Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gehandicapten mogen hondenpoep laten liggen
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Gehandicapten mogen hondenpoep laten liggen
ROTTERDAM - Rotterdamse hondenbezitters met een lichamelijke handicap hoeven niet langer bang te zijn voor een boete als ze de poep van hun huisdier niet opruimen. Dat is verplicht in de Maasstad. Wie in een rolstoel, scootmobiel of met een rollator de hond uitlaat, kan voortaan op een eenvoudige manier een ontheffing krijgen.
Dat meldt de Rotterdamse fractie van de Partij voor de Dieren, die het initiatief nam voor het nieuwe beleid. „We zijn blij dat er duidelijkheid is over de opruimplicht”, aldus fractievoorzitter Jeroen van der Lee. „Iemand die wel wil maar niet kan, moet je te allen tijde ontzien. Dat is nu geregeld.”
Anderen die zich niet aan de opruimplicht houden, riskeren een boete van 140 euro. In zogenoemde uitlaat- en losloopzones binnen de gemeente geldt de verplichting niet. Eigenaren van geleidehonden en sociale hulphonden zijn er ook al van vrijgesteld.
Dat meldt de Rotterdamse fractie van de Partij voor de Dieren, die het initiatief nam voor het nieuwe beleid. „We zijn blij dat er duidelijkheid is over de opruimplicht”, aldus fractievoorzitter Jeroen van der Lee. „Iemand die wel wil maar niet kan, moet je te allen tijde ontzien. Dat is nu geregeld.”
Anderen die zich niet aan de opruimplicht houden, riskeren een boete van 140 euro. In zogenoemde uitlaat- en losloopzones binnen de gemeente geldt de verplichting niet. Eigenaren van geleidehonden en sociale hulphonden zijn er ook al van vrijgesteld.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Gehandicapten mogen hondenpoep laten liggen
hmm.. ik weet niet zo goed wat ik hiervan vindt...
het eerste dat in mijn hoofd springt is het volgende krantenbericht: gehandicapte mensen die kleurenblind zijn hoeven niet meer te stoppen voor rood licht.
het eerste dat in mijn hoofd springt is het volgende krantenbericht: gehandicapte mensen die kleurenblind zijn hoeven niet meer te stoppen voor rood licht.

- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
T lijkt me ook wat rottig om steeds uit je rolstoel te moeten springen, en hoe ruim je poep van je blindengeleidehond?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.
-
Joey.K
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dacht dat al overal was en lijkt me prima
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
sbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.
Hoe bedoel je dat?
Ik vind poep op de stoep een grote ergernis en vind een opruim plicht prima.
Dat er ontheffingen voor zijn is ook weer prima want inderdaad blinde geleide hond
Vanuit een rolstoel is makkelijker want daar heb je hele mooie schepjes voor maar goed ook die hoeven voor mij niet op te ruimen als dat erg moeilijk is
M@scha schreef:hmm.. ik weet niet zo goed wat ik hiervan vindt...
Fenneke en Baloe

- M@scha
- Zeer actief
dank uCleva schreef:Wel nog even een uitzondering bedenken voor mensen die niet kunnen maar ook niet willen. Want dan werkt het fenomeen "zielig is heilig" niet meer.Lizzie. schreef: „Iemand die wel wil maar niet kan, moet je te allen tijde ontzien. Dat is nu geregeld.”
Wat een achterlijke poppenkast. Natuurlijk hoeft een blinde geen poep te rapen maar dan kijk je als juut gewoon de andere kant op. Oh nee, dat werkt niet meer sinds we de redelijkheid afgeschaft hebben.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Met rollator mag je het dus laten liggen? Hahaha, ik heb nog een rollator staan. Die neem ik misschien wel mee om de pup in te zetten. Hoef ik geen poep meer te rapen.
Nee, gekkigheid hoor. Zo erg vind ik het niet om een drol op te rapen als die ergens ligt waar het niet hoort.
Nee, gekkigheid hoor. Zo erg vind ik het niet om een drol op te rapen als die ergens ligt waar het niet hoort.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- xxdiandraxx
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Beetje een kromme vergelijking. Mijn vader is hartstikke kleurenblind maar kan echt wel zien of het bovenste of het onderste ligt brand (al zou hij door rood gaan als je het stoplicht ineens omdraait) maar die blinde wens ik succes met het zoeken van die drol, drol in een zakje doen en dan een prullenbak opzoeken om het weg te gooien.M@scha schreef:hmm.. ik weet niet zo goed wat ik hiervan vindt...
Ik vind het op deze manier prima geregeld!
