Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar naar toe?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen
Aantal honden: 2

Waar naar toe?

Ongelezen bericht door sanne86 »

Wellicht heeft iemand een goed idee :cheer:

Volgend weekend zou ik een weekend weg met mijn vriend zonder honden,
oppas geregeld maar helaas kan de oppas toch niet meer.

Nu willen we toch wel graag een weekend weg en hebben we besloten dat we dan een weekend mét de honden gaan :E:

Maar... waar naar toe?
Ik ga zelf vaak naar Schiermonnikoog, maar wil ook wel eens ergens anders kijken.
Omdat het vrij last minute is zitten veel huisjes al vol.

Ardennen lijkt mij ook erg leuk, maar wellicht zijn er meer plekken waar je heerlijk met de honden heen kunt,
het liefst een huisje met omheinde tuin, niet op een vakantiepark
waar je vooral lekker kunt wandelen, liefst ook zwemmen

Wij komen uit Groningen maar kunnen gewoon de auto pakken dus als het niet langer dan 4 uur rijden is (dan ben je Nederland ook al uit :cool2: ) is het prima te doen!

Kom maar op met die leuke tips :mann:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Re: Waar naar toe?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Als het ook een b&b mag zijn? Chez Maranoa kan je jezelf en de hondjes even heerlijk laten verwennen
Afbeelding
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier aan het strand van Kijkduin heb je strandhuisjes. Hoort wel bij het Roompot vakantiepark erachter, maar staan (letterlijk!) op het strand. Omdat de voorkant open is, kijk je dus letterlijk uit op zee als je wakker wordt. Enig nadeel; geen omheinde tuin. Maar; wel het hondenstrand voor de deur, waar ze (ook nu nog) de hele dag los mogen lopen. Het is dat ik er zo dichtbij woon, anders had ik er al een keer geslapen.

Zo dus:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik weet niet of denemarken net te ver is?

http://www.rodekro-fiskepark.dk

Dit vinden wij een onwijs leuk park.
Je kunt ook met een tent. Of een huisje ;)
Honden hebben gegarandeerd plezier.

Wij gaan er ook weer heen in onze vakantie gaan naar Noorwegen maar we willen ook daar weer 2 nachten verblijven.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
sanne86
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Als het ook een b&b mag zijn? Chez Maranoa kan je jezelf en de hondjes even heerlijk laten verwennen
:I: wauw dat ziet er wel heel mooi uit, kan zo niet zien of er in dat weekend nog plek is, maar als mijn vriend het ook wat lijkt ga ik iig even informeren :ok: (en precies 4 uur rijden :lol1: )
Soooof schreef:Hier aan het strand van Kijkduin heb je strandhuisjes. Hoort wel bij het Roompot vakantiepark erachter, maar staan (letterlijk!) op het strand. Omdat de voorkant open is, kijk je dus letterlijk uit op zee als je wakker wordt. Enig nadeel; geen omheinde tuin. Maar; wel het hondenstrand voor de deur, waar ze (ook nu nog) de hele dag los mogen lopen. Het is dat ik er zo dichtbij woon, anders had ik er al een keer geslapen.

Zo dus:
Ziet er wel grappig uit! Even gekeken maar dat weekend geen plek, wat heerlijk dat je daar zelf in de buurt woont...jaloers, zo bij het strand!
toots schreef:Ik weet niet of denemarken net te ver is?

Dit vinden wij een onwijs leuk park.
Je kunt ook met een tent. Of een huisje ;)
Honden hebben gegarandeerd plezier.
Voor een weekend weg is 6u rijden wel ver.. maar Denemarken staat zeker op mijn wensenlijstje om eens in de zomervakantie naar toe te gaan!
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

even een mailtje naar ze sturen, zijn hele lieve mensen en het is ook een aanrader om ook het avondeten dat te gebruiken. Niet goed voor de lijn, maar oh zo lekker
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dat soort stranshuisjes staan ook bij Juliana dorp. Opzich onwijs mooi maar ik vind de prijzen wat pittig, niet in de laatste plaats omdat ikzelf al snel ben uitgekeken op t strand zelf.
De eilanden vind ik zelf echt helemaal te gek, maar t is voor mij bijna 'thuis'. Ik kom er erg vaak. Als je er zelf niet vaak komt zou ik zeggen: Doen! Maar wil je een keer wat anders, dan vind ik zelf binnen ~4 uur rijden de Eiffel erg mooi (omgeving Ruhrsee) en het Harz gebergte (google eens op Harzer hexenstieg)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja 6 uur rijden is best ver dan ineens.
Ik vind zelf de Eifel ook een mooi gebied maar weet daar geen huisjes omdat wij met de camper reizen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Paisley schreef:Dat soort stranshuisjes staan ook bij Juliana dorp.
Dat wist ik niet, thanks! Vanuit hier is Julianadorp dan weer een weekend weg, dus ik hou 'm wel een keer in gedachten. Alleen man nog overtuigen. :mrgreen:
sanne86
Zeer actief

Paisley schreef:Dat soort stranshuisjes staan ook bij Juliana dorp. Opzich onwijs mooi maar ik vind de prijzen wat pittig, niet in de laatste plaats omdat ikzelf al snel ben uitgekeken op t strand zelf.
De eilanden vind ik zelf echt helemaal te gek, maar t is voor mij bijna 'thuis'. Ik kom er erg vaak. Als je er zelf niet vaak komt zou ik zeggen: Doen! Maar wil je een keer wat anders, dan vind ik zelf binnen ~4 uur rijden de Eiffel erg mooi (omgeving Ruhrsee) en het Harz gebergte (google eens op Harzer hexenstieg)

Ja lijken mij beide hele mooi gebieden! Eifel ooit weleens geweest met mijn ouders geloof ik.
Voor een weekendje weg wel weer een eind rijden..
:))
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

sanne86 schreef:
Paisley schreef:Dat soort stranshuisjes staan ook bij Juliana dorp. Opzich onwijs mooi maar ik vind de prijzen wat pittig, niet in de laatste plaats omdat ikzelf al snel ben uitgekeken op t strand zelf.

Ja lijken mij beide hele mooi gebieden! Eifel ooit weleens geweest met mijn ouders geloof ik.
Voor een weekendje weg wel weer een eind rijden..
:))
Maar wel binnen 4 uur :engel:

Ik vind het zelf voor een weekendje goed te doen. Maar ik vind autorijden zelf ook gewoon leuk.
We zijn een tijdje terug ook eens naar Ibbenburen geweest om te klimmen (Dörenther Klippen) Als je het op de satelliet weergave van Maps bekijkt, dan zie je ten zuiden van Ibbenburen een heel eigenaardig bergkammetje lopen.
https://www.google.nl/search?q=d%C3%B6r ... 00&bih=768
Is niet heel groot maar wel heel leuk, en heel goed te doen voor een weekendje.
Afbeelding
sanne86
Zeer actief

Bedankt voor het meedenken allemaal!

We hebben voor nu een huisje geboekt bij natuurhuisje.nl in de omgeving van Holthees, lekker bij de Maas.

De overige tips ga ik zeker meenemen voor als we weer (wat langer) weg gaan :ok:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

sanne86 schreef:Bedankt voor het meedenken allemaal!

We hebben voor nu een huisje geboekt bij natuurhuisje.nl in de omgeving van Holthees, lekker bij de Maas.

De overige tips ga ik zeker meenemen voor als we weer (wat langer) weg gaan :ok:
Denk aan goed tekenspul want het barst hier van de teken :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”