Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Super oud, super fit. Wie kent nog zo'n hond?
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Super oud, super fit. Wie kent nog zo'n hond?
Gisteren heb ik de verjaardag ( tenminste, de chip datum die houd ik maar aan) van Luna gevierd. Zij is 15 jaar geworden!
Luna is een grote teef, 32 kilo. DNA test liet zien dat zij 50 % boxer is en nog wat herder en verder onbekend.
15 jaar.. Maar ik zie er ( klopt af) vrij weinig van. Oke, ze is grijs. Haar zwarte snoet is nu inmiddels wit. Soms met hele lange wandelingen ( meer dan 2 uur actief doorlopen) loopt ze wat rustiger.. Maar goed, Sultan ( 4 jaar) loopt na anderhalf uur al rustiger. Ze rent nog steeds alle honden ( behalve die hazewind honden haha) er uit, springt meters hoog, vliegt achter ballen aan, staat na een lange slaap behendig en fit op uit haar mand, loopt nooit een pas stijf of stroef en na een hele actieve dag loopt ze de volgende dag zonder enige moeite de wandeling mee.
Ze is altijd in voor een spelletje, haar ogen en neus doen het prima en een dierenarts ziet ze hooguit 2x per jaar. Toevallig vorige maand een griep met hoge koorts maar ook daar kwam ze weer uit en herstelde na enkele dagen volledig.
Toch best uniek begin ik mij steeds meer te beseffen. Dus ik vraag mij af of jullie ook dit soort echte senioren hebben/kennen? Ik ben benieuwd naar de verhalen.
Overigens het "geheim" in Luna haar geval is opgroeien op straat, gepropt worden in een dodingsstation en bij mij krijgt ze af en toe een hamburger van de Mac. Dat laatste zal het wel zijn denk, haha!
Kom maar op met die unieke oudjes.. Ik ben reuze benieuwd!
Luna is een grote teef, 32 kilo. DNA test liet zien dat zij 50 % boxer is en nog wat herder en verder onbekend.
15 jaar.. Maar ik zie er ( klopt af) vrij weinig van. Oke, ze is grijs. Haar zwarte snoet is nu inmiddels wit. Soms met hele lange wandelingen ( meer dan 2 uur actief doorlopen) loopt ze wat rustiger.. Maar goed, Sultan ( 4 jaar) loopt na anderhalf uur al rustiger. Ze rent nog steeds alle honden ( behalve die hazewind honden haha) er uit, springt meters hoog, vliegt achter ballen aan, staat na een lange slaap behendig en fit op uit haar mand, loopt nooit een pas stijf of stroef en na een hele actieve dag loopt ze de volgende dag zonder enige moeite de wandeling mee.
Ze is altijd in voor een spelletje, haar ogen en neus doen het prima en een dierenarts ziet ze hooguit 2x per jaar. Toevallig vorige maand een griep met hoge koorts maar ook daar kwam ze weer uit en herstelde na enkele dagen volledig.
Toch best uniek begin ik mij steeds meer te beseffen. Dus ik vraag mij af of jullie ook dit soort echte senioren hebben/kennen? Ik ben benieuwd naar de verhalen.
Overigens het "geheim" in Luna haar geval is opgroeien op straat, gepropt worden in een dodingsstation en bij mij krijgt ze af en toe een hamburger van de Mac. Dat laatste zal het wel zijn denk, haha!
Kom maar op met die unieke oudjes.. Ik ben reuze benieuwd!
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Super oud, super fit. Wie kent nog zo'n hond?
Gefeliciteerd!
Joris is ook wel zo. Rent nog achter ballen aan, wandelt nog goed mee en is niet te beroerd andere honden uit te kafferen. Alleen hoort hij steeds slechter en kan je zien dat hij staar krijgt.
Joris is ook wel zo. Rent nog achter ballen aan, wandelt nog goed mee en is niet te beroerd andere honden uit te kafferen. Alleen hoort hij steeds slechter en kan je zien dat hij staar krijgt.
- Sulluna
- Zeer actief
Hoe oud is Joris?
Heerlijk he, als ze nog zo fit zijn en alles nog kunnen
Heerlijk he, als ze nog zo fit zijn en alles nog kunnen
- Sulluna
- Zeer actief

