger nodig om op een hond te klappen, dus heb je zo'n hond dan ben je extra voorzichtig en laat zeker geen voordeur open staan :schrik:

Keffen is vreselijk irritant, dat was het eerste wat ik mijn keeshonden en mijn westies heb afgeleerd en die staan er toch om bekend. Waken mag even, zomaar keffen of andere honden uitvoeteren daar doen we niet aan :neenee:
Nou ...................... blafgeluid is voor een hond een perfecte reden om even te gaan kijken waar dat vandaan komt (op zijn minst).
En deze hond kwam naar buiten nadat de hondjes lawaai maakten.
Dus wat was de reden was dat die hond naar buiten kwam?
Anders had hij (mogelijk) niet eens geweten dat ze langskwamen.

Dus is het goed dat hij die kans kreeg? Net als de Jack rukkel die zeer waarschijnlijk zijn bekkie ook bij had maar dat vergeten we gewoon even te benoemen? Omdat het hondje van Anja heeft geblaft is het ok dat de klapkaak gewoon even de straat op loopt??
een beetje vreemde gedachtegang vind je zelf ook niet?

Anja
Zeer actief

wolvster schreef:Tja ik ben in dubio over het wel of niet overdreven vinden om naar de wijkagent te snellen.

Ik ken een jongen wiens Yorkshire terriër voor zijn ogen is verscheurd in precies zo'n zelfde situatie. Hij was 8 en is daar echt door getraumatiseerd.

Aan de andere kant is het niet gezegd dat de SPA moordneigingen had én is de manier van reageren door TS begrijpelijk, maar niet handig.

Maar dat is achteraf.
Wegbrullen? Voor dat ik O god!! kon denken was hij er al hé Ik had geeneens tijd om te brullen.

En ik heb vast wel gebruld van schrik. Maakte zeker geen indruk dan.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Anja
Zeer actief

Ik wil in deze graag advies van de spa ( omdat jullie zo'n hekel hebben aan het woord klapkaak ) eigenaren. En dan eigenlijk vooral van Hippo. Die noemt me nl hysterisch :19:
Wat had deze hysterische eigenaresse dan moeten doen? Gewoon blijven staan en afwachten of Tyson goede of slechte bedoelingen had?
Ik ben heel benieuwd..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

wolvster schreef:Tja ik ben in dubio over het wel of niet overdreven vinden om naar de wijkagent te snellen.

Maar dat is achteraf.
Nou dat zou wel t laatste zijn wat ik zou proberen. Een HRhond proberen weg te brullen. Volkomen nutteloos. Ik donderde mijn honden over de eerste de beste schutting. Ik heb trouwens ook niet het vertrouwen dat een uit huis denderde hond die reageert op een keffende Chihuahua dat doet om te komen spelen. Ik zou het in ieder geval niet af gaan wachten.
Ik zou exact doen wat TS deed. De chi's uit de buurt houden en desnoods als ik de hond inschatte als aanvallend een schop voor zijn harses verkopen.

Ik heb trouwens Jack Russells en er wordt hier niet geblaft. Ik vind blaffende honden afschuwelijk. Dus ik leer ze vanaf het allerprilste begin dat blaffen verboden is. En het is verbazingwekkend simpel om ze dat aan te leren.

Maar iets anders wat ik nooit zo begrijp is dat er altijd een oorzaak die bij een ander ligt schijnt te moeten zijn. Ik heb dat werkelijk nooit begrepen. Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden. Ik ben verantwoordelijk voor als ze overlast veroorzaken, voor als ze blaffen, voor als ze bijten.
Het boeit me voor geen meter wat een ander doet. Sterker nog als mijn honden worden geterroriseerd door een kudde keffende Chihuahua's dan voel ik me er verantwoordelijk voor dat geen van deze kutkeffers gebeten wordt door 1 van mijn honden. Dus zorg ik dat dat niet gebeurd.
En dat lukt zelfs met meerdere Mechels en Jack Russells tegelijkertijd. En als ik er eens 1 tussen heb lopen die ik niet vertrouw dan laat ik hem apart uit. Of ik hang er een muilkorf om.

Ik heb trouwens de ervaring dat het gros vd honden zich niets van hysterische keffers aantrekt. Al mijn honden trekken tot nu toe amper een wenkbrauw op als er tegen ze gekeft wordt. Het interesseert ze minder dan niets. Ik kom over het algemeen lastiger langs een vriendelijk kwispelende hond dan langs een kudde keffers. Die worden straal genegeerd. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Anja
Zeer actief

Cleva schreef:
Anja schreef: omdat jullie zo'n hekel hebben aan het woord klapkaak
Grabbelbak.
Bloedsnoet.
Klepperkanis.

