Cleva schreef:Oh god, heb je haar weer.jvanringen schreef:
Miezerige mispunten zijn jullie, om te kotsen vind ik het.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rico is thuis
Moderator: moderatorteam
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Re: Rico is thuis
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Neeltje
En lever nu het bewijs dat de hond van een broodfokker komt, ja! Wie hier op het forum heeft het recht om haar een derdegraads verhoor af te nemen? Ze toch aan dit hele forum geen verantwoording schuldig. Heb je zelf op de site van de rasvereniging al gekeken of er überhaupt verplichte testen zijn voor de middenslag keeshond?????Lunatic schreef:Heiliger dan de paus?jvanringen schreef:Nou, het is weer voor mekaar hoor, weer hebben een stel flinke forumleden iemand helemaal de grond in geschreven en tot huilen gebracht. Wat zullen jullie tevreden zijn over jezelf en heerlijk voldaan gaan slapen vannacht.
Als iemand een topic opent "kijk mijn lieve pup" en een week later slaat het om in, pup is ziek, ik ben gaan zoeken op internet en hij/zij blijkt van een broodfokker te komendan is het commentaar ook niet mild! Iedereen is toch tegenwoordig wel op de hoogte zou je zeggen, maar nee je kop in het zand steken is veel beter
![]()
Er wordt juist gevraagd over stamboom en testen omdat Charlie al zoveel ellende heeft meegemaakt en mensen haar dat willen besparen, je kan er met je gescheld ook dingen in lezen die er niet staan natuurlijk
-
Neeltje
Nanna schreef:Allemensen. charley krijgt een pup kado van haar ouders en is superblij met het zo op het oog kerngezonde beestje.
Maar nee, dan zijn er natuurlijk altijd weer van die azijnzijkerds die erover vallen dat het beest geen stamboom heeft en ja, dan kán het natuurlijk niet gezond zijn. Stel je voor![]()
Zou je het zelf zo leuk vinden als je blij was met je kado gegeven pupje en iedereen gaat erover liggen jammeren? Ik hoop dat Rico voor straf 18 jaar oud wordt in blakende gezondheid al was het maar om de zeikspeunen dwars te zitten.
-
Neeltje
Waar haal jij het recht vandaan dat ze verantwoording aan jou moet afleggen?crutz schreef:Neeltje schreef:crutz schreef:Weet je, daar heb ik me ook totaal niet in verdiept. Ik heb een fokker uitgezocht die ik vertrouw en that's it. Ja, ik heb kopieën van alle testuitslagen gekregen en het zegt me geen jota.charley schreef:
Als röntgenfoto's, oogtesten, knieën?
Geen idee wat het ras specifiek aan testen vraagt. Neem aan dat je je daar wel in verdiept hebt
Jij hebt ook niet al zo je neus gestoten als TS met Boy met 2 dierenartsen die hem in beginsel ook gezond verklaarden en dus zonder problemen waarschijnlijk de "gezondheidsverklaring" ingevuld hadden
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat loop je nou te zeuren de hele tijd? Ik zeg nergens dat hij bij een broodfokker vandaan komt ( al vind ik de opmerking, we hebben zelfs in de schuren gekeken wel erg vreemd) als je eens goed leest kan je zien dat ik juist zeg dat er bij veel "gelegenheidsnestjes" leuk de kees van je buren op je eigen kees zetten, veel ellende voorkomt!Neeltje schreef:En lever nu het bewijs dat de hond van een broodfokker komt, ja! Wie hier op het forum heeft het recht om haar een derdegraads verhoor af te nemen? Ze toch aan dit hele forum geen verantwoording schuldig. Heb je zelf op de site van de rasvereniging al gekeken of er überhaupt verplichte testen zijn voor de middenslag keeshond?????Lunatic schreef:Heiliger dan de paus?jvanringen schreef:Nou, het is weer voor mekaar hoor, weer hebben een stel flinke forumleden iemand helemaal de grond in geschreven en tot huilen gebracht. Wat zullen jullie tevreden zijn over jezelf en heerlijk voldaan gaan slapen vannacht.
Als iemand een topic opent "kijk mijn lieve pup" en een week later slaat het om in, pup is ziek, ik ben gaan zoeken op internet en hij/zij blijkt van een broodfokker te komendan is het commentaar ook niet mild! Iedereen is toch tegenwoordig wel op de hoogte zou je zeggen, maar nee je kop in het zand steken is veel beter
![]()
Er wordt juist gevraagd over stamboom en testen omdat Charlie al zoveel ellende heeft meegemaakt en mensen haar dat willen besparen, je kan er met je gescheld ook dingen in lezen die er niet staan natuurlijk
Aangezien ik dat meegemaakt heb en je dat echt niemand gunt die ellende en Charlie ook al veel ellende heeft meegemaakt met de andere honden en ze zich alleen blind staart op gezondheids verklaring van de DA.....vraag ik me gewoon af waarom er niet iets verstandiger gekeken is naar de gezondheid ipv alleen maar naar een leuk koppie, want dat hebben alle pups tenslotte!
