Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update: communicatieprobleem opgelost! :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ToeterJ
geregistreerd lid

Re: Wat een ellende // opgelost// communicatie met fokker

Ongelezen bericht door ToeterJ »

Communicatie! Communicatie! Communicatie!

Ik zit makkelijk op de kast. Je wilt toch 110% zeker van je zaak zijn en elk klein detail weten. Gelukkig ben ik ook weer snel van de kast af! :D

De fokker en ik hebben telefonisch contact gehad (bedankt voor de tip) en ik heb gemeld waar ik mee zat. Ze hebben nu duidelijkheid gegeven en het misverstand reu/teef is opgehelderd. Namelijk: Ik ben altijd degene geweest die telefonisch- en mailcontact had met de fokker, toen mijn vriendin (met ander telefoonnummer en andere achternaam) heeft geinformeerd is bij hen het kwartje niet gevallen dat het om de reeds aangeschafte pup ging. *voor ons natuurlijk de normaalste zaak van de wereld* en dat stond ook wel enigszins in de mail, maar ik kan me dat misverstand heel goed voorstellen.

Er was alleen nog een reutje beschikbaar en de gegeven info was inderdaad een beetje vaag, omdat ze eerst willen weten bij wie/ wat voor soort mensen ze de pup evt. gaan plaatsen.

Dus, nog enkele weekjes afwachten! SPANNEND!!

Bedankt voor jullie hulp, bijstand en adviezen!
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Wat een ellende // opgelost// communicatie met fokker

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ToeterJ schreef:Communicatie! Communicatie! Communicatie!

Ik zit makkelijk op de kast. Je wilt toch 110% zeker van je zaak zijn en elk klein detail weten. Gelukkig ben ik ook weer snel van de kast af! :D

De fokker en ik hebben telefonisch contact gehad (bedankt voor de tip) en ik heb gemeld waar ik mee zat. Ze hebben nu duidelijkheid gegeven en het misverstand reu/teef is opgehelderd. Namelijk: Ik ben altijd degene geweest die telefonisch- en mailcontact had met de fokker, toen mijn vriendin (met ander telefoonnummer en andere achternaam) heeft geinformeerd is bij hen het kwartje niet gevallen dat het om de reeds aangeschafte pup ging. *voor ons natuurlijk de normaalste zaak van de wereld* en dat stond ook wel enigszins in de mail, maar ik kan me dat misverstand heel goed voorstellen.

Er was alleen nog een reutje beschikbaar en de gegeven info was inderdaad een beetje vaag, omdat ze eerst willen weten bij wie/ wat voor soort mensen ze de pup evt. gaan plaatsen.

moraal van dit verhaal, eerste contact mailen en daarna gewoon ouderwets met de telefoon.
ellen
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Update: communicatieprobleem opgelost! :D

Ongelezen bericht door blacky »

ja dat en mag ik ook zeggen dat ik denk dat het in dit geval niet aan de fokker lag? Ik snap namelijk weinig van wat je opschrijft en ik merk dat dit mij meerdere het geval is.
Wel fijn dat het is opgelost eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Afbeelding
gevni havanezers
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

blacky schreef:ja dat en mag ik ook zeggen dat ik denk dat het in dit geval niet aan de fokker lag? Ik snap namelijk weinig van wat je opschrijft en ik merk dat dit mij meerdere het geval is.
Klopt snap dr ook niets van. Neem je nu toch een reu?
Laatst gewijzigd door Paisley op 03 jun 2017 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

blacky schreef:ja dat en mag ik ook zeggen dat ik denk dat het in dit geval niet aan de fokker lag? Ik snap namelijk weinig van wat je opschrijft en ik merk dat dit mij meerdere het geval is.
Wel fijn dat het is opgelost eind goed al goed zullen we maar zeggen.
Euh, mee eens ja.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Paisley schreef:
Dat ligt dan niet (meer) aan ts, want die schrijft toch echt:
Ik moest het even van me afschrijven, fijn dat ik het even kon delen. Ik heb de boel nog eens nagelezen en nagedacht over hoe het allemaal is gegaan en ik heb de hele boel geannuleerd. Nu even een aantal dagen laten bezinken.

