En, hoe zit dat met jullie? Lijken jullie een beetje op je hond?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lijk jij op je hond?
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Lijk jij op je hond?
Ik wel namelijk. Ja niet qua uiterlijk hoor, was dat maar zo, met haar lange slanke gespierde lijf
Maar qua karakter; behoorlijk! De vriendin waar ik Oor van heb zei het al direct toen ik vertelde dat ik verliefd was op Oor. Ze omschreef ons beide als schapen in wolfskleren; heel erg lief, maar soms ineens onverwacht bitchy als iets je niet aan staat. Nou dat klopt als een bus
En zo zijn er nog veel meer dingen. We kunnen allebei slecht tegen extreme onzekerheid; Oor trekt het niet bij angstige, onderdanige hondjes, en ik kan erg slecht tegen extreem verlegen en onzekere mensen die bij alles wat ze doen excuses maken etc. Zowel Oor als ik krijgen daar moordneigingen van
Waar we ook hetzelfde in zijn is in onze behoefte aan voorspelbaarheid. Als ik ergens heen ga waar ik nog nooit ben geweest dan moet ik dat eerst op internet van tevoren uitgebreid uitzoeken, de kaart bestuderen, eventuele bushaltes, winkels, hoe ik er kom, etc. En dan vind ik het heel spannend als ik eenmaal ga. Oor voelt spanning bij het wandelen als ze niet kan voorspellen waar we heen gaan; vaste routes zijn altijd beter. Af en toe een nieuw gebied ontdekken vniden we allebei geweldig, maar de dagelijkse ronde moet niet elke dag weer opnieuw een verrassing zijn. Oor vindt nieuwe honden ontmoeten spannend, ik vind nieuwe mensen leren kennen spannend. We gedeien allebei aanzienlijk beter op een boerderij met veel ruimte en overzicht, dan in een krap flatje met lawaaiige buren. Beiden hebben we behoefte aan veel structuur en duidelijkheid, maar tegelijkertijd ook aan een bepaalde hoeveelheid eigen inzicht en zelfstandigheid. En we zijn allebei dol op eten
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Lijk jij op je hond?
volgens mij lijk ik nog het meest op een hovawart (althans zoals ik ze hier door de verhalen van inge o heb leren kennen
): eigenzinnig, eigengereid, weinig will to please, snel lerend maar geen zin in vier keer hetzelfde riedeltje, niet gemaakt voor opzitten en pootjes geven, kort lontje, selectief met vreemden en voornamelijk verbonden met eigen huis en tuin, de mensen die daarbij horen en een paar uitverkoren anderen.
wat ik gemeen heb met mijn ras: de grote bek, de noodzaak van een diepe band tussen hond en baas en het korte lontje
wat ik gemeen heb met mijn ras: de grote bek, de noodzaak van een diepe band tussen hond en baas en het korte lontje

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Niet in alle opzichten lijk ik op onze honden , ik sta regelmatig met Jan en Alleman te kletsen overal , iets wat mijn eigen Jan overigens nooit doet, sterker nog hij ergert zich aan iedereen die het waagt hem of ons aan te spreken.
In dat opzicht lijkt Jan dus meer op de Fila's en Sien en ik op Micron.
Wat ik wel met ze gemeen heb is als je het verprutst bij ons dan is het ook verprutst en als ik achter je aankom dan kun je beter net zo hard gaan lopen als die slaven vroeger deden want dan ben ik net zo vasthoudend als de Fila's zijn en vergeten daar doe ik dan niet aan
In dat opzicht lijkt Jan dus meer op de Fila's en Sien en ik op Micron.
Wat ik wel met ze gemeen heb is als je het verprutst bij ons dan is het ook verprutst en als ik achter je aankom dan kun je beter net zo hard gaan lopen als die slaven vroeger deden want dan ben ik net zo vasthoudend als de Fila's zijn en vergeten daar doe ik dan niet aan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik heb nu drie behoorlijk verschillende honden gehad qua karakter, dus ik lijk niet per sé op ze.
Ik ben opgewekt en optimistisch zoals Zorro was, en nieuwsgierig naar nieuwe dingen en ervaringen. Maar ik ben niet zo druk en sportief als hij was en heb geen behoefte om iedereen die ik zie te leren kennen.
Ik houd van relaxen zoals Dalí en vind het helemaal niet erg om soms even alleen te zijn. Ik ben net als Dalí dol op een kleine groep bekenden maar ben niet zo nerveus en sociaal moeilijk als hij kan zijn in nieuwe situaties. Dalí maakt liever weinig nieuwe dingen mee. Ik ben daar gek op.
Ik lijk nog het meest op Lucca misschien. Ik kijk een beetje de kat uit de boom maar vind het wel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik heb geen agressieve trekjes en word niet snel boos maar laat denk ik ook niet over me heen lopen. Maar Lucca is denk ik wel meer verlegen dan ik en ze is ook fanatieker en onvermoeibaarder dan ik ben
Oh, en Lucca lust alles, net als ik!
Ik ben opgewekt en optimistisch zoals Zorro was, en nieuwsgierig naar nieuwe dingen en ervaringen. Maar ik ben niet zo druk en sportief als hij was en heb geen behoefte om iedereen die ik zie te leren kennen.
Ik houd van relaxen zoals Dalí en vind het helemaal niet erg om soms even alleen te zijn. Ik ben net als Dalí dol op een kleine groep bekenden maar ben niet zo nerveus en sociaal moeilijk als hij kan zijn in nieuwe situaties. Dalí maakt liever weinig nieuwe dingen mee. Ik ben daar gek op.
Ik lijk nog het meest op Lucca misschien. Ik kijk een beetje de kat uit de boom maar vind het wel leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Ik heb geen agressieve trekjes en word niet snel boos maar laat denk ik ook niet over me heen lopen. Maar Lucca is denk ik wel meer verlegen dan ik en ze is ook fanatieker en onvermoeibaarder dan ik ben
Oh, en Lucca lust alles, net als ik!
Laatst gewijzigd door Lothian op 03 jun 2017 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Leuk topic! Ja ik lijk op Mayke. Misschien heb ik daarom ook met haar zo'n sterke band. Koppig, eigen gerijd. In voor avontuur en daarbij ook een trouble-maker, zichzelf overschattend.
Ongeduldig, niet snel tevreden, bij veel prikkels snel rusteloos en snel afgeleid. En extravert.
Kan heel lui en relax zijn maar is ook heel goed te porren voor sportieve dingen.
Ik lijk helemaal niet op Kiwi. Die is meegaand en ijverig. Als haar iets dwars zit wordt ze intravert. Als ze iets doet, doet ze het doelgericht en laat ze daar niets tussenkomen. Ook een heerlijk beest, maar lang niet zo'n 'spiegel' als dat Mayke voor me is. Al zou ik best wat eigenschappen van haar willen lenen.
Ongeduldig, niet snel tevreden, bij veel prikkels snel rusteloos en snel afgeleid. En extravert.
Kan heel lui en relax zijn maar is ook heel goed te porren voor sportieve dingen.
Ik lijk helemaal niet op Kiwi. Die is meegaand en ijverig. Als haar iets dwars zit wordt ze intravert. Als ze iets doet, doet ze het doelgericht en laat ze daar niets tussenkomen. Ook een heerlijk beest, maar lang niet zo'n 'spiegel' als dat Mayke voor me is. Al zou ik best wat eigenschappen van haar willen lenen.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
op heel veel vlakken, passen Lana en ik perfect bij elkaar.
we dansen niet naar iedereens pijpen,
beetje onverschrokken, zelfverzekerd, en erg zelfstandig, maar ook erg eigenwijs en soms een kort lontje.[ik dan ]
beetje een koppig karakter, maar wel mensvriendelijk, mits de mensen ook tegen ons vriendelijk zijn.
