Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Open voordeur.. en een klapkaak

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Re: Open voordeur.. en een klapkaak

Ongelezen bericht door Anja »

Mijn dochter komt net thuis en ik vertel het verhaal.
Waarom til je ze dan niet op? vraagt ze verbaasd.. Omdat ik daar geen tijd voor had hé, ik had er een op kunnen tillen en dan had Tyson intussen de andere verscheurd.
Ze kunnen het zich niet voorstellen hoe dat in zijn werk gaat... dat ik toch wel redelijk paniekerig probeerde mijn hondjes uit zijn bek te houden..ook mijn zoon niet

Ik denk ineens dat we er ongeschonden weggekomen zijn omdat ik 2 hondjes bij me had. Hij kon niet kiezen welke hij eerst zou versnipperen en aangezien ik ze steeds een andere kant op slingerde. Hij ( of zij.. ik heb geen idee ) draaide steeds om me heen en als ik Miek dan weer in de lucht hees verlegde hij zijn aandacht weer naar Jop die ik dan weer weg slingerde enz. :cry: tot trutje hola haar killer te pakken had.
Ik vind het echt een nachtmerrie... Ik heb er hoofdpijn van..
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Zo dat is schrikken , zo heb ik jaren geleden ook eens mijn Keesje opgehesen omdat er een grote hond met slechte bedoelingen op af kwam vliegen.
Heb hem toen ook echt omhoog geslingerd uit paniek :ugh: maar gelukkig is dat toen ook goed afgelopen.
Dat ging zo snel ik wist gewoon ook niet zo snel wat ik anders moest doen dus koos ik voor zsm de hoogte in.

Er zijn overigens ook drangers voor op je deur te koop zodat die niet open blijft staan, misschien is dat een idee voor deze dame dan kan ze die niet opletten smoes ook weer opbergen :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pffff schrikken zeg :80: gelukkig hebben je hondjes niks :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Wat een nachtmerrie zeg. Gelukkig goed afgelopen.

Ik had het laatst met een behoorlijk dreigende border collie. Ik wou beide honden optillen maar dat ging dus niet met een flexi lijn vast. Heel vervelend. Maar met een klapkaak kan zoiets makkelijk verkeerd aflopen....

Ik hoop echt dat er snel een algeheel verbod komt op die beesten. Kan ik ten minste met een gerust hart naar het bos of strand.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Anja schreef:Ik heb het algemene politie nummer gebeld. Zij gaan het doorgeven aan de wijkagent en de wijkagent neemt contact op met me. Ik wacht af.
Ik wil niet lullig doen, maar bereidt je er maar op voor dat je helemaal niks meer hoort. Dit soort zaken hebben over het algemeen totaal geen prioriteit bij de politie, vooral niet omdat er nu feitelijk niks is gebeurd.
Hier in het dorp loopt ook zo'n kuthond met asociale tokkie-eigenaren, de hond heeft echt al heel veel honden gebeten, maar zolang er geen mensen gewond raken doen ze er geen hol aan. Ik zou bijna hopen dat hij de volgende keer mij in m'n poten bijt, dan gaat er misschien een roze spuit in dat beest. :roll:

Sterkte met de schrik, ik weet helaas dondersgoed hoe het voelt. :J:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jeetje je schrikt je toch rot. Niet te geloven dat mensen met zo een hond dat laten gebeuren. Al een beetje van de schrik bekomen?

Hier in de straat laatst een patsende Aussie reu die van de oprit af kwam en kwam staan dreigen. Een stuk minder eng vind ik aangezien zo een hond waarschijnlijk iets minder schade zal maken en mijn honden er iets beter tegen zouden kunnen. Maar die baas kwam pas in actie toen ik schreeuwde dat hij heel snel zijn hond moest komt halen want dat het anders vechten zou worden.
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Wat heftig :ugh: Gelukkig zijn jullie er met de schrik vanaf gekomen!
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bulley »