Luna 2 weken geleden met balletje gooien
# huh ik zie de foto zwart.. Das gek
Laatst gewijzigd door Sulluna op 15 jun 2017 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb er op mijn werk een stuk of 35
de oudste die wij recent hadden is pas geleden ingeslapen op 19 jarige leeftijd en we hebben ze ook van boven de 20 jaar gehad met een kruising Herder van 23 jaar. De gemiddelde leeftijd bij ons is 15 jaar.
- Sulluna
- Zeer actief
Ooh ja! Even vergeten dat jij daar werkt.Brigitte schreef:Ik heb er op mijn werk een stuk of 35de oudste die wij recent hadden is pas geleden ingeslapen op 19 jarige leeftijd en we hebben ze ook van boven de 20 jaar gehad met een kruising Herder van 23 jaar. De gemiddelde leeftijd bij ons is 15 jaar.
Maar heb je ook echt hele fitte honden er tussen?
Ik vergelijk Luna altijd met een mens die 100 is en altijd zware shag heeft gerookt haha! Want een gezond leven heeft zij tot haar 8ste echt niet gehad. Maar toch fit, goed gewicht en top gewrichten etc
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier is mijn oudste hond 13,5; en dat merk ik helaas best goed...Ze loopt prima een uurtje mee hoor, maar kent ook haar mindere dagen. Ze is wel nog enthousiast en vrolijk; bewonderingswaardig en jaloersmakend; dat gebrek aan ouderdoms-besef...
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja, wij hebben honden die gaan iedere dag mee naar Marlot of naar het bos aan de overkant, we hebben honden die makkelijk ook nog wel een paar uur mee zouden kunnen wandelen maar dat doen we niet, het zijn niet allemaal 'mijn' honden dus ik ben daar wel voorzichtiger meeSulluna schreef:Ooh ja! Even vergeten dat jij daar werkt.Brigitte schreef:Ik heb er op mijn werk een stuk of 35de oudste die wij recent hadden is pas geleden ingeslapen op 19 jarige leeftijd en we hebben ze ook van boven de 20 jaar gehad met een kruising Herder van 23 jaar. De gemiddelde leeftijd bij ons is 15 jaar.
Maar heb je ook echt hele fitte honden er tussen?
Ik vergelijk Luna altijd met een mens die 100 is en altijd zware shag heeft gerookt haha! Want een gezond leven heeft zij tot haar 8ste echt niet gehad. Maar toch fit, goed gewicht en top gewrichten etc
ik zal zaterdag er eens een paar op de foto zetten
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze ToBe is net 16 jaar geworden en rent onze jonge honden er nog uit. Ziet ook zelden of nooit de dierenarts. Op een hartruisje na is ze nog volkomen gezond en ook heel verwend trouwens
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Fantastische Luna, wat heerlijk dat ze het nog zo goed doet
Ik wil die foto wel zien hoor!
Zorro was tot op het laatst ook nog heerlijk fit. Hij was wel echt duidelijk een stuk ouder dan toen hij 5 was maar draaide nog heel vanzelfsprekend mee. Dit filmpje was een maand voor zijn dood (hij was toen ongeveer 15): Klik. Natuurlijk niet vergelijkbaar met Dalí van op dat moment 4 maar hij rende achter ballen aan, sprong op boomstammen, deed de wandelrondes dravend en galopperend... twee dagen voor zijn dood hadden we nog twee uur gewandeld en heeft hij gezwommen.
Rond dezelfde tijd:

Wat kan je je nog meer wensen
Zorro was tot op het laatst ook nog heerlijk fit. Hij was wel echt duidelijk een stuk ouder dan toen hij 5 was maar draaide nog heel vanzelfsprekend mee. Dit filmpje was een maand voor zijn dood (hij was toen ongeveer 15): Klik. Natuurlijk niet vergelijkbaar met Dalí van op dat moment 4 maar hij rende achter ballen aan, sprong op boomstammen, deed de wandelrondes dravend en galopperend... twee dagen voor zijn dood hadden we nog twee uur gewandeld en heeft hij gezwommen.
Rond dezelfde tijd:

Wat kan je je nog meer wensen

-
Sandra&co
Wat knap! Gefeliciteerd Luna 
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Winnie, schotse collie werd 16 jaar, maar goed die zette vanaf dat wij haar hadden( 9 jaar) al niet een pas harder dan strikt noodzakelijk was. Dus die sleet ook niet. Oke voor een balletje deed ze alles, maar ze was wel incontinent en werd wel heel erg slechtziend.
Bas de terrier werd zingend en springend 15 jaar. Tot de eerste hersenbloeding. Daarna hersteld hij wel redelijk, maar 4 maanden later nog een hersenbloeding kwam hij niet te boven. Dus op de laatste maanden na was hij nog actief. Tot half jaar voor zijn eerste hersenbloeding deden we zelfs nog recreatief behendigheid, ging hij nog mee fietsen, op lange wandeling en groef hij nog steeds mollen uit.
Bas de terrier werd zingend en springend 15 jaar. Tot de eerste hersenbloeding. Daarna hersteld hij wel redelijk, maar 4 maanden later nog een hersenbloeding kwam hij niet te boven. Dus op de laatste maanden na was hij nog actief. Tot half jaar voor zijn eerste hersenbloeding deden we zelfs nog recreatief behendigheid, ging hij nog mee fietsen, op lange wandeling en groef hij nog steeds mollen uit.

-
Floortje
- Zeer actief
Mijn oppashond van vroeger is 14 jaar geworden, ze is ingeslapen omdat haar longen aan het verteren waren in haar lichaam. Haar baasjes hebben de knoop doorgehakt voordat ze er last van kreeg.
Op haar 13e kreeg ze een gecompliceerde breuk in haar achterpoot en door de revalidatie was ze wat dikker en slomer geworden, maar nog steeds rende ze jonge honden er met gemak uit. Zij was tot haar dood heel fit.
Zal ook wel aan het type hond gelegen hebben, ze was een kruising greyhound/Mechelse herder.
Ik heb nu een bull terrier van 14. Hij begint nu echt oud te worden: doof, verminderd zicht, artrose en wat dement.
Maar 's ochtends rent hij nog vlot de tuin in en speelt ook nog met de andere honden. Met dit warme weer heeft hij het wel wat zwaarder, maar ik krijg altijd zeer verbaasde reacties van mensen als ze horen hoe oud hij is.
Dit ras wordt normaal maar een jaartje of 10-11.
De teefjes zijn 12 en 11 (herderkruisingen) en die zijn nog kwiek. Tiba is van een groot type (zit ook nog iets van een molosser doorheen), maar denkt dat ze nog een pup is.
En gefeliciteerd met Luna
Dat ze maar lang nog zo fit mag blijven!
Op haar 13e kreeg ze een gecompliceerde breuk in haar achterpoot en door de revalidatie was ze wat dikker en slomer geworden, maar nog steeds rende ze jonge honden er met gemak uit. Zij was tot haar dood heel fit.
Zal ook wel aan het type hond gelegen hebben, ze was een kruising greyhound/Mechelse herder.
Ik heb nu een bull terrier van 14. Hij begint nu echt oud te worden: doof, verminderd zicht, artrose en wat dement.
Maar 's ochtends rent hij nog vlot de tuin in en speelt ook nog met de andere honden. Met dit warme weer heeft hij het wel wat zwaarder, maar ik krijg altijd zeer verbaasde reacties van mensen als ze horen hoe oud hij is.
Dit ras wordt normaal maar een jaartje of 10-11.
De teefjes zijn 12 en 11 (herderkruisingen) en die zijn nog kwiek. Tiba is van een groot type (zit ook nog iets van een molosser doorheen), maar denkt dat ze nog een pup is.
En gefeliciteerd met Luna
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait z'n opa heeft agility gedaan tot hij 13,5 was. Hij is nu ruim 14 en nog steeds heel vitaal. Wel heel erg grijs, maar dat mag op die leeftijd natuurlijk
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno is ruim 16,5. Ik heb hem sinds een aantal maanden niet meer los omdat hij zo de andere kant op hobbelt ( en hij is zo goed als doof dus roepen kan niet). Tot een maand of twee geleden ging hij nog mee met de lange wandelingen en dat ging prima. Nu gaat hij erg hard achteruit. Hij is nog wel vrolijk maar wordt langzamer en de kracht is er echt uit. Als het niet meer wil dan is het ook goed geweest. Hij is nooit ziek geweest of wat dan ook. Een prachtig leven.
Ik zeg altijd dat als al mijn honden zo deze leeftijd mogen behalen dan teken ik er voor.
Ik zeg altijd dat als al mijn honden zo deze leeftijd mogen behalen dan teken ik er voor.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat heerlijk om al die verhalen te horen. Ik hoop me hier over een jaar of 10 te kunnen melden. 