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Gewoon op de tast zoeken, dat is toch logisch? En dan maar bij je steken totdat je blindegeleidehond een prullenbak heeft aangewezen.
Gekheid natuurlijk, en aangezien wegkijken blijkbaar niet mogelijk is, is dit de juiste oplossing.
Gekheid natuurlijk, en aangezien wegkijken blijkbaar niet mogelijk is, is dit de juiste oplossing.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ja poep op de stoep, maar tegenwoordig moet je het nog uit de bosjes gaan krabben ook, en dat gezeik over 'je moet altijd minstens 2 zakjes bijhebben'. En nergens bakken. Er gaat niemand dood vn een verdwaalde hondendrol, dat bedoel ik. Als iedereen het gewoon opruimt op plekken waar het in de weg ligt (en dat vind ik dus niet aan de rand van een bosje op het gras ofzo) dan is dat goed genoeg. Dat gepolitie om poep vind ik echt heel kneuzig (en het helpt ook nog geen lor want ik heb niet het idee dat er nou minder poep op de stoep ligt tegenwoordig. Eerder meer?)fenneke schreef:sbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.
Hoe bedoel je dat?
Dat er ontheffingen voor zijn is ook weer prima want inderdaad blinde geleide hond![]()
Vanuit een rolstoel is makkelijker want daar heb je hele mooie schepjes voor maar goed ook die hoeven voor mij niet op te ruimen als dat erg moeilijk is
het eerste dat in mijn hoofd springt is het volgende krantenbericht: gehandicapte mensen die kleurenblind zijn hoeven niet meer te stoppen voor rood licht.![]()
mee eens
- M@scha
- Zeer actief
hier was de oplossing: dingen organiserensbientje schreef:ja poep op de stoep, maar tegenwoordig moet je het nog uit de bosjes gaan krabben ook, en dat gezeik over 'je moet altijd minstens 2 zakjes bijhebben'. En nergens bakken. Er gaat niemand dood vn een verdwaalde hondendrol, dat bedoel ik. Als iedereen het gewoon opruimt op plekken waar het in de weg ligt (en dat vind ik dus niet aan de rand van een bosje op het gras ofzo) dan is dat goed genoeg. Dat gepolitie om poep vind ik echt heel kneuzig (en het helpt ook nog geen lor want ik heb niet het idee dat er nou minder poep op de stoep ligt tegenwoordig. Eerder meer?)fenneke schreef:sbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.
Hoe bedoel je dat?
Dat er ontheffingen voor zijn is ook weer prima want inderdaad blinde geleide hond![]()
het eerste dat in mijn hoofd springt is het volgende krantenbericht: gehandicapte mensen die kleurenblind zijn hoeven niet meer te stoppen voor rood licht.![]()
mee eens
ik had altijd het gevoel dat ik als een druppel op de gloeiende plaat met mijn zakje willems drol tussen de andere drollen vandaan plukte op het grasveld voor de kerk. en hoe logisch ik het vind om willems drol op te ruimen zo stom en vies vind ik het om andermans drol mee te nemen dus die ruim ik niet op
nu hebben we daar de hele zomer 1x per maand een streekmarkt op dat plein/grasveld en ineens is alles steeds opgeruimd!

-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik voorzie een forse toename van rollators. Een verdubbeling van de hondenbelasting voor een hondenstrontopruimontheffing vind ik dan wel weer op zijn plaats. Dan kan de gemeente extra mensen inzetten om dat op te ruimen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Logisch toch, hoe moet je in vredesnaam poep opruimen als je slecht ter been bent? Volgens mij is dit in Groningen altijd al de regel geweest.
Truowens...140 euro?!?
Wat een belachelijk bedrag!
Kom dan maar eens langs onze sloot lopensbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.
Truowens...140 euro?!?
-
nomo
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu ook niet alles opruim. 2 krukken, een gipspoot en een aangelijnde hond is al ingewikkeld genoeg. Loop nu sowieso zoveel mogelijk langs plekken waar het niet erg is dat het blijft liggen en doe de meeste rondjes op de fiets door losloopgebied waar ik het überhaupt niet eens terug zou kunnen vinden.