Ik heb dat ook een keer gedaan, liep met mn bulletje nog en om de hoek kwamen een teckel en bordeaux dog aan gerend. Bordeaux en bull waren al geen vriendjes en die bordeaux probeerde mn bull te grijpen dus heb m ook heen en weer geslingerd, komt de eigenaar aangelopen zegt ie dat ik mn hond niet moet heen en weer slingeren..... als ik dat niet gedaan had was ie vol gegrepen toen alleen in z'n balzak :80: ow en na mijn niet zo aardige woorden zei ie dat we niet samen geknikkerd hadden
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ody schreef:
Anja schreef:Ik heb het algemene politie nummer gebeld. Zij gaan het doorgeven aan de wijkagent en de wijkagent neemt contact op met me. Ik wacht af.
Ik wil niet lullig doen, maar bereidt je er maar op voor dat je helemaal niks meer hoort. Dit soort zaken hebben over het algemeen totaal geen prioriteit bij de politie, vooral niet omdat er nu feitelijk niks is gebeurd.
Hier in het dorp loopt ook zo'n kuthond met asociale tokkie-eigenaren, de hond heeft echt al heel veel honden gebeten, maar zolang er geen mensen gewond raken doen ze er geen hol aan. Ik zou bijna hopen dat hij de volgende keer mij in m'n poten bijt, dan gaat er misschien een roze spuit in dat beest. :roll:

Nou ik kwam vanmiddag een meneer tegen die zijn uhm kolere joekel altijd los had. Die had hem nu aangelijnd. Ik had laatst de wijkagent gebeld. Nou weet ik natuurlijk niet of mijn telefoontje er echt voor heeft gezorgd maar hij zat vanmiddag iig aan de lijn ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Het slingeren was een noodzakelijk kwaad en godzijdank hadden ze tuigjes om en geen halsbandjes.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

toots schreef:
Ody schreef:

Nou ik kwam vanmiddag een meneer tegen die zijn uhm kolere joekel altijd los had. Die had hem nu aangelijnd. Ik had laatst de wijkagent gebeld. Nou weet ik natuurlijk niet of mijn telefoontje er echt voor heeft gezorgd maar hij zat vanmiddag iig aan de lijn ;)
Denk het wel hoor. Een petekind van mij had laatst een echt vervelende email ontvangen van een ex die ze mij liet lezen en ik vertrouwde het niet. Ze wist niet wat ze moest doen. Heb haar toen geadviseerd om de politie te bellen en vragen wat je het beste kunt doen met zoiets. En de wijkagent is inderdaad bij haar thuis langs geweest. En mijn eigen ervaring is ook dat ze gewoon langs
komen.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

toots schreef:
Ody schreef:

Idem hier met pitbullmeneer, na mijn melding bij de politie doet ie tegenwoordig ineens uitzonderlijk veel moeite zijn hond bij zich te houden als ie me ziet aankomen in de verte. Heb sterk het gevoel dat de wijkagent toch een woordje met hem heeft gebabbeld.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ody schreef:

Politie doet er zeker wel wat aan

Ik heb al 3x de wijkagent aan de deur gehad (en binnen voor een kop koffie).
Gimmick zou ook vaak los buiten lopen zonder mij volgens onze oude buren. Dus die deden er ook meldingen van. Iedere melding weer kwam de wijkagent een praatje maken. (Tot vreugde van mijn zoontje die de pliessie in huis had)
Uiteindelijk geloofde hij het wel dat Gimmick nooit los buiten loopt. Ook niet als ik er wel bij liep.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
Gimmick schreef:
Gimmick zou ook vaak los buiten lopen zonder mij volgens onze oude buren. Dus die deden er ook meldingen van. Iedere melding weer kwam de wijkagent een praatje maken. (Tot vreugde van mijn zoontje die de pliessie in huis had)
Uiteindelijk geloofde hij het wel dat Gimmick nooit los buiten loopt. Ook niet als ik er wel bij liep.
Maar vind je het dan niet naar dat mensen jouw hond zodanig niet vreten dat ze er meldingen over gaan lopen doen? Ik weet zeker dat als je een Setter had gehad, zoiets eigenlijk niet zou gebeuren.
Maar als jij je netjes aan de regels houdt houdt t wel op he? Meldingen terwijl er geen enkel risico is vind ik ook dom gezeik hoor.
En met een Setter krijg je ook gedoe als je zeikburen treft. Niet vanwege vermeende bijtincidenten, maar alle hondenpoep in de buurt is van jouw hond en alle geblaf ook :wink:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Ik loop inmiddels niet meer t laatste plasrondje door de wijk. Er staan me teveel deuren open met dit weer met uitvliegende honden. Ik loop wel wat verder en om de wijk heen. T is te zot voor woorden maar ben er klaar mee
Jep, dat is hier ook. Overdag pak ik de auto wel naar het losloopgebied, en de laatste ronde doen we zodra iedereen al op één oor ligt. Verder waag ik me niet meer aan die rondes hier in de wijk.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef: Maar vind je het dan niet naar dat mensen jouw hond zodanig niet vreten dat ze er meldingen over gaan lopen doen? Ik weet zeker dat als je een Setter had gehad, zoiets eigenlijk niet zou gebeuren.
Maar als jij je netjes aan de regels houdt houdt t wel op he?
Ik geloof acuut dat Gimmick haar hond altijd vast heeft. Hands down.
Maar ik denk dat mensen veel sneller iets negatiefs vinden over vechthonden dan over 'gewone' honden. En ja, zeikerds houd je altijd.
Ik heb trouwens nog nooit wat gemeld, voor we dat krijgen. En dat terwijl ik een klerehekel aan die beesten heb :engel:
Ja, dat geloof ik ook wel. Maar ik denk dat Gimmick dat zelf ook wel beseft zonder het te hoeven inwrijven :wink:
Toen m'n onderburen een Jack hussell met verlatingsangst hadden was het volgens de buurvrouw zo dat ze altijd mijn honden hoorde blaffen, want dat zijn er drie! Tot ze eens appte over de overlast terwijl ik in Utrecht zat met alle honden :Q:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Jeetje wat een schrik. "Gelukkig" heb je hondjes die je kunt slingeren, stel je staat daar en je hond kan ook geen kant op. Brrrr.

Wijkagent is een goed idee. Wij hebben een Labrador in de buurt die Manu meerdere keren aangevallen heeft. Hij deed het alleen bij Manu dus de mevrouw wilde er niets aan doen en ze schold ons toe dat het onze schuld was. Na de derde keer hebben we de wijkagent ingeschakeld en nu weet ze niet hoe snel ze hem aan moet lijnen zodra ze ons ziet. Nooit meer last van gehad, alleen van een chagrijnige rotkop van de baas :lol1:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nanna schreef:
Gimmick schreef:
Maar vind je het dan niet naar dat mensen jouw hond zodanig niet vreten dat ze er meldingen over gaan lopen doen? Ik weet zeker dat als je een Setter had gehad, zoiets eigenlijk niet zou gebeuren.
Natuurlijk is het niet leuk....
Maar ze haalden de honden door elkaar....
En na een minder vriendelijk bezoekje van mij aan hun adres (want zelf hebben ze een flink vol strafblad en ze hielden zich bezig met strafbare feiten) hielden ze wel op.
Maar ja ik ga een hond niet weg doen omdat ik verkeerd aangekeken wordt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Gimmick schreef:
Ik weet zeker dat als je je setter in deze buurt rond liet lopen je ook gezeik kreeg en de politie aan de deur.
Ik denk dat het dus helemaal ligt aan waar je woont.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef: Maar vind je het dan niet naar dat mensen jouw hond zodanig niet vreten dat ze er meldingen over gaan lopen doen? Ik weet zeker dat als je een Setter had gehad, zoiets eigenlijk niet zou gebeuren.
Maar ik denk dat mensen veel sneller iets negatiefs vinden over vechthonden dan over 'gewone' honden. En ja, zeikerds houd je altijd.
Ik heb trouwens nog nooit wat gemeld, voor we dat krijgen. En dat terwijl ik een klerehekel aan die beesten heb :engel:
Ik denk dat er bij jou in de wijk echt wel mensen wonen die je uitkotsen omdat je zoveel honden hebt. Niet omdat ze er last van hebben want vaak gaat het daar nog niet eens over maar over leven op een manier waarbij zij zich niets kunnen voorstellen. Zelf vier honden nog wat loge's erbij zullen er echt wel mensen zijn die denken daar gaat zij weer met die zes of zeven wandelende schijtmachines. Zo werkt dat gewoon ook al ruim je alles op.
Afbeelding

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Zo dan, wat een nachtmerrie zeg. Gelukkig is het goed afgelopen maar ik kan me goed voorstellen dat je helemaal van slag was. En gelukkig hadden je hondjes een tuigje om en kon je de slingertechniek gebruiken. Goed gedaan!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Tineke schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef:
Ik denk dat er bij jou in de wijk echt wel mensen wonen die je uitkotsen omdat je zoveel honden hebt. Niet omdat ze er last van hebben want vaak gaat het daar nog niet eens over maar over leven op een manier waarbij zij zich niets kunnen voorstellen. Zelf vier honden nog wat loge's erbij zullen er echt wel mensen zijn die denken daar gaat zij weer met die zes of zeven wandelende schijtmachines. Zo werkt dat gewoon ook al ruim je alles op.
Ja, zo is het echt. Toen ik nog vier honden had werd ik geregeld uitgescholden voor idioot. En op het voetpad toegeschreeuwd door fietsers, die daar dus niet mochten fietsen, dat ik die tering honden aan moest lijnen.
Toen ik er nog maar een had niet meer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ellen en de birmanen schreef:je loopt nu te schelden op die klapkaak, zoals jou hond liep te schelden tegen die jack russel :wink: ik praat die klapkaak en eigenaar niet goed, maar steek ook de hand in je eigen boezem door jou hond niet meer naar andere honden te laten blaffen.

ellen
Weet je... ik heb de schurft aan keffers en uitvallers maar al dansen ze de horlepiep mijn honden hebben zich maar te gedragen... IK mot t niet dus ook niet van hen.
Ik mot het ook niet van mijn hond.
Schelden tegen honden die in hun eigen tuin zitten mot ik ook niet.
Ik kan me de reactie van Ellen dus wel een beetje voorstellen.

Natuurlijk is het je rot schrikken als zoiets gebeurt en die mevrouw had inderdaad maar op te letten oftewel de deur niet zomaar open te zetten zonder hek er voor.
Maar toch, ................................ leer dat gescheld af!!!!!!!!!!!!
Het zal je een hoop hartkloppingen besparen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Ik vind dit soort dingen altijd twee kanten hebben, ondanks dat ik met mijn klapkaak (maar ook zonder) toch liever gewoon de voordeur dicht heb.

Als een hond Teun toe blaft, zal Muis er ook zeker op af gaan, net zoals jouw eigen honden ook zullen doen en als jij jouw honden alle kanten op slingert omdat je bang voor Muis bent, zal Muis ook alle kanten op gaan en ik haar dus niet kunnen pakken... Als hij had willen bijten, dan had hij dat echt wel gedaan en dat ook wel gered.

Als zoiets dan 1 keer gebeurd, vind ik het eerlijk gezegd best triest om meteen een melding te maken bij te wijkagent en mevrouw helemaal verrot te schelden.
Breng je honden naar huis en ga eens het gesprek aan met die mevrouw, kom je dan niet verder en krijg je dan geen begrip of gebeurd het nogmaals, bel dan eens de politie.
Het uitdagen mag allemaal maar voor het gevolg wordt meteen de politie gebeld...

