Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Super oud, super fit. Wie kent nog zo'n hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Super oud, super fit. Wie kent nog zo'n hond?

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gilly is bij ons de oudste van de honden. zij wordt in september 12 jaar maar is nog zo gek als een deur. zodra ze een balletje heeft is het net een jonge hond. het enige waar ze last van heeft is dat ze tussen haar middenvoetsbeentjes en nagels van de voorpoten artrose heeft en in de voeten zelf zit geen kraakbeen meer. haar voeten zijn dan ook gespreid en vergroeid. met behulp van op maat gemaakte schoentjes kan ze lopen (max 3 kwartier), rennen en zwemmen zonder pijn. in huis slaapt ze veel en diep, het liefst op ons waterbed. ze is doof, wordt grijs, afgesleten tanden van de tennisballen maar nog altijd mijn meisje :I:

ellen
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn eerste eigen hond was een JR, ze is op een maand na 17 jaar geworden.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Het is niet te zien dat jouw Luna al zo oud is. Soms tref je wel eens eentje die nog lekker fit blijft tot hoge leeftijd. Maar dat zijn vaak wel uitzonderingen. Maar dit is wel heel speciaal!

Een van onze vorige honden een kruising dobermann x labrador, is bijna 17 geworden en die was tot op zeer hoge leeftijd topfit en knettergek. Het laatste jaar ging hij achteruit en hebben we hem uiteindelijk in moeten slapen. Maar dat ging zelfs niet zonder slag of stoot, hij was niet van plan om het op te geven. Onvoorstelbaar dat een hond zo oud dan nog zo sterk kan zijn. Maar die kreeg op zijn 14e nog een blessure aan zijn heup omdat hij tegen een boom was geknald, hij rende altijd als een gek en vloog wel eens uit de bocht. Volgens de DA had een operatie weinig nut want als hij eenmaal weer gas ging geven was het weer zo. Dus hebben we hem een hele tijd aan een korte riem uitgelaten. Dat is zelfs weer helemaal goed gekomen. Het was een schat van een beest er zat geen kwaad in. Maar hij was super slim en zat vol ondeugende streken.

We hadden in die tijd ook nog een kruising met een collie x Duitse herder. Die is 16 geworden en die hond heeft nog nooit wat gemankeerd. Die was zo gezond als een vis en zag er ook heel goed uit. Aan niks zag je dat hij zou oud was. Helaas kon hij op een gegeven moment niet meer opstaan omdat de zenuwen zijn spieren niet meer activeerden. Dus hebben we hem moeten laten gaan. Maar verder mankeerde hij helemaal niets. Dus dat was wel heel zuur.
Beiden waren overigens reuen die op latere leeftijd zijn gecastreerd.

Yara is nu bijna 12 jaar, die is ook nog super fit, ondanks dat ze misschien cushing heeft (zijn nog met onderzoeken bezig). Ze loopt nog net zoveel als haar kinderen en is nog heel speels ook. Elke dag spelen we nog lekker met de bal of flos en dat vind ze helemaal geweldig.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een rijkdom!
Nora is 14 geworden, maar die was al heel snel niet meer fit haha. Hoewel dat voornamelijk in het karakter zat denk ik hoor. Ze kon het wel, maar ze liep gewoon geen pas te snel. Dat deed ze vanaf haar 4e al niet :wink:

Nilo's moeder is 16 geworden en altijd behoorlijk actief gebleven. Ik kan allen maar hopen dat hij haar dat nadoet :I:
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Hier ook een fitte veteraan van 13,5. Loopt dagelijks een lange wandeling van een uur, maar ook voor 10 km of meer draait hij zijn pootjes niet om. Hij is vrolijk en blij. Voor zover ik kan beoordelen ziet en hoort hij nog prima. En met zijn eetlust is al helemaal niks mis. Zijn moeder is twee jaar ouder en doet het ook nog prima. Ik hoop dat hij op deze manier nog wat jaartjes mee kan.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Sulluna schreef: Dus ik vraag mij af of jullie ook dit soort echte senioren hebben/kennen? Ik ben benieuwd naar de verhalen.
Sypke is 14 jaar en 8 maanden en ook nog heel fit. Ze loopt 's ochtends anderhalf uur en aan het eind van de middag drie kwartier. Op warme dagen doen we het wel wat rustiger aan. Ze zwemt ook nog heel graag en apporteert nog steeds fanatiek stokken en ballen.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Mickey (100% boxer :wink: ) is dan wel niet heel gezond stokoud geworden (cushing) maar wel met veel plezier behoorlijk oud, 13 jaar en 7 maanden en dat was haar wel aan te zien.
Tot 2 weken voor haar dood nog op haar manier rennend achter balletjes en dagelijks naar bos of strand.
Afbeelding
Afbeelding
helaas ging ze daarna opeens snel achteruit, al bleef haar koppie tot het eind helemaal helder.

Go Luna :E:
Afbeelding

Terug naar “Algemeen”