Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezellig terrasje pikken
Moderator: moderatorteam
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Gezellig terrasje pikken
ik had hem al lang op zijn smoel getimmerd,
ondanks het feit dat ik er een flink pak slaag bij had opgelopen,
maar door niemand laat ik me zo benaderen,
in dit geval had ik graag gezien dat de hond een beetje agressiever had gereageerd,
ondanks het feit dat ik er een flink pak slaag bij had opgelopen,
maar door niemand laat ik me zo benaderen,
in dit geval had ik graag gezien dat de hond een beetje agressiever had gereageerd,
-
Kimmie
als de hond wat had gedaan had het natuurlijk zo'n kutbeest geweest die niet in de samenleving thuis hoort,en die zo snel mogelijk uitgeroeit moet worden... 
- Lanavandevledders
- Zeer actief
ja krijg je dat weerKimmie schreef:als de hond wat had gedaan had het natuurlijk zo'n kutbeest geweest die niet in de samenleving thuis hoort,en die zo snel mogelijk uitgeroeit moet worden...
-
Sandra&co
Ik zou ook weggelopen zijn, terugknokken is géen optie in dit geval. Die vent heeft iets geslikt (of een zware psychiatrische aandoening) en een kapotgeslagen bierflesje in z'n handen en hield die op gegeven moment zelfs tegen de keel van die hondenbaas
Dat win je niet. De enige goede reactie die je dus kunt geven, is je kalm uit de voeten maken.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Ik denk inderdaad dat agressie terug in dit geval alles nog erger had gemaakt
- Lanavandevledders
- Zeer actief
tja zo zit ik niet in elkaar, ik wordt pislink in zulke gevallen,
met alle gevolgen van dien,
trouwens de man probeerde gewoon kalm weg te lopen, maar zelfs dat werd hem niet gegund.
hij kreeg als dank een kapotte bierfles tegen zijn hals gedrukt,
dan schiet je toch in de zelfverdediging?
trouwens de man probeerde gewoon kalm weg te lopen, maar zelfs dat werd hem niet gegund.
-
Sandra&co
Ik word ook pislink, en zonder dat bierflesje in z'n klauwen had ik het gerust aangedurfd, maar als iemand met glas (waar je makkelijk een slagader mee kan doorhalen) loopt te zwaaien, haak ik af. Misschien had ik een stoel opgepakt en die tussen ons in gehouden om wat afstand te creëren, maar ik ga niet in gevecht. Dat is gewoon best dom in een situatie met zo iemand. Die gast is vorig jaar door de politie neérgeschoten, denk je dat die iets te verliezen heeft? Weet alleen vrij zeker dat Izzy een andere keuze zou maken dan deze hond. Des te meer reden om weg te lopen.Lanavandevledders schreef:tja zo zit ik niet in elkaar, ik wordt pislink in zulke gevallen,
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Fysiek is de hondeneigenaar niet opgewassen tegen deze psychopaat. De angst druipt dan ook van hem af. Toch heeft hij naar mijn idee juist gehandeld door de situatie te laten de-escaleren. Dat zou ik ook vinden als hij de psychopaat gemakkelijk meester zou kunnen zijn want juridisch kan een balletje heel raar gaan rollen. En voor je het weet ben je in hun ogen dan geen slachtoffer meer, maar dader.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
ik zeg altijd, een kat in het nauw kan rare sprongen maken,
mij zelf kennende, zal ik dan de komende jaren wel vastzitten,
want zover in het voren denk ik op zo'n moment niet.
dan schiet ik in de verdediging.
mij zelf kennende, zal ik dan de komende jaren wel vastzitten,
want zover in het voren denk ik op zo'n moment niet.
dan schiet ik in de verdediging.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Ik was ook in de verdediging gegaan. Zie alleen de aanleiding voor dit akkefietje niet zo. Mijn honden zouden er vrolijk omheen dansen 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
is dat wel echt of is het in scene gezet?
ik vind het net een stel slechte toneelspelers
ik vind het net een stel slechte toneelspelers

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
S@ndr@
- Zeer actief
Als iemand zo van de wereld is kun je het beste dit doen, of in ene keer zorgen dat hij gelijk bewusteloos is als je uithaalt 1 van 2 en, geen halfslachtige toestanden, want dat wordt moord
doodeng dit soort toestanden, ik zou trouwens wel aangifte doen dan, disisnietgoenie
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik had het al gezien op een site voor Leidenaren. Wat een stuk verdriet zeg die ruzie maker. Ik zou ook kalm blijven want anders is de hond immers de klos. Moeilijk dat wel maar mijn hond zou me liever zijn.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Peter27
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Heb je een woest uitziende hond. Doet hij niets haha.