Die enkele drol die ik nu dus laat liggen riskeer ik dan maar een boete voor. Moet normaal al hink-stap-sprong tussen de drollen door om Morris zijn poep op te ruimen, dat doe ik nu gewoon niet. Kan uit ervaring vertellen dat hondenpoep van een gipsschoen moeten peuteren nog niet zo makkelijk gaat, dus het is me wel gescheten
Die enkele drol die ik nu dus laat liggen riskeer ik dan maar een boete voor. Moet normaal al hink-stap-sprong tussen de drollen door om Morris zijn poep op te ruimen, dat doe ik nu gewoon niet. Kan uit ervaring vertellen dat hondenpoep van een gipsschoen moeten peuteren nog niet zo makkelijk gaat, dus het is me wel gescheten
- janeway
- Zeer actief
Ik heb een maand of 4 met 2 krukken gelopen en daarna met uitlaten nog 1 maand met 1.. Nou met 2 krukken en een halve puberhond aan de lijn ook nog stront rapen is best lastig.. Ik had die dingen niet voor de lol.. Mijn knie is aan gort dus zodra ik 1 kruk los had lag ik op mijn plaat.. Dus breid het gedoe uit met krukken (2)..Sommige scootmobiel mensen kunnen trouwens best van dat ding afstappen om die drol te rapen.. Die zijn sneller dan ik in sommige stukjes lopen.
Een goede regel dus wel.
Een goede regel dus wel.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Dat is hier ten strengste verboden, hier krijg je een bekeuring als je het in de gele parkprullenbak gooitCleva schreef:mijke schreef:Logisch toch, hoe moet je in vredesnaam poep opruimen als je slecht ter been bent? Volgens mij is dit in Groningen altijd al de regel geweest.
Kom dan maar eens langs onze sloot lopensbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.![]()
Nou, ik loop liever langs jullie sloot dan zo'n smerige strontbak waar het zo nodig ingevrot moet worden omdat dat zogenaamd hygiënisch is.
Poep opruimen klinkt zo leuk maar gooi het dan ook gewoon in je plee. Dat is waar stront hoort. Niet, oh lieve help, NIET in een prullenbakje naast een bankje dat pas over drie weken weer geleegd wordt. Overigens dan nog alleen geleegd. Niet gewassen of zo.
50 drollen in plastic zakjes laten rijpen in een parkprullenbak is NIET schoon of netjes.

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
wat is er langs jullie sloot dan?mijke schreef:Logisch toch, hoe moet je in vredesnaam poep opruimen als je slecht ter been bent? Volgens mij is dit in Groningen altijd al de regel geweest.
Kom dan maar eens langs onze sloot lopensbientje schreef:prima toch, ik vind dat gemiep over een hondendrol meer of minder sowieso toch al ontzettend zeverig.![]()
Truowens...140 euro?!?Wat een belachelijk bedrag!
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Drollen in plastic zakjes verpakken vind ik een vreemd idee. Een hondendrol vergaat toch vrij snel en door ze in te pakken in plastic blijft het veel langer bestaan en wordt een viezig pakketje in plastic. Een flinke regenbui op een drol en deze is zo weg of vergaat vanzelf wel.
Het lijkt mij veel nuttiger om aan te leren dat er bijvoorbeeld in bosjes en uiterste slootkanten gepoept kan worden door de honden dan dat geplastificeer.
Ik zie echt heel weinig hondenpoep op de stoep liggen. Dat gebeurd haast niet meer. Alleen door de honden van een of andere wanstaltige buurvrouw met 2 kleine keffers die dat vaste prik voor onze tuindeur doen. Zij begrijpt het niet helemaal denk ik. Maar verder ligt er niks.
Het lijkt mij veel nuttiger om aan te leren dat er bijvoorbeeld in bosjes en uiterste slootkanten gepoept kan worden door de honden dan dat geplastificeer.
Ik zie echt heel weinig hondenpoep op de stoep liggen. Dat gebeurd haast niet meer. Alleen door de honden van een of andere wanstaltige buurvrouw met 2 kleine keffers die dat vaste prik voor onze tuindeur doen. Zij begrijpt het niet helemaal denk ik. Maar verder ligt er niks.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
nou precies dit idd.Nanna schreef:Van die excuuszakjesCleva schreef: Je weet wel, met de zakjes aan de riem geknooptGebruikt worden ze nooit maar hé, je hebt ze wèl bij je, als oppassend inwoner!
-
Lizzie.
- Zeer actief
die zo gerafeld zijn dat ze allang onbruikbaar zijn gewordenNanna schreef:Van die excuuszakjesCleva schreef: Je weet wel, met de zakjes aan de riem geknooptGebruikt worden ze nooit maar hé, je hebt ze wèl bij je, als oppassend inwoner!

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, maar verplicht mee want je moet zichtbaar kunnen opruimenLizzie. schreef:die zo gerafeld zijn dat ze allang onbruikbaar zijn gewordenNanna schreef:Van die excuuszakjesCleva schreef: Je weet wel, met de zakjes aan de riem geknooptGebruikt worden ze nooit maar hé, je hebt ze wèl bij je, als oppassend inwoner!
