Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tekenmiddel voor zeer tekenrijk gebied gezocht

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Re: Tekenmiddel voor zeer tekenrijk gebied gezocht

Ongelezen bericht door fenneke »

Nou .....

Eindelijk minder teken :cheer:

Ik heb adventix gegeven en voor iedere wandeling ga ik met een Teetrea doekje -- ik heb van die gezicht schoonmaak doekjes gekocht -- over buster zijn rug heen

Ik vind nog wel af en toe een teek bij hem maar stukken minder dan eerst :cheer: :cheer:

Eindelijk :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Oh dat van die doekje is ook wel een goed idee!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier werkt de Seresto prima - Mila en Amoz hebben er een om en sindsdien geen teek meer gehad. Die hebben toch ook allebei veel en een dichte vacht en zwemmen met het warme weer dagelijks.
Amy en Taartje zijn allebei niet zo gevoelig voor teken en die vind ik in hun vacht ook heel makkelijk terug, dus voor hen is een band niet nodig. Zij hebben wel af en toe een teek, maar niet zoals Mila die er zonder band makkelijk 10 heeft na een wandeling.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik heb toch ook maar een Seresto voor Joy besteld. Vorige twee jaren kreeg ze Bravecto, maar ik durf het niet goed meer te geven ondanks dat ze geen bijwerkingen had. Hopelijk doet de Seresto wat 'ie moet doen.
Moet je de Seresto voor een goede werking continu om laten?
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hier werkt de seresto goed. Het duurde wel bijna een week voordat ik resultaat merkte. Ze hebben de band bijna altijd om.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

fenneke schreef:Ik heb adventix gegeven en voor iedere wandeling ga ik met een Teetrea doekje -- ik heb van die gezicht schoonmaak doekjes gekocht -- over buster zijn rug heen
Wat een goed idee! Waar heb je die doekjes vandaan?

Willem is echt een gigantische tickmagnet en dan loopt ie niet eens de bosjes in :roll: . Dus ja, leuk zo'n band maar die teken springen alsnog op hem en kruipen dan later over mijn bank :schrik: ! Dus voor hem lijken die doekjes me heel handig (spray zie ik niet zitten bij hem).
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Marie-Josée schreef:Ligt het aan mij, aan de honden, aan de teken of aan het middel? Maar hier vind ik nog geregeld volgezogen teken ondanks de Serestoband bij Tomas en de Advantixdruppels bij Sancho.
Ik dacht dat Tomas nu teekvrij zou blijven en hem daarom wat minder opgelet; nu vond ik drie dikke teken in zijn liezen. Zijn huid wordt oud en slap en hangt daar een beetje, hij kan ook niet meer krabben en daarom ontdekte ik ze zo laat.Er zat ook een dikke, hoewel dode teek op zijn flank, met een rode kring. Misschien door irritatie? Ik kan de plek nu niet meer terugvinden.
Sancho had een aantal volgezogen teken op zijn snuit in de snor verborgen.
Dan denk je met zulke ( dure) middelen je dieren beschermd te hebben en dan werken ze nog maar half :oeps:
ja, hier ook. vorige keren alleen nog in het begin af en toe bij peer maar nu is het net een tekenmagneet :O: . dacht al een aan maandagmorgenmodelletje maar ik zie ze ook bij noot, hoewel wel minder. lijf heeft geen band en die heeft er de minste :LOL: .
ik lach wel maar heb geen lol want bravecto gaat er echt echt echt niet in. ik heb nieuwe bonden besteld maar nu ik lees dat er meerdere last van hebben laat ik die maar liggen tot volgend jaar. ik dacht eerst dat het eraan lag dat ze gezwommen hadden vlak na het omdoen van de banden maar ik zie nergens in de gebruiksaanwijzing staan dat dat niet mag dus daar zal heet niet aan liggen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
Marie-Josée schreef:Ligt het aan mij, aan de honden, aan de teken of aan het middel? Maar hier vind ik nog geregeld volgezogen teken ondanks de Serestoband bij Tomas en de Advantixdruppels bij Sancho.
Ik dacht dat Tomas nu teekvrij zou blijven en hem daarom wat minder opgelet; nu vond ik drie dikke teken in zijn liezen. Zijn huid wordt oud en slap en hangt daar een beetje, hij kan ook niet meer krabben en daarom ontdekte ik ze zo laat.Er zat ook een dikke, hoewel dode teek op zijn flank, met een rode kring. Misschien door irritatie? Ik kan de plek nu niet meer terugvinden.
Sancho had een aantal volgezogen teken op zijn snuit in de snor verborgen.
Dan denk je met zulke ( dure) middelen je dieren beschermd te hebben en dan werken ze nog maar half :oeps:
ja, hier ook. vorige keren alleen nog in het begin af en toe bij peer maar nu is het net een tekenmagneet :O: . dacht al een aan maandagmorgenmodelletje maar ik zie ze ook bij noot, hoewel wel minder. lijf heeft geen band en die heeft er de minste :LOL: .
ik lach wel maar heb geen lol want bravecto gaat er echt echt echt niet in. ik heb nieuwe bonden besteld maar nu ik lees dat er meerdere last van hebben laat ik die maar liggen tot volgend jaar. ik dacht eerst dat het eraan lag dat ze gezwommen hadden vlak na het omdoen van de banden maar ik zie nergens in de gebruiksaanwijzing staan dat dat niet mag dus daar zal heet niet aan liggen.
De werking na t zwemmen vertraagd wel. Dus duurt langer voort t weer over de hele huid verspreid zit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

Is het ook niet zo dat die banden vooral ook erg slecht zijn voor alles wat er in het water leeft? Dacht ik een keer gelezen te hebben.

Hier nog steeds geen echte oplossing voor het tekenprobleem. :denken:

Maar dat die band niet goed meer werkt tegen teken heb ik wel van meer mensen gehoord.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lancelot schreef:Is het ook niet zo dat die banden vooral ook erg slecht zijn voor alles wat er in het water leeft? Dacht ik een keer gelezen te hebben.

Maar dat die band niet goed meer werkt tegen teken heb ik wel van meer mensen gehoord.
Ik ken t echt niet. Veel mensen om me heen gebruiken hem ook en daar ook van veel teken naar geen enkele meer
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lancelot
Vaste gebruiker
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Lancelot »

malinois schreef:
Lancelot schreef:Is het ook niet zo dat die banden vooral ook erg slecht zijn voor alles wat er in het water leeft? Dacht ik een keer gelezen te hebben.

Ik ken t echt niet. Veel mensen om me heen gebruiken hem ook en daar ook van veel teken naar geen enkele meer
Vreemd. Toevallig had ik het er afgelopen week met een aantal cursisten over. Waardeloze beesten :gvd:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Zamunda schreef:
fenneke schreef:Ik heb adventix gegeven en voor iedere wandeling ga ik met een Teetrea doekje -- ik heb van die gezicht schoonmaak doekjes gekocht -- over buster zijn rug heen
Wat een goed idee! Waar heb je die doekjes vandaan?

Willem is echt een gigantische tickmagnet en dan loopt ie niet eens de bosjes in :roll: . Dus ja, leuk zo'n band maar die teken springen alsnog op hem en kruipen dan later over mijn bank :schrik: ! Dus voor hem lijken die doekjes me heel handig (spray zie ik niet zitten bij hem).

Zoiets
https://www.deonlinedrogist.nl/tea-tree ... mpaign=STP

Ik had ze toen bij de op is op shop gekocht in de aanbieding
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”