En nogmaals, ik hoop van harte dat de hond gezond 18 wordt en dat meen ik oprecht!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
charley
Ik reageer nog 1 keercrutz schreef:Jij hebt ook niet al zo je neus gestoten als TS met Boy met 2 dierenartsen die hem in beginsel ook gezond verklaarden en dus zonder problemen waarschijnlijk de "gezondheidsverklaring" ingevuld hadden
Boy zijn gezondheidsverklaring is nooit ingevuld want de eerste keer dat hij bij de da kwam had hij een open wond op zijn rug door een voedselallergie. Maar nogmaals hoe het met Boy is gegaan kan ik niet zeggen omdat ik geen keiharde bewijzen heb maar het is heel smerig met medicijnen gegaan.
Verder ben ik dol gelukkig met Rico en sinds zijn komst gaat het beter met mijn gezondheid.
Dit was het laatste wat ik in dit topic zeg want ik ben toch al veroordeeld omdat ik geen stamboom hoef.
Laatst gewijzigd door charley op 11 jun 2017 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neeltje
Goed hè!Cleva schreef:Waar haal jij het idee vandaan dat je in hele zinnen kunt schrijven?Neeltje schreef: Waar haal jij het recht vandaan dat ze verantwoording aan jou moet afleggen?
-
Stabij Odie
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Kan de discussie over stamboom, geen stamboom etc eruit worden geknipt zodat het topic over Rico overblijft?
Wat een leuk hoopje hond! Veel plezier met hem!
Wat een leuk hoopje hond! Veel plezier met hem!
- Hakkene
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat een ontzettend leuk beestje zeg:) Veel plezier met 'm!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ach lieverd, ik hoef ook geen stamboom hoor. Mijn Gollum komt van een broodfokker en het is de allerliefste hond die ik kon wensen. En als ik alles van te voren had geweten had ik haar alsnog genomencharley schreef:Ik reageer nog 1 keercrutz schreef:Jij hebt ook niet al zo je neus gestoten als TS met Boy met 2 dierenartsen die hem in beginsel ook gezond verklaarden en dus zonder problemen waarschijnlijk de "gezondheidsverklaring" ingevuld hadden
Boy zijn gezondheidsverklaring is nooit ingevuld want de eerste keer dat hij bij de da kwam had hij een open wond op zijn rug door een voedselallergie. Maar nogmaals hoe het met Boy is gegaan kan ik niet zeggen omdat ik geen keiharde bewijzen heb maar het is heel smerig met medicijnen gegaan.
Verder ben ik dol gelukkig met Rico en sinds zijn komst gaat het beter met mijn gezondheid.
Dit was het laatste wat ik in dit topic zeg want ik ben toch al veroordeeld omdat ik geen stamboom hoef.
Dit soort adviezen zijn handig voordat je een hond gaat uitzoeken, als de hond er al is kun je alleen nog maar gaan genieten en er goed voor zorgen. En dat kun jij prima!
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Je hebt genoeg zorgen om Boy gehad, nu moet je alleen maar genieten van die kleine scheet. Laat iedereen maar kletsen. Genoeg hele lieve reacties hier in dit topic, de rest lekker links laten liggen.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
Suzan
- Zeer actief
Ik vind Rico een mooi hondje. Was alleen nieuwsgierig hoe de ouders er uit zagen. Juist omdat zo'n middenslag kees van die kleur zeldzaam is. Als Charley geluk heeft kan Rico met gemak 15 jaar of ouder worden. En ik moet eerlijk zeggen, als ik tegen zo'n mooi keesje , en ik neem aan dat het bij een particulier is, zou aanlopen dan had ik hem ook genomen. Rico heeft een pienter koppie en Charley zal vast heel veel plezier van hem krijgen en nu ook al hebben. Ben alleen benieuwd hoe hij uitgroeit. En testen voor een middenslag? Dat is dan alleen patella luxatie. De middenslagkees is gelukkig gezond. Charley ik wens je heel veel plezier en denk er aan, een kees wordt nooit je slaaf maar wel je vriend.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Suzan schreef:Ik vind Rico een mooi hondje. Was alleen nieuwsgierig hoe de ouders er uit zagen. Juist omdat zo'n middenslag kees van die kleur zeldzaam is. Als Charley geluk heeft kan Rico met gemak 15 jaar of ouder worden. En ik moet eerlijk zeggen, als ik tegen zo'n mooi keesje , en ik neem aan dat het bij een particulier is, zou aanlopen dan had ik hem ook genomen. Rico heeft een pienter koppie en Charley zal vast heel veel plezier van hem krijgen en nu ook al hebben. Ben alleen benieuwd hoe hij uitgroeit. En testen voor een middenslag? Dat is dan alleen patella luxatie. De middenslagkees is gelukkig gezond. Charley ik wens je heel veel plezier en denk er aan, een kees wordt nooit je slaaf maar wel je vriend.
