Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rico is thuis
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Rico is thuis
Ons oudste hondje is stamboomloos (x Jack Russell X Chihuahua ) en is onlangs 16 jaar geworden. Ijzersterk dametje 
-
80564M
Ach, Miep is ook bijna 15 geworden. Haar moeder dik 15. Best leuke leeftijden voor een stamboom golden.Nanna schreef:De kruising van de buren, ws Whippet met idd wat Stafford is 17 geworden en heeft nooit wat gemankeerd. Is gestorven door pure ouderdom. En ja, er zijn rashonden die dat ook fluitend halen.Maryanne schreef:Ons oudste hondje is stamboomloos (x Jack Russell X Chihuahua ) en is onlangs 16 jaar geworden. Ijzersterk dametje
Maar dat hangt dus héél erg van de rashond af. Een teckel, een keeshond, een puli of een dwergpoedel durf ik qua levensverwachting rustig in huis te halen. Stamboom of geen stamboom. Andere rassen raak ik, bestamboomd of niet, nog met geen stok aan.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar dit soort anekdotische bewijsvoering slaat natuurlijk nergens op.Nanna schreef:De kruising van de buren, ws Whippet met idd wat Stafford is 17 geworden en heeft nooit wat gemankeerd. Is gestorven door pure ouderdom. En ja, er zijn rashonden die dat ook fluitend halen.Maryanne schreef:Ons oudste hondje is stamboomloos (x Jack Russell X Chihuahua ) en is onlangs 16 jaar geworden. Ijzersterk dametje
Maar dat hangt dus héél erg van de rashond af. Een teckel, een keeshond, een puli of een dwergpoedel durf ik qua levensverwachting rustig in huis te halen. Stamboom of geen stamboom. Andere rassen raak ik, bestamboomd of niet, nog met geen stok aan.
Mijn overbuurvrouw had een bastaardje, 3 jaar oud geworden en viel toen dood neer.
Tja... dat zegt niet zoveel.
Maar goed, ik vind Rico een dotje en hij heeft het fantastisch getroffen met zijn baasje. Want zelfs als ze zich maar de helft inzet voor hem als dat ze voor Boy deed, heeft hij nog een gouden mandje gekregen!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Die redenatie klopt dus ook niet.mijke schreef:Nee hoor, dat doet niemand. Dat is gewoon een logische gevolgtrekking uit de dingen die jij schrijft. Jij vindt een stamboomloze hond een rare keus gezien TS gezondheid zo belangrijk vindt. Ergo jij vindt dat je met een stamboomloze hond een veel grotere kans hebt op aangeboren ziektes dan met een stamboomhond. Simpele logische redenatie.Brindlecardi schreef:Daarnaast doen een aantal mensen of ik anti stamboomloos ben, terwijl dat niet waar is en dat niet is waarom ik erop reageer.
Als je een gezonde hond het allerbelangrijkste vind, dan had je beter kunnen kiezen voor een hond waar bepaalde erfelijke ziektes zijn uitgesloten. De kans is dus groter dat je stamboomloos hond één van deze ziektes heeft. Verbind ik daar vervolgens aan dat stamboomloos nul voordelen heeft? Nee. Trek ik de conclusie dat honden zonder stamboom minder oud worden? Nee. Trek ik daaruit de conclusie dat je minder plezier hebt van een stamboomloze hond? Nee. Trek ik de conclusie dat honden met stamboom in alle opzichten beter zijn? Nee. Trek ik de conclusie dat mensen die stamboomloos kiezen superdom zijn? Nee. Kortom, de conclusie dat ik anti stamboomloos ben, is niet juist. Als Charley hier nieuw was dan had ik er niks over gezegd hoor. Het gaat mij dus puur om eerst aangeven dat je er alles aan doet gezonde hond te kiezen, en dat er dan binnen enkele dagen een keeshond loopt. Dat terwijl er hier ook is geroepen dat een gezondheidsverklaring voor een pup heel erg nietszeggend is. Volgens mij had zelfs Boy destijds een gezondheidsverklaring.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Valt voor mij in de categorie 'mijn overgrootoma Is 95 geworden en rookte een pakje sigaretten per dag!'wolvster schreef:Maar dit soort anekdotische bewijsvoering slaat natuurlijk nergens op.Nanna schreef:De kruising van de buren, ws Whippet met idd wat Stafford is 17 geworden en heeft nooit wat gemankeerd. Is gestorven door pure ouderdom. En ja, er zijn rashonden die dat ook fluitend halen.Maryanne schreef:Ons oudste hondje is stamboomloos (x Jack Russell X Chihuahua ) en is onlangs 16 jaar geworden. Ijzersterk dametje
Mijn overbuurvrouw had een bastaardje, 3 jaar oud geworden en viel toen dood neer.