Nogmaals, ik snap je schrik want ik schrik me soms ook het heen en weer als er een grote hond op mijn klapkaak afkomt of een klein hondje die haar wilt grijpen (die altijd aangelijnd is bij andere honden ondanks dat ze tot op heden geen hondagressie heeft getoond) maar ergens vind ik dit gewoon niet terecht als ik het zo lees.
En ja ik snap jullie angst en weet wat ze kunnen aanrichten etc. etc. maar toch... Ik ben soms bang voor mensen zoals jullie. ;-)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een hond van dat kaliber onbeheerd de voordeur uit laten glippen is nooit goed te praten mijns inziens.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nou even los van het keffen zou ik het gewoon geen prettig gevoel vinden dat de hond de kans krijgt zo de straat op te lopen. De hond wordt dan niet in de gaten gehouden en dat is gewoon eng met dat soort honden, maar ook de Jack Russel kon de straat op en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen voor o.a automobilisten. Natuurlijk is het keffen niet gewenst maar gebeurd gewoon wel eens en dat hoeft niet meteen een aanval te betekenen. Het idee dat er dus zo'n hond ineens op je af kan komen zonder baas is gewoon niet fijn en zou ik zelf ook zeker de moeite vinden om te melden. Je moet gewoon veilig met je hondjes over straat kunnen. Wat betreft het gesprek dat zou ik zelf ook wel eerst proberen. Ik heb zelf eens aan de hand gehad dat een bull terriër ineens achter ons aan bleef lopen geen baas te bekennen en Toots werd op een gegeven moment nijdig waardoor due bulterriër ook lelijk begon te doen. Toen Toots opgepakt en met de bull door de wij gesmeuld om de eigenaar te vinden, kwam iemand tegen die wist waar de hond woonde dus wij erheen, die was ook ontsnapt deze mevrouw maakte excuus en dan is het goed. ik heb haar wel laten weten dat het gevaarlijk kan zijn zeker voor mensen met kleine hondjes. Ze had werklui dan in de tuin hebben staan roken. En ze heeft mij verzekerd dat dit nooit meer voor zou komen en dat ze er ook van was geschrokken de hond was al 9 jaar bij ze en dat zou ze heel erg vinden als ze haar hond kwijt zou raken. Ik denk dat een onoplettend moment altijd kan voorkomen. En in dit geval denk ik dat de vrouw heel oprecht was.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Suusz27 schreef:Ik vind dit soort dingen altijd twee kanten hebben, ondanks dat ik met mijn klapkaak (maar ook zonder) toch liever gewoon de voordeur dicht heb.

Als een hond Teun toe blaft, zal Muis er ook zeker op af gaan, net zoals jouw eigen honden ook zullen doen en als jij jouw honden alle kanten op slingert omdat je bang voor Muis bent, zal Muis ook alle kanten op gaan en ik haar dus niet kunnen pakken... Als hij had willen bijten, dan had hij dat echt wel gedaan en dat ook wel gered.

Als zoiets dan 1 keer gebeurd, vind ik het eerlijk gezegd best triest om meteen een melding te maken bij te wijkagent en mevrouw helemaal verrot te schelden.
Breng je honden naar huis en ga eens het gesprek aan met die mevrouw, kom je dan niet verder en krijg je dan geen begrip of gebeurd het nogmaals, bel dan eens de politie.
Het uitdagen mag allemaal maar voor het gevolg wordt meteen de politie gebeld...

Nogmaals, ik snap je schrik want ik schrik me soms ook het heen en weer als er een grote hond op mijn klapkaak afkomt of een klein hondje die haar wilt grijpen (die altijd aangelijnd is bij andere honden ondanks dat ze tot op heden geen hondagressie heeft getoond) maar ergens vind ik dit gewoon niet terecht als ik het zo lees.
En ja ik snap jullie angst en weet wat ze kunnen aanrichten etc. etc. maar toch... Ik ben soms bang voor mensen zoals jullie. ;-)

Ook wel mee eens eigenlijk.

Vooropgesteld dat dit niet mag gebeuren en dat je je natuurlijk helemaal kapot schrikt, vind ik soms ook wel dat er te snel naar de politie
gegaan wordt.
Persoonlijk zou ik dat pas doen als er werkelijk gebeten is (en dan nog afhankelijk van de situatie). Als we met z'n allen van iedere dreiging
melding gaan maken, dan heeft de politie het veel te druk (of nemen ze het niet meer serieus) als er echt iets aan de hand is.