-
Neeltje
Dat had ik inderdaad gezien op de site van de rasvereniging dat er voor de middenslag geen verplichte testen zijn. Ook de patella luxatie stond er niet bij.Suzan schreef:Ik vind Rico een mooi hondje. Was alleen nieuwsgierig hoe de ouders er uit zagen. Juist omdat zo'n middenslag kees van die kleur zeldzaam is. Als Charley geluk heeft kan Rico met gemak 15 jaar of ouder worden. En ik moet eerlijk zeggen, als ik tegen zo'n mooi keesje , en ik neem aan dat het bij een particulier is, zou aanlopen dan had ik hem ook genomen. Rico heeft een pienter koppie en Charley zal vast heel veel plezier van hem krijgen en nu ook al hebben. Ben alleen benieuwd hoe hij uitgroeit. En testen voor een middenslag? Dat is dan alleen patella luxatie. De middenslagkees is gelukkig gezond. Charley ik wens je heel veel plezier en denk er aan, een kees wordt nooit je slaaf maar wel je vriend.
-
charley
Dat had ik ook gelezen op de site en ook dat de middenslag een gezond ras is, daarom heb ik voor de middenslag Kees gekozen.Neeltje schreef:Dat had ik inderdaad gezien op de site van de rasvereniging dat er voor de middenslag geen verplichte testen zijn. Ook de patella luxatie stond er niet bij.Suzan schreef:Ik vind Rico een mooi hondje. Was alleen nieuwsgierig hoe de ouders er uit zagen. Juist omdat zo'n middenslag kees van die kleur zeldzaam is. Als Charley geluk heeft kan Rico met gemak 15 jaar of ouder worden. En ik moet eerlijk zeggen, als ik tegen zo'n mooi keesje , en ik neem aan dat het bij een particulier is, zou aanlopen dan had ik hem ook genomen. Rico heeft een pienter koppie en Charley zal vast heel veel plezier van hem krijgen en nu ook al hebben. Ben alleen benieuwd hoe hij uitgroeit. En testen voor een middenslag? Dat is dan alleen patella luxatie. De middenslagkees is gelukkig gezond. Charley ik wens je heel veel plezier en denk er aan, een kees wordt nooit je slaaf maar wel je vriend.
Laatst gewijzigd door charley op 12 jun 2017 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
charley
De moeder is iets lichter van kleur, de vader heeft de zelfde donkere kleur als Rico. Rico komt bij een particulier vandaag, geen bedrijf ofzo.Suzan schreef:Ik vind Rico een mooi hondje. Was alleen nieuwsgierig hoe de ouders er uit zagen. Juist omdat zo'n middenslag kees van die kleur zeldzaam is. Als Charley geluk heeft kan Rico met gemak 15 jaar of ouder worden. En ik moet eerlijk zeggen, als ik tegen zo'n mooi keesje , en ik neem aan dat het bij een particulier is.
Ik zoek geen slaaf maar een vriend/ maatje en die heb ik gevonden in Rico.Suzan schreef:Charley ik wens je heel veel plezier en denk er aan, een kees wordt nooit je slaaf maar wel je vriend.
-
joline
- Zeer actief
Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.
-
Neeltje
Daarvoor hoef je niet aangesloten te zijn bij een vereniging. Je kunt die regels gewoon opzoeken op internet en die zelf toepassen. Zijnde voor de middenslag Keeshond: 0,0.joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En als dat nou niet zo is dan?joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
joline
- Zeer actief
Dat zeg ik ook niet. Ben alleen benieuwd volgens welke regels de fokker dan fokt.Neeltje schreef:Daarvoor hoef je niet aangesloten te zijn bij een vereniging. Je kunt die regels gewoon opzoeken op internet en die zelf toepassen. Zijnde voor de middenslag Keeshond: 0,0.joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.
-
joline
- Zeer actief
Dan niks, ik ben gewoon nieuwsgierig, mag dat?malinois schreef:En als dat nou niet zo is dan?joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Aangezien Rico geen stamboom heeft zal de fokker ook niet aangesloten zijn bij die vereniging.joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.
-
charley
Dat weet ik niet, maar het reglement staat gewoon op internet en de NKC.joline schreef:Als de fokker volgens de regels fokt is hij neem ik aan ook aangesloten bij de Nederlandse Keeshondenclub?charley schreef:Ik had al contact met de fokker, dit is niet iets wat zomaar even besloten is. Verder heb ik al aangegeven dat de fokker wel test en volgens alle regels fokt.