Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lusteloosheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Lusteloosheid

Ongelezen bericht door abmiS »

Ik heb sinds een aantal maand een hond uit Griekenland geadopteerd maar vind haar erg lusteloos !
In het begin maakte ik er nog grapjes over, zombie hond omdat ik er geen kwaad in zag maar t lijkt steeds erger te worden of valt in ieder geval nu meer op... de ene dag drinkt ze eht heel veel en de andere dag juist heel weinig ... we merken ook sinds kort dat ze soms een erg droge neus heeft maar de volgende dag is hij dan weer super nat..

Uiteraard gaan we vandaag of morgen even langs de DA maar ben erg benieuwd naar jullie mening
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
abmiS
Zeer actief

Re: Lusteloosheid

Nanna schreef:De eerste vraag is altijd: is ze gesteriliseerd?
Ja dat is ze

ZivaNomi schreef:Ik heb hier ook een dramatische eter, of eigenlijk niet-eter. Maar ze blijft op goed gewicht, dus ik moet er niet moeilijk om doen. Ze doet het trouwens ietjes beter op kvv dan op brokken.
Ik vraag me af hoe groot en zwaar je hond is en hoe veel eten per dag krijgt ze binnen? Inderdaad, langs de DA gaan om alles even na te kijken. Het kan ook door stress komen, als je een hond uit een weetikveelwat voor situatie haalt en in een huiselijke sfeer neerzet kan het even duren voordat ze gewend is en bij sommige honden uit zich dat in het niet willen eten.

Laat maar weten wat de DA zegt, succes!
Bianca is opzich een goede eter dus dat is het probleem niet, in het begin dachten we dat ze nog los moest komen en dergelijke maar het is ondertussen al maanden verder en t lijkt juist erger te worden nu.

Dr zit totaal geen fut in , ze ligt de hele dag een beetje op haar bed en komt er alleen af als je gaat wandelen..
Dan doet ze overigens wel gewoon goed mee en sjokt niet of met tegenzin...

Als ik de hele dag in de tuin zit me alle dieren, blijf ze gewoon liggen waar ze ligt als je haar niet ophaalt en dat vind ik echt best raar ...
Soms als ik thuiskom na een paar uur dan heeft ze amper bewogen..

Wel zit het in haar want buiten word ze wel eens helemaal hyper en wil ze keihard rennen en spelen ( wat lastig gaat want we zijn nog bezig met het commando hier )

Ik vind ook vooral vreemd dat ze soms echt een hele bak in 1 keer op drinkt en andere dagen moet ik echt die bak onder dr neus duwen want dan drinkt ze amper..
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Best om naar de DA te gaan. :ok:

Een collega van mij heeft vorig jaar een hond "gevonden" hij dacht dat het zijn oude hond was die 4 jaar eerder gejat was, hij vond de hond erop lijken en heeft 'm maar meegenomen :ugh:

Het is inderdaad een zombie :( toont 0,00 reactie, als je haar aanhaalt staat ze stil, hou je op met aaien loopt ze gewoon weer door, geen kwispel, niet vragen voor meer.
Ze kan gewoon op de veranda staan zonder ergens naar te kijken, zonder enige actie. Ik word helemaal triest als ik naar haar kijk :ugh:
abmiS
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Best om naar de DA te gaan. :ok:

Een collega van mij heeft vorig jaar een hond "gevonden" hij dacht dat het zijn oude hond was die 4 jaar eerder gejat was, hij vond de hond erop lijken en heeft 'm maar meegenomen :ugh:

Het is inderdaad een zombie :( toont 0,00 reactie, als je haar aanhaalt staat ze stil, hou je op met aaien loopt ze gewoon weer door, geen kwispel, niet vragen voor meer.
Ze kan gewoon op de veranda staan zonder ergens naar te kijken, zonder enige actie. Ik word helemaal triest als ik naar haar kijk :ugh:
Jeetje dat klinkt nog wel wat extremer dan bianca.. wat was er met die hond ?

- fresku
mosquito1980
Zeer actief

abmiS schreef:
mosquito1980 schreef:Best om naar de DA te gaan. :ok:

Jeetje dat klinkt nog wel wat extremer dan bianca.. wat was er met die hond ?
Geen idee, het is nog steeds zo :U:
Hier is het maar beperkt wat een DA kan + mijn collega is er niet erg in geïnteresseerd :ugh: Ik zou er helemaal gek van worden als ik zo'n "dooie" hond had :(
abmiS
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
abmiS schreef:
mosquito1980 schreef: Geen idee, het is nog steeds zo :U:
Hier is het maar beperkt wat een DA kan + mijn collega is er niet erg in geïnteresseerd :ugh: Ik zou er helemaal gek van worden als ik zo'n "dooie" hond had :(
Ja ik ook hoor ! achteraf stom dat ik zolang heb gewacht maar goed ik dacht echt dat ze nog moest wennen en ondertussen verhuisd dus nieuwe situatie waar ik het mee koppelde maar ik weet nu vrijwel zeker dat dit echt niet normaal is..

