wie overdrijft hier nouGimmick schreef:Overdrijven is ook een vak zeg...
Maar ja het is een spa dus dood moet hij!
Is het een malamute dan is het van de pot gerukt dat hij in beslag genomen wordt...
Iets met 2 maten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Open voordeur.. en een klapkaak
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Open voordeur.. en een klapkaak

-
Manuma
- Zeer actief
Nou? Ze heeft ergens wel gelijk.Lizzie. schreef: wie overdrijft hier nou
Anja schreef: Spuit die lijers allemaal maar af.. ik ben voor
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Oh. Nou dat slaat dan nergens op AnjaManuma schreef:Nou? Ze heeft ergens wel gelijk.Lizzie. schreef: wie overdrijft hier nou
Anja schreef: Spuit die lijers allemaal maar af.. ik ben voor
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nanna schreef:Ik heb nergens iets gezegd over afspuiten![]()
Nanna schreef:Ik zou trouwens, als door mijn toedoen middels melding bij de wijkagent, de klapkaak in beslag wordt genomen, me geen seconde schuldig voelen. Als het beest wordt afgespoten is de enige die zichzelf daar heel hartelijk voor mag bedanken dat lakse wijf zelf.
Je wéét nu eenmaal dat je met dit type hond honderd keer meer verantwoording hebt dan met een gilwawa. Die neem je dan ook maar. En anders is het doei Tyson.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik zal niet zeggen dat ze dood moeten hoorGimmick schreef:Overdrijven is ook een vak zeg...
Maar ja het is een spa dus dood moet hij!
Is het een malamute dan is het van de pot gerukt dat hij in beslag genomen wordt...
Iets met 2 maten
Maar ja ik ben wel van mening dat je beter moet opletten met een Hoog Risico hond dan met een teckeltje.
Ik vond bij de malamute de maatregelen verder ook niet zo heel gek. Maar goed daar gaat het niet over lijkt me.
- Tineke
- Zeer actief
Nou het blijft niet altijd bij blaffen hoor , er zijn zat van die mormeltjes die fiks erop los happen. Het is echt raar om te denken dat een grote hond als dat op regelmatige basis gebeurt het niet eens zat kan worden en er een reactie op zou kunnen volgen. Ik weet achtereenvolgens een Maltezer, een Beagle een Teckel en een Cavelier die mijn super brave Rio tot waanzin hadden kunnen drijven als er niet ingegrepen was(door ons dan want de baasjes waren of in geen velden of wegen te bekennen of lieten het toe) en waar hij zeker zijn tanden in had willen zetten.lieke schreef: Tja, en ik vind het weer raar om te zeggen dat het blaffen van een hond een terechte agressieve reactie kan oproepen. Kom op zeg. Honden blaffen. En sommige rassen keffen nu eenmaal. Vooral dat kleine spul kan er soms wat van. Maar dat rechtvaardigt m.i. niet dat een andere hond er dan boven op mag klappen.![]()
Honden hebben een ander gevoel over rechtvaardigheid dan wij mensen hoor en ze reageren vanuit een instinct en zonder relativeringsvermogen. Waar hij iedere keffer met rust zou laten waren deze toch zo fel en happerig dat hij daar in deze gevallen toch echt even anders over dacht. Niet dat hij er de gelegenheid voor kreeg maar hij had het zeker wel gewild.

- Tineke
- Zeer actief
Ja en dacht je nu echt dat dat enkel jou overkomt , dat overkomt andere ook echt wel.Lizzie. schreef:Ik heb dan ''onopgevoede'' keffersMisschien moeten andere eens afvragen hoe dat komt. Ik loop jarenlang te trainen om mijn honden andere honden te negeren en om niet te gaan blaffen. Maar helaas zijn mijn honden zovaak heel vervelend benaderd en dan spreek ik dit nog heel subtiel uit.
Luus is achtereenvolgens door een gemuilkorfde mechelaar besprongen , een labradormx die het een week later gewoon weer wilde doen maar toen kreeg hij een optiefer van ons voor hij erbij was en door een stabij. Ze heeft overigens nergens schade bij opgelopen al vond ze het niet leuk maar ze heeft gewoon nog te luisteren naar ons en geschreeuw daar doen we niet aan.