Ik ruim op waar het in de weg ligt. En dat is niet langs de slootkant of in gras wat een halve meter hoog staat.
- mijke
- Zeer actief
POEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPP!!!! Heel Veel poep. Echt niet normaal zo veel poep. Het lijkt wel alsof de hele wijk dagelijks ff hierheen loopt om hun hond hier een drol te laten produceren. Buiten de stad of in de bosjes ofzo laat ik het ook liggen, maar zo midden in de wijk op een inimini groenstrookje tussen de huizen vind ik het echt te goor voor woorden om het niet op te ruimen.sbientje schreef:wat is er langs jullie sloot dan?
En nee die hondendrollen vergaan helemaal niet vrij snel. Ze blijven een week of 3, 4 liggen voordat ze eens verdwijnen. Als ik naar het park loop moet ik echt letterlijk over de stoep laveren op mijn en Oors poten schoon te houden. Als er eenmaal ergens een drol ligt duurt dat dus een paar weken en kan ik de laveerroute bijna dromen. Tot er weer een nieuwe drol op de stoep rolt dus. Oh en ook fijn als er dan iemand met een winkelkarretje of een rolkoffer doorheen is gereden toen het nog zacht was.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
nou mocht ik nog eens in de buurt zijn zal ik er mijn oog eens overheen laten gaanmijke schreef:POEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEPPPPPP!!!! Heel Veel poep. Echt niet normaal zo veel poep. Het lijkt wel alsof de hele wijk dagelijks ff hierheen loopt om hun hond hier een drol te laten produceren. Buiten de stad of in de bosjes ofzo laat ik het ook liggen, maar zo midden in de wijk op een inimini groenstrookje tussen de huizen vind ik het echt te goor voor woorden om het niet op te ruimen.sbientje schreef:wat is er langs jullie sloot dan?
En nee die hondendrollen vergaan helemaal niet vrij snel. Ze blijven een week of 3, 4 liggen voordat ze eens verdwijnen. Als ik naar het park loop moet ik echt letterlijk over de stoep laveren op mijn en Oors poten schoon te houden. Als er eenmaal ergens een drol ligt duurt dat dus een paar weken en kan ik de laveerroute bijna dromen. Tot er weer een nieuwe drol op de stoep rolt dus. Oh en ook fijn als er dan iemand met een winkelkarretje of een rolkoffer doorheen is gereden toen het nog zacht was.
- mijke
- Zeer actief
Haha! Dan kun je je sbientje-oordeel vellen 
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit heeft de groendienst hier uiteindelijk ook gedaan. Een gebrek aan vuilbakken in mijn buurt is nog vriendelijk uitgedrukt, je kan letterlijk uren lopen zonder er eentje tegen te komen dus besloten veel mensen halverwege hun wandeling die zak inclusief drol de bosjes in te gooien.Ri@ schreef:Het lijkt mij veel nuttiger om aan te leren dat er bijvoorbeeld in bosjes en uiterste slootkanten gepoept kan worden door de honden dan dat geplastificeer.
Waarop er nu een bordje is gekomen dat drollen ook gewoon met een tak een meter verder gemikt kunnen worden, hallelujah.
Ik ruim alleen op als ze op het pad zelf poepen en dat doen ze zelden. Bossen en wandelwegen worden hier slecht onderhouden en ik ga dus echt niet Bear Grylls gewijs met mijn arm door metershoge netels en bramen om op te rapen.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind het dus wel echt smerig als men niet opruimt. Als het in de bosjes ligt; prima. Maar hier lopen behoorlijk wat mensen hun hond uit te laten en die stront stínkt toch als de zon eens gaat schijnen. Het is heel smerig, die lucht.
Ook op het strand ruim ik het op. Ik zie mensen weleens een hoopje zand over hun drol heen schuiven maar halló ik loop op mijn blote voeten over dat strand net als vele andere mensen. Kinderen met schepjes, mensen met badhanddoeken. Zit je in zo'n smerige drol
99% van de hondenstront spoelt niet weg van regen, tenzij je vegetarisch voert misschien. De stront is veel te vet.