Misschien maar beter ook. En ik zou ook weg gelopen zijn. Die vent is niet goed bij zn paasei.
Misschien maar beter ook. En ik zou ook weg gelopen zijn. Die vent is niet goed bij zn paasei.
blablabla 
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat soort moet gewoon tegen de verkeerde aanlopen... iemand met een beetje jiu jitsu kennis heeft dat kapotte flesje in 2 seconden afgepakt en dan zijn de rollen ineens omgedraaid.
Tokkie gek blijkt vorig jaar al eens te zijn neergeschoten door plisie, dat zegt al genoeg natuurlijk.
Het jammere met zulks is dat ze vaak een antenne hebben voor wie ze wel en wie ze niet zo behandelen en benaderen.
Tokkie gek blijkt vorig jaar al eens te zijn neergeschoten door plisie, dat zegt al genoeg natuurlijk.
Het jammere met zulks is dat ze vaak een antenne hebben voor wie ze wel en wie ze niet zo behandelen en benaderen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat blijft die hond rustig... ik vrees dat de mijne echt niet zo rustig waren gebleven, zelfs oma Biène niet
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
blondie
- Zeer actief
Politie doet onderzoek. Ik krijg het gevoel dat ze elkaar kennen eerlijk gezegd.
Ik kan er al slecht tegen als ik zie dat de man met de hond wegdraait nadat hij een flesje tegen zijn nek krijgt gedrukt en dat twee volwassen mannen die op het terras lopen verder ook niets doen.
Dan kunnen veel mensen zeggen dat ze beter niets kunnen doen om de boel niet te laten escaleren, maar mijn gevoel is anders. Als beide niet al te kleine mannen ipv tafeltjes schoonmaken ieder langszij lopen en de man bij de armen pakken en de politie laten bellen dan had hij in ieder geval later ook niet verder opgelopen met die man en die hond bij zijn halsband kunnen grijpen.
Je weet niet wat je doet als je aangevallen wordt. Dat zijn echt situaties die je normaal gesproken niet overkomen. De ene haalt direct terug uit, en een ander blijft als aan de grond genageld staan.
Zelf ben ik helaas wijs geworden dat je het in ieder geval niet van omstanders moet hebben als het gaat om hulp of ingrijpen, zelf meegemaakt, maar dit filmpje bevestigd dat ook weer.
Nu staat er toevallig een hond bij en wordt dit hier neergezet, maar geloof me, dit gebeurt ook mensen zonder hond.
Ik kan er al slecht tegen als ik zie dat de man met de hond wegdraait nadat hij een flesje tegen zijn nek krijgt gedrukt en dat twee volwassen mannen die op het terras lopen verder ook niets doen.
Dan kunnen veel mensen zeggen dat ze beter niets kunnen doen om de boel niet te laten escaleren, maar mijn gevoel is anders. Als beide niet al te kleine mannen ipv tafeltjes schoonmaken ieder langszij lopen en de man bij de armen pakken en de politie laten bellen dan had hij in ieder geval later ook niet verder opgelopen met die man en die hond bij zijn halsband kunnen grijpen.
Je weet niet wat je doet als je aangevallen wordt. Dat zijn echt situaties die je normaal gesproken niet overkomen. De ene haalt direct terug uit, en een ander blijft als aan de grond genageld staan.
Zelf ben ik helaas wijs geworden dat je het in ieder geval niet van omstanders moet hebben als het gaat om hulp of ingrijpen, zelf meegemaakt, maar dit filmpje bevestigd dat ook weer.
