Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Artrose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Artrose

Ongelezen bericht door Sabi85 »

De laatste weken lijkt Wilma moeilijker te lopen. Haar rechter achterpoot is wat stijf en/of pijnlijk. Ze heeft aan deze poot een kwaadaardige tumor, maar deze is vrij klein (1 cm) en groeit niet of nauwelijks. Het bultje zit aan de onderkant van haar poot en de stijfheid/pijn lijkt hoger te zitten. Ze kan wel nog steeds hard rennen. We geven een supplement met glucosamine en chondroitine en dit lijkt wel wat te helpen.
Donderdag zijn we naar de dierenarts geweest. Wilma piepte hard toen de dierenarts aan haar rechter heup zat en ze gromde zelfs :(:. Ze heeft nog nooit gegromd bij de dierenarts, dus ze moet echt veel pijn hebben. Verder gaf ze nergens pijn aan. De dierenarts denkt dat ze artrose in haar heup heeft en heeft pijnstiller Carporal voorgeschreven. Dit moeten we een week geven en daarna overleggen of we ermee door gaan. Zoals ik al vermoedde, heeft de pijn niets met het bultje te maken. Ze krijgt nu 4 dagen Carporal en ze loopt beter. Ze lijkt ook vrolijker.
Wilma wordt oud :80:. Ze heeft ook al beginnende staar.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Artrose

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach gossie... Het hoort erbij, maar het is wel confronterend natuurlijk. Fijn dat het met de pijnstilling beter gaat, hopelijk kan ze zo nog een hele tijd pijnvrij goed mee!
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wilma is volgens haar paspoort 10 1/2 jaar oud. Waarschijnlijk is het een schatting, maar ik denk dat het wel ongeveer klopt. Ze vergeet in het bos regelmatig dat ze niet de jongste meer is. Dan gaat ze keihard rondrennen en over slootjes springen en daarna loopt ze mank. Ik ben wel bang dat ze door de pijnstillers nog meer de neiging krijgt om over haar grenzen te gaan. Ik vraag me daarom af of het verstandig is om pijnstillers te blijven geven. Ik wil natuurlijk niet dat ze pijn heeft, maar ik wil ook niet dat haar gewrichten nog sneller gaan slijten.
Ze heeft geen last van bijwerkingen van de pijnstiller.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Acupunctuur werkt vaak heel erg goed bij artrose. Misschien dat proberen? Moet wel bijgehouden worden, eens in de paar maanden. Maar als ze dan zonder medicatie pijnvrij en weer redelijk kan lopen, is dat toch wel heel fijn.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien kan je met een fysiotherapeut een soort bewegingsplan opstellen wat bij haar past? Ik denk dat je daar wel wat aan kan hebben.
En voor de dagen dat het moeilijk is zou ik gewoon pijnstilling geven hoor, doe ik met Jura ook en die is nog geen 6. Zij krijgt Previcox dat werkt bij haar artroseknie goed.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

runninggirl schreef:Misschien kan je met een fysiotherapeut een soort bewegingsplan opstellen wat bij haar past? Ik denk dat je daar wel wat aan kan hebben.
En voor de dagen dat het moeilijk is zou ik gewoon pijnstilling geven hoor, doe ik met Jura ook en die is nog geen 6. Zij krijgt Previcox dat werkt bij haar artroseknie goed.

Rust roest en dat geldt zeker bij arthrose. Inderdaad een bewegingsschema met lichte oefeningen kan zeker goed ondersteunend werken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”