Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit een leuke hond voor ons?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Is dit een leuke hond voor ons?
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een hond voor ons samen. Ik wil zelf geen al te grote hond en mijn vriendin had wel interesse in poedels.
We zagen deze video --> https://www.tuinendieren.nl/cuteness-ov ... te-puppys/ en we waren eigenlijk beide gelijk enthousiast.
Mijn vraag is, hoe groot worden deze honden? Blijven ze lief en speels? en hoe is de geur van deze honden. Stinken ze erg als de haren nat worden of valt dat wel mee?
We zagen deze video --> https://www.tuinendieren.nl/cuteness-ov ... te-puppys/ en we waren eigenlijk beide gelijk enthousiast.
Mijn vraag is, hoe groot worden deze honden? Blijven ze lief en speels? en hoe is de geur van deze honden. Stinken ze erg als de haren nat worden of valt dat wel mee?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Is dit een leuke hond voor ons?
Weet je wel welk ras het is? Je vraag stelling is nog al raar. En dit is een filmpje van pups, de meeste pups zijn erg leuk om te zien.Remco123 schreef:Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een hond voor ons samen. Ik wil zelf geen al te grote hond en mijn vriendin had wel interesse in poedels.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
volgens mij stinkt elke hond met een vacht die nat is.
dus in nederland kan je verwachten dat hij/zij een keer nat wordt, of je doet hem onder een paraplu.
weet je zelf niet om wat voor ras of het gaat,
op een filmpje is elke pup schattig, zou me hier eerst even meer in verdiepen.
dus in nederland kan je verwachten dat hij/zij een keer nat wordt, of je doet hem onder een paraplu.
weet je zelf niet om wat voor ras of het gaat,
op een filmpje is elke pup schattig, zou me hier eerst even meer in verdiepen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Een pomeranian, oftewel een dwergkees.Remco123 schreef:Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een hond voor ons samen. Ik wil zelf geen al te grote hond en mijn vriendin had wel interesse in poedels.
Vreemd dat je niet vraagt naar het karakter e.d. van de hond, dat is toch wel het belangrijkste denk ik dan

Of ze speels blijven en/of gaan stinken ligt voor een groot deel aan jullie zelf, wat je ermee doet en wat je gaat voeren, ze hebben een dikke vacht die je goed moet onderhouden iig.
Hoe ze qua karakter zijn weet ik niet, ik ken alleen de middenslag en de grote kees en die zijn geweldig, vind ik dan

Ik zou me eerst eens gaan verdiepen wat je wil met en van een hond, voor je voor een filmpje valt van lieve puppen, want alle puppen zien eruit om op te vreten

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Even ter illustratie: met koningsdag waren er heel wat meisjes die compleet vielen voor Gait, op dat moment een half jaar oud. Ze vonden hem veel leuker dan Elco. Ik moest ze teleurstellen (en de teleurstelling kon je echt van hun gezichten scheppen) dat ook Gait uiteindelijk zou worden zoals Elco. Elco was ook wel leuk, hoor, maar Gait 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Of een hond stinkt kan wel degelijk rasgebonden zijn. Ik heb nog nooit een Bouvier ontmoet die niet meurt, bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat t verstandig is om je nog wat te verdiepen. Wasrom wil je een hond, wat verwacht je ervan en welke hond zou passen, etc.
Maar ik denk dat t verstandig is om je nog wat te verdiepen. Wasrom wil je een hond, wat verwacht je ervan en welke hond zou passen, etc.