Roep maar, hoor. Gaan we het nou over woordkeuzes zitten hebben?
Ja dat noemen we politiek verantwoord.
Omdat ik graag antwoord wil hebben.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Anja
Zeer actief

Budkes schreef:

Maar dat is achteraf.
Nou dat zou wel t laatste zijn wat ik zou proberen. Een HRhond proberen weg te brullen. Volkomen nutteloos. Ik donderde mijn honden over de eerste de beste schutting. Ik heb trouwens ook niet het vertrouwen dat een uit huis denderde hond die reageert op een keffende Chihuahua dat doet om te komen spelen. Ik zou het in ieder geval niet af gaan wachten.
Ik zou exact doen wat TS deed. De chi's uit de buurt houden en desnoods als ik de hond inschatte als aanvallend een schop voor zijn harses verkopen.

Ik heb trouwens Jack Russells en er wordt hier niet geblaft. Ik vind blaffende honden afschuwelijk. Dus ik leer ze vanaf het allerprilste begin dat blaffen verboden is. En het is verbazingwekkend simpel om ze dat aan te leren.

Maar iets anders wat ik nooit zo begrijp is dat er altijd een oorzaak die bij een ander ligt schijnt te moeten zijn. Ik heb dat werkelijk nooit begrepen. Ik ben verantwoordelijk voor mijn honden. Ik ben verantwoordelijk voor als ze overlast veroorzaken, voor als ze blaffen, voor als ze bijten.
Het boeit me voor geen meter wat een ander doet. Sterker nog als mijn honden worden geterroriseerd door een kudde keffende Chihuahua's dan voel ik me er verantwoordelijk voor dat geen van deze kutkeffers gebeten wordt door 1 van mijn honden. Dus zorg ik dat dat niet gebeurd.
En dat lukt zelfs met meerdere Mechels en Jack Russells tegelijkertijd. En als ik er eens 1 tussen heb lopen die ik niet vertrouw dan laat ik hem apart uit. Of ik hang er een muilkorf om.

Ik heb trouwens de ervaring dat het gros vd honden zich niets van hysterische keffers aantrekt. Al mijn honden trekken tot nu toe amper een wenkbrauw op als er tegen ze gekeft wordt. Het interesseert ze minder dan niets. Ik kom over het algemeen lastiger langs een vriendelijk kwispelende hond dan langs een kudde keffers. Die worden straal genegeerd. :U:
Dank je wel.
Ik snap het heus wel dat mijn chihuahua's in de ogen van een ander irritant zijn en dat zijn ze bij tijd en wijlen ook.
Maar dat de schuld bij mijn keffende minihondje gelegd word als hij aangevallen word door een klapkaak ( sorry Spa ) snap ik helemaal niks van.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De benaming klapkaak vind ik uitstekend geschikt voor honen die gefokt zijn om te doden.
Spa doet me denken aan zuiver water, een sperma allergie of een wapenfabrikant. Die hebben alle drie niets met honden te maken.
Laten we het maar op klapkaken houden dan weet iedereen wat er bedoelt word.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:
Tineke schreef:
toots schreef:Maar het keffen opzich kan geen kwaad ;)
Nee keffen op zich kan zeker geen kwaad maar je hond de deur uit laten vliegen kan dat wel , wat voor soort je ook hebt.
Een fietser kan daar een behoorlijke smak door maken , ik ken iemand die dat ook daadwerkelijk gedaan heeft en ik zou ook niet vrolijk worden als ik zo'n beestje onder mijn wielen zou krijgen. Dat is iets wat ik ook niet snel van mijn netvlies zou krijgen den ik :ugh:
Het kan je overkomen dat geloof ik maar zo maar het is hoe dan ook iets wat je moet zien te voorkomen ook als je een klein hondje hebt.

Precies dat gaf ik al eerder aan dat de Jack Russel ook los liep en die ook voor een gevaarlijke situatie kon zorgen. Alles bij elkaar genomen vind ik het nogal wat.
En hoe er direct aangenomen wordt dat Anja een hysterische dame is en haar hondjes alles afblaffen snap ik ook niet. Wel snap ik haar rede om toch melding te doen. Als deze honden vaker de kans krijgen dan kan er dus wel echt iets gebeuren. Als automobilist kun je flink in de shit terecht komen als je moet uitwijken voor een Jack Russel. En je zal er maar net lopen met je leuke pluizenbolletje en de klapkaak niet in de gaten hebben, dan is het natuurlijk gewoon hap slik weg. En dan is het natuurlijk ineens een verschrikkelijke hond. Nee het is een verschrikkelijke onverantwoordelijke eigenaar met een slap excuus. Nu wordt Anja verweten dat ze wel snel naar de wijkagent gaat. Maar plaats je eens in haar schoenen hoe machteloos ze op dat moment is geweest en hoe makkelijk dit wel verkeerd had kunnen aflopen terwijl het baasje gewoon binnen zat ;)

Ik heb Anja niets verweten in dit topic hoor want ik snap best dat je schrikt en dan vanuit die schrik reageert. Ik reageerde op het feit dat het allemaal wel best is als er een klein hondje de straat op vliegt omdat er dan niets met je hond kan gebeuren :wink:

Wijkagent inschakelen zou ik zelf niet doen , ik zou eerst het gesprek aangaan en kijken hoe de eigenaresse erop zou reageren. Wellicht is die ook zo geschrokken en kom je er dan zo samen wel uit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Anja schreef:Ik wil in deze graag advies van de spa ( omdat jullie zo'n hekel hebben aan het woord klapkaak ) eigenaren. En dan eigenlijk vooral van Hippo. Die noemt me nl hysterisch :19:
Wat had deze hysterische eigenaresse dan moeten doen? Gewoon blijven staan en afwachten of Tyson goede of slechte bedoelingen had?
Ik ben heel benieuwd..
Ik zou hetzelfde gedaan hebben en me ook kapot schrikken en niet afwachten. Als de hond slechte bedoelingen had was dat afwachten meteen een drama en misschien wel de dood van je hondjes. Immers eenmaal in de bek krijg je je hondje er echt niet meer 123 uit.
Wijkagent had ik niet ingeschakeld persoonlijk maar dat zou mijn persoonlijke keuze zijn geweest. Elke op mij af stormende staff of pitbull zal een reactie triggeren die gaat over het redden van mijn hondjes en niks anders. Zeker bij een voordeur want daar waken ze....
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Anja schreef:Ik wil in deze graag advies van de spa ( omdat jullie zo'n hekel hebben aan het woord klapkaak ) eigenaren. En dan eigenlijk vooral van Hippo. Die noemt me nl hysterisch :19:
Ik ben heel benieuwd..
Geen Hippo maar een andere klapkaakeigenaar, en nee, ik persoonlijk heb geen hekel aan het woord.

Dat je schrikt, kan ik mij helemaal voorstellen he, dat even voorop. Want zelfs ik schrik als ik met klapkaak loop en zij wordt bedolven door grotere (soms ook kleinere) honden die op haar afdenderen met niet zulke leuke lichaamstaal/geluiden en nee, dat is niet omdat ik mijn eigen hond niet vertrouw.

Máár als die klapkaak kwaad had gewild, had hij ze ook wel gegrepen zonder het heen en weer slingeren van je honden want als ze hem willen, dan grijpen ze hem.

Hetgeen mij tegenstaat is dat je meteen een melding maakt bij de wijkagent, zonder eerst ook maar een woord (de scheldwoorden even niet meegerekend) te wisselen met mevrouw klapkaak.
We leven tegenwoordig in een maatschappij dat mensen niet eens het gesprek aan (durven?) te gaan, terwijl je daar soms veel meer mee bereikt dan meteen naar meneer agent te gaan.
Ik had dat persoonlijk veel meer gewaardeerd en je daarvoor bedankt, en nee dat is niet om de consequentie van meneer agent, maar omdat je de moeite neemt mij uit te leggen waar je tegenaan loopt, dat je dat vervelend vind, hoe jij het graag ziet, etc. etc.
Mocht je daarna toch met een wrang gevoel weggaan en het toch niet lekker zitten, en je zegt me dat je om die reden toch een melding bij de wijkagent maken, dan begrijp ik je beter.