Op het strand staan de vuilnisbakken aan de duinrand, dat is even lopen door het mulle zand. Irritant? Ja. Maar nog irritanter vind ik het als je in een drol stapt. Zo smerig
Wij laten de honden voor de korte ronde uit op de trambaan (volledig gras), ook daar ligt het helemaal vol hondenstront. Niemand ruimt het op en ik ben dan zo'n burgertrut die ook van anderen gaat staan rapen. De dichtsbijzijnde prullenbak staat naast een bankje en is 10 minuten lopen. Op dat bankje zitten toch alleen maar blowende hangjongeren, dat zal ze leren
Ook op het strand ruim ik het op. Ik zie mensen weleens een hoopje zand over hun drol heen schuiven maar halló ik loop op mijn blote voeten over dat strand net als vele andere mensen. Kinderen met schepjes, mensen met badhanddoeken. Zit je in zo'n smerige drol
Op het strand staan de vuilnisbakken aan de duinrand, dat is even lopen door het mulle zand. Irritant? Ja. Maar nog irritanter vind ik het als je in een drol stapt. Zo smerig
Wij laten de honden voor de korte ronde uit op de trambaan (volledig gras), ook daar ligt het helemaal vol hondenstront. Niemand ruimt het op en ik ben dan zo'n burgertrut die ook van anderen gaat staan rapen. De dichtsbijzijnde prullenbak staat naast een bankje en is 10 minuten lopen. Op dat bankje zitten toch alleen maar blowende hangjongeren, dat zal ze leren
- Jackira
- Zeer actief
Als iedereen op dezelfde plek z'n hond uit gaat laten gaat het inderdaad stinken. Een trambaan met gras vind ik ook niet een handige plek want dat is tussen huizenblokken met portieken, daar wonen veel mensen bij elkaar, ook nog omgeven door heet asfalt als het warm weer is, wat de temperatuur nog meer doet stijgen en de stank blijft daar lekker hangen.
Dan gaat het inderdaad snel stinken. De drollen kun je opruimen maar de urine niet. Dus het blijft op zulke plaatsen toch stinken ook al ruim je het op. Het is gewoon niet de meest handige plek om je hond uit te laten als je geen stank wilt.
Niet dat mij dat uitmaakt en ik heb er geen probleem mee als iemand dat wel doet, maar ik loop eventjes door en dan is alles niet geconcentreerd op een kleine groene strook. Je hebt er dan echt geen last van als een drol in de bosjes wordt gedeponeerd. Maar de meeste mensen blijven zo dicht mogelijk bij huis krijg ik wel eens de indruk ( in het algemeen bedoelt). Ja dan ruikt het niet naar roosjes, dat is nu eenmaal niet de eigenschap van poep en urine.
Dan gaat het inderdaad snel stinken. De drollen kun je opruimen maar de urine niet. Dus het blijft op zulke plaatsen toch stinken ook al ruim je het op. Het is gewoon niet de meest handige plek om je hond uit te laten als je geen stank wilt.
Niet dat mij dat uitmaakt en ik heb er geen probleem mee als iemand dat wel doet, maar ik loop eventjes door en dan is alles niet geconcentreerd op een kleine groene strook. Je hebt er dan echt geen last van als een drol in de bosjes wordt gedeponeerd. Maar de meeste mensen blijven zo dicht mogelijk bij huis krijg ik wel eens de indruk ( in het algemeen bedoelt). Ja dan ruikt het niet naar roosjes, dat is nu eenmaal niet de eigenschap van poep en urine.
-
Manuma
- Zeer actief
Urine vind ik echt véél minder stinken dan stront. Wij wonen in de stad en helaas loop je dan dus minstens een kwartier wil je een grasstrook vinden. Daar heb ik geen zin meer in het laatste rondje
Dus die blijven we inderdaad dichtbij. Ook is het een plek waar íedereen hun hond aangelijnd heeft gezien de drukke wegen aan beide kanten en de agressievelingen worden daar dus ook uitgelaten.
Wij hebben trouwens geen speciale poepbakken, alleen maar prullenbakken en soms, met geluk, met een afsluitbaar klepje.
Manu kakt graag bovenop planten of struiken. Die parkeert zichzelf ook weleens midden in de brandnetels. Daar brand ik me niet aan hoor, dat ligt er dan prima.
Wij hebben trouwens geen speciale poepbakken, alleen maar prullenbakken en soms, met geluk, met een afsluitbaar klepje.
Manu kakt graag bovenop planten of struiken. Die parkeert zichzelf ook weleens midden in de brandnetels. Daar brand ik me niet aan hoor, dat ligt er dan prima.
- Jackira
- Zeer actief
Ik woon in dezelfde stadManuma schreef:Urine vind ik echt véél minder stinken dan stront. Wij wonen in de stad en helaas loop je dan dus minstens een kwartier wil je een grasstrook vinden. Daar heb ik geen zin meer in het laatste rondjeDus die blijven we inderdaad dichtbij. Ook is het een plek waar íedereen hun hond aangelijnd heeft gezien de drukke wegen aan beide kanten en de agressievelingen worden daar dus ook uitgelaten.