- Crescent
- Zeer actief
Of de haren stinken? Weet je zeker dat je een hond wilt
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Mijn eerste indruk is dat jullie het beste af zijn zonder hond. Dan heb je geen last van stank, geen stukgebeten spullen en geen haren in je meubels.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Wacht maar tot zo'n haarbal een keer aan de dunne is.
Dan kun je je geluk ook wel op 

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 5
Een keeshond aka smeerkees.Nooit nemen als je van schone honden houd.Is gek op stront modder en nattigheid.Is er ook niet vies van om even te rollen in een dood dier of net bemeste wei.
Maar eenmaal schoon en droog op je bank zijn het wel leuke hondjes.
Maar eenmaal schoon en droog op je bank zijn het wel leuke hondjes.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Een dwergjes zal niet zo snel gaan zwemmen iig.
Ik heb de indruk dat dit toppic een beetje een rel toppic is.
Beetje gek als je interesse hebt in poedels je dan uit komt bij dit.
Ook de stank vraag vind ik raar en het 123.
Maar kan aan mij liggen.
Ik heb de indruk dat dit toppic een beetje een rel toppic is.
Beetje gek als je interesse hebt in poedels je dan uit komt bij dit.
Ook de stank vraag vind ik raar en het 123.
Maar kan aan mij liggen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik dacht precies hetzelfdeyodi schreef:Wat een onzin weer.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:

Stinkt niet, wordt niet vies, sloopt je meubels niet, maakt geen geluid, bijt ook niet, verliest geen haren en je hoeft hem ook niet uit te laten.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

Zo, is al een nieuw lid in een ander topic de grond ingeboord, gaan ze nu hier beginnen. Het gaat weer goed op het forum.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
- Contacteer:
Heerlijk hoe men hier altijd meteen hapt..Remco123 schreef:Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een hond voor ons samen. Ik wil zelf geen al te grote hond en mijn vriendin had wel interesse in poedels.

Welkom in de hondenwereld.
Filmpjes van pups zijn altijd leuk en lief en schattig.
Dit filmpje voelt heel erg broodfok aan, dan koop je een heel lief hondje maar waarschijnlijk gaat de dierenarts je dan ook heel leuk vinden want je wordt een vaste klant waar je vaak geld naar toe mag gaan brengen. Veel broodfok is niet zo gezond... Wordt een duur hondje, niet doen dus.
Stel jezelf de vraag wat je wil en verwacht van een hond en wat kan je de hond bieden.
Het ene ras vraagt veel meer aandacht en uitdagingen van je dan een ander ras.
Ook ruikt het ene ras echt wel meer/makkelijker dan het ander. Mijn kromfohrländer ruik je niet echt als ze nat is, behalve als ze water van een stinksloot over zich heen heeft gekregen want dan ruik je dat water natuurlijk wel zolang als ze nat is. Daarna niet meer en die geur komt na een regenbui ook niet meer terug. Mijn Border Collie Mix daarentegen.. die had altijd de geur van slootwater en natte hond om zich heen.. Hij zwom dan ook wel erg graag en vaak.
Het beste advies wat ik je kan geven is zoek eens goede, serieuze fokkers van bijvoorbeeld een poedel. Of als deze pups je echt heel leuk lijken fokkers van keeshonden.
Ga daar op bezoek. Ontmoet de volwassen honden, stel je vragen aan de fokkers over hun verzorging, mate van activiteit. Moeten ze alleen kunnen blijven of niet en hoe ziet de fokker dat?
Als speelsheid en een vacht wat niet heel erg de neiging heeft om te gaan ruiken voor jullie belangrijk is dan zou ik zeker voor de poedel gaan. Dat gaat je dan veel beter bevallen dan een kees.
Poedels worden niet geboren met een rare bolletjes vacht, dat wordt zo door de mens gedaan. Als jij dat niet wilt hou je alle haren op dezelfde lengte. En dan zijn het echt wel leuke honden.
Maar echt, niet vallen voor pups! Eerst volwassen honden ontmoeten, bespreken of dat ras wat voor je is als ze volwassen zijn en pas dan kan je kijken naar pups.
Als ik een nestplanning heb wil ik ook altijd eerst de mensen op bezoek hebben gehad, nog voordat er sprake is geweest van een dekking want ik wil dat ze mama leuk vinden en het ras zelf. Pups zijn altijd leuk.
Een volwassen hond uit het asiel kan natuurlijk ook. Dat is om mee te beginnen helemaal niet verkeerd.
(niet meteen een hele moeilijke met bagage uitzoeken natuurlijk maar zat leuke honden die prima kunnen als 1e hond)

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn