Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik vermoed dat het weer zover is..... Kaya loopt weer mank :cry2:
Dit keer op rechts, ik vrees dus dat een operatie ook aan die poot onvermijdelijk zal zijn. Ik merkte de laatste week al iets van "trekken", maar vanavond gebruikt ze de poot nauwelijks.
We wachten het nog even af, even kijken hoe het met rust gaat, maar ik vrees met grote vrezen dat ze nu toch ook daar last van de ED heeft gekregen :cry2:
Weer een operatie.... weer 6 weken (of langer) rust... weer bakken met geld
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Toch nog toe valt het helaas niet mee Ze ziet er werkelijk uit alsof ze pijn heeft en wil ook haast niet opstaan. Als ze toch opstaat, dan mankt ze vreselijk en probeert haar rechterpoot niet te belasten :cry2:
Ik weet dat het vorige keer ook zo snel ging: zo liep ze een beetje mank en ineens was het gigantisch.....
Dat ze zich verstapt heeft, daar geloof ik niet in. Na het liggen is het het ergste, als ze eventjes loopt dan gaat ze steeds beter lopen.
A good dog never dies...
basil schreef:arme meid. hoewel ik het best gezellig zou vinden jullie weer te zien, maar ik had eigenlijk ergens bij de gaasperplas of zo in gedachten ik hoop dat het meevalt :J
Nou ja, inderdaad
Maar goed..... mocht het zo zijn, dan zie je ons weer verschijnen met iets minder zenuwen dan vorige keer vanwege het vertrouwen na de lieve en kundige behandeling!
A good dog never dies...
Stang schreef:Toch nog toe valt het helaas niet mee Ze ziet er werkelijk uit alsof ze pijn heeft en wil ook haast niet opstaan. Als ze toch opstaat, dan mankt ze vreselijk en probeert haar rechterpoot niet te belasten :cry2:
Ik weet dat het vorige keer ook zo snel ging: zo liep ze een beetje mank en ineens was het gigantisch.....
Dat ze zich verstapt heeft, daar geloof ik niet in. Na het liggen is het het ergste, als ze eventjes loopt dan gaat ze steeds beter lopen.
nee, en met haar geschiedenis kon je er op wachten, dick had het al voorspeld alleen hopen we altijd dat het niet nodig is. kijk het dan maar niet te lang aan caroline. je weet dat de operatie ellende is, dat de nabehandeling voor jullie nog ellendiger is maar dat ze uiteindelijk wel weer heerlijk kan rennen. probeer het even met minder bewegen en desnoods een paar dagen rimadyl en bel anders gewoon even op met dick om te overleggen wat wijsheid is
Ja, doe ik
A good dog never dies...
Stang schreef:Mag ik haar Rimadyl geven? (als ik het nog heb ) of beter van niet als het de ed-kwaal is?
doe maar dat is wel lekker voor haar. maarrrrr alleen rimadyl als je ook rust geeft he, anders werk je haar meer de nesten in.
Ik had nog: goed tot mei 2004 (dus net aan).
Dan geef ik haar 3 dagen 2 x daags 1 tablet (zoals aangegeven op het etiket) en uiteraard rust en het dan even bekijken.
A good dog never dies...
Stang schreef:Mag ik haar Rimadyl geven? (als ik het nog heb ) of beter van niet als het de ed-kwaal is?
doe maar dat is wel lekker voor haar. maarrrrr alleen rimadyl als je ook rust geeft he, anders werk je haar meer de nesten in.
Dan geef ik haar 3 dagen 2 x daags 1 tablet (zoals aangegeven op het etiket) en uiteraard rust en het dan even bekijken.
ze is toch zwaarder dan 25 kg?
Jahaaaaaa, ze weegt 40 kg. Het zijn tabletjes van 50 mg.
Niet goed?
A good dog never dies...
Stang schreef:
ze is toch zwaarder dan 25 kg?
Jahaaaaaa, ze weegt 40 kg. Het zijn tabletjes van 50 mg.