- Tineke
- Zeer actief
Nee keffen op zich kan zeker geen kwaad maar je hond de deur uit laten vliegen kan dat wel , wat voor soort je ook hebt.toots schreef:Maar het keffen opzich kan geen kwaad
Een fietser kan daar een behoorlijke smak door maken , ik ken iemand die dat ook daadwerkelijk gedaan heeft en ik zou ook niet vrolijk worden als ik zo'n beestje onder mijn wielen zou krijgen. Dat is iets wat ik ook niet snel van mijn netvlies zou krijgen den ik
Het kan je overkomen dat geloof ik maar zo maar het is hoe dan ook iets wat je moet zien te voorkomen ook als je een klein hondje hebt.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Als je denkt dat deze vrouw voor rede vatbaar is, absoluut eerst een praatje met haar gaan maken. Volgens mij is dat juist effectiever en prettiger voor de onderlinge verhoudingen dan direct naar de politie stappen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Wie wil er een maandje met mijn keffende Jacks lopen?

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
oh gelukkig, ik ben niet de enige met onopgevoede keffersMaryanne schreef:Wie wil er een maandje met mijn keffende Jacks lopen?![]()

- Tineke
- Zeer actief
Oh nee dat zijn jullie zeker niet , sterker nog in Hondenland zijn jullie in de meerderheidLizzie. schreef:oh gelukkig, ik ben niet de enige met onopgevoede keffersMaryanne schreef:Wie wil er een maandje met mijn keffende Jacks lopen?![]()

- Jackira
- Zeer actief
Ik heb drie keffers gehad, waarvan er nu nog eentje leeft. Maar alle drie waren ze met een jaar of twee oud prima onder controle. Alleen Balou keft nu wel weer omdat ze een beetje dement aan het worden is en ook doof. Dus ik heb niet op tijd contact met haar. Maar zij mag het want ze is 15
Nee hoor ze mag dat natuurlijk ook niet
, zij zal alleen nooit naar een andere hond toe gaan. Het is meer dat ze in huis een beetje te kefferig is nu. maar daar kan ze nu niks aan doen.
Nee hoor ze mag dat natuurlijk ook niet
Laatst gewijzigd door Jackira op 19 jun 2017 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook dat de hele wereld dol op Pirke is maar niet op mijn keffende terror Jacks 
- Jackira
- Zeer actief
Het versterkt elkaar natuurlijk ook nog eens denk ikMaryanne schreef:Ik denk ook dat de hele wereld dol op Pirke is maar niet op mijn keffende terror Jacks
- Tineke
- Zeer actief
Micron zou hier de keffer rol op zich moeten nemen hij had er gelukkig weinig mee. Het is dus niets iets wat we hem echt hebben moeten afleren.Ri@ schreef:Ik heb drie keffers gehad, waarvan er nu nog eentje leeft. Maar alle drie waren ze met een jaar of twee oud prima onder controle. Alleen Balou keft nu wel weer omdat ze een beetje dement aan het worden is en ook doof. Dus ik heb niet op tijd contact met haar. Maar zij mag het want ze is 15![]()
![]()
Nee hoor ze mag dat natuurlijk ook niet, zij zal alleen nooit naar een andere hond toe gaan. Het is meer dat ze in huis een beetje te kefferig is nu. maar daar kan ze nu niks aan doen.