durven iedereen recht in de ogen te kijken, bij alles wat we doen,
en sta voor iedereen klaar, zolang ze hier geen misbruik van maken. [daar ben ik wel eens mee op de koffie gekomen, dus ben dan ook wat terughoudener geworden]
actief, maar ook weer niet super actief. we houden beide van de ruimte, buiten bezig zijn, maar we kunnen ook heerlijk relaxen.
denk alleen dat Lana iets vergevingsgezinder is dan ik. mensen krijgen bij mij maar een kans om de boel te verzieken, dan ben ik er helemaal klaar mee. [Lana blijft iedereen tot nu toe leuk vinden]
maar ik zie veel van mijn karakter terug in Lana.
ik hou van vaste regels en afspraken, en Lana heeft deze ook nodig.
we dansen niet naar iedereens pijpen,
beetje onverschrokken, zelfverzekerd, en erg zelfstandig, maar ook erg eigenwijs en soms een kort lontje.[ik dan ]
beetje een koppig karakter, maar wel mensvriendelijk, mits de mensen ook tegen ons vriendelijk zijn.
durven iedereen recht in de ogen te kijken, bij alles wat we doen,
en sta voor iedereen klaar, zolang ze hier geen misbruik van maken. [daar ben ik wel eens mee op de koffie gekomen, dus ben dan ook wat terughoudener geworden]
actief, maar ook weer niet super actief. we houden beide van de ruimte, buiten bezig zijn, maar we kunnen ook heerlijk relaxen.
denk alleen dat Lana iets vergevingsgezinder is dan ik. mensen krijgen bij mij maar een kans om de boel te verzieken, dan ben ik er helemaal klaar mee. [Lana blijft iedereen tot nu toe leuk vinden]
maar ik zie veel van mijn karakter terug in Lana.
ik hou van vaste regels en afspraken, en Lana heeft deze ook nodig.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Wat grappig dit topic, in eerste instantie ben ik direct geneigd te roepen nee, maar als ik er dan dieper over nadenk dan komen we toch best wel overeen.
De honden met wie ik een klik heb zijn allemaal behoorlijk stevige karakters, maar wel van het makkelijke soort, ze vinden in de meeste gevallen de sop de kool niet waard.
Perry is veel serieuzer dan ik ben en Marco lijkt eigenlijk precies op mij, nu ik er over na denk haha. Vriendelijk maar keihard, hij wil alles voor je doen maar als je hem te na komt maakt ie korte metten met je, letterlijk. Perry is dan wel weer net als ik een einzelgänger. Heeft weinig tot niets met andere honden, of het moet een aantrekkelijk teefje zijn en is verder eigenlijk alleen gericht op mij. Beiden hebben een enorm temperament en dat heb ik ook.
Rupert lijkt het minst op mij. Rupert is een enorme lompe allemansvriend die van tijd tot tijd enorm kan chagrijnen als hij iets niet begrijpt of zich onbegrepen voelt. Dan kruipt hij grommend en grauwend in een hoekje. Dat laatste heb ik dan weer wel
Gevoelige typjes passen niet bij mij.
De honden met wie ik een klik heb zijn allemaal behoorlijk stevige karakters, maar wel van het makkelijke soort, ze vinden in de meeste gevallen de sop de kool niet waard.
Perry is veel serieuzer dan ik ben en Marco lijkt eigenlijk precies op mij, nu ik er over na denk haha. Vriendelijk maar keihard, hij wil alles voor je doen maar als je hem te na komt maakt ie korte metten met je, letterlijk. Perry is dan wel weer net als ik een einzelgänger. Heeft weinig tot niets met andere honden, of het moet een aantrekkelijk teefje zijn en is verder eigenlijk alleen gericht op mij. Beiden hebben een enorm temperament en dat heb ik ook.