Ik ben nooit zo goed bij de DA en ben snel overrompeld door de feiten en kennis waar ze vaak zo stellig van zijn dus ik dacht misschien heeft iemand hier goede tips waar ik speciaal naar kan vragen bijvoorbeeld

- fresku
mosquito1980
Zeer actief

abmiS schreef:
mosquito1980 schreef:
abmiS schreef:
mosquito1980 schreef: Geen idee, het is nog steeds zo :U:
Ja ik ook hoor ! achteraf stom dat ik zolang heb gewacht maar goed ik dacht echt dat ze nog moest wennen en ondertussen verhuisd dus nieuwe situatie waar ik het mee koppelde maar ik weet nu vrijwel zeker dat dit echt niet normaal is..

Ik ben nooit zo goed bij de DA en ben snel overrompeld door de feiten en kennis waar ze vaak zo stellig van zijn dus ik dacht misschien heeft iemand hier goede tips waar ik speciaal naar kan vragen bijvoorbeeld
Succes ermee :ok:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Veel water drinken on bepaalde periodes doet mij denken aan diabetes. Misschien is haar energiehuishouding daardoor ook niet op peil.

Maar een gedachte hoor
abmiS
Zeer actief

wolvster schreef:Veel water drinken on bepaalde periodes doet mij denken aan diabetes. Misschien is haar energiehuishouding daardoor ook niet op peil.

Maar een gedachte hoor
Ga ik even meer over lezen en zeker onthouden !

Ik neem aan dat er bloed zal worden afgenomen bij de DA toch? ( anders ben ik zo'n sukkel die zo weer weggaat met niets)
Ik woon hier pas net dus moet nog een geschikte da vinden.

- fresku
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Is ze getest op mediterrane ziektes?
abmiS
Zeer actief

DeDiana schreef:Is ze getest op mediterrane ziektes?
Volgends mij op de meest voorkomende, die vaak getest worden ! ik zal even dr paspoort zoeken

- fresku
DeDiana
Zeer actief

Leishmania kan een lange incubatietijd hebben en kan ondanks eerdere negatieve testen toch later alsnog positief worden. Extreme lusteloosheid, veel drinken en droge huid vallen wel onder de symptomen. Misschien dus verstandig om dat nog eens te laten testen, al is het alleen maar om het uit te kunnen sluiten.
abmiS
Zeer actief

DeDiana schreef:Leishmania kan een lange incubatietijd hebben en kan ondanks eerdere negatieve testen toch later alsnog positief worden. Extreme lusteloosheid, veel drinken en droge huid vallen wel onder de symptomen. Misschien dus verstandig om dat nog eens te laten testen, al is het alleen maar om het uit te kunnen sluiten.
Daar dacht ik ook al aan en nu je het over een droge huid hebt bedenk ik me ineens dat haar plukken haar heel veel witte schilfers hebben !
Op leish was ze sowieso getest maar wist niet dat het na een negatieve test alsnog positief kan worden... ik ga dat sowieso laten testen dan.

Stomme vraag maar als je een bloedtest doet word hier dan ook op getest als ik dat aangeef of moet dat apart ?

- fresku
DeDiana
Zeer actief

abmiS schreef:
DeDiana schreef:Leishmania kan een lange incubatietijd hebben en kan ondanks eerdere negatieve testen toch later alsnog positief worden. Extreme lusteloosheid, veel drinken en droge huid vallen wel onder de symptomen. Misschien dus verstandig om dat nog eens te laten testen, al is het alleen maar om het uit te kunnen sluiten.
Daar dacht ik ook al aan en nu je het over een droge huid hebt bedenk ik me ineens dat haar plukken haar heel veel witte schilfers hebben !
Op leish was ze sowieso getest maar wist niet dat het na een negatieve test alsnog positief kan worden... ik ga dat sowieso laten testen dan.

Stomme vraag maar als je een bloedtest doet word hier dan ook op getest als ik dat aangeef of moet dat apart ?
Ik zou dat wel even expliciet melden bij de dierenarts, dat je dat ook getest wilt hebben. Dan vult de dierenarts dat ook in op het formulier voor het lab. Als er toch al een bloedtest gedaan gaat worden, hoeft er geen extra bloed voor afgenomen te worden; dan kan het bloed dat toch al naar het lab gaat ook onderzocht worden op Leishmania.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Sloom zijn en een schilferige huid kan ook een traag werkende schildklier zijn.
Afbeelding
glashelder
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door glashelder »

Ik moest ook denken aan een te traag werkende schildklier, hoewel mijn hond ook wel erg bij kwam (ruim 5kg terwijl hij minder eten kreeg), maar het is mij beginnen opvallen die periode omdat hij zo immens lusteloos was en wel de hele dag kon slapen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”