's ochtend 2, 's avonds 1,5 voor 40 kg. weet je zeker dat er rimadyl in zit?
basil schreef:het is heel simpel. rimadyl 50 mg is 2 x daags 1 tablet voor 25 kg. bij 30 kg geef je 's ochtends 1,5 en 's avonds 1, bij 35 kilo 2 x daags 1, bij 40 kg 's ochtends 2 en 's avonds 1,5 en zo door. tot maximaal 2 x daags 3 tabletten per dag. dus bij elke 5 kilo een halve tablet per dag erbij. het is 4 mg/kg verdeeld over 2 x daags. dus bij 40 kg geef je 4 x 40 = 160 mg/2 = 80 mg, dus 's ochtends 2 en 's avonds 1,5
basil schreef:het is heel simpel. rimadyl 50 mg is 2 x daags 1 tablet voor 25 kg. bij 30 kg geef je 's ochtends 1,5 en 's avonds 1, bij 35 kilo 2 x daags 1, bij 40 kg 's ochtends 2 en 's avonds 1,5 en zo door. tot maximaal 2 x daags 3 tabletten per dag. dus bij elke 5 kilo een halve tablet per dag erbij. het is 4 mg/kg verdeeld over 2 x daags. dus bij 40 kg geef je 4 x 40 = 160 mg/2 = 80 mg, dus 's ochtends 2 en 's avonds 1,5
je hebt sinds een tijdje ook rimadyl smakelijke tabletten. die zijn een stuk groter, ze ruiken naar hondenbrokken maar tot nu toe eten alle honden ze zo uit de hand als snoepje
Verdorie Caroline, geen leuk nieuws. Hopelijk doen de rimadyl en de rust haar goed. Er wordt hier volop geduimd. Geef Kaya maar een stevige knuffel (maar wel voorzichtig voor haar pootje ).
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
Shit Caroline, ja je kan er op wachten helaas.
Ik zit ook te wachten tot Ivan linkerpoot begint op te spelen. Volgens de DA zou het niet lang duren. Kan ik ook weer van voren af aan beginnen. Ik begrijp precies wat je voelt.
Sterkte ermee.
jholsheimer schreef:Shit Caroline, ja je kan er op wachten helaas.
Ik zit ook te wachten tot Ivan linkerpoot begint op te spelen. Volgens de DA zou het niet lang duren. Kan ik ook weer van voren af aan beginnen. Ik begrijp precies wat je voelt.
Sterkte ermee.
He bah: Ivan ook? :cry2:
Jij ook sterkte!!!
A good dog never dies...
Was er bij de andere poot toen LPC vastgesteld en bij deze waar ze nu last van heeft niet dan? Kan het me niet meer precies herinneren wat je er toen over verteld had.
Balen hoor... bah .
Stang schreef:Ik vermoed dat het weer zover is..... Kaya loopt weer mank :cry2:
Dit keer op rechts, ik vrees dus dat een operatie ook aan die poot onvermijdelijk zal zijn. Ik merkte de laatste week al iets van "trekken", maar vanavond gebruikt ze de poot nauwelijks.
We wachten het nog even af, even kijken hoe het met rust gaat, maar ik vrees met grote vrezen dat ze nu toch ook daar last van de ED heeft gekregen :cry2:
Weer een operatie.... weer 6 weken (of langer) rust... weer bakken met geld
jeetje, nee he..nou ik hoop dat het iets anders is..
Yari schreef:Was er bij de andere poot toen LPC vastgesteld en bij deze waar ze nu last van heeft niet dan? Kan het me niet meer precies herinneren wat je er toen over verteld had.
Balen hoor... bah .
Nou, zo goed als.
De foto van haar linkerpoot gaf duidelijk uitslag, maar rechts was het niet heel duidelijk te zien. Wel zat er al artrose, dus dat daar ook lpc zit, is zo goed als zeker.
Het was eigenijk wachten op wanneer ze op rechts zou gaan manken.
A good dog never dies...