Tja... dat zegt niet zoveel.
Maar goed, ik vind Rico een dotje en hij heeft het fantastisch getroffen met zijn baasje. Want zelfs als ze zich maar de helft inzet voor hem als dat ze voor Boy deed, heeft hij nog een gouden mandje gekregen!
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Beetje mosterd na de maaltijd deze discussie. De hond is er al 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Is het ook, het was ook niet mijn bedoeling een hele discussie te ontketenen, de keuze verwonderde mij slechts.Gollum schreef:Beetje mosterd na de maaltijd deze discussie. De hond is er al
Misschien is het leuk om in de fotohoek een Rico topic te starten met zijn belevenissen
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
:En ze is er super gelukkig mee. Dat is het belangrijkste volgens mij.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Maar een gezondheidsverklaring is niks waard! Wat kan een DA nou aan de buitenkant van een pup van 8 weken zien? Zeker niet hoe het met zijn botten/ogen/hart e.d. gesteld is, met dat papiertje kan je je kont afvegen dus......charley schreef:Dank je Neeltje.Neeltje schreef:Niemand hier waar Rico vandaan komt, behalve de plaats Lunteren en daar wordt over gevallen omdat daar een broodfokker zit. Echter niemand weet of Rico daar ook vandaan komt. Dat wordt alleen aangenomen, maar bewijs is er 0,0.
Ik weet welke broodfokker hier bedoeld wordt in Lunteren en nogmaals NEE Rico komt daar echt niet vandaan. Zo dom ben ik nu ook weer niet.
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er zo gereageerd wordt, had ik hier gelogen en gezegd dat Rico een stamboom heeft was deze zinloze discussie niet begonnen. Maar wat ik al eerder aan gaf wat voor mij het belangrijkst is was een gezondheidsverklaring, ik heb nergens aangegeven stamboom. De gezondheidsverklaring heb ik zowel van de fokker en mijn eigen da.
En natuurlijk kan een vuilnisbakkie gezond zijn, maar het woord zegt het al, dat zijn meestal kruisingen tussen 2 totaal verschillende rassen en dat is wat ze zo sterk kan maken. Ga je echter kees 1 op kees 2 zetten (of lab zoals in Luna's geval) dan is de kans op klachten al vele malen groter!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Jonas26
- Zeer actief
Jammer dat de blijdschap zo verziekt wordt door fanaten!Gollum schreef:Beetje mosterd na de maaltijd deze discussie. De hond is er al
Laat haar toch lekker genieten van het puppekind

-
Neeltje
Je gaat van iets uit, waarvan je niet weet of dit het geval is bij de teef en reu waar Rico uit is gekomen.Lunatic schreef:Maar een gezondheidsverklaring is niks waard! Wat kan een DA nou aan de buitenkant van een pup van 8 weken zien? Zeker niet hoe het met zijn botten/ogen/hart e.d. gesteld is, met dat papiertje kan je je kont afvegen dus......charley schreef:Dank je Neeltje.Neeltje schreef:Niemand hier waar Rico vandaan komt, behalve de plaats Lunteren en daar wordt over gevallen omdat daar een broodfokker zit. Echter niemand weet of Rico daar ook vandaan komt. Dat wordt alleen aangenomen, maar bewijs is er 0,0.
Ik weet welke broodfokker hier bedoeld wordt in Lunteren en nogmaals NEE Rico komt daar echt niet vandaan. Zo dom ben ik nu ook weer niet.
Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er zo gereageerd wordt, had ik hier gelogen en gezegd dat Rico een stamboom heeft was deze zinloze discussie niet begonnen. Maar wat ik al eerder aan gaf wat voor mij het belangrijkst is was een gezondheidsverklaring, ik heb nergens aangegeven stamboom. De gezondheidsverklaring heb ik zowel van de fokker en mijn eigen da.
En natuurlijk kan een vuilnisbakkie gezond zijn, maar het woord zegt het al, dat zijn meestal kruisingen tussen 2 totaal verschillende rassen en dat is wat ze zo sterk kan maken. Ga je echter kees 1 op kees 2 zetten (of lab zoals in Luna's geval) dan is de kans op klachten al vele malen groter!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
charley schreef:Maar wat ik al eerder aan gaf wat voor mij het belangrijkst is was een gezondheidsverklaring, ik heb nergens aangegeven stamboom. De gezondheidsverklaring heb ik zowel van de fokker en mijn eigen da.
