Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang kan een hond achter elkaar zwemmen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hoe lang kan een hond achter elkaar zwemmen?

Ongelezen bericht door Ody »

Onze puber van 6 maanden heeft ons vandaag flink laten schrikken. :roll:
Omdat het behoorlijk warm was, lopen we meerdere keren per dag naar een zwemplekje vlak bij ons huis. In de beschutting zwom een eend met al grotere jongen die we niet gezien hadden, Lana kreeg ze in de smiezen en zwom ze achterna. Omdat de moeder haar jongen niet in de steek wilde laten, vloog ze niet weg, maar bleef rondzwemmen en Lana maar achter haar aan.
Ze bleef echter zolang bezig en behoorlijk ver uit de kant, dat ik het op een gegeven moment best benauwd kreeg, want hoe lang ging ze dat volhouden??? Het water is daar erg diep en het stroomt ook wel wat (uitmonding van de rivier).
Ze ging steeds meer piepen (uit frustratie?) en ging ook steeds meer richting de rivier. Mijn dochter heb ik naar huis gestuurd om haar vader te waarschuwen, zodat deze met de boot rond kon varen, voor het geval ze echt de rivier op ging. Daarna is mijn dochter aan de ene kant bij de uitmonding gaan staan en ik aan de andere kant. Ik stond echt klaar om erin te springen......
Op een gegeven moment zag ik dat ze de focus op de eend aan het verliezen was en riep naar mijn dochter om haar te gaan roepen en te blijven roepen. Uiteindelijk koos ze er gelukkig toch voor om naar de kant te zwemmen, zodat mijn dochter haar kon pakken.

Heb ik nu lopen stressen voor niks?
Hoelang houden kleine honden (terriermix) van 6 maanden dit vol??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sandra&co

Re: Hoe lang kan een hond achter elkaar zwemmen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ligt heel erg aan de conditie en wilskracht ;-) Maar zou niet graag uitproberen wat de max is.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Saar ging ook maar door en door. Gewoon baantjes trekken. In het begin vond ik het eng, stond meermalen in de startblokken om haar achterna te springen, maar het is nooit nodig geweest. Honden kennen hun eigen krachten bedt goed ;)
Ody
Zeer actief

Ik heb zelf eigenlijk geen idee hoe ver en hoe lang ze gezwommen heeft, voor mijn gevoel duurde het wel een half uur, maar het zal vast korter geweest zijn.
Boutje schreef:Best even tijdelijk lange lijn er aan tot ze beter terugroepbaar is!
Ik was inderdaad al op zoek naar een lange lijn: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=319105
Ze was heel goed terug te roepen, kwam gelijk aanscheuren als ik riep, maar ze heeft nu last van de welbekende puberstront in haar oren. :roll:
Bellaatje
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bellaatje »

Die van mij dacht rond die leeftijd dat de regels in het water niet gelden. Hij was een superbraaf pupje, behalve in het water. Ik heb een paar keer een half uur moeten wachten tot hij uit het water kwam. Niet handig en inderdaad best spannend.
Daarna getraind op pas het water in als het mag en zowel hij als een speeltje aan een lange lijn. Kwartje begon langzaam te vallen. Het is echt goed gekomen toen ik op een mooie dag ook ging zwemmen en in het water met hem speelde. Daarna hebben we de lange lijn nooit meer nodig gehad.
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Nee, volgens mij zat je gevoel goed. Een terrier is vasthoudend genoeg om door te gaan denk ik. Als er dan stroming bij komt kijken moet hij of zij nog harder werken. Misschien is een zwemvestje een idee, dan bespaar je wat inspanning en geef je jezelf ook rust. En de hond kan lekker blijven plonsen met warm weer!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Ody
Zeer actief

Crescent schreef:Nee, volgens mij zat je gevoel goed. Een terrier is vasthoudend genoeg om door te gaan denk ik. Als er dan stroming bij komt kijken moet hij of zij nog harder werken. Misschien is een zwemvestje een idee, dan bespaar je wat inspanning en geef je jezelf ook rust. En de hond kan lekker blijven plonsen met warm weer!
Ze gaat voorlopig maar even lekker plonsen aan de lange lijn, mormel :roll:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik ken een verhaal van een chartervaart schipper die zn hond in de Blauwe slenk overboord zag gaan, en uren later is hij op Vlieland aan wal gekomen. En hij had niets. Nou ken ik ook heel wat verhalen van scheepshonden die zijn verzopen, maar toch :engel:
Honden kunnen beter zwemmen dan mensen maar de verschillen onderling zijn natuurlijk groot. Ik ken veel verhalen van honden die in hun eentje een meer op zwommen achter de vogels aan en geen daarvan is verzopen.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Een paar jaar geleden liepen hier 2 jachthonden en die gingen ook het water op achter de eenden aan.
Die vrouw stond 'rustig' (nou ja 'kokend') 2 uur te wachten totdat de honden moe werden en toch de kant maar weer opkwamen.
Dus die zwommen zo'n 2 uur achter elkaar door.

Het lijkt mij ook schrikken hoor :schrik: zeker met nog zo'n jonge hond waarvan je nog niet weet wat hij wel of niet kan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”