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
We hopen in juli Silka's 16e verjaardag te vieren.
Het is dat ze een tatoeage in haar oor heeft (dat deden ze 15 jaar geleden in Turkije nog) anders zou ik het niet geloven.
Ze is 'pas' 12 jaar bij me en ik hoop dat ze er nog een hele tijd is.
De foto's zijn van mei van dit jaar, inmiddels is ze weer lekker geschoren en wordt ze zelfs voor pup aangezien...

Het is dat ze een tatoeage in haar oor heeft (dat deden ze 15 jaar geleden in Turkije nog) anders zou ik het niet geloven.
Ze is 'pas' 12 jaar bij me en ik hoop dat ze er nog een hele tijd is.
De foto's zijn van mei van dit jaar, inmiddels is ze weer lekker geschoren en wordt ze zelfs voor pup aangezien...

Laatst gewijzigd door Rami op 15 jun 2017 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Wat mooi al die verhalen van oudjes die nog zo jong van lijf zijn
Hier heb ik natuurlijk Faye, ook een oudje. Maar Faye is het tegenovergestelde en wel al echt een oudje in alles. Slaapt veel, wandelt langzaam, vrijwel geen tanden meer (op de foto zijn al haar tanden te zien), krijgt nu wat meer last van missende heupkom doordat bespiering minder wordt, artrose voor en achter, flinke staar, hoort slecht, soms ietsje incontinent.. Ze is nu 1,5 jaar in Nederland en geen idee van haar verleden en leeftijd. Maar ze geniet nog ontzettend van haar luizenleventje nu hier en voor de pijn zijn er pijnstillers. Absoluut geen kwiek oudje dus. Ik verwacht ook niet dat ze nog heel erg lang meegaat, want in het jaar dat ik haar heb is ze al flink verouderd in alles. Maar ach, zolang zij blij is ben ik dat ook

Hier heb ik natuurlijk Faye, ook een oudje. Maar Faye is het tegenovergestelde en wel al echt een oudje in alles. Slaapt veel, wandelt langzaam, vrijwel geen tanden meer (op de foto zijn al haar tanden te zien), krijgt nu wat meer last van missende heupkom doordat bespiering minder wordt, artrose voor en achter, flinke staar, hoort slecht, soms ietsje incontinent.. Ze is nu 1,5 jaar in Nederland en geen idee van haar verleden en leeftijd. Maar ze geniet nog ontzettend van haar luizenleventje nu hier en voor de pijn zijn er pijnstillers. Absoluut geen kwiek oudje dus. Ik verwacht ook niet dat ze nog heel erg lang meegaat, want in het jaar dat ik haar heb is ze al flink verouderd in alles. Maar ach, zolang zij blij is ben ik dat ook