Aanbetaling terug of niet maakt me niet uit. Als het gevoel niet goed is moeten we het gewoon niet doen.
blacky
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Paisley schreef:
Dat ligt dan niet (meer) aan ts, want die schrijft toch echt:
Ik moest het even van me afschrijven, fijn dat ik het even kon delen. Ik heb de boel nog eens nagelezen en nagedacht over hoe het allemaal is gegaan en ik heb de hele boel geannuleerd. Nu even een aantal dagen laten bezinken.

Aanbetaling terug of niet maakt me niet uit. Als het gevoel niet goed is moeten we het gewoon niet doen.
En hier schrijft hij
ToeterJ schreef:Communicatie! Communicatie! Communicatie!

Dus niets geannuleerd maar er komt toch een hond. Maar waar? en wat? Wat ik zeg ik snap er niets van.
Afbeelding
gevni havanezers
ToeterJ
geregistreerd lid

Laten we er geen welles nietes van maken.

Wat ik in ieder geval geleerd heb is, dat ook in de hondenwereld de communicatie niet altijd vlekkeloos verloopt. :D
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik denk dat ik het wel begreep: toen de vriendin van de TS belde over de pup dacht de fokker dat zij een nieuwe en geen bestaande belangstellende was, en was er voor haar op dat moment alleen nog maar een reu beschikbaar. Voor de TS was al wel gewoon een teef gereserveerd, maar de fokker realiseerde zich niet dat de nieuwe beller en de TS een stel was en dus samen 1 pup wilden en daar was de reservering al van geregeld.
Sandra&co

blacky schreef:Dus niets geannuleerd maar er komt toch een hond. Maar waar? en wat? Wat ik zeg ik snap er niets van.
Die post heb ik over het hoofd gezien. Nee dan snap ik het ook niet meer.
Sandra&co

LongFields schreef:Ik denk dat ik het wel begreep: toen de vriendin van de TS belde over de pup dacht de fokker dat zij een nieuwe en geen bestaande belangstellende was, en was er voor haar op dat moment alleen nog maar een reu beschikbaar. Voor de TS was al wel gewoon een teef gereserveerd, maar de fokker realiseerde zich niet dat de nieuwe beller en de TS een stel was en dus samen 1 pup wilden en daar was de reservering al van geregeld.
Nee, want dat teefje dat ze bij de eerste fokker gingen kopen, wordt pas in het najaar geboren. Dat is niet over enkele weken :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Sandra&co schreef:
LongFields schreef:Ik denk dat ik het wel begreep: toen de vriendin van de TS belde over de pup dacht de fokker dat zij een nieuwe en geen bestaande belangstellende was, en was er voor haar op dat moment alleen nog maar een reu beschikbaar. Voor de TS was al wel gewoon een teef gereserveerd, maar de fokker realiseerde zich niet dat de nieuwe beller en de TS een stel was en dus samen 1 pup wilden en daar was de reservering al van geregeld.
Nee, want dat teefje dat ze bij de eerste fokker gingen kopen, wordt pas in het najaar geboren. Dat is niet over enkele weken :mrgreen:
Dat weet ik, maar via de eerste fokker is contact gelegd met een andere fokker die een nestje verwacht binnenkort, en dáár is door de TS een teefje gereserveerd en daarna door doens vriendin nog een keer gebeld waarna tegen haar gezegd dat er alleen nog maar een reu beschikbaar was. Als ik het goed heb begrepen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 03 jun 2017 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
blacky
Zeer actief

LongFields schreef:
Sandra&co schreef:
Dat weet ik, maar via de eerste fokker is comtact gelegd met een andere fokker die een nestje verwacht binnenkort, en dáár is door de TS een teefje gereserveerd en daarna door doens vriendin nog een keer gebeld waarna tegen haar gezegd dat er alleen nog maar een reu beschikbaar was. Als ik het goed heb begrepen.
Je vat het heel erg goed samen, vooral dat "als ik het goed heb begrepen" :tongue:
maakt verder ook niet uit. Ik ben vaak ook niet erg duidelijk in wat ik schrijf.
Veel plezier met je aanstaande hond. (denk ik)
Afbeelding
gevni havanezers
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ga je voor een basset fauve de bretagne of een griffon fauve de bretagne?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
ToeterJ
geregistreerd lid

Een basset fauve de bretagne, die zijn het aller aller liefst :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”