Hoe ik het zelf oplos? Op dit moment ben ik druk bezig mijn pup (Franse Bulldog) te socialiseren en ja hoor, vorige week op het losloopveld terwijl we samen in het gras spelen, komt daar een klapkaak aan gespurd richting Teun... Ik heb de klapkaak gepakt en heb de eigenaar geroepen, of hij zijn hond even bij zich kon houden omdat mijn pup hier niet blij van werd terwijl Teun naast me stond.
Eigenaar zei uiteraard dat hij niks deed maar begreep waarom en zo vervolgde onze wegen. :zweep:

Zo ook al vaker met Muis, ik pak de klapkaak bij zijn halsband terwijl ik Muis naast me neerzet en vraag hem of haar de hond aan te lijnen. Ik heb vaak ook standaard een extra lijn bij me, zo heb ik een paar weken terug een hond teruggebracht bij een klapkaak eigenaar met de tekst dat een lijn toch wat verstandiger is met het ras. :idea:

Verschil hier, is dat ik minder angst heb voor het ras omdat ik 3000 voorbeelden heb waar niks aan de hand is, en jullie ervaren dit andersom. Neem ik jullie niet kwalijk, want ik heb wel wat inlevingsvermogen en snap dat met alle incidenten, de angst flink aanwezig is.
Maar ik zou het toch erg waarderen als je het gesprek met me aangaat als ik iets doe wat je niet aanstaat.

En ja, het gesprek aangaan met een klapkaakeigenaar, daar zit je toch niet op te wachten en bladiebla, maar andersom zou je het, neem ik aan, ook erg waarderen als mensen eerst naar je toekomen ipv meteen de politie in te schakelen?

Naja for so far, mijn betoog. :engel:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Maar dat is achteraf.
Of ze had in de krant gestaan omdat haar twee hondjes verscheurd waren. Wil je met dit soort honden serieus afwachten of ze kwade bedoelingen hebben?
AfbeeldingAfbeelding
Suusz27
Zeer actief

tbeast schreef:

Maar dat is achteraf.
Of ze had in de krant gestaan omdat haar twee hondjes verscheurd waren. Wil je met dit soort honden serieus afwachten of ze kwade bedoelingen hebben?
Jeetje, we zijn hier wel goed in relativeren zeg
Chihuahua-paws
Zeer actief

@Suusz het is heel fijn dat jij het allemaal wel anders op kan lossen.
Het is niet aan voorbijgangers om het met een klapkaak op te lossen.
Ik zou ook niet eerst waarschuwen voor ik de wijkagent bel. Anja werd ook niet gewaarschuwd dat dat beest daar liep toch? Als ze gewoon had gezorgd dat dat beest binnen zat was er niks aan de hand.
Er is trouwens gewoon een woordenwisseling geweest ja met scheldwoorden. Als mij dat zou overkomen zou ik wel weten hoe laat het is. Maarja ik laat de deur naar de straat niet open staan. Veel te bang dat Toots dan overreden wordt. Je kunt met een spa niet verwachten dat mensen het prettig vinden om die onbeheerd tegen te komen. Je vraagt dan om problemen. Ik zou daar verder overgens geen woorden aan vuil maken. Mensen die zo onverantwoordelijk met hun hond omgaan zijn meestal toch niet voor rede vatbaar, maar aangezien dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen zou ik er ook melding van kunnen maken.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Lunatic schreef:
ranetje schreef: Anders had hij (mogelijk) niet eens geweten dat ze langskwamen.
Reuk, zicht, noem maar iets :19:
Om in het bos te komen moet ik langs iemand's schutting. Die heeft een hond. Die iedere keer als ik alleen maar langsloop met stille honden finaal uit de panty gaat. :piew:
Direct aan de andere kant van de schutting zijn jullie uitstekend te horen.
Maar daar ging het toch niet over? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

toots schreef:Mensen die zo onverantwoordelijk met hun hond omgaan zijn meestal toch niet voor rede vatbaar
Nou, dat vind ik toch flink overdreven.
Heb je nog nooit een situatie aan de hand gehad waar je nét even niet oplette en er iets voorviel wat maar net goed ging of finaal mis? Bij mij wel hoor. Mijn honden zijn weggelopen, ik ben op de auto voor me geklapt, ik heb eens doorgereden bij een zebrapad terwijl er een voetganger wilde oversteken. Ik heb weleens dingen gemist. En ik vind mezelf echt wel voor rede vatbaar. Natuurlijk is het dom en stom. Gelukkig is er niets gebeurd en ik kan me voorstellen dat Anja alsnog vreselijk geschrokken is en van schrik ook boos is of was.

