Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie herkent dit?
Moderator: moderatorteam
- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wie herkent dit?
Twee dagen geleden had Misha ineens een soort van aanval. Ze sprong ineens op en rende in paniek rond. Ik mocht haar niet vastpakken en ze ging op een kledingstuk dat op de grond lag rondjes draaien met haar oor alsof ze hele erge jeuk had. Ik pakte haar vast en ze bleef maar trillen. Meteen naar de DA die oormijt constateerde, dus behandeld en het leek weer goed. DA had ook hartje gecontroleerd en overal gevoeld en dat was prima.
Tot vannacht. Ze slaapt altijd bij mij en ineens sprong ze weer van het bed en begon met haar kop over de grond te schuren. Ik pakte haar op maar weer sprong ze van het bed en deed hetzelfde. Uiteindelijk pakte ik haar weer op en ging ze liggen maar trilde nog en had een verhoogde hartslag.
Later sprong ze weer van het bed af en ging ze spoken. Ze heeft ook gebraakt. Ik heb haar weer opgepakt en vervolgens heeft ze de hele tijd liggen kreunen en trillen. Soms was ze warm en soms weer koud. Dadelijk weer naar de DA maar heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er geen goed gevoel bij.
Tot vannacht. Ze slaapt altijd bij mij en ineens sprong ze weer van het bed en begon met haar kop over de grond te schuren. Ik pakte haar op maar weer sprong ze van het bed en deed hetzelfde. Uiteindelijk pakte ik haar weer op en ging ze liggen maar trilde nog en had een verhoogde hartslag.
Later sprong ze weer van het bed af en ging ze spoken. Ze heeft ook gebraakt. Ik heb haar weer opgepakt en vervolgens heeft ze de hele tijd liggen kreunen en trillen. Soms was ze warm en soms weer koud. Dadelijk weer naar de DA maar heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb er geen goed gevoel bij.
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Ingding
- Zeer actief
Re: Wie herkent dit?
Hebben ze op gecontroleerd. Oorontsteking heeft ze gehad maar is ze voor behandeld en alles zag er nu rustig uit.Habibi schreef:Fikse oorontsteking?
-
KaideDD
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Ik herken een deel van je verhaal: Kai heeft allergieen en we zijn al een paar maanden bezig met een hyposensibilisatiekuur. Dit lijkt goed aan te slaan, maar steeds als hij net een prik heeft gehad (nu dus elke maand) wordt het even juist veel erger. Dan heeft hij af en toe van die aanvallen die je beschrijft: opeens opspringen, bij de tuindeur gaan staan en als ik m dan naar buiten laat rolt hij wild met zn kop op de grond. Ik denk dus even heel erg veel jeuk waarvan ie niet weet wat ie ermee aan moet.
Ik herken alleen het trillen en kreunen niet en als het bij Misha jeuk van de oormijt was had het nu al gestopt moeten zijn?
Wellicht weet je inmiddels al meer van die dierenarts. Succes!
Ik herken alleen het trillen en kreunen niet en als het bij Misha jeuk van de oormijt was had het nu al gestopt moeten zijn?
Wellicht weet je inmiddels al meer van die dierenarts. Succes!
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toevallig zag ik gisteren iets op tv over vernauwingen van het gehoorkanaal veroorzaakt door infecties van oormijt.
Was erg pijnlijk.
Rillen, kreunen en verhoogde hartslag is een uiting van pijn.
Was erg pijnlijk.
Rillen, kreunen en verhoogde hartslag is een uiting van pijn.
- Ingding
- Zeer actief
De dierenarts zei dat het geirriteerde luchtwegen waren. Moesten het aankijken en anders kinder hoestdrank geven.
-
Natas1991
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie Shetland Sheepdog (helaas overleden 14 jaar geworden)
American Staffordshire Terriër (nu 4 jaar) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik herken dit ook. Bij mijn Labrador x bordercollie mix
Hoe is het bij jou hond verholpen?? Als dat zo is?
Mijn DA had druppels tegen oorontsteking mee gegeven en voor de zekerheid pipet tegen oormijt stronghold en deze herhaald. Ze had dezelfde symptomen als wat jij beschreef. Nu na de behandeling gaat het veel beter maar haar oren produceren erg veel oorsmeer en moet ze geregeld schoonmaken terwijl bij me andre hond hoef ik de oren nooit schoon te maken. Het schoonmaken van haar oren vind ze ook lekker heerlijk alsof het haar opluchting geeft.
Hoe is het bij jou hond verholpen?? Als dat zo is?
Mijn DA had druppels tegen oorontsteking mee gegeven en voor de zekerheid pipet tegen oormijt stronghold en deze herhaald. Ze had dezelfde symptomen als wat jij beschreef. Nu na de behandeling gaat het veel beter maar haar oren produceren erg veel oorsmeer en moet ze geregeld schoonmaken terwijl bij me andre hond hoef ik de oren nooit schoon te maken. Het schoonmaken van haar oren vind ze ook lekker heerlijk alsof het haar opluchting geeft.
All you need is love and a dog 

- kipo
- Zeer actief
Als ze 2 dagen geleden pad behandeld is voor oormijt, Kan het goed zijn dat dat nog niet helemaal over is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Insectenbeten moest ik ook aan denken.