Nu staat er toevallig een hond bij en wordt dit hier neergezet, maar geloof me, dit gebeurt ook mensen zonder hond.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Je hebt helemaal gelijk Blondie. Ingrijpen ben ik ook een voorstander van. In de praktijk word je dat echter niet in dank afgenomen. Vrijwel altijd zul je beboet worden wegens een geweldsdelict. Iemand in mijn kringetje kwam in een iets andere situatie terecht. Er was geen hond bij betrokken. Vanuit een groepje aso's wilde de "stoere leider" zich ook doen gelden. Met veel machtsvertoon rende hij naar deze persoon toe om hem een "lesje" te leren. De groepsleider had echter buiten de waard gerekend en kreeg met tegenwerkende kracht een enorme kopstoot. Resultaat, neus en een oogkas gebroken. Boete € 1.000,- en een voorwaardelijke straf wegens het gebruik van buitenproportioneel geweld. Als de politie had geweten dat het hier om een ervaren wedstrijd kickboxer ging vermoed ik zomaar dat zijn straf nog hoger was uitgevallen.
Niets doen en proberen de situatie te laten de-escaleren en op een later tijdstip zo'n etterbak opwachten is dan ook de nieuwste tendens. Vandaar dat je de laatste jaren regelmatig politieberichten in de krant ziet staan of iemand de dooie herkennen die ze ergens op straat gevonden hebben.
Niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.
Niets doen en proberen de situatie te laten de-escaleren en op een later tijdstip zo'n etterbak opwachten is dan ook de nieuwste tendens. Vandaar dat je de laatste jaren regelmatig politieberichten in de krant ziet staan of iemand de dooie herkennen die ze ergens op straat gevonden hebben.
Niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Komen maar heel weinig mensen in beweging , als er al iemand in beweging komt dan volgen er wel meer uit hun bevriezing.
Mensen durven ook vaak niet de eerste te zijn , bang de enige te zijn. Net als bij schapen.
Mensen durven ook vaak niet de eerste te zijn , bang de enige te zijn. Net als bij schapen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- hewi
- Zeer actief
Ik ben verbijsterd dat niemand iets doet , zelfs de baas loopt gewoon weg terwijl een klant belaagd wordt ?
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Schijnt dat de dader in kwestie nogal ehm "bekend" staat als "agressief". Angst misschien?hewi schreef:Ik ben verbijsterd dat niemand iets doet , zelfs de baas loopt gewoon weg terwijl een klant belaagd wordt ?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Zag het filmpje een paar dagen terug al. Inderdaad tegen zo'n snuifduif begin je niet zoveel. Waarschijnlijk had ik het zelfde gedaan. Alleen op het punt dat gekkie de hond pakt was ik waarschijnlijk doorgedraaid.
-
Sandra&co
Die kende ik nog nietDees en Maylo schreef:snuifduif
-
Manuma
- Zeer actief
Aiiiii ik heb echt schatjes van honden maar als die vent dit bij Manu en mij had geflikt had ie toch echt gebeten
Die was zeker weten uit zijn panty gegaan. Wat een debiel zeg!
- runninggirl
- Zeer actief
Ik heb omstanders ook zien weglopen bij een geweldssituatie... zelfs nadat de belager al weg liep. Ik kwam van 150 meter verderop aangerend om het slachtoffer dat op de grond lag te helpen... Klaarlichte dag en mensen stonden er dus naar te kijken en liepen weg. Het slachtoffer was meer onder de indruk van het feit dat iedereen weg liep toen hij om hulp riep dan van de steekwonden die hij had. De meeste mensen doen gewoon niks in een potentieel gevaarlijke situatie.hewi schreef:Ik ben verbijsterd dat niemand iets doet , zelfs de baas loopt gewoon weg terwijl een klant belaagd wordt ?
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
YepSandra&co schreef:Ik zou ook weggelopen zijn, terug knokken is géen optie in dit geval. Die vent heeft iets geslikt (of een zware psychiatrische aandoening) en een kapotgeslagen bierflesje in z'n handen en hield die op gegeven moment zelfs tegen de keel van die hondenbaasDat win je niet. De enige goede reactie die je dus kunt geven, is je kalm uit de voeten maken.