- Jackira
- Zeer actief
Dino, Balou en Beer wel. Aangevoerd door keeshondkruising Balou. En die heeft een kef waar je trommelvliezen van springenTineke schreef:Micron zou hier de keffer rol op zich moeten nemen hij had er gelukkig weinig mee. Het is dus niets iets wat we hem echt hebben moeten afleren.Ri@ schreef:Ik heb drie keffers gehad, waarvan er nu nog eentje leeft. Maar alle drie waren ze met een jaar of twee oud prima onder controle. Alleen Balou keft nu wel weer omdat ze een beetje dement aan het worden is en ook doof. Dus ik heb niet op tijd contact met haar. Maar zij mag het want ze is 15![]()
![]()
Nee hoor ze mag dat natuurlijk ook niet, zij zal alleen nooit naar een andere hond toe gaan. Het is meer dat ze in huis een beetje te kefferig is nu. maar daar kan ze nu niks aan doen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn hondjes keffen niet meer. Ik corrigeer dat als enige gedrag harder en duidelijk.
Wij haten keffers en zowel Bas als Tom vielen uit en samen al helemaal. Bas is gestopt na een aantal correcties en die kan ik waarschuwen. Tom hetzelfde en samen keffen ze ook niet meer als ik ze aan korte riemen doe en waarschuw.
Dus het is vaak prima af te leren. Keffen vind ik zoiets vreselijks van kleine hondjes. Niet zozeer het gedrag als wel hetgeen ze ermee uitlokken. Ze worden domweg doelwit. Mijn hondjes negeren nu andere honden en worden dus ook genegeerd. Als ze gaan keffen hebben ze meteen de aandacht en die is meestal niet positief. Daarnaast beinvloed hun eigen gekef ook hun eigen gemoedstoestand. Als ze keffen happen ze ook. Als ze stil zijn zijn ze kalm en maken ze leuk kennis met honden.
Ik vind keffen echt iets wat ik niet kan en wil accepteren en dus is dat echt het enige waar ik ze op corrigeer. Best flink ook. En ze doen het dus niet meer.
Wij haten keffers en zowel Bas als Tom vielen uit en samen al helemaal. Bas is gestopt na een aantal correcties en die kan ik waarschuwen. Tom hetzelfde en samen keffen ze ook niet meer als ik ze aan korte riemen doe en waarschuw.
Dus het is vaak prima af te leren. Keffen vind ik zoiets vreselijks van kleine hondjes. Niet zozeer het gedrag als wel hetgeen ze ermee uitlokken. Ze worden domweg doelwit. Mijn hondjes negeren nu andere honden en worden dus ook genegeerd. Als ze gaan keffen hebben ze meteen de aandacht en die is meestal niet positief. Daarnaast beinvloed hun eigen gekef ook hun eigen gemoedstoestand. Als ze keffen happen ze ook. Als ze stil zijn zijn ze kalm en maken ze leuk kennis met honden.
Ik vind keffen echt iets wat ik niet kan en wil accepteren en dus is dat echt het enige waar ik ze op corrigeer. Best flink ook. En ze doen het dus niet meer.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker weten! Moet je hier even op het raam bonzenRi@ schreef:Het versterkt elkaar natuurlijk ook nog eens denk ikMaryanne schreef:Ik denk ook dat de hele wereld dol op Pirke is maar niet op mijn keffende terror JacksAls de ene begint gaatd e rest mee of nog harder keffen dan de eerste.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waken vind ik geen keffen even voor de duidelijkheid. Tom en Bas rennen ongeveer elk uur een keer keffend rond het huis. Dan horen ze wat en dat mogen ze dus wel. Dat vind ik prima en waaks gedrag is goed hier. Bas begint en dan stormen ze samen naar de poort of voordeur via de achtertuin. Wee de persoon die daar staat want die wordt vreselijk uitgekaffert/gekeft....Maryanne schreef:Zeker weten! Moet je hier even op het raam bonzenRi@ schreef:Het versterkt elkaar natuurlijk ook nog eens denk ikMaryanne schreef:Ik denk ook dat de hele wereld dol op Pirke is maar niet op mijn keffende terror JacksAls de ene begint gaatd e rest mee of nog harder keffen dan de eerste.
- Tineke
- Zeer actief
Ja ik heb een Keesje gehad en of die keffen konRi@ schreef:Dino, Balou en Beer wel. Aangevoerd door keeshondkruising Balou. En die heeft een kef waar je trommelvliezen van springenTineke schreef:Micron zou hier de keffer rol op zich moeten nemen hij had er gelukkig weinig mee. Het is dus niets iets wat we hem echt hebben moeten afleren.Ri@ schreef:Ik heb drie keffers gehad, waarvan er nu nog eentje leeft. Maar alle drie waren ze met een jaar of twee oud prima onder controle. Alleen Balou keft nu wel weer omdat ze een beetje dement aan het worden is en ook doof. Dus ik heb niet op tijd contact met haar. Maar zij mag het want ze is 15![]()
![]()
Maar ze begrepen op een gegeven moment toch dat het niet de bedoeling was.