Je hebt het steeds over de gezondheidsverklaring en geteste ouders. Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen en ook zo'n gezondheidsverklaring waar jij naar mij idee veel te veel waarde aan hecht omdat het maar een moment opname van een klinisch beeld is
-
charley
Nee Boy had helemaal niks, hij was zelfs nog nooit bij een da geweest bleek achteraf. Zijn paspoort die ik mee kreeg was hartstikke vals, er stonden alleen in dat het een Chow was de kleur en een chipnummer dat uit het buitenland bleek te komen.Brindlecardi schreef:Volgens mij had zelfs Boy destijds een gezondheidsverklaring.
-
charley
Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
charley schreef:Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
Als röntgenfoto's, oogtesten, knieën?
Geen idee wat het ras specifiek aan testen vraagt. Neem aan dat je je daar wel in verdiept hebt
-
charley
maar ik reageer hier niet meer op want blijkbaar heb ik iets strafbaars of hartstikke fouts gedaan terwijl ik dit pupje cadeau heb gekregen en naar mijn weten komt hij niet van een broodfokker vandaan.
Ik wil graag het moderatorteam vragen dit topic zo snel mogelijk te sluiten en verwijderen want ik kan/ zit er gewoon om te janken, mijn plezier is compleet verpest.
Ik wil graag het moderatorteam vragen dit topic zo snel mogelijk te sluiten en verwijderen want ik kan/ zit er gewoon om te janken, mijn plezier is compleet verpest.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Probeer het je niet aan te trekken. Gewoon niet meer in dit topic kijken. Lekker genieten van je kleine Rico. 
-
Sterre
EstherK schreef:Probeer het je niet aan te trekken. Gewoon niet meer in dit topic kijken. Lekker genieten van je kleine Rico.
Zo is dat. Sluit het topic voor jezelf af en ga lekker genieten van Rico.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
onze eerste hond, was een bouvier met stamboom, waarvan beide ouder op van alles getest, 15 jaar geworden,
onze tweede hond een ruwharige jack Russel, geen stamboom, overgenomen van iemand anders op de leeftijd van 1,5 jaar, was wel raszuiver gefokt, 14 jaar geworden,
derde hond friese staby/wetter kruising, van een boerderij, 15 jaar geworden,
er zelf een nest bij gefokt met een raszuivere Staby, 1 teefje aangehouden, 14 jaar geworden,
al deze honden hebben buiten de normale entingen nooit een DA gezien, en zijn ook nooit ziek geweest.
nu hebben we een rottweiler, geen stamboom, maar uit twee ouders die mij qua uiterlijk en karakter bevielen.
uit een eenmalig gefokt nest, met als vader een raszuivere rottweiler met stamboom, en getest.
moeder [uit Hongarije] geen stamboom.
tot dusverre een gezonde pup, met een zeer vriendelijk karakter.
mij wel goed voorbereid en niet zomaar ergens een pup gekocht.
al met al zegt stamboom of geen stamboom, test of geen test, mij niet zoveel, je moet ook een beetje gelukt hebben,
en ik geef eerlijk toe, dat ik geen duizenden euro's aan een pup/hond uitgeef.
dus geniet van je pup, en ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid en heel veel jaren plezier toe.
onze tweede hond een ruwharige jack Russel, geen stamboom, overgenomen van iemand anders op de leeftijd van 1,5 jaar, was wel raszuiver gefokt, 14 jaar geworden,
derde hond friese staby/wetter kruising, van een boerderij, 15 jaar geworden,
er zelf een nest bij gefokt met een raszuivere Staby, 1 teefje aangehouden, 14 jaar geworden,
al deze honden hebben buiten de normale entingen nooit een DA gezien, en zijn ook nooit ziek geweest.
nu hebben we een rottweiler, geen stamboom, maar uit twee ouders die mij qua uiterlijk en karakter bevielen.
uit een eenmalig gefokt nest, met als vader een raszuivere rottweiler met stamboom, en getest.
moeder [uit Hongarije] geen stamboom.
tot dusverre een gezonde pup, met een zeer vriendelijk karakter.
mij wel goed voorbereid en niet zomaar ergens een pup gekocht.
al met al zegt stamboom of geen stamboom, test of geen test, mij niet zoveel, je moet ook een beetje gelukt hebben,
en ik geef eerlijk toe, dat ik geen duizenden euro's aan een pup/hond uitgeef.
dus geniet van je pup, en ik wens jullie heel veel geluk en gezondheid en heel veel jaren plezier toe.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
joh je laat toch niet je plezier vergallen door die vervelende posts?charley schreef:maar ik reageer hier niet meer op want blijkbaar heb ik iets strafbaars of hartstikke fouts gedaan terwijl ik dit pupje cadeau heb gekregen en naar mijn weten komt hij niet van een broodfokker vandaan.
ga lekker bezig met je schattige hondje en kijk hier gewoon niet meer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
63673J
Nou, het is weer voor mekaar hoor, weer hebben een stel flinke forumleden iemand helemaal de grond in geschreven en tot huilen gebracht. Wat zullen jullie tevreden zijn over jezelf en heerlijk voldaan gaan slapen vannacht.