~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ach, Faye. Mooi dat ze er nog alles uit haalt wat er in zit (en hopelijk nog een hele tijd...).
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Snoopy is nu 13,5 en die is eigenlijk ook nog een jonge hond in zijn doen en laten.
Ligt regelmatig te rollen in het gras, rent door 't veld als een jonge hond.
Hij kan ongeveer een uurtje meelopen en dan wordt die moe, hij zou wel langer kunnen lopen maar meestal gooien we hem dan in de doggyride aangezien we die altijd bij ons hebben. Zouden we dit niet doen dan loopt hij prima mee hoor maar wel slomer.
Hij heeft het nu wel flink warm en kan nu wel wat minder lang meelopen maar dat ligt echt aan 't weer.
Hij heeft een beetje staar en is flink doof, hoort alleen nog hele harde geluiden.
Ik hoop dat hij nog een hele tijd mee gaat
Ligt regelmatig te rollen in het gras, rent door 't veld als een jonge hond.
Hij kan ongeveer een uurtje meelopen en dan wordt die moe, hij zou wel langer kunnen lopen maar meestal gooien we hem dan in de doggyride aangezien we die altijd bij ons hebben. Zouden we dit niet doen dan loopt hij prima mee hoor maar wel slomer.
Hij heeft het nu wel flink warm en kan nu wel wat minder lang meelopen maar dat ligt echt aan 't weer.
Hij heeft een beetje staar en is flink doof, hoort alleen nog hele harde geluiden.
Ik hoop dat hij nog een hele tijd mee gaat

- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
gefeliciteerd, ja leuk he die kwieke oudjes 
Trees wordt volgende maand 14, 3 dagen geleden heeft ze nog geflirtpoled dat zegt genoeg denk ik
Ik moet haar wel een beetje tegen zichzelf beschermen, maar ze rent over het algemeen nog vrolijk rond.
Trees wordt volgende maand 14, 3 dagen geleden heeft ze nog geflirtpoled dat zegt genoeg denk ik
- Tineke
- Zeer actief
Sien is ook zo actief nog en ziet er goed en mooi bespierd uit. Ze zou nu 14 jaar oud moeten worden , het kan iets afwijken uiteraard omdat ze al volwassen was toen ze naar Nederland kwam en we dus geen exacte geboortedatum van haar hebben.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Mijn Luna was ook zo'n hond, toen ze een jaar of 12, 13 was riepen tegenliggers in het bos nog regelmatig "oh, die is nog jong he?" Nou nee
. Ze was ook nauwelijks grijs en wat er zat viel niet op door het wit op haar snoet.
Ze is fit en opgewekt gebleven tot ze 14 jaar en 10 maanden was. Toen liep ze opeens slecht en had ze duidelijk moeite met opstaan. Een week later heb ik haar laten gaan, niet kunnen rennen was niks voor haar.
Gefeliciteerd met jouw Luna
Ze is fit en opgewekt gebleven tot ze 14 jaar en 10 maanden was. Toen liep ze opeens slecht en had ze duidelijk moeite met opstaan. Een week later heb ik haar laten gaan, niet kunnen rennen was niks voor haar.
Gefeliciteerd met jouw Luna
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
De stammoeder van mijn poedels is 17 geworden en laatst een bouvier bij mij vandaan bijna 17 en nog wat van 15 .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wow, jouw Luna is wel heel byzonder hoor! wat heerlijk
Maar mijn Lizzy voldoet beslist aan jouw criteria: ze is zo'n 14 jaar (exacte leeftijd onbekend) en alles doet het nog perfect. Haar zintuigen zijn tiptop, gewrichten idem. Mooie vacht, piekfijn gebitje, gespierd en fit. Ook zij loopt nog prima 2 uur mee en trekt nog sprintjes die niemand bij kan houden.
Je merkt dat ze ouder wordt omdat ze steeds witter wordt, en de warmte verdraagt ze niet meer zo goed, dan kan ze echt lopen sjokken op een gegeven moment.
Maar verder mankeert ze nooit wat en ik hoop dat ze nog jaren mee kan. Om te beginnen gaan we zo maar weer eens een paar dagen met de camper weg. Vindt ze héérlijk

Maar mijn Lizzy voldoet beslist aan jouw criteria: ze is zo'n 14 jaar (exacte leeftijd onbekend) en alles doet het nog perfect. Haar zintuigen zijn tiptop, gewrichten idem. Mooie vacht, piekfijn gebitje, gespierd en fit. Ook zij loopt nog prima 2 uur mee en trekt nog sprintjes die niemand bij kan houden.
Je merkt dat ze ouder wordt omdat ze steeds witter wordt, en de warmte verdraagt ze niet meer zo goed, dan kan ze echt lopen sjokken op een gegeven moment.
Maar verder mankeert ze nooit wat en ik hoop dat ze nog jaren mee kan. Om te beginnen gaan we zo maar weer eens een paar dagen met de camper weg. Vindt ze héérlijk

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
o wat een leukerdTineke schreef:Sien is ook zo actief nog en ziet er goed en mooi bespierd uit. Ze zou nu 14 jaar oud moeten worden , het kan iets afwijken uiteraard omdat ze al volwassen was toen ze naar Nederland kwam en we dus geen exacte geboortedatum van haar hebben.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Muis is 15 en ja,dat merken we wel aan een hoop dingen, maar soms verrast ze ons ook nog steeds hoor.
Afgelopen zondag nog toen ze met een buurhondje aan het dollen sloeg en begon te rennen, en soms bedenkt ze dat de bal mee moet naar buiten en wil ze daar nog een keer of 6 achteraan rennen...
Dat was tot voor een jaar of 2 geleden nog 16 keer, dat dan weer wel hahaha.
Vorig jaar liepen we nog de struuntocht met haar , een toch van een km of 10-12 ... de eerste 4-6 kilometer heeft ze gewoon meegehobbeld met de duikbotenbrigade van Hutsje (de onvermoeide Cockers en Lijfje
) en daarna hebben we haar voor een groot deel in haar muismobiel vervoerd - een blits- kanariegeel hondenwagentje
Ze doet nog steeds leuk mee en als ik haar dan vergelijk met sommige honden van nog geen 10 jaar oud of krap de 10 voorbij, die amper nog vooruit te branden zijn, dan is ze mijn inziens nog best fit.
Wel besef ik zo ongeveer dagelijks dat het ook zomaar ineens voorbij kan zijn, dat genieten van zo'n oudje...
Maar dat is niet erg...we genieten echt verschrikkelijk van Muis en Maarten zegt ook regelmatig dat Muis zo oud wordt op rust - liefde - en Drenthe
Afgelopen zondag nog toen ze met een buurhondje aan het dollen sloeg en begon te rennen, en soms bedenkt ze dat de bal mee moet naar buiten en wil ze daar nog een keer of 6 achteraan rennen...
Dat was tot voor een jaar of 2 geleden nog 16 keer, dat dan weer wel hahaha.
Vorig jaar liepen we nog de struuntocht met haar , een toch van een km of 10-12 ... de eerste 4-6 kilometer heeft ze gewoon meegehobbeld met de duikbotenbrigade van Hutsje (de onvermoeide Cockers en Lijfje
Ze doet nog steeds leuk mee en als ik haar dan vergelijk met sommige honden van nog geen 10 jaar oud of krap de 10 voorbij, die amper nog vooruit te branden zijn, dan is ze mijn inziens nog best fit.
Wel besef ik zo ongeveer dagelijks dat het ook zomaar ineens voorbij kan zijn, dat genieten van zo'n oudje...
Maar dat is niet erg...we genieten echt verschrikkelijk van Muis en Maarten zegt ook regelmatig dat Muis zo oud wordt op rust - liefde - en Drenthe
-
Manuma
- Zeer actief
Wat een heerlijk topic
Ik hoop dat alle oudjes voorlopig nog lekker rond kunnen hobbelen.
De muismobiel
Luna is inderdaad nog ontzettend vitaal, je zou echt niet denken dat ze al zo hoogbejaard is.

De muismobiel
Luna is inderdaad nog ontzettend vitaal, je zou echt niet denken dat ze al zo hoogbejaard is.