Rupert lijkt het minst op mij. Rupert is een enorme lompe allemansvriend die van tijd tot tijd enorm kan chagrijnen als hij iets niet begrijpt of zich onbegrepen voelt. Dan kruipt hij grommend en grauwend in een hoekje. Dat laatste heb ik dan weer wel
Gevoelige typjes passen niet bij mij.
Gr. Aniek

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ik geloof dat de baas en Yodi meer gelijk zijn, extreem waakzaam over mij haha, sterk vol zelfvertrouwen, ietsje pietsje dominant.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Dat wordt wel lastig met vier heel verschillende honden
Ik lijk denk ik het meest op Mila. Ik houd van rust en niet zo van drukte en kan prima alleen zijn. Ik ben graag bezig en ik hou van actie, maar ik ben niet roekeloos en loop niet in zeven sloten tegelijk. Ik leer snel en vind het leuk om nieuwe dingen te leren. Als ik ergens geconcentreerd mee bezig ben, kan de wereld om me heen instorten zonder dat ik het merk. Ik ben gevoelig, gereserveerd tegen vreemden en ontzettend trouw aan mijn vrienden. Ik vind het fijn als dingen gaan zoals ik ze in mijn hoofd heb.
Waar Mila extravert is met een kort lontje, ben ik introvert en niet zo snel boos te krijgen. Wat dat betreft lijk ik meer op Amoz. En ik ben heel eigenwijs en heb weinig will to please, wat dat betreft lijk ik op Taartje.
Ik lijk denk ik het meest op Mila. Ik houd van rust en niet zo van drukte en kan prima alleen zijn. Ik ben graag bezig en ik hou van actie, maar ik ben niet roekeloos en loop niet in zeven sloten tegelijk. Ik leer snel en vind het leuk om nieuwe dingen te leren. Als ik ergens geconcentreerd mee bezig ben, kan de wereld om me heen instorten zonder dat ik het merk. Ik ben gevoelig, gereserveerd tegen vreemden en ontzettend trouw aan mijn vrienden. Ik vind het fijn als dingen gaan zoals ik ze in mijn hoofd heb.
Waar Mila extravert is met een kort lontje, ben ik introvert en niet zo snel boos te krijgen. Wat dat betreft lijk ik meer op Amoz. En ik ben heel eigenwijs en heb weinig will to please, wat dat betreft lijk ik op Taartje.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Volgens mij ben ik zo trouw als een herder en zo eigengereid als een teckel 

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Mwah. Lou is veel socialer dan ik, Millie veel eenkenniger 
Maar ik ben net als Lou vrijwel altijd vrolijk. En net als beide hondjes ben ik vrij makkelijk en relaxed in de omgang. Millie is veel fanatieker dan ik, haha. En Lou is lui, dat ben ik ook regelmatig
Mijn moeder vindt dat Millie op mij lijkt omdat ze erg de kat uit de boom kijkt. Maar echt mijn hondse evenbeeld heb ik nog niet gevonden nee.
Maar ik ben net als Lou vrijwel altijd vrolijk. En net als beide hondjes ben ik vrij makkelijk en relaxed in de omgang. Millie is veel fanatieker dan ik, haha. En Lou is lui, dat ben ik ook regelmatig
Mijn moeder vindt dat Millie op mij lijkt omdat ze erg de kat uit de boom kijkt. Maar echt mijn hondse evenbeeld heb ik nog niet gevonden nee.
-
80564M
Qua schoonheid zou ik het willen
Maar ik denk het wel. Niet voor niets dat we de "baas lijkt op zijn hond" wedstrijd gewonnen hebben

Bedachtzaam, de boel van een afstand bekijkend. Sociaal, maar wel recht voor zijn raap. En ons niet de kaas van het brood laten eten. Oh en Saar en ik zijn ook geen containers waar je al het vreten in kunt duwen, wij zijn/waren fijnproevers
Maar ik denk het wel. Niet voor niets dat we de "baas lijkt op zijn hond" wedstrijd gewonnen hebben

Bedachtzaam, de boel van een afstand bekijkend. Sociaal, maar wel recht voor zijn raap. En ons niet de kaas van het brood laten eten. Oh en Saar en ik zijn ook geen containers waar je al het vreten in kunt duwen, wij zijn/waren fijnproevers
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik denk wel dat ik karakter trekjes deel met de honden. Ook met de voorgaande honden wel. Droef is relaxed en maakt zich nergens druk over en dat heb ik ook wel. Leren kunnen ze allebei wel maar alleen als ze het leuk vinden en dat gaat voor mijzelf ook wel op. Izzy moet sommige honden of mensen echt niet dat heb ik ook alleen heeft Izzy een korter lontje wat dat betreft dan ik.
Ik pas nog het meest bij Droef. Lomp, relaxed en gewoon altijd willen genieten en ook van veel dingen de lol inzien.
Ik pas nog het meest bij Droef. Lomp, relaxed en gewoon altijd willen genieten en ook van veel dingen de lol inzien.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik heb 2 totaal verschillende honden
Dat wordt dus lastig maar ja ik lijk t meest qua karakter op Xavi. Rustig maar kort lontje af en toe.
Dat wordt dus lastig maar ja ik lijk t meest qua karakter op Xavi. Rustig maar kort lontje af en toe.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Coda was wel echt mijn hondse evenbeeld. Misschien dat ik daarom juist met haar zo'n sterke band had?
Geen allemansvriend maar wel heel trouw naar bekenden, vol passie over een aantal onderwerpen maar verder eigenlijk heel relaxed. En we hadden beide ook wel dezelfde felle reactie op ons aangedaan onrecht/respectloos gedrag
Het was zelfs zo dat als ik gedrag van haar niet begrijp, ik het vertaalde naar menselijk handelen en dan vrijwel altijd tot de conclusie kwam dat ik ook zo reageer

Juist door Coda merk ik dat ik de huidige honden niet echt met mezelf kan vergelijken. Die zijn anders, en ook heel waardevol zoals ze zijn, maar we zijn niet gelijk
Geen allemansvriend maar wel heel trouw naar bekenden, vol passie over een aantal onderwerpen maar verder eigenlijk heel relaxed. En we hadden beide ook wel dezelfde felle reactie op ons aangedaan onrecht/respectloos gedrag
Juist door Coda merk ik dat ik de huidige honden niet echt met mezelf kan vergelijken. Die zijn anders, en ook heel waardevol zoals ze zijn, maar we zijn niet gelijk
- Hakkene
- Zeer actief
Absoluut niet, mijn hond ligt bij het minst of geringste op de rug, de poten gespreid.... en maar snurken.
Ik snurk niet.
Ik snurk niet.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ja, ik denk dat ik het meest op mijn collies lijk. Tuttig, mutserig en overbezorgd. Met een diepe behoefte om alles en iedereen onder de vleugels te nemen en totaal van slag als er in mijn nabijheid wordt geruzied.
Ik wilde maar dat ik meer op mijn onvergetelijke Bonnie lijk: altijd vrolijk en in voor een geintje. Of op Maggie: maling aan alles rustig haar eigen plan trekken.
Ik wilde maar dat ik meer op mijn onvergetelijke Bonnie lijk: altijd vrolijk en in voor een geintje. Of op Maggie: maling aan alles rustig haar eigen plan trekken.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Hakkene schreef:Absoluut niet, mijn hond ligt bij het minst of geringste op de rug, de poten gespreid.... en maar snurken.
Ik snurk niet.
Ik lijk totaaaaaal niet op Murdock.
Hij is altijd vrolijk, altijd sociaal, blij om mensen en andere honden te zien.
Ik ben precies het tegenovergestelde. Eigenlijk lijk ik meer op onze vorige hond: Axel (kruising Stabijna X Boerenfox).
Brombeer, trouw, graag op zichzelf, snel aangebrand
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik heb ook wel een aantal typische overeenkomsten met Lut. Allebei rustig van aard, vriendelijk doch terughoudend, territoriumgericht, waakzaam indien nodig en als het echt niet anders kan, zeer assertief. Indien nog mogelijk ga ik net al Lut conflicten uit de weg. De meeste kenmerken had ik echter met mijn laatste Foxterriër uit een Duitse werklijn. Maar ja, toen was ik ook een stuk jonger.
Fleurtje is dan weer een verhaal apart. Heeft schijt aan alles en iedereen en doet precies wat ze zelf wilt. Ligt graag op de rugleuning van de bank naar buiten te kijken en vind het nodig om alles wat beweegt weg te gillen. Bij voorkeur als je net aan het telefoneren bent. Voor de rest is het een echt knuffelhondje.
Fleurtje is dan weer een verhaal apart. Heeft schijt aan alles en iedereen en doet precies wat ze zelf wilt. Ligt graag op de rugleuning van de bank naar buiten te kijken en vind het nodig om alles wat beweegt weg te gillen. Bij voorkeur als je net aan het telefoneren bent. Voor de rest is het een echt knuffelhondje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Misschien kiezen we instinctief de hond die bij ons karakter past.
Ik zag de meeste overeenkomsten met onze heidewachtel die ik dan ook echt heel zorgvuldig had uitgekozen.
Uiterlijk destijds ook; niet al te groot, slank, lang hoofd
Maar vooral eigenzinnig, gesteld op vrijheid, alleen iets doen als we er de zin van inzagen, aanhankelijk en bijzonder trouw maar laat dat handtastelijke maar achterwege
Bruno kon ook heel elegant uitgestoken handen vermijden zoals hij dat ook met conflicten kon maar hij kon zich er ook vol instorten als hij er genoeg van had. Ook in dat opzicht leken we erg op elkaar.
Hij hield van de geur van bloemen maar niet van mensen en dingen die in zijn beleving stonken.
Tomas heeft die eigenschappen niet. Het is een zachte onzekere hond die uit angst fel uit kan halen. Dat herken ik niet bij mezelf.
Het koppige van Sancho heb ik ook niet zo extreem.Maar dat hij zich door niets en niemand iets laat voorschrijven is ook een trekje van mij.
Ik zag de meeste overeenkomsten met onze heidewachtel die ik dan ook echt heel zorgvuldig had uitgekozen.
Uiterlijk destijds ook; niet al te groot, slank, lang hoofd
Maar vooral eigenzinnig, gesteld op vrijheid, alleen iets doen als we er de zin van inzagen, aanhankelijk en bijzonder trouw maar laat dat handtastelijke maar achterwege
Bruno kon ook heel elegant uitgestoken handen vermijden zoals hij dat ook met conflicten kon maar hij kon zich er ook vol instorten als hij er genoeg van had. Ook in dat opzicht leken we erg op elkaar.
Hij hield van de geur van bloemen maar niet van mensen en dingen die in zijn beleving stonken.
Tomas heeft die eigenschappen niet. Het is een zachte onzekere hond die uit angst fel uit kan halen. Dat herken ik niet bij mezelf.
Het koppige van Sancho heb ik ook niet zo extreem.Maar dat hij zich door niets en niemand iets laat voorschrijven is ook een trekje van mij.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Balou is een grootbek die er ook niet voor terugdeinst om te bijten en hij vind niemand leuk alleen mij, Balou is een einzelganger. Lotus vind iedereen nog leuk al kijkt ze wel eerst de kat uit de boom maar ze is nog erg jong (5 maanden) dus ze kan nog veranderen. Ik zit er ergens tussen denk ik, ik ben geen echte einzelganger en maak regelmatig een praatje met mensen uit mijn omgeving maar ik vind het ook niet erg om alleen te zijn.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie is zachtaardig, aanhankelijk, lief, vrij serieus en zoekt haar bescherming echt bij mij.