Miezerige mispunten zijn jullie, om te kotsen vind ik het.
-
63673J
Je hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen hoor aan de zelfbenoemde forumpolitie hier.charley schreef:Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
-
Neeltje
Houd toch verdorie op. Ze is toch geen verantwoording schuldig aan dit forum? Het lijkt wel een derdegraads verhoor.crutz schreef:charley schreef:Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
Geen idee wat het ras specifiek aan testen vraagt. Neem aan dat je je daar wel in verdiept hebt
-
Neeltje
Gewoon heel dit topic negeren, jij bent hier niemand verantwoording verschuldigd.charley schreef:maar ik reageer hier niet meer op want blijkbaar heb ik iets strafbaars of hartstikke fouts gedaan terwijl ik dit pupje cadeau heb gekregen en naar mijn weten komt hij niet van een broodfokker vandaan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
We hadden je ook een Lakeland terrier kunnen aanraden, alle testen en perfecte fokkers he Jojvanringen schreef:Nou, het is weer voor mekaar hoor, weer hebben een stel flinke forumleden iemand helemaal de grond in geschreven en tot huilen gebracht. Wat zullen jullie tevreden zijn over jezelf en heerlijk voldaan gaan slapen vannacht.
Ik lees van Lieke dat het ook een zootje is bij de collies en de rasverenigingen waar ik lid van ben geweest was een groot ego feest
Natuurlijk zijn er veel goede fokkers, maar zonder stamboom is niet slecht sterker nog ik zou er zo voor gaan, zie toch heel wat gedrochten als rashonden.
Ik ben nu aan het zoeken voor een gladhaar terrier en die koop ik zo boomloosNanna schreef:De kruising van de buren, ws Whippet met idd wat Stafford is 17 geworden en heeft nooit wat gemankeerd. Is gestorven door pure ouderdom. En ja, er zijn rashonden die dat ook fluitend halen.Maryanne schreef:Ons oudste hondje is stamboomloos (x Jack Russell X Chihuahua ) en is onlangs 16 jaar geworden. Ijzersterk dametje
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Wat een geweldig leuke pup heb je, heel veel plezier met hem ! Het is echt ongelooflijk hoe sommige mensen denken te kunnen oordelen en veroordelen zonder dat ze enig bewijs of zekerheid hebben dat je pup een broodfok hondje zou zijn.
-
Neeltje
Weet je, daar heb ik me ook totaal niet in verdiept. Ik heb een fokker uitgezocht die ik vertrouw en that's it. Ja, ik heb kopieën van alle testuitslagen gekregen en het zegt me geen jota.crutz schreef:charley schreef:Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Neeltje schreef:Weet je, daar heb ik me ook totaal niet in verdiept. Ik heb een fokker uitgezocht die ik vertrouw en that's it. Ja, ik heb kopieën van alle testuitslagen gekregen en het zegt me geen jota.crutz schreef:charley schreef:Algemene testen.crutz schreef:Getest op ras specifieke zaken of bedoel je dan algemene testen
Jij hebt ook niet al zo je neus gestoten als TS met Boy met 2 dierenartsen die hem in beginsel ook gezond verklaarden en dus zonder problemen waarschijnlijk de "gezondheidsverklaring" ingevuld hadden
-
Neeltje
En ze heeft helemaal gelijk en dan heeft ze het nog netjes gezegd.Cleva schreef:Oh god, heb je haar weer.jvanringen schreef:
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Heiliger dan de paus?jvanringen schreef:Nou, het is weer voor mekaar hoor, weer hebben een stel flinke forumleden iemand helemaal de grond in geschreven en tot huilen gebracht. Wat zullen jullie tevreden zijn over jezelf en heerlijk voldaan gaan slapen vannacht.
Als iemand een topic opent "kijk mijn lieve pup" en een week later slaat het om in, pup is ziek, ik ben gaan zoeken op internet en hij/zij blijkt van een broodfokker te komen
Er wordt juist gevraagd over stamboom en testen omdat Charlie al zoveel ellende heeft meegemaakt en mensen haar dat willen besparen, je kan er met je gescheld ook dingen in lezen die er niet staan natuurlijk
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!