- Jackira
- Zeer actief
Maryanne schreef:Zeker weten! Moet je hier even op het raam bonzenRi@ schreef:Het versterkt elkaar natuurlijk ook nog eens denk ikMaryanne schreef:Ik denk ook dat de hele wereld dol op Pirke is maar niet op mijn keffende terror JacksAls de ene begint gaatd e rest mee of nog harder keffen dan de eerste.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat doen ze dus niet. Op Mindy na, die rent keffende op de grootste honden af en als die dan reageren op haar rent ze gillend weg.Nanna schreef:Hier krijsen ze ook alle duivels uit de hel als de bel gaatlaeken schreef:
Waken vind ik geen keffen even voor de duidelijkheid. Tom en Bas rennen ongeveer elk uur een keer keffend rond het huis. Dan horen ze wat en dat mogen ze dus wel. Dat vind ik prima en waaks gedrag is goed hier. Bas begint en dan stormen ze samen naar de poort of voordeur via de achtertuin. Wee de persoon die daar staat want die wordt vreselijk uitgekaffert/gekeft....Maar dat is inderdaad niet hetzelfde als buiten allerlei honden uitkafferen alleen omdat ze er zijn.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat wordt er weer veel ingevuld zeg! Wie zegt dat het keffen een trigger was? de doorsnee klapkaak heeft geen trigger nodig om op een hond te klappen, dus heb je zo'n hond dan ben je extra voorzichtig en laat zeker geen voordeur open staan
Keffen is vreselijk irritant, dat was het eerste wat ik mijn keeshonden en mijn westies heb afgeleerd en die staan er toch om bekend. Waken mag even, zomaar keffen of andere honden uitvoeteren daar doen we niet aan
Keffen is vreselijk irritant, dat was het eerste wat ik mijn keeshonden en mijn westies heb afgeleerd en die staan er toch om bekend. Waken mag even, zomaar keffen of andere honden uitvoeteren daar doen we niet aan
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Rocco
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geef mij keffende en terror Jackie maar een dag , dan is het snel afgelopen met het geblaf
wedden....
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
dit doet laika ook. Alleen snapt Spikey dat niet die dan wel boos begint te blaffen. In spel snapt hij haar gekef ook niet. Hij vliegt dan naar de heg om te kijken wat er wel niet langs komt.Nanna schreef:De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Rozi het heel soms doet. Niet eens echt keffen maar een soort van woewoewoewoe als ze een onbekende hond ziet. Ze gaat er vast niet op af; het is ook angst van haar. Komt de hond dichterbij en blijkt het een volle reu te zijn dan slettebakt ze er op los![]()
Een teef wordt verder genegeerd.
(ja ik weet het Spikey is niet slim)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Nou ...................... blafgeluid is voor een hond een perfecte reden om even te gaan kijken waar dat vandaan komt (op zijn minst).Lunatic schreef:Wat wordt er weer veel ingevuld zeg! Wie zegt dat het keffen een trigger was? de doorsnee klapkaak heeft geen trigger nodig om op een hond te klappen, dus heb je zo'n hond dan ben je extra voorzichtig en laat zeker geen voordeur open staan![]()
En deze hond kwam naar buiten nadat de hondjes lawaai maakten.
Dus wat was de reden was dat die hond naar buiten kwam?
Anders had hij (mogelijk) niet eens geweten dat ze langskwamen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Reuk, zicht, noem maar ietsranetje schreef:Nou ...................... blafgeluid is voor een hond een perfecte reden om even te gaan kijken waar dat vandaan komt (op zijn minst).Lunatic schreef:Wat wordt er weer veel ingevuld zeg! Wie zegt dat het keffen een trigger was? de doorsnee klapkaak heeft geen trigger nodig om op een hond te klappen, dus heb je zo'n hond dan ben je extra voorzichtig en laat zeker geen voordeur open staan![]()
En deze hond kwam naar buiten nadat de hondjes lawaai maakten.
Dus wat was de reden was dat die hond naar buiten kwam?
Anders had hij (mogelijk) niet eens geweten dat ze langskwamen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een maand en het zijn er maar twaalfRocco schreef:Geef mij keffende en terror Jackie maar een dag , dan is het snel afgelopen met het geblafwedden....
-
80564M
Helemaal eens. Dat gemeld bij de politie snap ik ook niet. En inderdaad, het eerste bericht van TS staat bol van het gescheld over kuthond dit en trut datDeDiana schreef:Nou, precies. Ik ken de mevrouw niet en misschien is ze inderdaad niet voor rede vatbaar - dan zou ik een bezoek aan de wijkagent nog wel snappen.Gimmick schreef:Het hebben van een spa maakt niet meteen iemand niet voor rede vatbaar he.
Maar misschien is de mevrouw er net zo goed heel erg van geschrokken, kan ze zich wel voor haar hoofd slaan voor haar onoplettendheid en let ze nu wel tien keer op of de deur wel goed dichtzit. Dan is het toch ook opgelost?
Ik ben het ermee eens dat je je met dit soort rassen eigenlijk geen fouten of lakse houding kunt permitteren, maar sommige mensen hebben dat gewoon niet zo in de gaten. Hopelijk is dat nu wel tot haar doorgedrongen.