Ik heb een onwijze hang naar vrijheid, ben vrolijk, onafhankelijk en oké, zachtaardig, dat dan weer wel.
En toch passen we bij elkaar, misschien wel juist omdat we op een aantal punten zo verschillen. Laat ik het zo zeggen: Iz leert niet alleen van mij, ik vooral ook van haar.
Ik heb een onwijze hang naar vrijheid, ben vrolijk, onafhankelijk en oké, zachtaardig, dat dan weer wel.
En toch passen we bij elkaar, misschien wel juist omdat we op een aantal punten zo verschillen. Laat ik het zo zeggen: Iz leert niet alleen van mij, ik vooral ook van haar.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Misschien het meeste op Jules.. mijn trut;p
Lewis niet, die is veels te hyper en altijd vrolijk...ik niet haha, Jazz te suf en Ivy te braaf.
Lewis niet, die is veels te hyper en altijd vrolijk...ik niet haha, Jazz te suf en Ivy te braaf.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Wat grappig om te lezen dat er nog best veel mensen op hun hond lijken 
-
S@ndr@
- Zeer actief
Kan bij allebei volmondig zeggen van NEE,.... echt niet, we vullen elkaar eerder aan dan dat we op elkaar lijken, ik doe het heel slecht als hond, en zijn als mens.....
.....
-
sjm
- Zeer actief
Jep. Minstens net zo eigenwijs als de wawas en de Soekeloek.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 0
Yep, allebei nerveuze zenuwpezen die behoefte hebben aan duidelijkheid. Alleen trekt madam haar bek nogal snel open en dat doe ik dan weer totaal niet. 
-
Sandra&co
Als ik ver genoeg zoek, kan ik me met elke hond eigenlijk wel identificeren, maar here goes:
Izzy: We kunnen allebei héél veel hebben, maar op een gegeven moment is de bodem van de put bereikt en snauwen we hard van ons af. We hebben allebei een sterke focus, vaak gecentreerd rondom 1 onderwerp. Niet zoveel behoefte aan contact met soortgenoten (behalve 'eigen' volk), maar de rest tolereren we in ons bestaan, haha. Dol op zwemmen en actief zijn. Worden onrustig als we te weinig beweging krijgen.
Sofi: Positieve instelling, veel energie, erg loyaal naar 'eigen' volk, maar over het algemeen een stuk gereserveerder naar vreemd volk. We eten allebei onze bak graag leeg, doen dit vol overgave. Worden onrustig als we te weinig beweging krijgen.
Izzy: We kunnen allebei héél veel hebben, maar op een gegeven moment is de bodem van de put bereikt en snauwen we hard van ons af. We hebben allebei een sterke focus, vaak gecentreerd rondom 1 onderwerp. Niet zoveel behoefte aan contact met soortgenoten (behalve 'eigen' volk), maar de rest tolereren we in ons bestaan, haha. Dol op zwemmen en actief zijn. Worden onrustig als we te weinig beweging krijgen.
Sofi: Positieve instelling, veel energie, erg loyaal naar 'eigen' volk, maar over het algemeen een stuk gereserveerder naar vreemd volk. We eten allebei onze bak graag leeg, doen dit vol overgave. Worden onrustig als we te weinig beweging krijgen.
- hewi
- Zeer actief
Onderkin * check *
Rare tandje * check*
Eerst bijten dan kijken * check *
Hysterisch * check *
Vreetzak*check*
Scheel* check *
Ik poep alleen niet waar iedereen bijstaat.
Rare tandje * check*
Hysterisch * check *
Vreetzak*check*
Scheel* check *
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar dat is slechts aangeleerd gedrag.hewi schreef:Onderkin * check *
Rare tandje * check*
Hysterisch * check *
Vreetzak*check*
Scheel* check *
Gr. Aniek