Het mag niet dat een deur openstaat en een hond uitbreekt, en is het dan een Stafford dan schrikken we nog extra. Maar het is 'schrik', de
vrouw zelf was ook geschrokken, kan het daar dan niet bij gelaten worden?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ranetje schreef:
malinois schreef:
ellen en de birmanen schreef:je loopt nu te schelden op die klapkaak, zoals jou hond liep te schelden tegen die jack russel :wink: ik praat die klapkaak en eigenaar niet goed, maar steek ook de hand in je eigen boezem door jou hond niet meer naar andere honden te laten blaffen.

ellen
Weet je... ik heb de schurft aan keffers en uitvallers maar al dansen ze de horlepiep mijn honden hebben zich maar te gedragen... IK mot t niet dus ook niet van hen.
Ik mot het ook niet van mijn hond.
Schelden tegen honden die in hun eigen tuin zitten mot ik ook niet.
Ik kan me de reactie van Ellen dus wel een beetje voorstellen.

Natuurlijk is het je rot schrikken als zoiets gebeurt en die mevrouw had inderdaad maar op te letten oftewel de deur niet zomaar open te zetten zonder hek er voor.
Maar toch, ................................ leer dat gescheld af!!!!!!!!!!!!
Het zal je een hoop hartkloppingen besparen.
Ja precies, ik moet dan ook niet, en de enige keer dat ik echt hartgrondig vanuit mijn tenen boos wordt...... is inderdaad als mijn honden dat gaan doen, No fucking way :S: ( sorry) t beurt niet.. en dat gedoe met de politie denk dat mevrouw er wel iets van geleerd heeft en dat ze nu wel iets beter uitkijkt, het is met een sisser afgelopen, gelukkig, kan me je schrik wel voorstellen hoor... ik had t laatst met een stabij reu en die hing bij Gil in zijn lip, die heb ik ook een optater verkocht met de lijn.... honden die van t erf afvliegen moet je ook niet willen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Caro. schreef:
Suusz27 schreef:Ik vind dit soort dingen altijd twee kanten hebben, ondanks dat ik met mijn klapkaak (maar ook zonder) toch liever gewoon de voordeur dicht heb.

Ook wel mee eens eigenlijk.

Vooropgesteld dat dit niet mag gebeuren en dat je je natuurlijk helemaal kapot schrikt, vind ik soms ook wel dat er te snel naar de politie
gegaan wordt.
Persoonlijk zou ik dat pas doen als er werkelijk gebeten is (en dan nog afhankelijk van de situatie). Als we met z'n allen van iedere dreiging
melding gaan maken, dan heeft de politie het veel te druk (of nemen ze het niet meer serieus) als er echt iets aan de hand is.

Het mag niet dat een deur openstaat en een hond uitbreekt, en is het dan een Stafford dan schrikken we nog extra. Maar het is 'schrik', de
vrouw zelf was ook geschrokken, kan het daar dan niet bij gelaten worden?

Tja, en ik vind het weer raar om te zeggen dat het blaffen van een hond een terechte agressieve reactie kan oproepen. Kom op zeg. Honden blaffen. En sommige rassen keffen nu eenmaal. Vooral dat kleine spul kan er soms wat van. Maar dat rechtvaardigt m.i. niet dat een andere hond er dan boven op mag klappen. :piew:
Hier in de buurt lopen een paar vrouwen met elk 4 of 5 van die wawa's. Ontzettend irritante beestjes omdat ze overal luid gillend op af stormen. Dat het wel eens fout kan aflopen, heb ik wel eens gezegd (wat me niet in dank is afgenomen :mrgreen: ). Maar mijn honden, en trouwens ook de andere honden in het uitlaatgebied, kijken alleen minachtend/laatdunkend naar die kleine druktemakers. Geen haar op het hoofd van mijn honden denkt er aan 'om ze een lesje te gaan leren.'

On topic: ik zou ook direct een melding hebben gemaakt bij de wijkagent. Ik hoop dat jouw kleintjes niks overgehouden hebben van het rondgezwier.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Snap nooit zo goed dat mensen dat gekef 'onopgevoed gedrag' vinden maar het er voorts op klappen van hun eigen hond meteen goedpraten. "ja, moeten ze maar niet keffen" :roll: Newsflash, dat vind ík nou onopgevoed gedrag. :engel:
Nee keffen en blaffen is echt t schoolvoorbeeld van een goed opgevoede hond, ik denk dat ik de mijne ergens niet goed begeleid heb want die doen dat niet :oohja: misschien kan ik het ze nog leren -
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”