Maar we moeten niet gaan doen of die mevrouw van de spa een domme tokkendoos is. Wat we weten is dat ze gelijk ingreep en excuses aanbood. Dat klinkt vooralsnog niet als een ongeïnteresseerde eigenaresse. Weet jij veel wat de reden was dat die deur openstond. We hebben allemaal weleens hersenloze momenten. En ja natuurlijk, met een dergelijk ras kun je je dat niet veroorloven. Ook in een auto kan dat niet, en toch verongelukken vele mensen dagelijks. Shit happens en gelukkig heeft er dit keer geen ernstig gevolg plaatsgevonden.
Suusz27
Zeer actief

@Toots

Dan verschillen wij hierin qua mening en hebben de mensen die tot nu toe met mij te maken hebben gehad, mazzel. ;-)

Ze vroeg hoe klapkaakeigenaren het op zouden lossen, vandaar mijn uitleg waarbij ik ook benadruk dat ik snap dat het voor mensen met andere ervaringen, begrijpelijk is dat zij dat niet zo doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Manuma schreef:
toots schreef:Mensen die zo onverantwoordelijk met hun hond omgaan zijn meestal toch niet voor rede vatbaar

Heb je nog nooit een situatie aan de hand gehad waar je nét even niet oplette en er iets voorviel wat maar net goed ging of finaal mis? o jawel maar als je de deur gewoon open zet om je huis te laten doorluchten terwijl je zo'n hond hebt rondlopen is dat meer dan even niet opletten dit mag gewoon niet gebeuren, als je toevallig even een stofdoek aan het uitkloppen bent en de tussendeur zat niet goed dicht waarbij de Jack Russel net even sneaky de deur uit piept hoort ook niet maar kan vallen voor mij onder even niet goed gezien. Maar is ook niet ok.

Bij mij wel hoor. Mijn honden zijn weggelopen, ik ben op de auto voor me geklapt, ik heb eens doorgereden bij een zebrapad terwijl er een voetganger wilde oversteken. Ik heb weleens dingen gemist. En ik vind mezelf echt wel voor rede vatbaar. Natuurlijk is het dom en stom. Gelukkig is er niets gebeurd en ik kan me voorstellen dat Anja alsnog vreselijk geschrokken is en van schrik ook boos is of was. Zulke dingen heb ik idd nog nooit aan de hand gehad, Toots is geen wegloper gelukkig, maar heb wel eens mensen aan proberen te spreken die onverantwoord met hun spa omgingen die zijn nooit voor rede vatbaar gebleken die ik heb geprobeerd aan te spreken dan, de mensen die wel verantwoord met die honden omgaan dat is natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar we moeten niet gaan doen of die mevrouw van de spa een domme tokkendoos is, bijster inteligent ben je ook niet als je je klapkaak gewoon even los laat lopen onbeheerd.

Wat we weten is dat ze gelijk ingreep en excuses aanbood. Ja sorry ik zat even niet op te letten dat is geen excuus natuurlijk.

Dat klinkt vooralsnog niet als een ongeïnteresseerde eigenaresse. Weet jij veel wat de reden was dat die deur openstond. De rede intresseerd me niets die hond hoort niet los op straat.

We hebben allemaal weleens hersenloze momenten. En ja natuurlijk, met een dergelijk ras kun je je dat niet veroorloven. Ook in een auto kan dat niet, en toch verongelukken vele mensen dagelijks. Shit happens en gelukkig heeft er dit keer geen ernstig gevolg plaatsgevonden. idd gelukkig dat er niks ernstigs gebeurd is.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 jun 2017 10:47, 2 keer totaal gewijzigd.

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Manuma schreef:
Heb je nog nooit een situatie aan de hand gehad waar je nét even niet oplette en er iets voorviel wat maar net goed ging of finaal mis? Bij mij wel hoor. Mijn honden zijn weggelopen, ik ben op de auto voor me geklapt, ik heb eens doorgereden bij een zebrapad terwijl er een voetganger wilde oversteken. Ik heb weleens dingen gemist. En ik vind mezelf echt wel voor rede vatbaar. Natuurlijk is het dom en stom. Gelukkig is er niets gebeurd en ik kan me voorstellen dat Anja alsnog vreselijk geschrokken is en van schrik ook boos is of was.

Maar we moeten niet gaan doen of die mevrouw van de spa een domme tokkendoos is. Wat we weten is dat ze gelijk ingreep en excuses aanbood. Dat klinkt vooralsnog niet als een ongeïnteresseerde eigenaresse. Weet jij veel wat de reden was dat die deur openstond. We hebben allemaal weleens hersenloze momenten. En ja natuurlijk, met een dergelijk ras kun je je dat niet veroorloven. Ook in een auto kan dat niet, en toch verongelukken vele mensen dagelijks. Shit happens en gelukkig heeft er dit keer geen ernstig gevolg plaatsgevonden.
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”