Omdat het behoorlijk warm was, lopen we meerdere keren per dag naar een zwemplekje vlak bij ons huis. In de beschutting zwom een eend met al grotere jongen die we niet gezien hadden, Lana kreeg ze in de smiezen en zwom ze achterna. Omdat de moeder haar jongen niet in de steek wilde laten, vloog ze niet weg, maar bleef rondzwemmen en Lana maar achter haar aan.
Ze bleef echter zolang bezig en behoorlijk ver uit de kant, dat ik het op een gegeven moment best benauwd kreeg, want hoe lang ging ze dat volhouden??? Het water is daar erg diep en het stroomt ook wel wat (uitmonding van de rivier).
Ze ging steeds meer piepen (uit frustratie?) en ging ook steeds meer richting de rivier. Mijn dochter heb ik naar huis gestuurd om haar vader te waarschuwen, zodat deze met de boot rond kon varen, voor het geval ze echt de rivier op ging. Daarna is mijn dochter aan de ene kant bij de uitmonding gaan staan en ik aan de andere kant. Ik stond echt klaar om erin te springen......
Op een gegeven moment zag ik dat ze de focus op de eend aan het verliezen was en riep naar mijn dochter om haar te gaan roepen en te blijven roepen. Uiteindelijk koos ze er gelukkig toch voor om naar de kant te zwemmen, zodat mijn dochter haar kon pakken.
Heb ik nu lopen stressen voor niks?
Hoelang houden kleine honden (terriermix) van 6 maanden dit vol??